Šokkipäätös Hurstin joulujuhlalle Tutkija kysyy, mihin Perusuomalaisten Suomi oikein on menossa
Köyhyystutkija nostaa ongelmana esiin myös erityisesti jouluun liittyvän kulutuskulttuurin, joka vaikeuttaa köyhien tilannetta entisestään.
Isola viittaa siihen, että yhä useammilla ihmisillä on pulaa rahasta Suomessa. Tämä on osittain seurausta siitä, että Suomessa on tehty viime aikoina suuria leikkauksia, jotka vaikuttavat merkittävästi yksilön toimeentuloon. Lisäksi työttömyys on kasvussa.
Riikka Purran tekemät toimeentulon leikkaukset ovat pienituloisten budjetille todella suuria, Isola toteaa.
Varsinkaan pienituloisten näkökulmasta hyvinvointivaltio ei ole enää entisensä, Isola sanoo.
Isola kannustaa ihmisiä pohtimaan, haluavatko he Suomeen yhteiskunnan, jossa köyhien tilanne pahenee entisestään vai sellaisen, jossa varat jakautuvat tasaisemmin ihmisten välillä. Isolan mukaan kysymys on vaikea, koska se voi tarkoittaa, että joudumme luopumaan joistakin omista eduistamme.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuet, etc. on alunperin tarkoitettu vain väliaikaiseksivtueksi yllättäviin tilanteisiin - ei koko elämän mittaiseksi vaihtoehdoksi. Mistä ihmeestä on tullut tämä ajatus, että ei tarvitsisi pärjätä omillaan vaan heittäydytään muiden elätettäväksi?
Koska mä voin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä luovumme? Terveydenhoidosta (kaikki rokotukset pois, seulonnat pois)? Ilmaisesta koulutuksesta (kaikki opiskelu maksulliseksi ja kouluihin omat eväät)? Katuvaloista (säkkipimeää)?
Katuvaloista voisikin luopua. Sen lisäksi ajetaan persut ulos maasta Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuet, etc. on alunperin tarkoitettu vain väliaikaiseksivtueksi yllättäviin tilanteisiin - ei koko elämän mittaiseksi vaihtoehdoksi. Mistä ihmeestä on tullut tämä ajatus, että ei tarvitsisi pärjätä omillaan vaan heittäydytään muiden elätettäväksi?
Koska mä voin.
Tilaisuus tekee varkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luovumme? Terveydenhoidosta (kaikki rokotukset pois, seulonnat pois)? Ilmaisesta koulutuksesta (kaikki opiskelu maksulliseksi ja kouluihin omat eväät)? Katuvaloista (säkkipimeää)?
Onpa loukkaavaan puhetta.
SMP, sinimustat, PS....millä nimellä tuota roskajoukkoa sitten haluaakin kutsua ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Se on täysin perustuslain vastainen puolue. Se häipyy pian sinne minne se kuuluukin kunhan seuraavat vaalit on pidetty. Henkilökohtaisesti olen väkivaltainen tuon puolueen kannattajia kohtaan aina jos antavat siihen aihetta. En katso mitään läpi sormien nyt enkä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien olisi syytä varautua luopumaan eduistaan. Ei ole toisten velvollisuus kustantaa heille yltäkylläisyyttä ja kerskakulttuuria. Merkkikengät ja joka joulu uusin iPhone ei ole köyhien juttu.
Sitten pitäisi luopua myös yleisestä asevelvollisuudesta. Ei sitä ole jenkeissäkään. Ei ole köyhien velvollisuus henkensä kaupalla turvata parempiosaisten henkeä ja omaisuutta. Rikkaat kustantakoot palkka-armeijan.
Maata puolustettaessa puolustetaan maan rajoja ja itsenisyyttä. Etkö ole yhtäkään itsenäisyyspäivän puhetta sattunut kuulemaan tai ollut hereillä koulun historian tunnilla?
Etkö itse ollut? Suomen sisällissota toi näkyväksi luokkajaon. Jota sen jälkeen tarkoituksellisesti liennytettiin pyrkimällä tasaamaan mahdollisuuksia, mikä mahdolisti talvisodan hengen. Nyt tämä on unohdettu ja maata kehitetään kohti privileegioita ja luokkajärjestelmää.
Suomen työttömyys oli 5.7% kun persut tarttuivat puikkoihin. Nyt se on euroopan korkein. Hyvä persut 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra olisi voinut mennä tuonne katsomaan tekemiään tuhoja!
Purrako niiden spurgujen kurkusta on viinaa kaatanut?
ja PURRAN VIKA KUN EI työt ole maistunut kymmeniin vuosiin mut viina on.
Ahaa, nyt ne alkoholisteja. Vielä aiemmin tänään ne oli n-sanoja ja ukrainalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Verotus kovemmaksi 40 000+ tuloista, pääomavero progressiiviseksi, kunnallisvero myös pääomatuloista. Investoinneista ja työllistämisestä veroalet. Osinkovero alet pois. Yritystuet pois.
Yle-pelityylisesti tässä vastaus sinun valitsemaasi talouspäätökseen.
->suomessa on nyt 1,8 miljoonaa työtöntä. Suomelle ei myönnetä enää lisää valtion velkaa ja entisten korot nousivat 8 %:iin. Mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän se nyt taloutta parantaa, että sinulla ja roskasakillasi on helpompi sotkea, tuhota ja ryöstää, kun katuvalot ovat pimeänä?
Vierailija kirjoitti:
SMP, sinimustat, PS....millä nimellä tuota roskajoukkoa sitten haluaakin kutsua ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Se on täysin perustuslain vastainen puolue. Se häipyy pian sinne minne se kuuluukin kunhan seuraavat vaalit on pidetty. Henkilökohtaisesti olen väkivaltainen tuon puolueen kannattajia kohtaan aina jos antavat siihen aihetta. En katso mitään läpi sormien nyt enkä koskaan.
Onpa epätervettä väkivallan ihannointia. Etkö ole huolissasi noista ajatuksistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien olisi syytä varautua luopumaan eduistaan. Ei ole toisten velvollisuus kustantaa heille yltäkylläisyyttä ja kerskakulttuuria. Merkkikengät ja joka joulu uusin iPhone ei ole köyhien juttu.
Sitten pitäisi luopua myös yleisestä asevelvollisuudesta. Ei sitä ole jenkeissäkään. Ei ole köyhien velvollisuus henkensä kaupalla turvata parempiosaisten henkeä ja omaisuutta. Rikkaat kustantakoot palkka-armeijan.
Maata puolustettaessa puolustetaan maan rajoja ja itsenisyyttä. Etkö ole yhtäkään itsenäisyyspäivän puhetta sattunut kuulemaan tai ollut hereillä koulun historian tunnilla?
Etkö itse ollut? Suomen sisällissota toi näkyväksi luokkajaon. Jota sen jälkeen tarkoituksellisesti liennytettiin pyrkimällä tasaamaan mahdo
Olet väärässä. Teet oletuksia, jotka eivät liity mitenkään historiaan, eivätkä ole totta missään muualla kuin sinun pääsi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Puolison kanssa kuljettiin tänään eri puolilla HSL:n busseilla kulkien. Kuskeissa ei yhtään kantasuomalaista nähty. Aikamme ilmiö.
Mitä mitä, eikös ne n-sanat elä suomalaisten rahoilla? Mitä tämä nyt on, että tekevät töitä mukamas? Teidän persujen jutut elävät koko ajan näemmä.
Suomen sosiaalimenot 34% bkt:sta ovat toisiksiksi korkeimmat heti Itävallan jälkeen Suomen jälkeen tulee Ranska kaikilla kolmella kärkimaalla on vakavia ongelmia alijäämäisyyden kanssa.
Pohjoismaat tulee reilusti takana päin Ruotsi Norja ja Tanska käyttävät vain 26-24% budjetista.
Leikkaaminen on pakollista, etenkin asumistuet ovat järjettömiä, siellä asuu elämäntapatyöttömiä Helsingin kalleimmilla aluella valtion tukemana.
https://ourworldindata.org/grapher/social-spending-oecd-longrun?country…
Vai on persujen mielestä niin että työttömät ovat kaikki alkoholisteja ja työn vieroksujia??? Mistä tuollaista pa*kaa olette saaneet päähänne??? Olette niin paljon lyöneet ihmisiä näpeille että sen on pakko alkaa kostautumaan teille jossain vaiheessa. Tulee vielä aika jolloin katsotaan oikeasti keitä te olette. Tyhmyyksissänne jaatte somessa naamojanne kommentoidessanne asiattomasti ties mitä eli teidät kyllä tunnetaan ja tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Saisi kieltää koko hursteilut!!
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa epätervettä väkivallan ihannointia. Etkö ole huolissasi noista ajatuksistasi?
En ole lainkaan huolissani omien oikeuksieni puolustamisen suhteen. Minä en siedä että silmilleni hyppii yksikään persu missään tilanteessa. Minä olen kuunnellut teidän uhkailujanne ja sortopuheitanne aivan tarpeeksi että tiedän miten teidän kanssanne tulee menetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lainkaan huolissani omien oikeuksieni puolustamisen suhteen. Minä en siedä että silmilleni hyppii yksikään persu missään tilanteessa. Minä olen kuunnellut teidän uhkailujanne ja sortopuheitanne aivan tarpeeksi että tiedän miten teidän kanssanne tulee menetellä.
Mistä oikeuksista puhut? Kuulostat harhaiselta, joka kuvittelee jonkun perussuomalaisen vieneen sinulta jotain oikeuksia, joita ei todellisuudessa todennäköisesti kukaan ole vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole huolissasi väkivaltafantasioistasi? Kai ymmärrät, että tuollainen puhe ei ole tervettä.
Kansanedustajien palkkioita pitäisi nostaa ja reilusti jotta päättämään saataisiin kaikkein kyvykkäimmät ihmiset. Halvalla ei saa hyvää tässäkään tapauksessa.