Miksi joulu on naisille niin tärkeä juhla?
Tätä mä ihmettelen suuresti. Miksi joulu on naisille niin tärkeä juhla kun oikeasti joulu on vain pikku lasten juhla.
Nyt kun menee tuonne kauppaan niin naiset siellä ostelee tavaraa kuin hullut.
Minua ei joulu kiinnosta pätkän vertaa enkä ostele yhtään joulu juttuja koska olen aikuinen mies.
Kommentit (60)
Ei ole kaikille. Minä, lapseton n 54, en ole oikeastaan koko aikuisikänäni viettänyt perinteistä joulua ja olen säästänyt monen ulkomaanmatkan verran rahaa kun en ostele lahjoja. Joskus nuorempana ostin rakkaalleni, mutta sittemmin en. Joskus olen antanut ns ainettoman lahjan pidempiaikaiselle seurustelukumppanilleni, eli mennään johonkin laaturavintolaan illalliselle jälkiruokinneen ja juomineen, minä maksan.
Inhoan sitä jo lokakuun lopussa alkavaa jouluhössötystä ja hitonmoista krääsäpaljoutta kaupoissa. Joskus ihan mietin että ei me suomalaiset kyllä oikeedti köyhiä olla jos ja kun se kaikki krääsä uppoaa kansakuntaan. Me käytetään ihan helvetisti rahaa humpuukiin, krääsään ja materiaan jota kukaan ei oikeesti tarvitse.
Daa, koska naiset ja lapset kuuluvat yhteen, ja joulu on läheisesti lasten juhla.
Viettävät sitä toki muutkin ikään katsomatta, mutta isoin työ on lasten kanssa lahjoineen, pukkeineen yms. Lapset vielä uskovat tonttuihin ja pukkiin ja tykkäävät koristella pipareita yms. opetella kädentaitoja.
Ihan yhtä hyvin voi kysyä, miksi lapsetonta kaljaa kittaavaa sinkkumies-ukonkörilästä ei joulu niin kiinnosta, kuin korkeintaan pikkujoulujen alkoholin muodossa. No daa, kun ei ole sitä naista ja lapsia, koristelut ei kiinnosta jne.
Se on ihanaa järjestää ja vielä ihanempaa kun sen avulla pääsee tuhlaamaan miehen rahoja
Koska joulupukilta nainen kuin nainen voi saada helposti mulkkua.
Kummasti näiden joulumököttäjienkin pitää kuitenkin kökkiä siellä kotona pilaamassa kaikkien tunnelma. Mene vaikka töihin jouluksi. Tai mökille. Anna toisten nauttia.
Huudat sitten koko joulun: ÄITIIII, TUU IKKUNAAN.
Luuletko ap, että ne pikkulapset itse järjestävät sen joulun itselleen? Ostavat itse lahjat, paketoivat, tilaavat pukin, siivoavat, ostavat ja laittavat ruoat, hauduttavat puurot ja paistavat kinkut, noutavat kuusen ja koristeet, siivoavat jäljet, järjestävät ja suunnittelevat päiväkotien ja koulujen joulujuhlat jne.
Tätä asiaa voi ihmetellä vain mies, joka on tottunut vain kävelemään toisten tekemään valmiiseen pöytään, syö ja röyhtäisee ja lähtee jättäen likaiset astiat sijoilleen. Ei mitään kykyä asettua toisten ihmisten asemaan tai nähdä toisten näkökulmasta. Kaikki on minä, minä, minä.
Minulle lasten ilo on tärkein. Nykyisin lapseni ovat jo aikuisia, mutta rakastavat lapsuutensa perinteitä. Siitä voi päätellä miksi joulu ja jouluvalmistelut on minullekin tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä joulunatsitar on päässyt irti ja nyt mennään ohjelmoidusti tästä eteenpäin neljä päivää. Aikuiset lapset pakenee kavereilleen ja vaikka minulla piti olla liukumavapaata seuraavat kaksi päivää, taitaa "sattumoisin"just huomenna ja ylihuomenna olla joulunaluskriisi duunissa jonka seurauksena ei alle 10h päivillä selviä millään.
Miten ne aikuiset lapset ovat siellä pakenemassa yhtään mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Meillä joulunatsitar on päässyt irti ja nyt mennään ohjelmoidusti tästä eteenpäin neljä päivää. Aikuiset lapset pakenee kavereilleen ja vaikka minulla piti olla liukumavapaata seuraavat kaksi päivää, taitaa "sattumoisin"just huomenna ja ylihuomenna olla joulunaluskriisi duunissa jonka seurauksena ei alle 10h päivillä selviä millään.
.
Saattaa olla, että joulunatsitar rauhoittuisi, jos sinä ja aikuiset lapset ottaisitte tavaksi auttaa häntä. Luultavasti teille kuitenkin ne valmistelut kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihanaa järjestää ja vielä ihanempaa kun sen avulla pääsee tuhlaamaan miehen rahoja
Missä maassa asut? Suomessa naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin ja elättävät itsensä. Joskus joutuvat kyllä käyttämään kovempia keinoja saadakseen miehet maksamaan omien lastensa menoista puolet. Näin Suomessa, miten siellä Wonderlandissa , missä sinä asut, on nämä asiat järjestetty?
Joulu on ihan yhtä paljon miesten, naisten, muunsukupuolisten, aikuisten ja lasten juhla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa asut? Suomessa naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin ja elättävät itsensä. Joskus joutuvat kyllä käyttämään kovempia keinoja saadakseen miehet maksamaan omien lastensa menoista puolet. Näin Suomessa, miten siellä Wonderlandissa , missä sinä asut, on nämä asiat järjestetty?
Jarmo asuu Ilomantsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset lapset pakenee kavereilleen? Eivätkö he asukaan omillaan?
Miksi et sovi natsittaresi kanssa jouluttomuudestasi? Jos sinäkään et välitä joulukinkusta, kuusesta etkä ylipäätään joulun tunnelmasta, miksi teidän perheessä vietetään joulua ja ketä varten?
Toinen lapsista omillaan ja tuli käväisemään alkukodissaan mutta sanoi jo minulle että jos meno ei muutu, lähtee takaisin opiskelupaikkakunnalleen ennen aattoa tai kaverinsa kämpille. Nuorempi joka asuu vielä kotona, sanoo menevänsä kaverin opiskelukämpille karkuun aatoksi ja tulee takaisin parin päivän kuluttua.
Joulua vietetään tämän yhden pakkomielteen takia, se mitä hän hakee on aikoja sitten kadonnut. Kuka tahansa meistä kolmesta muusta sanoo poikkipuolisen sanan turhasta höösäämisestä, sitä marttyyrimussutusta kiittämättömyydestä seuraaa useampi päivä. Kukaan muu ei halua minkäänlaista jouluilua tässä huushollissa.
Viimeiset viisi vuotta sama homma mitä ylitsevuotavaan jouluiluun tulee. Parin vuoden kuluttua saa höösätä ihan vapaasti kun kukaan ei ole tiellä - koska kukaan muu ei asu enää saman katon alla eikä tule jouluhelvettiin vieraisille.
Kyllähän siinä aikuinenkin nuortuu lahjoja avatessaan! 💍💎
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikille. Minä, lapseton n 54, en ole oikeastaan koko aikuisikänäni viettänyt perinteistä joulua ja olen säästänyt monen ulkomaanmatkan verran rahaa kun en ostele lahjoja. Joskus nuorempana ostin rakkaalleni, mutta sittemmin en. Joskus olen antanut ns ainettoman lahjan pidempiaikaiselle seurustelukumppanilleni, eli mennään johonkin laaturavintolaan illalliselle jälkiruokinneen ja juomineen, minä maksan.
Inhoan sitä jo lokakuun lopussa alkavaa jouluhössötystä ja hitonmoista krääsäpaljoutta kaupoissa. Joskus ihan mietin että ei me suomalaiset kyllä oikeedti köyhiä olla jos ja kun se kaikki krääsä uppoaa kansakuntaan. Me käytetään ihan helvetisti rahaa humpuukiin, krääsään ja materiaan jota kukaan ei oikeesti tarvitse.
Saita ja pihi olet. Kaikki tavarat ei ole krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Daa, koska naiset ja lapset kuuluvat yhteen, ja joulu on läheisesti lasten juhla.
Viettävät sitä toki muutkin ikään katsomatta, mutta isoin työ on lasten kanssa lahjoineen, pukkeineen yms. Lapset vielä uskovat tonttuihin ja pukkiin ja tykkäävät koristella pipareita yms. opetella kädentaitoja.
Ihan yhtä hyvin voi kysyä, miksi lapsetonta kaljaa kittaavaa sinkkumies-ukonkörilästä ei joulu niin kiinnosta, kuin korkeintaan pikkujoulujen alkoholin muodossa. No daa, kun ei ole sitä naista ja lapsia, koristelut ei kiinnosta jne.
Daa daa Igor!
Jos naisilla ei olisi sananvaltaa, naisilla ja lapsilla ei olisi ikinä mitään kivaa ja mitään juhlia. Kaikki nököttäisi turpa väärällään sohvalla katsomassa urheilua joulunpyhät.
Kiitos naisille!