Yli kuusi vuosikymmentä eläneenä en ole nähnyt yhtä julmasti köyhiä kohtelevaa hallitusta kuin nyt
Seuraukset hirvittävät:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50e0a9ad-d7ab-411d-bd77-a17c69b0c416
Pahenevasta köyhyysongelmasta on näkyvissä vasta jäävuoren huippu. Köyhien määrä tulee edelleen kasvamaan ja ongelmat kasaantuvat ja vaikeutuvat
Ja sanottakoon nyt samantien, että olen itse hyväosainen ja seuraan tätä köyhien kiusaamista häpeissäni sivusta. Voin auttaa vain muutamia ihmisiä. Hallituksessa olevat voisivat halutessaan auttaa kaikkia. On täysin pötypuhetta, että meillä ei ole varaa pitää paremmin heikoimmista huolta, kun siihen on ollut mahdollisuus paljon nykyistä huonompinakin aikoina.
Kommentit (623)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinta julmuutta on passivoida ihmisiä ikuiseen köyhyyteen, opettamalla että voi vaan olla möllöttää ja hakea taikaseinästä rahhhaa.
Niinpä, miksi tämä hallitus on päättänyt vaikeuttaa työntekoa ja opiskelua? Ei voi ymmärtää. Yrittämisestä puhumattakaan.
Perskokkareet saavat hyvän mielen, kun tavisten elämää vaikeutetaan.
Siltähän tuo näyttää kun Orpon ja Purran ilmeitä seuraa. Eivät edes yritä peittää tyytyväisyyttään ja mielihyvää.
Tuo on ihan totta. Fiksumpi jättäisi ilmehtimättä, mutta nuo eivät edes osaa hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinta julmuutta on passivoida ihmisiä ikuiseen köyhyyteen, opettamalla että voi vaan olla möllöttää ja hakea taikaseinästä rahhhaa.
Niinpä, miksi tämä hallitus on päättänyt vaikeuttaa työntekoa ja opiskelua? Ei voi ymmärtää. Yrittämisestä puhumattakaan.
Miten aikaisemmat hallitukset on helpottaneet yrittämistä? Ihan kuin kaikki maailman pahat asiat olisi keksitty viimeisen kolmen vuoden aikana tämän hallituksen toimesta. Ainakin tämä hallitus yrittää selvittää yel-sotkua, jonka edellinen aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei yritäkään olla oikeudenmukainen. Ajatella koko yhteiskuntaa. Ajavat vain oman ryhmän asioita.
Tervetuloa edustukselliseen demokratiaan. Näinkö kauan on sinulla kestänyt tajuta, että miten systeemi toimii? Kansanedustajat ovat tulosvastuullisia vain omille äänestäjilleen, jos oletuksena on, että haluavat tulla valituksi uudelleen.
Persut pettävät äänestäjänsä. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei yritäkään olla oikeudenmukainen. Ajatella koko yhteiskuntaa. Ajavat vain oman ryhmän asioita.
Tervetuloa edustukselliseen demokratiaan. Näinkö kauan on sinulla kestänyt tajuta, että miten systeemi toimii? Kansanedustajat ovat tulosvastuullisia vain omille äänestäjilleen, jos oletuksena on, että haluavat tulla valituksi uudelleen.
Ei se ennen ollut näin räikeää. Puolueet ajatteli Suomen etua. Jokainen omalta kantiltaan, mutta kaikkien etua. Kuvitellen että se oma näkemys on kaikkien etu. Nyt isa tuntuu ajattelevan mikä olisi suurin kiusa toisille. Ja pienikin kiusa on on päätöksen arvoinen. Ennemmin n huono päätös joka tuo kiusaa joillekin, kuin hyvä päätös kaikille.
Vasemmisto on valmis tuhoamaan maan jopa lapsiltamme ahneuksissaan.
Hyväosainen aloittaja osaa varmaan kertoa mitä aivan erityisen kauheaa hallitus on tehnyt ja miten samat säästöt olisi saatu aikaiseksi reilummin? Itse näin työläisköyhälistön edustajana sanoisin, että eniten taskuillani on suoraan tai välillisesti käynyt Sipilä ja hyvänä Kakkosena Marin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ennen ollut näin räikeää. Puolueet ajatteli Suomen etua. Jokainen omalta kantiltaan, mutta kaikkien etua. Kuvitellen että se oma näkemys on kaikkien etu. Nyt isa tuntuu ajattelevan mikä olisi suurin kiusa toisille. Ja pienikin kiusa on on päätöksen arvoinen. Ennemmin n huono päätös joka tuo kiusaa joillekin, kuin hyvä päätös kaikille.
Nykyisin puolueet eivät tosiaan enää välitä koko kansan edusta. Sen takiahan Suomi on tällaisessa alennustilassa. Olisiko pelätty tekoälyn vallankaappaus välttämättä huono juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vuokralainen just maksa ne remontit yms? Ne on laskettu vuokraan ja vähennetään tuotosta
Vuokralainen kaivaa kukkarostaan satatonnia putkiremonttiin? Salli mun nauraa.
Sadantonnin putkiremontti on omaa tyhmyyttä.
Olen nyt 67-vuotias. 1980-luvun alussa olin niin köyhä että töistä tullessani ei ollut muuta ruokaa antaa lapselle kuin persikkapurkin sisältö. Nälkäisenä katsoin vierestä kun lapsi pisteli persikoita poskeensa ja aprikoin että jääköhän mitään minulle. Jäi sentään yksi. Se oli todellista köyhyyttä. Olin juuri eronnut holtittomasta puolisosta ja osituksessa oli jaettu vain velat. Ei ollut leivänjakopisteitä eikä muutakaan mistä evästä olisi saanut vastikkeetta. Sosiaalihuolto oli lähinnä romaneja varten, sieltä ei herunut penniäkään tavalliselle pienipalkkaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vuokralainen just maksa ne remontit yms? Ne on laskettu vuokraan ja vähennetään tuotosta
Vuokralainen kaivaa kukkarostaan satatonnia putkiremonttiin? Salli mun nauraa.
Sadantonnin putkiremontti on omaa tyhmyyttä.
Niin joo. Vasemmiston mielestä talous pyörii kun sosiaalituilla käydään Lidlissä kaljaostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltähän tuo näyttää kun Orpon ja Purran ilmeitä seuraa. Eivät edes yritä peittää tyytyväisyyttään ja mielihyvää.
Samaa mieltä. Ysärin laman aikaan olin kuopuksen kanssa kotona ja esikoinen oli alakoulussa. Silloinkin monesta asiasta leikattiin ja aikoinaan tätä kutsuttiin juustohöyläksi. Vähän sieltä, vähän tuolta jne. Joidenkin ihmisten kohdalle osui sitten valitettavasti useampiakin leikkauksia ja heidän tilanteensa oli haastavin. Muistan, että kotihoidontukeakin leikattiin. Jo äitiyslomani loputtua sitä oli ekan kerran leikattu ja ennenkuin hoitovapaani loppui, sitä leikattiin vielä 2 kertaa. Viimeinen puoli vuotta oli mullakin aika tiukkaa, kun sairaanhoitajilta loppui keikkahommatkin. Esikoisen aikaan pystyin rahoittamaan elämistämme tekemällä keikkahommia, mutta ysärin lamassa niitä ei enää ollut. Opettajia lomautettiin ja muistan, miten yksi opettaja saattoi vahtia kahta luokkaa samaan aikaan. Vuorotellen kumpaankin antamaan tehtäviä, joita lapset sitten tekivät itsekseen, kunnes opettaja tuli taas käväisemään luokkahuoneessa. Neuvolatoimintaa supistettiin eli vähennettiin käyntejä. Paljon muutakin teihtiin, MUTTA yksikään poliitikko ei virnistellyt saksien kanssa mediassa.
Onko Suomi KOSKAAN??? sitten viimesodan ollut näin mielettömästi VELKAA !!!
Liikaa vastuuttomia Hallituksia jne.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikaisemmat hallitukset on helpottaneet yrittämistä? Ihan kuin kaikki maailman pahat asiat olisi keksitty viimeisen kolmen vuoden aikana tämän hallituksen toimesta. Ainakin tämä hallitus yrittää selvittää yel-sotkua, jonka edellinen aiheutti.
No eivät ne edellisetkään ole mitenkään yrittämistä helpottaneet enkä todellakaan ymmärrä miksi. Opiskelua ja osapäivätyötä sentään kannustivat tekemään, toisin kuin tämä nykyinen.
Kirjoitin aiemmin: "Suomen valtio kyllä tarvitsisi lisää rahaa ja suurena syynä siihen ovat kaltaisesi veronkiertäjät. Teitä on tässä maassa paljon, etkä varmasti ole pahimmasta päästä. Muista myös se, että maksamistasi veroista hyödyt myös sinä itse."
Pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata nimittämällä veronkiertäjäksi. Perun tuon nimityksen, kysehän on kuikenkin laillisesta verosuunnittelusta jonka tarkoituksena on vain välttyä verojen maksamiselta. Valtion pitäisi tehdä toimenpiteitä, ettei tällainen verosuunnittelu olisi mahdollista, mutta valitettavasti hallitukselta puuttuu halu tähän. Pyrin pitämään omalta osaltani jatkossa keskustelun asiallisena. Annetaan asioiden riidellä eikä sätitä toisiamme.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ysärin laman aikaan olin kuopuksen kanssa kotona ja esikoinen oli alakoulussa. Silloinkin monesta asiasta leikattiin ja aikoinaan tätä kutsuttiin juustohöy
Ysäriä muistelen minäkin. Asuntolainan korot olivat pitkälti toistakymmentä prosenttia, asunnot järkyttävän kalliita. Työt olivat pätkätöitä, kouluissa valtavan suuria luokkia. Koko ajan sai pelätä töiden loppumista. Kaikki maksoi karmean paljon, oltiin muka keskituloisia, mutta verotuksen jälkeen oikein ihmetteli, miten vähän jäi käteen. Äitiysraha pieneni pari kertaa lapsen odotusaikana, lapsivähennys poistui ym.ym. Ihan karmeaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyväosainen aloittaja osaa varmaan kertoa mitä aivan erityisen kauheaa hallitus on tehnyt ja miten samat säästöt olisi saatu aikaiseksi reilummin? Itse näin työläisköyhälistön edustajana sanoisin, että eniten taskuillani on suoraan tai välillisesti käynyt Sipilä ja hyvänä Kakkosena Marin.
Tämä. Oon toimeentulotuella ja hyvin riittää rahat.
Ja Hurstin jouluruualle oli tullut liikaa kävijöitä mut eihän se mikään todiste ole siitä että noin moni ihminen näkee nälkää. Tarkoitti vain että enemmän ihmisiä on tajunnut että vois saada ilmaisen jouluruuan sieltä.
ap. Yli seitsemänkymmentä vuotta eläneenä en ole nähnyt yhtä röyhkeasti elävää ihmistä kuin tänä päivänä näkee, ihmistä joka vaan vaatii ja vaatii eikä ole mihinkään tyytyväinen.
Aikanaan hävettiin jos joku joutui kunnan jauhoja hakemaan.
Hirveää se. että ovat opettaneet tänne rantautuneille saman tyylin, mä haluun, mä tahdon mulla on oikeus!
Eikä siis mitään velvollisuuksia?
Sanon sen nyt, jos tulivatkin helve t i s tä toivat sen vunna 2015 meille ja Ruotsi tsekattuaan sakin laittoi meiile "ylijääneet" ne joita kukaan ei halunnut. Samoin toimi Somalian maa.
Mitkä ovat ne kauheudet, joita tämä hallitus on tehnyt ja mistä olisi sen sijaan pitänyt miljardit ottaa? Nythän hallitus leikkasi kehitysapuakin, josta vasemmisto sai sydämentykytystä välittömästi ja onkin lupaillut, että valtaan päästyään lisäävät sitä. Järjestöiltä on otettu (liian vähän minun mielestäni) ja siitäkin tuli karmea huuto. Ja kun tuloveroa laskettiin, ei ay-liikkeen itku meinannut loppua millään (!?). Eli missä ne isot rahat on, joista voidaan noin vaan kuitata Marinin sotkut? Ensi hallitus joutuu ne miljardit kaivamaan ja jos vasurit on vallassa, ne otetaan duunarin selkänahasta (tulovero, bensa ja "ilmastoverot"), ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat ne kauheudet, joita tämä hallitus on tehnyt ja mistä olisi sen sijaan pitänyt miljardit ottaa? Nythän hallitus leikkasi kehitysapuakin, josta vasemmisto sai sydämentykytystä välittömästi ja onkin lupaillut, että valtaan päästyään lisäävät sitä. Järjestöiltä on otettu (liian vähän minun mielestäni) ja siitäkin tuli karmea huuto. Ja kun tuloveroa laskettiin, ei ay-liikkeen itku meinannut loppua millään (!?). Eli missä ne isot rahat on, joista voidaan noin vaan kuitata Marinin sotkut? Ensi hallitus joutuu ne miljardit kaivamaan ja jos vasurit on vallassa, ne otetaan duunarin selkänahasta (tulovero, bensa ja "ilmastoverot"), ikävä kyllä.
Ensinnäkään ei ole mitään "Marinin sotkuja". Toiseksi Orpo-Purran hallitus on pahentanut Suomen talouden ongelmia leikkauksillaan. Olisi fiksumpaa elvyttää, niin verotuloja alkaisi kertyä. Saksimalla saadaan aikaiseksi vain pysyvä kurjistava noidankehä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He todella näyttävät siltä, että nauttivat saadessaan kyykyttää valkoihoista suomalaista.
Terve ihminen ei toimi noin, jotain on heissä pahasti pielessä.
Poliisilla on nykyisin niin vähän resursseja, että sillä ei ole aikaa eikä mahdollisuutta puuttua jokaiseen yksittäistapaukseen. Rikkaat ovat itse halunneet vähentää poliisienkin määrää. Niin niittää kuin kylvää. Moni muukin elämänviisaus ehtii varmasti tulla mieleen siinä vaiheessa, kun poljetun rahvaan raivo tavoittaa sinutkin. Vaan silloin on myöhäistä katua omaa ylimielisyyttä.