Traficom yrittää pelastaa autovalmistajien kassan suomalaisia autoilijoita rokottamalla.
Traficomin virkakoneisto on jyrähtänyt ja pyrkii kieltämään halvat hybridi- ja sähköautojen korjaukset. Jokainen voi miettiä kenen asiaa nuo ajaa. On sikamaista jos tuohon noiden porsasteluun ei pystytä puuttumaan. Sähköautot ainakin jää kauppaan.
Kommentit (88)
Eihän tuossa ole ongelmaa. Jättää sähkö- ja hybridiautot ostamatta ja pysyy polttomoottoriautoissa. Noiden arvot tulevat nousemaan suomessa.
No kannattiko tämä noin niin kun Traficomin ja mahdollisesti valmistajien / maahantuojien lobbaus siellä taustalla? Sähköautojen myynti on romahtanut. Kyllä on kiva autoliikkeissä seisottaa näitä kertakäyttöromuja pölyttymässä kun kukaan ei niitä halua. Tämä teknologia tulee kuolemaan omaan mahdottomuuteensa koska kysyntä vain vähenee koska ei näitä autoja ole kenelläkään varaa ylläpitää. Itsekin valitsin mieluummin itselataava Toyota Prius IV 2022 vaikka varaa olisi ollut täyssähköautoon. Huoltokulut muutaman satasen määräaikaishuollon verran vuodessa. Toyota kehittänyt tätä autoa 90 luvulta asti joka tuntuu kestävän pomminki ja toimii ja toimii mitä olin etukäteen taksikuskienki kanssa jutellut. Ei koskaan mitään vikaa. Noh. Ilmankos tämä itselataavan Priuksen maahantuonti onki nyt lopetettu 2023 alkaen. Syynä ei varmasti ole muu kuin että aivan liian kestävä auto. Selvästi halutaan kaikki luotettavat laitteet pois markkinoilta
Autojen valmistaminen loppui jo 90 luvulla.
Traficom pitää lakkauttaa, täysin turha laitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä maassa yrittäjillä ole munaa vastustaa valtion mielipuolisa päätöksiä yhtään? Nyt pitäisi merkkiorganisaatioiden ulkopuolisten korjaamoketjujen, joissa on isojakin toimijoita mukana, jyrähtää ihan kunnolla tämä trafin aivopieru poikki ja heti!
Ei auttanut silloinkaan, kun kunnat ja kaupungit aloittivat jätehuollon monopolisoinnin
Moni pienempi kuljetusyritys luopui jäteautoistaan ja pumppuautoista. Asiakasmaksut nousivat ja kilpailu katosi
Niinpä, ei ole mitään kilpailua, estetään kilpailun syntymistä, kuluttajat maksaa.
Ongelma on se poliittinen ohjaus jonka ihmeviisikko keksi, poistettiin autovero noista hybridi ja sähköautoista. Porukat alkoi ostaa autoja joiden ylläpitoon ja arvonalenemaan ei olekaan varaa. Autot joita nyt myydään on sieltä mallisarjan hinnaston yläpäästä, eikä todellakaan halvin vaihtoehtoehto huoltojen ja korjausten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan uskaltaa ostaa uutta tai käytettyä sähkö/hybridiautoa tuon jälkeen? Ainoastaan merkkikorjaamojen vaihda koko akku ja maksa 15 000 euroa toiminta on sallittua?
Tais lähteä juuri vaihtoautojen arvo syöksyyn, kuten myös vihreä siirtymä tulevaisuuteen.
Monopoli on niin last season, nyt haetaan nimenomaan vertikaalisia monopoleja, eli koko ketju tuottaa voittoa omistajalleen.
Ei Konekaan rahaa takonut hisseillä vaan hissien jatkuvilla huolloilla.
"Kuoriosa joka saa hapettua puoliksi pois ilman että katsastajat puuttuvat asiaan? Tai Traficom vaatisi takaisinkutsua."
Tuo on oleellinen osa kun halutaan kieltää, mutta kun korroosio vie mukanaan ja Traficomin pitäisi valvoa, ei se kiinnosta. Huomaako joku mitään ristiriitaa?