Hyi oikeesti!đ Kun kuuntelen tota kuumaa linjaa, niin olen todella tyytyvĂ€inen, ettĂ€ en ole lisÀÀntynyt!đ
Noihan on ihan hirveĂ€n Ă€rsyttĂ€viĂ€ noi lapset!đ€ą
Kommentit (111)
Sinulla ei lÀhtökohtaisesti olisi edes ollut mahdollisuutta lisÀÀntyÀ koska sinua ei halua kukaan.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sitten lapset eivÀt olleet lÀheskÀÀn yhtÀ ÀrsyttÀviÀ kuin nyt, nÀÀ on nÀitÀ milleniaalien lapsia joilta ei ole mitÀÀn kielletty ja saavat aina kaiken haluamansa.
Oisko sillon lama-aikaan soiteltu, ettÀ ei saatu kuusta taaskaan, Àiti on aivan hermona, isÀ kÀnnissÀ ja tÀssÀ mietitÀÀn mihin mennÀÀn piiloon kun se hermostuu ja mitÀ saadaan syödÀ? Joulusauna annettiinkin jo aaton aattona kun pidettiin liikaa meteliÀ tonttujahdissa.
Olenko ainoa joka jotenkin jÀnnittÀÀ ettÀ lapsi alkaa puhumaan epÀsopivasti tms?
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sitten lapset eivÀt olleet lÀheskÀÀn yhtÀ ÀrsyttÀviÀ kuin nyt, nÀÀ on nÀitÀ milleniaalien lapsia joilta ei ole mitÀÀn kielletty ja saavat aina kaiken haluamansa.
No juuri tÀmÀ. Nykyisin lapset on ihan hirveitÀ, ennen heille asetettiin rajat, niin olivat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei lÀhtökohtaisesti olisi edes ollut mahdollisuutta lisÀÀntyÀ koska sinua ei halua kukaan.
No olen minÀ naimisissa ollut jo useamman vuoden kuitenkin. Emme onneksi kumpikaan siedÀ lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa joka jotenkin jÀnnittÀÀ ettÀ lapsi alkaa puhumaan epÀsopivasti tms?
Musta on herttasia nÀÀ, joita selkeÀsti jÀnnittÀÀ mutta silti kaivaa rohkeuden laulaa vÀhÀn vaikka pelkkÀ pukin kanssa jutteleminen itsessÀÀn on varmaan huisia :)
Miten muuten nykyÀÀn, nÀÀ soittajat tuntuu olevan tosi hyvÀosaisia vaikka kansa on köyhempÀÀ kuin aikoihin? Kaikilla on jotain matkoja, harrastuksia ja jÀrjestelyjÀ.
Ihanan moni tosin odottaa aikaa perheen kanssa, onko niille opetettu sanomaan se? Vai eikö nykymuksut vietÀ aikaa perheen kesken normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
? MitÀ tarkotat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on herttasia nÀÀ, joita selkeÀsti jÀnnittÀÀ mutta silti kaivaa rohkeuden laulaa vÀhÀn vaikka pelkkÀ pukin kanssa jutteleminen itsessÀÀn on varmaan huisia :)
Miten muuten nykyÀÀn, nÀÀ soittajat tuntuu olevan tosi hyvÀosaisia vaikka kansa on köyhempÀÀ kuin aikoihin? Kaikilla on jotain matkoja, harrastuksia ja jÀrjestelyjÀ.
Ihanan moni tosin odottaa aikaa perheen kanssa, onko niille opetettu sanomaan se? Vai eikö nykymuksut vietÀ aikaa perheen kesken normaalisti?
Juu, tÀnne soittaa paljon sellaisia pikkuvanhoja, nÀsÀviisaita,sanavalmiita, varmasnkin hyvÀn, varakkaan perheen lapsia, yleensÀ juuri niitÀ vanhempia lapsia, ja ne ovat niitÀ ÀrsyttÀviÀ, sellaiset pienemmÀt ja ujot on ihan suloisia.
Tunnen myötÀtuntoa sinua kohtaan. Kaikkien vanhemmat eivÀt ole yhtÀ kylmiÀ kuin sinun, vaan rakastavat lapsiaan. Toivon sinulle kaikkea hyvÀÀ elÀmÀntaipaleellesi, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi varmaan toivovat ettÀ voisivat sanoa samaa.
Minun vanhempani ovat jo mullan alla.
Miten joku jaksaa tehdÀ ja katsella noita kakaroita, en kÀsitÀ. Niin paljon helpompaa ja mukavampaa olla ilman. Ei ap.
Kaikki ihmiset eivÀt ole noin negatiivisia. Monilla on ihan normaaleja ihmissuhteita ja kyky jakaa elÀmÀnsÀ toisten ihmisten kanssa. EipÀ siinÀ mitÀÀn kummempaa ole. Ei kannata kuvitella, ettÀ kaikki ovat niin kuin sinÀ.
Toi koko ohjelma on pelkÀstÀÀn sitÀ varten ettÀ lapset pysyvÀt poissa jaloista nenÀ kiinni ruudussa kun aikuisilla on vielÀ joulukiireitÀ ennen joulurauhan julistusta. Kiitos siitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku jaksaa tehdÀ ja katsella noita kakaroita, en kÀsitÀ. Niin paljon helpompaa ja mukavampaa olla ilman. Ei ap.
Kaikki ihmiset eivÀt ole noin negatiivisia. Monilla on ihan normaaleja ihmissuhteita ja kyky jakaa elÀmÀnsÀ toisten ihmisten kanssa. EipÀ siinÀ mitÀÀn kummempaa ole. Ei kannata kuvitella, ettÀ kaikki ovat niin kuin sinÀ.
On mulla ihmissuhteita, mutta lapsia en halua. Miksi oikein kuvittelet, ettÀ jos ei halua lapsia, niin olisi jotenkin kykenemÀtön normaaleihin ihmissuhteisiin?
MinÀ taas katson tÀtÀ joka joulu, kuuluu perinteisiin. Tuossa se pyörii taustalla samalla, kun leivon ja teen muita viimeisiÀ jouluvalmisteluja. Nuo lasten puhelut on ihan parhaita, lapset on niin hauskoja ja suloisia.
Omia minulla ei ole eikÀ tule, mutta tykkÀÀn lapsista silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla ihmissuhteita, mutta lapsia en halua. Miksi oikein kuvittelet, ettÀ jos ei halua lapsia, niin olisi jotenkin kykenemÀtön normaaleihin ihmissuhteisiin?
En mÀ sen perusteella sitÀ ajattelekaan, vaan tuon viestistÀsi huokuvan negatiivisuuden ja kyvyttömyyden nÀhdÀ asioita toisten kannalta perusteella.
HyvÀ vaan ettÀ suomalaiset vÀhenee niin tÀmÀkin perinne loppuu.
Vierailija kirjoitti:
TÀytyyhÀn katkeran velaÀmmÀn tuollainenkin defenssi itselleen rakentaa. Peruspsykologiaa. ElÀmÀ on liian kipeÀÀ ja tulevaisuus musta.
Tulevaisuuden ja mielen lisÀksi mustaa on myös ne ainoat miehet jotka suostuu minua panemaan. T. Jannica itÀ Hki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi-lapsi-suhde on se kaikkein normaalein ja yleisin ihmissuhde. En minÀkÀÀn halua lapsia, mutta en keksi juuri sietÀmÀttömÀmpÀÀ ihmistyyppiÀ kuin sellainen, joka viettÀÀ joulunsa pilkaten lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mÀ sen perusteella sitÀ ajattelekaan, vaan tuon viestistÀsi huokuvan negatiivisuuden ja kyvyttömyyden nÀhdÀ asioita toisten kannalta perusteella.
Kunhan vaan ihmettelen, ettÀ miten jotkut jaksavat. Monet sitten itkevÀt köyhyyttÀÀn etenkin jouluisin kun lapset syövÀt ja kuluttavat valtavasti ja rahat on loppu. Ne köyhÀt lapsiperheelliset ne vasta negatiivisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
ĂlĂ€ huoli. Ne on nauhoutettuja puheluita vaikka esitetÀÀn ikÀÀnkuin nukamas suorana.
T. Vastaajatonttu
Paras oli joskus muutama vuosi sitten kun joku selvÀsti aikuinen soitti sinne ja muutti ÀÀnensÀ lapsen ÀÀneksi.