Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sähköauton tyytyväinen omistaja

Vierailija
25.12.2025 |

Minua ihmetyttää, miksi joitain ihmisiä häiritsee se, että minä ajan sähköautolla ja olen siihen ihan tyytyväinen. Minusta jokainen saa ajaa sellaisella autolla kun haluaa, enkä minä näe mitään syytä, miksi minun pitäisi sitä kommentoida. Mutta aika moni haluaa avautua minulle minun autovalinnastani. Eihän kukaan puutu siihen, asunto vuokralla vai omassa asunnossa tai matkustanko lomalla Lappiin vai Roomaan. Miksi minun autovalintaani herättää niin suuria tunteita? No, tuskinpa saan kysymykseeni asiallisia vastauksia.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko kuukausierä?

Mulla oli käytetty 20 tonnia ostettaessa maksanut Diesel Octavia jonka vaihdoin 20 tonnia maksavaan käytettyyn sähkäriin.

Vakuutukset saman hintaiset.

Vuosittainen vero sähkärissä 400€/v vähemmän

Huollot sähkärissä halvempia keskimäärin 3-400€/v, eikä ole mitään jakohihnan vaihtoja tms

Skodalla polttoaineeseen meni kymppi per 100km, sähkärissä sähköön (lataan pelkästään kotona) siirtoineen 2,5-5€ per 100km. Minun ajomäärällä jo tästä tulee säästöä 1500€/v. Sähkärillä ajaminen tulee minun tapauksessa reilu pari tonnia vuoteen halvemmaksi. Eihän se ole kuin parin viikon nettopalkka, mutta mielelläni käytän senkin johonkin muuhun kuin autoiluun.

Vierailija
22/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepot haukkuu mutta EV-karavaani se vaan puskuttaa eteenpäin...

Ollaan ohi kääntöpisteen, kolmannen sukupolven autot jo kaupoissa, hinnat senkun putoaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiön parkkipaikalle ei saa tuoda jatkossa sähköautoja. Päätettiin hallituksen kokouksessa, tässä joulun alla. Paloherkkiä kapistuksia. Tuossa on lähellä kaupan parkkipaikka, pitäkööt siellä rahamiehet autonsa. Hyvä etteivät osallistu kokouksiin joutavat kukkoilijat.

Saako niitä moninkertaisen paloriskin polttisautoja kuitenkin pysäköidä?

Vierailija
24/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kesä 24 lappiin bensavehkeellä. Kustannus noin 10 senttiä km. Ei ollut kallista. Oli varaa maksaa vaikka en ole rikas Helsinkiläinen. En edes halua sähkäriä.

Vierailija
25/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö ja hybridit autot kannattaa vuokrata  leasing sopimuksella, silloin viat, huollot, renkaan vaihdot menevät vuokra firman piikkiin.

Vierailija
26/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto on niille jotka haluavat hävitä rahansa ja eivät tarvi oikein autoa.

Vierailija
27/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiön parkkipaikalle ei saa tuoda jatkossa sähköautoja. Päätettiin hallituksen kokouksessa, tässä joulun alla. Paloherkkiä kapistuksia. Tuossa on lähellä kaupan parkkipaikka, pitäkööt siellä rahamiehet autonsa. Hyvä etteivät osallistu kokouksiin joutavat kukkoilijat.

Jospa  ymmärtäisit taloyhtiön sääntöjä  niin asia on vietävä taloyhtiön päätettäväksi, hallitus ei voi yksinään päättää asiaa.

Vierailija
28/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sähköautoista mussuta kukaan muu kuin nettipalstojen röllit. 

Vierailija
29/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säteilyä niistä saa tukkakin lähtee päästä

Vierailija
30/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa  ymmärtäisit taloyhtiön sääntöjä  niin asia on vietävä taloyhtiön päätettäväksi, hallitus ei voi yksinään päättää asiaa.

Näkee että Teppo ei tiedä paitsi sähköautoista, ei myöskään omistusasumisesta yhtään mitään.

Mikä ihmeen motivaatio ajaa tähän väistämättä häviöön päätyvään kirjoitteluun?

Vierailija
31/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy hyytyy kun saat seuraavan tarjouksen eteen

Vierailija
32/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ituhippi. Varmaan tossun alla oleva feministimies.

Vierailija
33/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen tyytyväinen polttisautoilija. Ei haittaa muiden nelipyöräiset sähkövatkaimet, aivan sama😃

Vierailija
34/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"enkä minä näe mitään syytä, miksi minun pitäisi sitä kommentoida"

Juuri kommentoit. Yritä nyt päättää.

Vierailija
35/35 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ainakin se tötterö kadun varteen ettei oikeat autot syty talon parkkipaikalla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän