Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (408)

Vierailija
361/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pelistä porkkanoista porkkanalaatikkoa tehdä. Tuleehan siihen puuroriisiä, kermaa, maitoa, kananmunaa, siirappia, mausteita. 

En itse tee juureksista laatikkoruokia vaan paahdan juurekset päruuan lisukkeeksi isohkoina paloina uunissa ja juuresten päälle tarvitaan vain vähän rypsiöljyä ja mustapippuria ja/tai muita mausteita oman maun mukaan. Juureksia voi paahtaa kerralla isomman muutamaksi päiväksi riittävän satsin.  Jos rahat ovat vähissä hyvä, täyttävä ja erittäin halpa ruoka on myös uunijuurekset vaikka mustapapujen kera tai jos uunia ei halua lämmittää juureksista voi tehdä vaikka pyttäriä paistokasarissa ja laittaa juurestwn sekaan sitä mitä kaapista sattuu löytymään.

Vierailija
362/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksihän ne on työttömiä, kun eivät viitsi tehdä mitään. Olen itse työssäkäyvä, ruuhkavuosia pikkulapsiperheessä elävä äiti. Kasvatan itse porkkanatkin alusta lähtien lasten kanssa. Eräs työtön ja toimeton tuttava sitä siunaili tänäkin jouluna, voi kauheaa kun hänellä on selkä, jalka, pää ja kädet niiiiin kipeät ettei pysty mitään tekemään. Pullo nousee kuitenkin huulille ongelmitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien mielestä heidän kuuluu puskea lisää kersoja maailmaan ja valtion tehtävä on sitten kustantaa tonnien edestä leluja lapsille ja mamille kynsi- ja ripsihuollot, tatuoinnit jne.

Minkäänlaisia kädentaitoja tai esim. leipomista nämä itsekkäät työttömät eivät harrasta. Minäminä-kaikki mulle heti nyt-en MINÄ jaksa -ihmisiä.

Työttömien kaikki lapset ovat tietysti myös erityislapsia, eli maksavat tuplasti lisää valtiolle. Älytön taakka.

Sulla on oikeasti jotain ongelmia. Työttöminä on paljon ihan tavallisia ihmisiä. Taidat olla itse työtön. Vaikea kuvitella, että tuolla älykkyystasolla jotain työtä voisi tehdä. 

Tämä on luultavasti se liikuntarajoitteinen ihminen joka aikansa kuluksi trollaa palstalla. Ihan joskus eräs trolli avasi miksi ilkeilee päivät pitkät palstalla. Mutta sitä en ymmärrä, koska eiköhän sitä olisi tuottavampaa kirjoittaa "ilon kautta".   🙏

Vierailija
364/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks sama mitä syö, paskaksi se kumminkin muuttuu vatsalaukussa.

Voi pojat! Mahtaa sulla olla tukalaa? Että jo mahalaukussa paskoo?

Vierailija
365/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä typerin aloitus aikoihin. Mitä seuraavaksi? "Köyhä, miksi heität sukat pois kun niistä on vaan varret jäljellä? Hyvin voisi pitää kenkien kanssa pelkkiä varsia kun jalat ei näy.  Miksi tuhlaat ja hommaat viiden vuoden välein uuden sukkaparin?"

Vierailija
366/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen laatikot itse, koska haluan paria sorttia pöytään ja enkä edes voisi ostaa valmiina, koska Suomen ulkopuolella niitä ei myydä. 

Mutta jos kilo porkkanoita maksoi Saksassa 1,45 niin tuskinpa saat Suomessa eurolla aineksia kokonaiseen laatikkoon. Kilo lanttua oli 4,95. Lanttu on kokonaisena todella ärsyttävä käsiteltävä.

Suomessa oli porkkanat ja lantut euron kilo joulun alla. Perunat olivat vielä tuostakin halvempia. Jos tekee kermattomat laatikot niin hyvin tekee kaupan rasian kokoisen alle eurolla. 

Jos ei halua paistaa sähköllä niin kannattaa kysyä takalliselta/leivinuunilliselta tutulta/naapurilta, että voiko paistaa laatikkonsa siinä esim. vessan siivoamista vastaan. Ai niin, sehän vasta kalliiksi tulisikin kun täällä tuntuu olevan kovat tuntitaksat kaikilla, jotka eivät viitsi itse kokkailla.

Vierailija
367/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä typerin aloitus aikoihin. Mitä seuraavaksi? "Köyhä, miksi heität sukat pois kun niistä on vaan varret jäljellä? Hyvin voisi pitää kenkien kanssa pelkkiä varsia kun jalat ei näy.  Miksi tuhlaat ja hommaat viiden vuoden välein uuden sukkaparin?"

Sukkien kohdalla kysymys kuuluisi, että miksi ostat 8 euron sukat vaikka toiset sukat olisivat tarjouksessa 3e.

Vierailija
368/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli porkkanat ja lantut euron kilo joulun alla. Perunat olivat vielä tuostakin halvempia. Jos tekee kermattomat laatikot niin hyvin tekee kaupan rasian kokoisen alle eurolla. 

Jos ei halua paistaa sähköllä niin kannattaa kysyä takalliselta/leivinuunilliselta tutulta/naapurilta, että voiko paistaa laatikkonsa siinä esim. vessan siivoamista vastaan. Ai niin, sehän vasta kalliiksi tulisikin kun täällä tuntuu olevan kovat tuntitaksat kaikilla, jotka eivät viitsi itse kokkailla.

Joo EI KIITOS tällaista naapureiden vaivaamista joulun alla! Miten itse reagoisit, jos joku tulisi kyselemään sinulta oman perheesi arkea rasittavia palveluksia jotain itsellesi yhdentekevää vastapalvelusta vastaan? Ja kuka edes haluaa jotain naapuria siivoamaan vessaansa? Itse ainakin kokisin hirveästi riesaksi ja rasitteeksi naapurin, joka kyselisi jatkuvasti omituisia palveluksia ja olisi niiden varjolla tunkemassa kotiini. Ihmiset haluavat olla perheen kanssa rauhassa ja tehdä jouluvalmistelut ilman ylimääräistä vaivaa. 

Jos vaihtoehtona on vaivata naapureita tai ostaa se muutaman euron maksava (halpa) valmislaatikko, niin TODELLAKIN ostakaa nyt hyvät ihmiset kaupasta ne ruuat! Älkää olkoo haittoina muille ihmisille. Naapurit EIVÄT halua paistella sellaisten ihmisten laatikoita, joiden ainoa syy tähän on se, että väen vängällä pitää "tehdä itse" - ja silloinhan ei enää kyse ole itse tekemisestä, jos se vaatii naapuriapua. Kaupasta ostaminen on kaikille miellyttävämpi tapa.

Vierailija
369/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu että pitää tehdä foliovuokaan? Outoa. Itse kyllä teen kaikki ruoat uunissa lasivuokaan.

Ei kaikilla ole montaa vuokaa. Eihän yhteen vuokaan voi tehdä yhtä aikaa peruna-, lanttu- ja porkkanalaatikkoa. Se vasta kallis kertapaukku on jos rupeaa lisää lasivuokia ostamaan.

Vierailija
370/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo einekset on lisäksi älyttömän hintaisia nykyään. Joku kermaperunat maksaa yli 10€/kg. 

Ei mitään järkeä. Perunat on tarjouksesta isoissa säkeissä käytännössä ilmaisia, ja yksi kermapurkki ei paljoa maksa.

Ostan kermaperunoita vain kun -60% alennuksessa. 

Nehän ovat karsean makuisia ne valmiit kermaperunat. Kun tekee itse, on todella herkullista.

Vierailija
371/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työllinen, ja ostin laatikot eineksinä. Vuokraluukussani on niin surkea uuni, että hyvä kun voi pakastepizzan paistaa, senkin huonolla lopputuloksella.

Vierailija
372/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska laatikot ovat todella halpoja valmiinakin, ja valmistus vaatii sekä aikaa, taitoa, työvälineitä että sähköä. Pienen määrän valmistus ei kannata.

Richplainaus.

Eipä tarvitse ihmetellä miksi on työttömänä jos ei osaa tehdä laatikoita eikä edes osaa/viitsi opetella. Sitten vielä laskupää ei riitä laskemaan ettei valmislaatikot ole todellakaan halpoja.

Vierailija
373/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska laatikot ovat todella halpoja valmiinakin, ja valmistus vaatii sekä aikaa, taitoa, työvälineitä että sähköä. Pienen määrän valmistus ei kannata.

Richplainaus.

Nimenomaan ei ole halpoja. Valmistus ei myöskään vaadi mitään taitoa, ihan alkeellinen ruoanlaitto-osaaminen riittää. Vai mitä vaikeaa on esim. perunoiden kuorimisessa ja niiden viipaloinnissa? Onko veitsi + leikkuulauta kovinkin erikoinen työväline? Paljonko Suomessa on talouksia joissa ei ole sähköä?

Miksi pitäisi valmistaa vain pieni määrä? Tekee täyden vuoan ja siitä syö monta päivää.

Miksi, miksi ja miksi? Joku ostaa valmiina ja joku tekee itse. Mikä ongelma se sinulle on? Osaan minä kyllä ruokaa tehdä ja teenkin mutta en kyllä niitä laatikoita ala väsäämään itselleni kuten en tee leipääkään. Kohta teen kyllä etikkakurkkuja. 

Vierailija
374/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tuet ovat niin hyvät että kukaan ei viitsi tehdä laatikkoruokia itse. Ruokaa jaetaan valtavia määriä ilmaiseksi joten miksi tuhlata aikaa ruoanlaittoon. Voi enemmän surffata netissä tms. tai tehdä työhakemuksia sekä kuvitella työllistyvänsä.

Vierailija
375/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta porkkanalaatikkoa.

Mitäs tähän sanot?

En myöskään kinkkua, jätän sen ihmispossuille 

T: työtön

Vierailija
376/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksihän ne on työttömiä, kun eivät viitsi tehdä mitään. Olen itse työssäkäyvä, ruuhkavuosia pikkulapsiperheessä elävä äiti. Kasvatan itse porkkanatkin alusta lähtien lasten kanssa. Eräs työtön ja toimeton tuttava sitä siunaili tänäkin jouluna, voi kauheaa kun hänellä on selkä, jalka, pää ja kädet niiiiin kipeät ettei pysty mitään tekemään. Pullo nousee kuitenkin huulille ongelmitta.

Nuorehko? Ruuhkavuodet sairastuttaa pään ja kropan kunhan ikää tulee.

Vierailija
377/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo EI KIITOS tällaista naapureiden vaivaamista joulun alla! Miten itse reagoisit, jos joku tulisi kyselemään sinulta oman perheesi arkea rasittavia palveluksia jotain itsellesi yhdentekevää vastapalvelusta vastaan? Ja kuka edes haluaa jotain naapuria siivoamaan vessaansa? Itse ainakin kokisin hirveästi riesaksi ja rasitteeksi naapurin, joka kyselisi jatkuvasti om

Meillä on leivinuuni ja takka. Leivinuuniin mahtuu niin monta laatikkoa, että eipä tuo haittaa vaikka paistaisin kaikkien naapureiden laatikot. En toki aattona, silloin teen omat laatikot enkä halua mitään naapurirumbaa aattona kotiimme. Tosin ne laatikot voi tehdä hyvissä ajoin ja pakastaa, pakastettuja ne kaupankin laatikot pääasiassa ovat. Tuskin niitä kaupankaan laatikoita moni kylmänä syö, joten joutuu ne laatikot sitten jokainen kotonaan kuumentamaan ennen syömistä.

Itse en tarvitse siivoojaa, mutta kyllähän sitä aina jotain hommaa löytyy! Toki voisihan tuo sähkönsäästäjä kerätä vaikka mustikoita syksyllä ja viedä ne naapurille kysyen siinä vaiheessa, että sopisiko tuoda laatikot paistoon vaikka marraskuussa.

P.S. Muutama vuosi sitten oli joulun alla alkanut pitkä sähkökatko. Meidän leivarissa paistettiin oma ja lisäksi 3 naapurin kinkut kahdessa erässä. Meillä kyllä autetaan aina kun mahdollista! Itsekin saa siitä hyvän mielen kun on voinut olla avuksi.

Vierailija
378/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuet ovat niin hyvät että kukaan ei viitsi tehdä laatikkoruokia itse. Ruokaa jaetaan valtavia määriä ilmaiseksi joten miksi tuhlata aikaa ruoanlaittoon. Voi enemmän surffata netissä tms. tai tehdä työhakemuksia sekä kuvitella työllistyvänsä.

Mikään ei ole niin kallista kuin tehdä itse ruokia sähköuunissa. Siihen tarpeet päälle.

Vierailija
379/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Richplainaus.

Eipä tarvitse ihmetellä miksi on työttömänä jos ei osaa tehdä laatikoita eikä edes osaa/viitsi opetella. Sitten vielä laskupää ei riitä laskemaan ettei valmislaatikot ole todellakaan halpoja.

Vain duunari ajattelee noin. Valtaosassa töistä ruuanlaittotaito ei mitenkään korreloi työllistymismahdollisuuksien kanssa.

Vierailija
380/408 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämäkin on sinulle ongelma, ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi