Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (408)

Vierailija
341/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä sairauksia omaavia, uupumusta tai vaivoja. Valmisruoka on joillekin välttämättömyys ja sen saatavuus. Perusperunaa ei vaan saa mistään valmiina jos joku haluaa, kermamössöjä tai pippurissa kieritetty.

Niin? Kuten sanoit, niin osa ihmisistä. Suurin osa ei ole.

Oletko yksinkertainen? Kysyttiin työttömistä ja heistä suurin osa nimenomaan on sairaita,uupuneita ym ja monella ei ole mitään syytä järjestää jotain gourmet illallisia jos yksin asuvia lisäksi. Jouluruokia saa vaikka seurakunnasta ja seuraa samalla.

Aha. Laitahan sitten linkkiä tilastoihin jos kerta noin varmaksi tiedät. 

Miksi työtön muuten ylipäätään on uupunut, kun ei edes ole töitä minkä vuoksi uupuisi? 🤔

Vierailija
342/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten porkkanalaatikko tänään Prismassa 0,69€/  1,73€/kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikoiden tekoon kuluu niin paljon aikaa (ja sähköä), että  ei maksa vaivaa. Itse kyllä tein laatikot itse ja olen ihan työssäkäyvä, mutta en mä sitä rahan takia tehnyt vaan maun. Varsinkin jos riittää pieni määrä laatikoita niin ei mitään järkeä.  Kun ostaa porkkanat, perunat, lantut, kermat, maidot, voit, riisit ja vielä foliovuoat niin kaupan laatikot olisi tullut halvemmaksi. Sitten toki jos ison määrän tarvitsee niin itse tekeminen on halvempaa.

Vierailija
344/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu että pitää tehdä foliovuokaan? Outoa. Itse kyllä teen kaikki ruoat uunissa lasivuokaan.

Vierailija
345/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuoretuotteita, kuten lihaa tai kalaa ei kuitenkaan koskaan hamstrata ja pakasteta, vaan ne käytetään aina tuoreina.

Kyse ei myöskään ole mistään nuukailusta, mutta rahaa ei vaan yksinkertaisesti mene enempää."

Kyllä ainakin itse hamstraan pakkaseen lihaa jos se on tarjouksessa. Itseasiassa nyt on ollut Prismoissa lohifilettä pakasteena 7,95 - 9,95€/kg. On jopa parempaa kuin joskus tuoretiskiltä. Johtuu varmaan siitä, että nuo pakastetaan tosi tuoreena. Rahtaaminen myyntitiskeille jää välistä.

Vierailija
346/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä kysymys. Oikea kysymys olisi, että miksi työttömät eivät mene parakkimajoitukseen Ylimarkkuun valtion erityistyöleirille? Eikö työnteko maistu vai mistä kiikastaa?

Vierailija
347/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä sairauksia omaavia, uupumusta tai vaivoja. Valmisruoka on joillekin välttämättömyys ja sen saatavuus. Perusperunaa ei vaan saa mistään valmiina jos joku haluaa, kermamössöjä tai pippurissa kieritetty.

Oletko yksinkertainen? Kysyttiin työttömistä ja heistä suurin osa nimenomaan on sairaita,uupuneita ym ja monella ei ole mitään syytä järjestää jotain gourmet illallisia jos yksin asuvia lisäksi. Jouluruokia saa vaikka seurakunnasta ja seuraa samalla.

Miksi työtön muuten ylipäätään on uupunut, kun ei edes ole töitä minkä vuoksi uupuisi? 🤔

En ole itse työtön, mutta minä olen uupunut matalan ferritiinin vuoksi. Varmasti tätä ongelmaa voi olla monella työttömälläkin, etenkin jos ei edes tiedosta asiaa tai ei ole varaa rautatabletteihin. Itse aloitin jokin aika sitten rautakuurin, mutta kuulemma kannattaa varautua siihen, että voi mennä jopa 8 kk että rautavarastot palautuvat. Uupumusta voi siis olla rautalisästä huolimatta vielä monta kuukautta edessä.

Vierailija
348/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako pieniä määriä tehdä itse? Jos syön vain yhden laatikon koko jouluna.

Tässä ei ole missään vaiheessa ollut kyse mistään jouluruoista, vaan ruosta ylipäätään. Muutama jankkaaja vain suoltaa samaa p*skaa jouluruoista viestistä toiseen 

Onhan, koska minä syön laatikkoruokia ainoastaan jouluna. En muulloin. Miksi siis kyseenalaistat asian?

Valmiissa mikroruoissakin on aika paljon laatikkoruokia. Et siis syö edes niitä.

En. En syö laatikkoruokia muulloin kuin jouluna. Eikö tämä ole tullut jo selväksi?

Vierailija
349/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää vänkääjät oma ketju niille jouluruokapaskoillenne. Täällä keskustellaan laatikkoruoista ja ruoanlaitosta ihan yleisesti, joulu ei liity asiaan mitenkään. 

Ap

Liittyyhän se jos vastaaja ei syö laatikkoruokia kuin jouluna.

Vierailija
350/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää vänkääjät oma ketju niille jouluruokapaskoillenne. Täällä keskustellaan laatikkoruoista ja ruoanlaitosta ihan yleisesti, joulu ei liity asiaan mitenkään. 

Ap

Tasan varmasti syö 

Vierailija
351/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli ei syö ikinä esim. makaronilaatikkoa, lasagnea, kermaperunoita, janssonin kiusausta, karjalanpaistia tai oikeastaan mitään muutakaan haudutettavaa ruokaa? Ok.

Vierailija
352/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi melkein kaikki ihmiset käyvät aamulla paskalla?

Eihän työttömät saa käydä aamulla paskalla edes. LOL :D

Vierailija
353/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu että pitää tehdä foliovuokaan? Outoa. Itse kyllä teen kaikki ruoat uunissa lasivuokaan.

Teen foliovuokiin, koska ne toimivat myös säilytysastioina ja voi kannen kanssa kumota päällekkäin. Ja foliovuokia mahtuu uuniin useampi kerralla - eli voi paistaa laatikot suoraan pöytään. 

Muut uuniruoat teen valurautapadassa, lasisessa tai keraamisessa vuossa. 

-- eri 

Vierailija
354/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli ei syö ikinä esim. makaronilaatikkoa, lasagnea, kermaperunoita, janssonin kiusausta, karjalanpaistia tai oikeastaan mitään muutakaan haudutettavaa ruokaa? Ok.

Ei. Kuten en itsekään. Jos syön noita, niin teen ne padassa. Ymmärrätkö kultapieni niiden eron?

Vierailija
355/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa hinnaksi tulisi suunnilleen sama itse laitettuna, ja lisäksi itse tehtynä on aina epäonnistumisen mahdollisuus, jolloin satsattu raha menisi hukkaan. Laatikot ovat todella halpoja eineksinä, joten ei ole yhtään tyhmää ostaa niitä kaupasta. Perinteiset jouluruuat ovat muutenkin todella halpoja. Kinkun hinnasta en tiedä, koska en syö lihaa, mutta kaikki muut perinteiset jouluruuathan ovat halvimpien arkiruokien hinnoissa. Hintavaksi jouluateria muuttuu vasta silloin, jos siihen lisää sellaisia ei-niin-perinteisiä ruokia kuten juustotarjottimen tai jotain vastaavaa. Mutta riisipuuro, sekahedelmäkeitto, laatikot, herneet, joululeipä, yms. ovat halpoja.

Miten itse laitettuna voi olla saman hintaista kuin ostettu? Valmistaja tarvitsee myös palkat työntekijöille vai lasketko itsellesi myös palkan jos teet jotain itse?

Minä tein kilosta porkkanoita (0,50e) ja 1,5dl riisiä (n.0,50e) porkkanalaatikon. Lisäksi meni kermaa pikkupurkki (n.1,50e), 2 munaa (yht.0,40e) ja mausteita. Eli hintaa tuli alle 3e ja näistä tuli 2 sellaista määrää, joka olisi vastannut 2 isoa kaupasta ostettua valmislaatikkoa.

Lanttulaatikko tulee vieläkin halvemmaksi kun siihen ei tarvitse kermaa.

Olen täysin eri mieltä kanssasi valmislaatikoiden hinnasta, mutta ei se minua hetkauta. 

Hyvä, että jotkut ostavat niitä kalliita laatikoita kaupasta. Ne, jotka haluavat halvemmalla, tekevät itse.

Vierailija
356/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tasan varmasti syö 

Kun en syö. Koeta tajuta tämä asia,

Vierailija
357/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi työtön muuten ylipäätään on uupunut, kun ei edes ole töitä minkä vuoksi uupuisi? 🤔"

Älä nyt vai sano, että ihan tosissasi kysyt...

Vierailija
358/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen laatikot itse, koska haluan paria sorttia pöytään ja enkä edes voisi ostaa valmiina, koska Suomen ulkopuolella niitä ei myydä. 

Mutta jos kilo porkkanoita maksoi Saksassa 1,45 niin tuskinpa saat Suomessa eurolla aineksia kokonaiseen laatikkoon. Kilo lanttua oli 4,95. Lanttu on kokonaisena todella ärsyttävä käsiteltävä.

Vierailija
359/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta kyllä jaksaa yllättää. Ihanko oikeasti on olemassa aikuisia ihmisiä. joiden mielestä mikään muu ei voi uuvuttaa kuin työ?????? 

Vierailija
360/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa hinnaksi tulisi suunnilleen sama itse laitettuna, ja lisäksi itse tehtynä on aina epäonnistumisen mahdollisuus, jolloin satsattu raha menisi hukkaan. Laatikot ovat todella halpoja eineksinä, joten ei ole yhtään tyhmää ostaa niitä kaupasta. Perinteiset jouluruuat ovat muutenkin todella halpoja. Kinkun hinnasta en tiedä, koska en syö lihaa, mutta kaikki muut perinteiset jouluruuathan ovat halvimpien arkiruokien hinnoissa. Hintavaksi jouluateria muuttuu vasta silloin, jos siihen lisää sellaisia ei-niin-perinteisiä ruokia kuten juustotarjottimen tai jotain vastaavaa. Mutta riisipuuro, sekahedelmäkeitto, laatikot, herneet, joululeipä, yms. ovat halpoja.

Miten itse laitettuna voi olla saman hintaista kuin ostettu? Valmistaja tarvitsee myös palkat työntekijöille vai lasketko itsellesi myös palkan jos teet jotain itse?

.

Minä tein kilosta porkkanoita (0,50e) ja 1,5dl riisiä (n.0,50e) porkkanalaatikon. Lisäksi meni kermaa pikkupurkki (n.1,50e), 2 munaa (yht.0,40e) ja mausteita. Eli hintaa tuli alle 3e ja näistä tuli 2 sellaista määrää, joka olisi vastannut 2 isoa kaupasta ostettua valmislaatikkoa.

Kilosta porkkanoita saa kaksi litraa laatikkoa. Tuolla riisimäärällä vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan