Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoiset: kuinka paljon syötte?

Vierailija
23.04.2007 |

Meneekö päivässä paljon rasvaisia herkkuja, hampurilaisia, pitsoja, karkkia, sipsiä ym? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun itse syön aika tosi paljon (en kylläkään herkkuja älyttömästi), mutta isohkoja määriä ja silti olen aika hoikka. Kai ne geenitkin vaikuttaa paljon painoon.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiasia on että syön vain niitä gluteenittomia leipiä n. 5-6 palaa päivässä kalkkunalla. ( en voi sietää sikaa enkä mitään makkaroita.. yök.)

Kurkkua ja tomaatia laitan aina leiväpäälle. Ja syön yhden lämpimänruoan päivässä.. siis tosiasia on että en laita muuta suuhuni mutta en vaan laihdu. Tosin sitä liikuntaa tulisi lisätä ja ehkäpä opetella vielä syömään enemmän? eli lisätä säännöllisyyttä ja yksi ateria lisää josko sitten. Mutta, kun se ruoka ei maistu.

Se että sinä et usko minun ruokailumääriäni voisit hyvinkin tulla seuraamaan sitä tänne meille niin näkisit sen itse. Olen monasti naureskellut että jso " olet mitä syöt" tulis kuvaanmaan meille hän ihmettelisi kun kaapissa ei ole mitään lihottavaa joten ei paljoa voisi motkottaa ruoan laadusta mutta ehkä määrästä.

Vierailija
22/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lihavuuskauden iltapala eli tv:n ääressä lapsien nukahdettua(päivällä syön nimenomaan noita terveellisiä ja vähän) saattaa hyvinkin olla: pakaste pitsa, litra jäätelöä, puoli pussia sipsejä, 1/2-1 levyä suklaata, iso (todella iso) kimpale juustoa, kyytipojaksi limsaa...ja ehkä vielä jotain satan ohimennen heittää suuhuni. Lisäksi aika tavalliseen iltapalaan kuuluu paketillinen suklaakeksejä tai kokonainen frödinge kakku korvaamaan jäätelön. Taivaan tosi juttu.

Ja tätä ei lihavat ihmiset tunnusta tekevänsä. Ne vaan on aina syöny terveellisesti ja omaavat siis lihavuusgeenin koska ovat ilman omaa vaikutustaan lihoneet eivätkä laihdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painan tuon 109.7kg. Satuin vain nyt olemaan kipeä.

Vierailija
24/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mun lihavuuskauden iltapala eli tv:n ääressä lapsien nukahdettua(päivällä syön nimenomaan noita terveellisiä ja vähän) saattaa hyvinkin olla: pakaste pitsa, litra jäätelöä, puoli pussia sipsejä, 1/2-1 levyä suklaata, iso (todella iso) kimpale juustoa, kyytipojaksi limsaa...ja ehkä vielä jotain satan ohimennen heittää suuhuni. Lisäksi aika tavalliseen iltapalaan kuuluu paketillinen suklaakeksejä tai kokonainen frödinge kakku korvaamaan jäätelön. Taivaan tosi juttu.

Ja tätä ei lihavat ihmiset tunnusta tekevänsä. Ne vaan on aina syöny terveellisesti ja omaavat siis lihavuusgeenin koska ovat ilman omaa vaikutustaan lihoneet eivätkä laihdu.

Vierailija
25/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskon siihen että mä oikeesti varmaan syön liian vähän ja elimistö on säästöliekillä? Ja siksi en vaan laihdu. Meinaan yritystä kyllä on.

Vierailija
26/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen tiedän että ilmeisesti aivan liian vähän niitä kaloreita tulee.

Vierailija
27/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitätkö että olet aina (nuorempanakin siis) syönyt tuolla tavalla ja silti olet lihava?

Uskon että sairauden (munarakkulajuttu kilpirauhasjuttu tms) takia ei laihdu helpolla/ollenkaan(?) ja sairaus voi tietenkin lihottaa vaikka söisi sellerin päivässä, eli älkää suuttuko kellä on joku lihavuuteen vaikuttava sairaus, mutta...peruslihavat eli perusterveet läskit...joo-o.

Minä siis olen tuo joka myöntää syöneensä itsensä järkyttävän läskiksi ja ihmetelleensä mistä voi olla kyse :)

Mutta kun aloin oikeasti syömään huolellisesti ja liikkumaan, laihduin yllättäen sen 30kg.

Vierailija
28/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sitten lähetettä myös ravitsemusterapeutille ja ruokavalio tarkempaan syyniin.

Ei kukaan TERVE ihminen, joka noudattaa suositeltua ruokavaliota ja harrastaa edes jonkun verran liikuntaa voi olla ylipainoinen.

Vierailija
29/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti asia ei mene ihan noin yksioikoisesti kun ihmisten aineenvaihdunta heittaa muutaman sata suuntaan tai toiseen. Mutta ollaakseen esim 60kg täytyy syödä 1800kcl päivässä.

Vierailija
30/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti asia ei mene ihan noin yksioikoisesti kun ihmisten aineenvaihdunta heittaa muutaman sata suuntaan tai toiseen. Mutta ollaakseen esim 60kg täytyy syödä 1800kcl päivässä.

Vierailija
31/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin sitä että mikä määrä mun iltamässyihin menee rahaa, mutta ei se ole sitäkään mitä menis jos kävisin/saati käytäis miehen kanssa molemmat kapakoissa...

Minä tai mieheni ei siis käytetä alkoholia joten kai niillä pohjajuomat, taksikyydit, pääsyliput mahdolliset grilliruuat rahoilla saa mässyä jonkin verran, ei olla ns hyvätuloisia ollenkaan.

No en ihan 7 iltaa viikossa saa tuota kaikkea syötyä, mutta ei paljoa puutu ja joinain iltoina tosiaan uppoaa tuo kaikki mitä luettelin.

Vierailija
32/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseasiassa en ole aina syönyt noin. Ekan poikanijälkeen mm. kun suttiin Helsingissä kävelin jokapäivä lauttasaaresta keskustaan ja takasin ja söin hamurilaisen ;) ja laihduin 10 kg. ja painoin laihimmillani 57 kg... Itseasiassa olin sillon jopa mallikuvauksissa.. Siitä on aikaa n. 14 vuotta..

Aikoinani pystyin syömään mitä vaan enkä lihonut... Sitten tosiaan sairastuin kilpirauhas sairauteen joka ensin oli liikatoiminta sitten kilpirauhanen leikattiin pois ja olen siis ilman sitä ja olen ns. vajaatoiminen kera hormooni purkin... Hormooni tason pitäsi olla ok.. mutta silti kaiken tuon jäljiltä on mulle tullut raskauksista (6kpl).. 40 kg liikaa painoa.. joita en saa kulumallakaan pois. vaikka seisoisin päälläni.

Tyroksiini määrääkin on tarkastettu ja se on labrakokeiden perusteella oikein.. mutta en vaan laihdu..

Vierailija
33/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kukaan TERVE ihminen, joka noudattaa suositeltua ruokavaliota ja harrastaa edes jonkun verran liikuntaa voi olla ylipainoinen.

Ja varsinkaan ei voi tulla ylipainoiseksi.

Vierailija
34/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt asiasta myös terapeutilla, lääkärillä, ravitsemusterapeutilla...

Ja tulos>>edelleen läski ja inhoan itseäni siksi.......

Vierailija
35/36 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta sun ekasta vastauksesta ei voinut mitenkään päätellä että sulla olis joku sairaus tms, joten en sitten tarkoittanut sinua tuolla yleistyksellä,

kai ne lääkärit jotain osaa auttaa ylipainosta pääsemisen kanssa jos olet niin paljon heidän luonaan käynyt ja sairautesi on kaikki tutkittu ja löydetty,

jos todellakaan ei, niin olen ihan ihmeissäni, koska en ole koskaan kuullut ihmisestä joka oikeasti ei voi ikinä laihtua :(

Tosin en olekaan minkään terveysalan asiantuntija missään muotoa, omakohtaista kokemusta vaan syömisestä ja lihomisesta ja laihtumisesta.

Voi kun joku lääkäri sitten osais sua auttaa, saisit vaikka 10kg pois jollain tapaa niin tykkäisit itsestäsi taas ja olis ainaki sillai helpompi olla...tsemppiä ja voimia taistoon!!

Olen siis se ahmatti joka sua pommitti ja myönsi itse aiheuttaneensa lihavuutensa ja laihtumisensa ja iltapalansakin tunnusti rehellisesti :)

Vierailija
36/36 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs nyt yhtäkkiä nuo kaikki sairaudet tähän keksit? Ekassa viestissä kun et sanallakaan viitannut mihinkään sairauteen. Ja jos syöt liian vähän, niin miksi et sitten ala syömään enemmän? Koska jossain vaiheessa olet kuitenkin kilosi kerännyt. Eivät mitkään sairaudet yksinään kiloja kerää, vaan pelkästään altistavat. Syön jo ennen puoltapäivää saman määrän kuin sinä väität syöväsi koko päivän aikana, enkä todellakaan ole lihava!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä