Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä terveysongelma on se kun "korva menee kiinni ihan koko ajan"?

Vierailija
27.01.2025 |

En ole jaksanut lääkärillä käydä. Mutta yli vuoden ajan mulla on ollut outo ongelma, mun oikeanpuoleisessa korvassa. Tämä ongelma: korva menee kiinni 100 kertaa päivässä, ihan koko ajan, ihan aina.

Siis, te tiedätte, että jos sukeltaa syvälle veteen, niin "korva menee kiinni". Tai jos lentää lentokoneella korkealle ylös ilmaan niin "korva menee kiinni". Niin: tuo "korvan kiinni meneminen" on korvan normaali reaktio ilmanpaineen muutokseen. Mutta: en mä lentele, en mä sukeltele. Vaan ihan täällä maan päällä mä vaan oleskelen. Ja silti korva vaan koko ajan menee kiinni. Yli puolet kaikesta mun ajasta mun korva on kiinni. Useimmiten mun korva on kiinni. Ja sitten joskus toisinaan yhtäkkiä mun korva "aukeaa". Ja sitten se taas menee kiinni! Ja joskus se taas aukeaa! Ja sitten se taas menee kiinni ja se pysyy kiinni tieskuinka kauan!

Eli: en ole huolissani. Ei se haittaa. Ei se ole vaarallista. Ei se millään lailla vaikeuta mun elämää. Ei tee mun elämästä yhtään entistä huonompaa. Mutta täytyy myöntää: on tämä vähän outoa. Ja tähän outouteen minä tahtoisin jonkin selityksen. Mikä selitys? Häh? Selittäkää tämä outous!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun korvassa on vaikkua ja se pitäisi huuhtoa pois. 

Vierailija
2/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdista korvat.

Voit kokeilla apteekista saatavia aineita, kysy apteekkarilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkua ja/tai luontaisesti ahdas nenänielu, esim. jättiläismäisen kitarisan takia. Korvan ilmanpaine-erothan tasataan nenänielun kautta haukottelemalla tai nieleksimällä. 

Vierailija
4/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissäkin voisi käydä.

Vierailija
5/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahatulppa korvakäytävässä. Mene poistattamaan, et saa itse pois millään kotikonsteilla jos se sinne on kunnolla ehtinyt kittaantua kuin betoni.

Vierailija
6/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäriin kun sen voi huuhdella itsekkin auki. 

Vierailija
7/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhdistat korvia vanupuikolla niin se puskee sitä vaikka aina syvemmälle ja kun tarpeeksi vaikka siellä niin se johtaa just tuohon tai tilapäiseen kuulon heikkenemiseen. 

Apteekista saa sellaisia liuoksia joilla voi pehmentää sitä vaikka oikein käytettynä ja saada se sieltä pois

Tulevaisuudessa älä puhdista korvia vanupuikoilla muuta kuin siitä ulkoa 

Vierailija
8/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin vaikkua korvassa tai sitten kärsit allergisesta "nuhasta" joka ei oireile nenässä vaan korvissa. Itse sain kerran korvien tukkoiauuteen Duact-kuurin ja se avasi korvat vaikkei nuhaa ollut. 

Vierailija
9/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhdistat korvia vanupuikolla niin se puskee sitä vaikka aina syvemmälle ja kun tarpeeksi vaikka siellä niin se johtaa just tuohon tai tilapäiseen kuulon heikkenemiseen. 

Apteekista saa sellaisia liuoksia joilla voi pehmentää sitä vaikka oikein käytettynä ja saada se sieltä pois

Autocorrect käänsi vaikun vaikka sanaksi 

Vierailija
10/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tekee nappikuulokkeet tota. Lääkärikään ei meinannut uskoa. Mäkätti vaan vanupuikoista. Ongelma loppui kun otin töistä loparit eikä niitä enää tarvinnut pitää.

Vierailija
11/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikataanpa syyksi neurologista ongelmaa: Covid-19! Tai meningokokki.

Vierailija
12/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi kysyä ihan vaikka digisotekeskuksesta sen sijaan, että hakee vauvapalstalta diagnoosia?

Vierailija
13/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheutti niskajumi tuota, että korva meni lukkoon koko ajan. 

Vierailija
14/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkioireita.

Vierailija
15/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhdistan tukkapinnillä isoimmat töryt ja jälkipuhdistuksen teen vanupuikolla ihan sisäpuolelta. On ollut toimiva systeemi jo vuosikymmeniä.

Vierailija
16/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen hoitaja huuhtelee korvakäytävän, jos ei auta niin lääkärille aika.

Vierailija
17/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdista korvat.

Voit kokeilla apteekista saatavia aineita, kysy apteekkarilta.

Ei kannata, maksaa hemmetin paljon, eikä auttanut kuin terveydenhoitaja huuhteli korvan, se auttoi.

Vierailija
18/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla aiheutti niskajumi tuota, että korva meni lukkoon koko ajan. 

Tämän mäkin uskon. Siis sen että vika ei ole korvassa. Vaan vika on jossain ihan muualla, jotenkin ihan ihmeellisesti.

Vierailija
19/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmanvaihto tutkittu? Painevaihtelut voivat aiheuttaa korvaan lukkoon menemistä. 

Vierailija
20/24 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäriin kun sen voi huuhdella itsekkin auki. 

Ei voi. Siinä tarttee apua eli korvahuuhtelun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi