Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soittaisitko itse hätänumeroon näiden oireiden kanssa?

Vierailija
25.12.2025 |

Muutama kuukausi takaperin sattui eräänä päivänä tosi outo , lopulta ohimenevä kohtaus.  Pari tuntia aiemmin alkoi jäätävä päänsärky joka melkein sai itkemään vaikka en vähästä hätkähdä yleensä ( minulla on todettu migreeni aiemmin, tämä ei tuntunut ollenkaan siltä sillä migreenit yleensä minulla siedettäviä , minimaalinen särky mutta enemmänkin auraoireet pääroolissa joten migreeni sillä hetkellä tuntunut loogiselta.)  särky oli viiltävää ja rupesi ihan pelottamaan että mitä tämä on. haukoin happea, minun oli tosi vaikea hengittää ja saada ilmaa.  En nyt haukkonut henkeä mutta ilma kulki vaivalloisesti keuhkoihin. Sitten alkoi jäätävä huimaus ja viiltävä rintakipu. 
Todellakin tuntui etten saa henkeä. 
soitettuani 112 sieltä sanottiin ettei tämä ole mikään 112-asia, ja kuulostaa että saat ihan hyvin ilmaa.  

Olisitteko itse soittaneet hätänumeroon tuossa tilanteessa?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisin soittanut 112. Olisin hommannut itseni päivystykseen. Itse menin joskus kun oli leposyke 108. Minut otettiin heti sisälle ja parin viikon kuluttua sydänosastolle tutkimukseen. Onko Suomen terveydenhuollon tila tämä todella?

Oudon kuuloista että noin alhaisella leposykkeellä tulee sydäntutkimuksia. Ei mulla vaan 120 leposyke ole aiheuttanut mitään toimenpiteitä. 

Vierailija
82/82 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nilkkamurtumankaan takia eivät lähettäneet ambulanssia, sanoivat että jos hoitoa haluat, tule taksilla. 

Ihan oikean neuvon antoivat. Nilkkamurtuma ei vaadi ambulanssikyytiä- ja seurantaa matkan aikana. Taksilla pääsee ovelta ovelle. Säästetään ne ambulanssikyydit ihan oikeasti tarvitseville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla