Mitä sait joululahjaksi?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Kauan odotetun joulu ulkomailla-loman, josta toki maksoin itse puolet. Miehellä on moninkertaisesti suuremmat tulot kuin minulla pienituloisella. Teki todella tiukkaa saada säästettyä, mutta halusin saada toteutettua kaikkien toiveen. Täällä sain lahjaksi influenssan jota olen potenut sängyn pohjalla jo monta päivää. Lapset sairaana myös. Mies porskuttaa ainakin toistaiseksi vielä terveenä. Hoitaa meitä kyllä joten kuten, mikä onkin suuri poikkeus kotioloihin, mutta silti kaikki pitää pyytää. Edes juotavaa ei tuo oma-aloitteisesti.
Meni kovasti odotettu loma sitten tähän.
No voi harmin paikka. Missäpäin olette?
Me ollaan miehen kanssa Teneriffalla. Ilmat ei nyt suosi lomalaisia. Aika koleaa on. Terveinä kuitenkin tähän asti.
Meillä sovittiin, ettei osteta lahjoja. Sitten vasta kaupoille kun ale alkaa. Sitten katsotaan jos jotain mieleistä/tarpeellista löytyy. Näin on ihan hyvä, ei yhtään pettynyt olo. Päinvastoin hyvä mieli kun ei oo ostellut turhaa roinaa.
Torilla ollaan jo kaupiteltu joutavia lahjoja eilisestä alkaen. Älytöntä koko lahjarumba. Onneksi ei tarvii osallistua.
Tavaranpaljous on kauheaa. Turha roina ahdistaa. Siksi emme lahjo aikuisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan odotetun joulu ulkomailla-loman, josta toki maksoin itse puolet. Miehellä on moninkertaisesti suuremmat tulot kuin minulla pienituloisella. Teki todella tiukkaa saada säästettyä, mutta halusin saada toteutettua kaikkien toiveen. Täällä sain lahjaksi influenssan jota olen potenut sängyn pohjalla jo monta päivää. Lapset sairaana myös. Mies porskuttaa ainakin toistaiseksi vielä terveenä. Hoitaa meitä kyllä joten kuten, mikä onkin suuri poikkeus kotioloihin, mutta silti kaikki pitää pyytää. Edes juotavaa ei tuo oma-aloitteisesti.
No voi harmin paikka. Missäpäin olette?
Me ollaan miehen kanssa Teneriffalla. Ilmat ei nyt suosi lomalaisia. Aika koleaa on. Terveinä kuitenkin tähän asti.
Samassa paikkaa mekin. Ja tosiaan on viileää. Lapset odotti että joka päivä pääsee uimaan mutta eihän tässä tarkenisi vaikka terveitä oltaisiinkin.
Ihan itkettää, kaikki kituuttaminen ihanan talviloman vuoksi valui hukkaan.
Kanariansaaret on epävarma talvella. Teneriffalla yleensä tarkenee eteläpuolella saarta, kuten Las Americas. Nyt on viilein joulu Tenskulla 10 vuoteen.
Harmittaa kovasti tuon sairastuneen perheen puolesta. Onkohan 1 vai 2 viikon loma?
Hammaharjan, tiskiharjan, kaakeiden pesuharjan, villasukat, luutun, suklaata, teetä, juustoa.
Olen tyytyväinen näihin. Käyttöä löytyy kaikille.
No Fuengirolassa on vielä kylmempi. Meidän tutut meni sinne palelemaan.
Sain mieheltä ihanan korusetin. Sitten sain kasvohoitotuotteita, suklaata, villasukat, joulukorvikset.
Toiselta lapselta (teini) sain ajatuksella ostetun kirjan, toiselta lapselta en mitään. Molemmat lapset asuu kotona ja on samalla tavalla kasvatettu. Eli sille, jota harmitti, että lapset eivät osta äidille lahjoja: ei se vaan kaikilta tule luonnostaan!
Meillä on ollut tosi kiva joulu, ollaan yhdessä pelailtu, katsottu leffaa, käyty ajelulla ja ulkoiltu sekä naurettu. Siinä on paras joululahja!
Mukavaa loppuvuotta kaikille!
Vierailija kirjoitti:
En vielä mitään, mutta toivon vaimoni täyttävän lupauksensa makkarin puolella...
Hyi!
Mustan silmän ja totuuden että olin ollut vain varavaihtoehto sitä parempaa odotellessa.
Jos teillä on matkavakuutus, kannattaa yrittää hakea korvausta menetetystä lomasta.
Vierailija kirjoitti:
Tähän piti olla edellinen vastaus
Vierailija kirjoitti:
Tavaranpaljous on kauheaa. Turha roina ahdistaa. Siksi emme lahjo aikuisia ihmisiä.
Jep ja joulun jälkeen ihmiset myy roinaansa netissä tai vie kirppikselle.
Mä sain aika paljon rahaa, suklaata, lahjakortin rentoutuskelluntaan, villasukat, lapsen itsetekemän askartelun, kosmetiikkaa ja herkkukorin.
Kirjoja, kylpytossut, William Morris -kuosisen kaitaliinan, 200 euron lahjakortin, herkkukorin ystävältä, samppanjaa ja suklaata toiselta ystävältä. Ihania ja mieleisiä lahjoja kaikki.
En mitään. Vaimolle kyllä hankin kalliin lahjan, joka on mieluinen.
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi uteliaisuuteni mutta KUKA antoi lahjaksi kirjekuorellisen leikattuja lehtiartikkeleita?"
Tuossahan se lukee ihan selvällä suomen kielellä, että ÄITI antoi?
eri
Meillä noita leikkeitä antoi miehen uskovainen naimaton täti. Pulleita kirjekuoria täynnä jostakin uskovaisten lehdykäisistä leikattuja sitaatteja. Lapsetkin saivat noita ihan pienestä asti. Kuoressa luki alleviivattuna SÄILYTÄ NÄMÄ. Ihana täti hän oli ja hyvää tarkoitti, mutta vähän hassu tapa.
Prisma antoi jOULULAHJAKSI KINKUT, LAATIKOT JA ROSOLLIT 68% alennuksella aattoaamuna. Kukkia sai myös kaksi yhden hinnalla. Säästin hyvin ja laitoin perheelle edullisen Jouluaterian. Varsinaisena lahjana sai suklaarasian pojalta. Tytär tuli jouluksi kotiin. Ihan hieno lahja sekin.
Suklaata, kirjan, pari pyyhettä. Aika sama setti kuin aina. Tähän on tottunut joten ei ole kummoisia odotuksiakaan.