Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko drag mielestäsi hauskaa?

Vierailija
25.12.2025 |

Olen ollut paljon tekemisissä seksuaalivähemmistöjen kanssa elämässäni ja koen jopa jollain tapaa kuuluvani heidän joukkoonsa, vaikka normihetero olenkin. Siksipä onkin hieman yllättävää, että olen alkanut katsella drag-esityksiä vähän toisesta näkökulmasta, transaktivismin takia. Eikö drag pohjimmiltaan ole pilkkaamista? Naishahmosta tehdään ilkeä ja räävitön piirteitä liioittelemalla. Sitähän drag on. Samaan tyyliin useimmat transnaisetkin toteuttavat "naiseuttaan". Se on heidän näkemyksensä naiseudesta.

Kaikenkaikkiaan tuntuu, etten jaksa enää yhtään tämäntyylistä huumoria, se kun on muuttunut todeksi transaktivismin myötä. Kuka tahansa pilakuvamaisesti naista esittävä voi muuttaa sukupuolensa ja esittää härskiä vanhaa ämmää miehekkäästi ja aggressiivisesti. 

Miksi tämän pitäisi oikeastaan olla hauskaa naisten mielestä?

Kommentit (804)

Vierailija
221/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Outoa muuten samassa lauseessa puolustella vähemmistöihin kohdistuvaa pilkkaa kuittaamalla se vasemmiston loukkaantumiseksi ja samalla vaatia että itse enemmistöryhmiin ei saa kohdistua mitään ivaa."

Väitätkö, ettei vasemmiston puolestapöyristyminen ole luonteeltaan kovin performatiivista ja valikoivaa. Hienoa kuitenkin, että tunnustat dragin naiskäsityksen ongelmallisuuden!

Oletpa aika valikoiva siitä, mistä saa pöyristyä ja mistä ei.

En tunnustanut missään dragin ongelmallisuutta. Sen väittäminen sellaiseksi on vain konservatiivisten eukkojen uhriutumista.

Sellaiset misogyniat päätit turauttaa ilmoille.

En minä ole misogyyninen, mutta konservatiivit eukot ovat kamalia 

Vierailija
222/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän julkisilla paikoilla näkee naisia, jotka ovat pukeutuneet miehiksi ja käyttävät housuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

enemmän julkisilla paikoilla näkee naisia, jotka ovat pukeutuneet miehiksi ja käyttävät housuja

Ja pilkkaavat näin ollen miesparkoja ja tekevät heidän sukupuolestaan stereotyyppistä ivaa. Muistakaa pelastaa myös lapset tältä irstaudelta.

Vierailija
224/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Päteekö logiikkasi myös vihervassujen pöyristelemien Peteliuksen saamelais- ja romanisketseihin?"

Eli haluat naureskella vähemmistöille, mutta et itse kestä kritiikkiä? Kun et itse selkeästi halua tuomita noita saamelais- ja romanisketsejä kun niistä pöyristyminen on mielestäsi vassujen hommaa?

Esittele meille logiikkasi, jossa romanisketseistä pitää pöyristyä, mutta miesten esittämät yliseksualisoidut naiseuden karikatyyrit pitäisi hyväksyä?

Vierailija
225/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Outoa muuten samassa lauseessa puolustella vähemmistöihin kohdistuvaa pilkkaa kuittaamalla se vasemmiston loukkaantumiseksi ja samalla vaatia että itse enemmistöryhmiin ei saa kohdistua mitään ivaa."

Väitätkö, ettei vasemmiston puolestapöyristyminen ole luonteeltaan kovin performatiivista ja valikoivaa. Hienoa kuitenkin, että tunnustat dragin naiskäsityksen ongelmallisuuden!

Oletpa aika valikoiva siitä, mistä saa pöyristyä ja mistä ei.

En tunnustanut missään dragin ongelmallisuutta. Sen väittäminen sellaiseksi on vain konservatiivisten eukkojen uhriutumista.

Sellaiset misogyniat päätit turauttaa ilmoille.

En minä ole misogyyninen, mutta konservatiivit eukot ovat kamalia 

Eri mieltä olevien eukottelu on misogynian ydintä.

Vierailija
226/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuuko ihmisen sukupuoli maagisesti vaatekappaleita vaihtamalla? Henkilö, jolla on housut on mies ja henkilö, jolla on hame on nainen? Kuulostaa aika simppeliltä ja maagiselta ajattelulta.

Vierailija
227/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta draghuumori vanheni jo 1980-luvulle.

Vierailija
228/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pilkkaavat näin ollen miesparkoja ja tekevät heidän sukupuolestaan stereotyyppistä ivaa. Muistakaa pelastaa myös lapset tältä irstaudelta.

Dragin ongelmallisuus ei ole vastakkaiselle sukupuolelle tyypillisten vaatekappaleiden käytössä, vaan yliseksualisoidussa, stereotyyppisessä ja pilkkaavassa naiskuvassa. Esimerkiksi dragin tekeminen aborteista ja kuukautisista tai "läpimenevän" esiintyjän nimeäminen fishiksi. 

Vierailija
229/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran kaikkien mielestä blackface ja minstrel show eivät ole hyväksyttäviä, niin miksi womanface olisi?

Vierailija
230/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse dragiä vastaan ei ole mitään, mutta joidenkin drag-esiintyjien misogyynisia muka hauskojen ulostuloja on. Naisten stereotyyppinen pilkkaaminen sallitaan koska kyseessä on (homo)mies.

Vierailija
231/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tällein naisena en todellakaan jaksa ottaa itseeni jotain drag-esitystä, koska en ole sellainen räävitön kotka. Ja jos olisinkin, suhtautuisin asiaan edelleen huumorilla.

Joo, ap:n ei tarvitse tykätä mutta älä nyt rupea muiden puolesta päättämään, saako tykätä vai ei.

Miksi sitten erityisesti vasemmistossa paheksutaan käytännössä kaikkien muiden ihmisryhmien stereotypisointia ja parodiointia, erityisesti viiteryhmään kuulumattoman tekemänä?

On tosi noloa ns. lyödä alaspäin. Naiset eivät ole vähemmistö.

Miehet tekemässä seksualisoitua karikatyyriä ja pilkkaa naisista nimenomaan on alaspäin lyömistä.

Vierailija
232/804 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse dragiä vastaan ei ole mitään, mutta joidenkin drag-esiintyjien misogyynisia muka hauskojen ulostuloja on. Naisten stereotyyppinen pilkkaaminen sallitaan koska kyseessä on (homo)mies.

Jep.

Vierailija
233/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran kaikkien mielestä blackface ja minstrel show eivät ole hyväksyttäviä, niin miksi womanface olisi?

Onko nolompaa kuin valkoinen nainen vertaamassa itseään rasismin uhriin?

Vierailija
234/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos julkkisnaisesta joku dragartisti tekee oman versionsa, se on kunnianosoitus. Eikä mitään naisvihaa. 

Miksi siitä pitäisi olla mielissään, että joku tekee parodian sinusta, jos varsinkaan et itse siitä mitenkään hyödy? Miksi pitäisi nauraa, kun maneereillesi nauraa koko yleisö eivätkä kaikki suomalaislaulajatkaan ole pitäneet siitä, että heidän kustannuksellaan nauretaan, mutta  - todellakin - on syntynyt painetta sanoa, että se muka on "kunnianosoitus", kun joku isokokoinen korsto koikkelehtii lavalla esittämässä ikonista naislaulajaa. Ap

Musiikissa on sanonta, että olet oikeasti menestynyt, kun Weird Al Yankovic tekee sinusta parodian. 

Eri asia. Weird Al on oikeasti musiikillisesti lahjakas ja parodiabiisinsä ovat hämmästyttävän hyviä, eivät stereotyyppisiä ja pilkkaavia kuten drag-esiintyjien naiskuva.

Vierailija
235/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeilla nsisilla on siilitukka, iho täynnä tatskoja ja naama romua täynnä.

Vierailija
236/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos julkkisnaisesta joku dragartisti tekee oman versionsa, se on kunnianosoitus. Eikä mitään naisvihaa. 

Miksi siitä pitäisi olla mielissään, että joku tekee parodian sinusta, jos varsinkaan et itse siitä mitenkään hyödy? Miksi pitäisi nauraa, kun maneereillesi nauraa koko yleisö eivätkä kaikki suomalaislaulajatkaan ole pitäneet siitä, että heidän kustannuksellaan nauretaan, mutta  - todellakin - on syntynyt painetta sanoa, että se muka on "kunnianosoitus", kun joku isokokoinen korsto koikkelehtii lavalla esittämässä ikonista naislaulajaa. Ap

Musiikissa on sanonta, että olet oikeasti menestynyt, kun Weird Al Yankovic tekee sinusta parodian. 

Eri asia. Weird Al on oikeasti musiikill

Hänhän pilkkaa esimerkiksi lihavia ihmisiä.

Vierailija
237/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi intersektionaalinen feminismi eli vihreden ja vasemmiston poliitikot tukevat transaktivismia, joka houkuttelee psyykkisistä kasvukivuista kärsiviä koululaisia "korjaamaan" sukupuoltaan hormoneilla ja leikkauksilla, eli tuhoamaan elämänsä.

Vierailija
238/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Päteekö logiikkasi myös vihervassujen pöyristelemien Peteliuksen saamelais- ja romanisketseihin?"

Eli haluat naureskella vähemmistöille, mutta et itse kestä kritiikkiä? Kun et itse selkeästi halua tuomita noita saamelais- ja romanisketsejä kun niistä pöyristyminen on mielestäsi vassujen hommaa?

Voitteko vastata tähän, vai oliko liian kipeå kysymys?

Vierailija
239/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Koska tutkimusten mukaan noihin leikkauksiin ollaan tyytyväisempiä kuin lonkan tekonivelleikkauksiin, joihin on siis myöskin todella hyvä tyytyväisyysprosentti.

Vierailija
240/804 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin Dolly Parton on useaan otteeseen tehnyt selväksi, että hän rakastaa Drag-versioita itsestään. "

Ne jotka eivät tykkää, ovat hiljaa, koska dragista kuuluu pitää kuten tämäkin ketju todistaa. Ap

Tiedän paljonkin ihmisiä, jotka eivät dragista pidä ja/tai eivät tajua sitä. Tämä ketju on Vauva palstalla, tämä ei todista yhtään mitään. :D Ehkä vaan APn harhaisuuden ja pikkumaisuuden, kun kaikki ei ole sama mieltä. 

Täällä samat ihmiset vastailee aamulla toista kuin illalla.

Ketjussa on sama logiikka kuin kaikissa muissakin ketjuissa eli ap haukutaan aina. Olen ollut jo vaikka mitä, sinun kommentissasi harhainen ja pikkumainen, naisten haukkuminen on täällä myös normi. 

Kuten jo totesin, ovat miehet naista esittäessään niitä parempia naisia osalle palstalaisista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän