Yli kuusi vuosikymmentä eläneenä en ole nähnyt yhtä julmasti köyhiä kohtelevaa hallitusta kuin nyt
Seuraukset hirvittävät:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50e0a9ad-d7ab-411d-bd77-a17c69b0c416
Pahenevasta köyhyysongelmasta on näkyvissä vasta jäävuoren huippu. Köyhien määrä tulee edelleen kasvamaan ja ongelmat kasaantuvat ja vaikeutuvat
Ja sanottakoon nyt samantien, että olen itse hyväosainen ja seuraan tätä köyhien kiusaamista häpeissäni sivusta. Voin auttaa vain muutamia ihmisiä. Hallituksessa olevat voisivat halutessaan auttaa kaikkia. On täysin pötypuhetta, että meillä ei ole varaa pitää paremmin heikoimmista huolta, kun siihen on ollut mahdollisuus paljon nykyistä huonompinakin aikoina.
Kommentit (348)
Köyhät voisivat mennä töihin ja lopettaa elämisen toisten rahoilla. Työn vieroksuminen on tuhonnus kansantalouden eli syyllisiä ovat työttömät saatanat. Miksi he eivät mene töihin tai perusta yritystä on aika vaikea käsittää. Jatkavat vaan elämistään Kelan rahoilla vuodesta toiseen. Ei ihme että työtä tekevät alkavat olla raivoissaan kotona lepäileviä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen seurannut elämää yli 60 vuotta enkä koskaan ennen ole kuullut selitystä, jonka mukaan nimenomaan valtion kokonaan kustantama köyhien ostovimma olisi avain parempaan tulevaisuuteen. Taloustieteilijöiden mielestä paljon parempi tulos saadaan sillä, että nyt toimeentulo- ja asumistukena maksettavat eurot annettaisiin suoraa yrityksille kierrättämättä rahaa kuluttajien kautta, koska näin tuettaisiin nimenomaan kotimaista tuotantoa ja voitaisiin suunnata rahaa ekologisiin ja ympäristöystävällisiin kohteisiin TEMUn sijaan.
Ei työllisyys lähde nousuun sillä, että minun 3000 e palkastani otetaan 1500 e yhteiskunnalle ja annetaan se tukena vähävaraiselle käytettäväksi kulutukseen eli ulkomaiselle verkkokaupalle. Paremmin tuo 1500 e tuottaa suoraa suomalaiselle yritykselle annettuna.
Sinun taloustieteellinen osaamisesi perustuu moneen kertaan ku
Älä jauha pskaa idiootti.
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että ainakin tämän pienen otoksen perusteella osa nykypäivän sosiaalityöntekijöistä näyttää omaksuneen (sosiaalityöhön aina liittyneen) yksilöitä koskevan kontrollitehtävän erityisellä huolella samalla kun auttamistehtävä, rakenteellinen näkökulma ja myös sosiaalityön eettiset ohjeet näyttävät jääneen enenevässä määrin taka-alalle. Heistä on tullut sitä enemmän elämäntapakyttääjiä mitä enemmän sosiaaliturvaa on leikattu ja köyhien elämää on hankaloitettu. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
Useimmat muuttuvat oikeistolaisiksi oltuaan työssä useamman vuoden. Se vastikeettoman rahan kaataminen kun vaan ei auta ketään. t: sossu
Tämä on Riikan heikkous, joka tulee viemään hänet lopulta pohjalle. Hän itse tuntuu pitävän vahvuutena. Ei ole vahvuus, tämä on heikkoutta. Kun tunnustamme omat heikkoutemme, tunnustamme vahvuutemme.
https://seura.fi/viihde/julkkikset/riikka-purra-kasvoi-suorittajaksi-jo…
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen seurannut elämää yli 60 vuotta enkä koskaan ennen ole kuullut selitystä, jonka mukaan nimenomaan valtion kokonaan kustantama köyhien ostovimma olisi avain parempaan tulevaisuuteen. Taloustieteilijöiden mielestä paljon parempi tulos saadaan sillä, että nyt toimeentulo- ja asumistukena maksettavat eurot annettaisiin suoraa yrityksille kierrättämättä rahaa kuluttajien kautta, koska näin tuettaisiin nimenomaan kotimaista tuotantoa ja voitaisiin suunnata rahaa ekologisiin ja ympäristöystävällisiin kohteisiin TEMUn sijaan.
Ei työllisyys lähde nousuun sillä, että minun 3000 e palkastani otetaan 1500 e yhteiskunnalle ja annetaan se tukena vähävaraiselle käytettäväksi kulutukseen eli ulkomaiselle verkkokaupalle. Paremmin tuo 1500 e tuottaa suoraa suomalaiselle yritykselle annettuna.
Vielä parempi idea. ANNETAAN näiden jotka tienaavat rahat päättää ITSE miten haluavat rahat käytettävän. Se että käytetään valtiota välikätenä ei tuota mitään lisäarvoa.
HUOMIOITAVAA
Iltalehdessä asiasta kirjoittaa Linnea Partanen, joka on aktiivi vasemmistopolitiikassa. AP unohti vahingossa mainita tämän olennaisen asian.
Kun opposition edustaja kirjoittaa jotain, niin siihen kannattaa suhtautua varauksella. Eli kannatta lukea hyvin tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikealla asialla siis ovat
nyt eletään vuotta 2026, joten aikakin purkaa tällainen vapaamatkustus ja alkaa arvostamaan työntekoa
Tuomalla halpatyövoimaa aasiasta.
Se pitää lopettaa, on idi ootti maista
ON pakko tuoda työntekijöitä muualta kun työnteko ei suomalaisia tunnu kiinnostavan ei sitten millään. Syynä on milloin mitäkin eli ei jaksa, palkka ei riitä, työpaikka on liian kaukana jne. T: Työn antaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa elää ihan kelpo elämää ja uhriutumisen kulttuurissa länkytetään marginaaliryhmistä. Nykyään on kaikenlaisia ryhmiä ihan liiaksi asti. Koetaan milloin mitäkin ja tulkitaan asioita miten huvittaa. Minä ja minun viiteryhmänihän on se tärkein.
Puoli miljoonaa työtöntä on mielestäsi marginaalinen viiteryhmä?
Joista 100 000 tänne rahdattuja.
Olen köyhä työläinen ja tämä hallitus selvästi yrittää tukea sitä, että pärjäisin omillani esim. verotuksen myötä. En ymmärrä työhaluttomien, terveiden ja työkykyisten valitusta siitä, ettei elintaso ole toiveiden mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Menkööt töihin. Hallituksen tehtävä ei ole paapoa köyhiä vaan tehdä Suomesta houkutteleva kohde pääomalle.
Lisää pääomaa jota eliitti voi jakaa toisilleen, köyhille ei jätetä aivan sama kuinka hyvin taloudella menee kun oikeisto saa päättää. Malli jenkkilästä jossa rikkaiden maksama vero on murto-osa siitä mitä se oli 40 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se köyhyys on myös kyvyttömyyttä hoitaa talouttaan. Monesti se myös periytyy sieltä vanhempien käytöksestä lapsille.
Se että on sairas tai muuten kyvytön niin heillä on edelleen tukiverkko tässä maassa.
Turha jeesustella hallituksista, asiat pitkälti jokaisen omissa käsissä.
ootko aivan idtti? Ynmärrätkö että jos et io koskaan kasvanut missään ympäristössä missä et ole nähnyt, kokenut ja oppinut niin et tiedä paremmasta, et tiedä mistä langoista ottaa kiinni.
Googlesta voi selvittää asioita mutta jos ei tiedä edes mistä aloittaa. Virikeköyhä ja yksinäinen ympäristö tuhoavat aivot ja ajatuksen. Ihmisellä ei tule olemaan resursseja.
Kaikki eivät ole teknisiä insinöörejä jotka tosta vaan ynmärtävät osakkeista ja omaisuudesta.
Sitä paitsi ne jotka pärjäävät eivät ikinä ole teh
Olen syntynyt köyhiin oloihin ja vaimo vielä kurjempiin. Mulla on nyt omaisuutta, lapset koulutettu ja jään kohta eläkkeelle. Mutta köyhä olin nuorena aikuisena, mitään en ole saanut lahjaksi tai perintönä. Mulla on kova työmoraali ja olen tehny monenlaista duunia, viimeset vuosikymmenet yrittäjänä. Nuorena oli vaihtoehtoja ottaa viinaa tai kouluttaa ittensä. Otin opintolainan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Riikan heikkous, joka tulee viemään hänet lopulta pohjalle. Hän itse tuntuu pitävän vahvuutena. Ei ole vahvuus, tämä on heikkoutta. Kun tunnustamme omat heikkoutemme, tunnustamme vahvuutemme.
https://seura.fi/viihde/julkkikset/riikka-purra-kasvoi-suorittajaksi-jo…
Kehenkään Riikka ei pystynyt luottamaan niin paljon, että olisi kertonut, millaista hänen elämänsä oli. Vain mamsiksi kutsuttu isänäiti tiesi tilanteesta, mutta edes hänelle Riikka ei murheistaan avautunut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein voi väittää vastaan, todisteet puhuvat puolestaan.
Jutussa haastateltu tutkija, on vasemmistoaktiivi Linnea Partanen
Köyhät on vassareita jotka heittää kuraa 6/12 -kulkueen päälle ja vaatii purralta ja muilta polvillaan anteeksipyyntöä
rasismista ja ties mistä, ja sitten samat ihmiset haluaa valtiolta lisää rahaa ettei niiden tarvitsisi mennä töihin.
Olet sä kipee vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys, kahtiajako, narsismi, ylimielisyys, viha kuvaavat tämän ajan ihmisiä ja etenkin päättäjiä. Myös ihan tavallista kansaa kuten tälläkin palstalla on huomattu. Tänään erityisesti korostunut tuossa Hurstin jouluruokailuketjussa. Tarvittaisko taas yhteinen vihollinen että osattais puhaltaa yhteen hiileen? Ei ihmiskunta opi koskaan, historiasta tai toisten virheistä. Häpeän syvästi suomalaisia nykyään.
Minäkin häpeän, kun näen, mikä pummiyhteiskunta Suomesta on tullut. Työntekoa ei arvosteta enää.
Helsingin kaduilla sinkoilee peukkunistit, romanialaiset kerjäläiset ja Wolt-kuskit ja muut tummat kaapu päällä. Tätä on Helsinki vuonna 2025. Ihan kauhulla katson tuota rautatieaseman ympäristöä. Hävettää mitä esim japanilaiset turistit ajattelee tällaisesta maasta. Ehkä ajattelevat, että onneksi heillä on ei samanlaista. Liika vapaus luo pelkkää pahoinvointia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä parempi idea. ANNETAAN näiden jotka tienaavat rahat päättää ITSE miten halua
Verotusta voisi muuttaa niin että ei kerätä enää mitään yrityksiltä niin nähtäisiin miten todellinen kapitalismi toimii. Työntekijät saisivat enemmän rahaa ja yritykset tekisivät voittoa paljon enemmän. Kansantalous lähtisi nousuun välittömästi. Valtio voisi keksiä uusia keinoja kerätä rahaa ilman yritysten apua. Jokainen työtä tekevä voisi itse maksaa veroja sen verran kuin kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä propagandaa se sellainen on, että kertoo mitä hallitus on tehnyt? :D
He ovat onnistuneet saamaan aikaan ties kuinka monta työtöntä, syöksemään köyhyyteen hirveän määrän lapsia aikuisia sairaita jne, tehneet lakoista lähes mahdottomia, pirstaloineet demokratiaa, nostaneet omaa palkkaa, levittäneet propagandaa, syytellyt Marinia omista teoistaan, valehdelleet ties kuinka monesta asiasta ja leikanneet hirveät summat rahaa jotka on lähes eurolleen siirretty yksityiselle sektorille sekä Suomen rikkaimalle prosentille tai ties minne. Päätöksen teko on nykyään salaista ja pankkisalaisuuteen on oikeus enää varakkailla.
Kaikki nämä voit tarkistaa itse netistä. Eikä tuossa ollut edes puolia :D
Nykyhallitus taitaa olla ihan aatteen ihmisiä, kun säästöä sillä ei tule, että otetaan köyhiltä ja annetaan sama summa rikkaille. Onko se aate sitten ultra kapitalismia vai ihan vain ihmisvihaa? Vaikea sanoa.
Voit myös tarkastaa netistä, mitä puoluetta edustaa iltalehden jutussa haastateltu tutkija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkööt töihin. Hallituksen tehtävä ei ole paapoa köyhiä vaan tehdä Suomesta houkutteleva kohde pääomalle.
Lisää pääomaa jota eliitti voi jakaa toisilleen, köyhille ei jätetä aivan sama kuinka hyvin taloudella menee kun oikeisto saa päättää. Malli jenkkilästä jossa rikkaiden maksama vero on murto-osa siitä mitä se oli 40 vuotta sitten.
Daa Sergei. Eliitti.
Sinun taloustieteellinen osaamisesi perustuu moneen kertaan kumottuun valuma- eli trickle down -teoriaan. Jostain syystä myöskään osa taloustieteilijöistä ei vieläkään osaa päästää siitä irti, vaikka ympäri maailmaa tehdyt empiiriset havainnot ovat osoittaneet sen kerta toisensa jälkeen vääräksi.