Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joulu on naisille niin tärkeä juhla?

Vierailija
21.12.2025 |

Tätä mä ihmettelen suuresti. Miksi joulu on naisille niin tärkeä juhla kun oikeasti joulu on vain pikku lasten juhla. 

Nyt kun menee tuonne kauppaan niin naiset siellä ostelee tavaraa kuin hullut. 

Minua ei joulu kiinnosta pätkän vertaa enkä ostele yhtään joulu juttuja koska olen aikuinen mies.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on ihan yhtä paljon miesten, naisten, muunsukupuolisten, aikuisten ja  lasten juhla. 

Kyllä se on piirun verran enemmän se raskaaksi tulleen, turha väittää muuta. 

Vierailija
42/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle se on tärkeä juhla siksi, että silloin on vihdoinkin kaikilla rakkailla aikaa olla kiireettömästi yhdessä.

Koko muu vuosi on pelkkää hulinaa, jopa lomatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku uunissa, mutsi duunissa.

Vierailija
44/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on yhdessäolon juhla. Naiset noin yleensä on sosiaalisempia. Jouluna juhlitaan perheen ja suvun kanssa. Se tuo iloa ja vahvistaa siteitä. 

Vierailija
45/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka sen joulun niille pikkulapsille laittaa, ellei heidän äitinsä? Sinä aikuinen mieskö?

Minä olen aikuisena miehenä ollut aina se joulun järjestäjä. Naisia kenen kanssa olen ollut ei ole kiinnostanut eikä se ole mua haitannut. Tiedän olevani vähemmistössä olemalla tällainen "joulumies". 

Vierailija
46/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka sen joulun niille pikkulapsille laittaa, ellei heidän äitinsä? Sinä aikuinen mieskö?

Minä olen aikuisena miehenä ollut aina se joulun järjestäjä. Naisia kenen kanssa olen ollut ei ole kiinnostanut eikä se ole mua haitannut. Tiedän olevani vähemmistössä olemalla tällainen "joulumies". 

Ihanaa, että teitä joulumiehiäkin löytyy. Toivottavasti löytäisin itse joskus sellaisen. Olisi mukava valmistella ja viettää joulua yhdessä toisen joulusta pitävän aikuisen kanssa.

Vierailija
47/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daa, koska naiset ja lapset kuuluvat yhteen, ja joulu on läheisesti lasten juhla. 

Viettävät sitä toki muutkin ikään katsomatta, mutta isoin työ on lasten kanssa lahjoineen, pukkeineen yms. Lapset vielä uskovat tonttuihin ja pukkiin ja tykkäävät koristella pipareita yms. opetella kädentaitoja.

Ihan yhtä hyvin voi kysyä, miksi lapsetonta kaljaa kittaavaa sinkkumies-ukonkörilästä ei joulu niin kiinnosta, kuin korkeintaan pikkujoulujen alkoholin muodossa. No daa, kun ei ole sitä naista ja lapsia, koristelut ei kiinnosta jne.

Daa daa Igor! 

Et selvästikään ollut nuori ysärillä. 

Vierailija
48/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin mieheni, poikani ja vävyni ovat erikoisia miehiä, kun tykkäävät kovasti joulusta ja osallistuvat valmisteluihinkin. En kyllä ymmärrä sitäkään, miksi aikuisuus merkitsisi sitä, ettei mitään kannata juhlia, senkun vaan möllötetään menemään.

Vierailija
49/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä miestä, ei osata katsoa omaa napaa pidemmälle. Onneks juhannuksena voit ostaa kaljat ja makkarat sekä sammua nuotioon. 

Vierailija
50/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v mies ja joulu on minulle vuoden tärkein ja rakkain juhla. Mitä ap on sitten minusta mieltä?

Vierailija
51/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa järjestää ja vielä ihanempaa kun sen avulla pääsee tuhlaamaan miehen rahoja

Tervetuloa sieltä 50-luvun Amerikkakuplasta tänne 2000-luvun Skandinaviaan. Täällä naiset käyvät töissä, ansaitsevat omat rahansa ja käyttävät ne ihan mihin itse haluavat.

Vierailija
52/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä joulunatsitar on päässyt irti ja nyt mennään ohjelmoidusti tästä eteenpäin neljä päivää. Aikuiset lapset pakenee kavereilleen ja vaikka minulla piti olla liukumavapaata seuraavat kaksi päivää, taitaa "sattumoisin"just huomenna ja ylihuomenna olla joulunaluskriisi duunissa jonka seurauksena ei alle 10h päivillä selviä millään.

Miten ne aikuiset lapset ovat siellä pakenemassa yhtään mihinkään? 

Ovat tulleet saamattomaan kitisijäisäänsä.

Vierailija
53/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa järjestää ja vielä ihanempaa kun sen avulla pääsee tuhlaamaan miehen rahoja

Missä maassa asut? Suomessa naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin ja elättävät itsensä. Joskus joutuvat kyllä käyttämään kovempia keinoja saadakseen miehet maksamaan omien lastensa menoista puolet. Näin Suomessa, miten siellä Wonderlandissa , missä sinä asut, on nämä asiat järjestetty?

Se luulee, että jos sillä olisi rahaa ja nainen, homma menisi niinkuin Onnen Päivät -televisiosarjassa. 

Vierailija
54/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun miesten ja lasten isien mielestä joulu on turha eikä sen lasten joulun eteen vaivaudu mitään tekemään. Sitten on kuitenkin mukava olla yksi lapsista ja istahtaa äitien laittamaan joulupöytään syömään ja myöhemmin availemaan naisten ja äitien hankkimia lahjoja. 

Vierailija
55/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä joulunatsitar on päässyt irti ja nyt mennään ohjelmoidusti tästä eteenpäin neljä päivää. Aikuiset lapset pakenee kavereilleen ja vaikka minulla piti olla liukumavapaata seuraavat kaksi päivää, taitaa "sattumoisin"just huomenna ja ylihuomenna olla joulunaluskriisi duunissa jonka seurauksena ei alle 10h päivillä selviä millään.

Miten ne aikuiset lapset ovat siellä pakenemassa yhtään mihinkään? 

Ovat tulleet saamattomaan kitisijäisäänsä.

Tai sitten ovat iskänsä tavoin ymmärtåneet että vaiva vs palkinto eivät nyt vaan kohtaa millään muotoa.

Vierailija
56/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus täällä oli nuorehkon miehen aloitus, jossa hän ihmetteli miksi naiset hössäävät ja stressaavat joulun kanssa eivätkö ota sitä rennosti niin kuin hän. Mies meni viettämään sukujoulua, söi aamulla riisipuuron kaikkine lisukkeineen, leikki suvun lasten kanssa pihalla, kävi saunassa ja söi saunan jälkeen jouluillallisen. Olisi kovasti kiinnostanut, mikä hyvä haltiatar kaiken järjesti tapahtumaan itsestään, mutta sitä mies ei kertonut.

Vierailija
57/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikille. Minä, lapseton n 54, en ole oikeastaan koko aikuisikänäni viettänyt perinteistä joulua ja olen säästänyt monen ulkomaanmatkan verran rahaa kun en ostele lahjoja. Joskus nuorempana ostin rakkaalleni, mutta sittemmin en. Joskus olen antanut ns ainettoman lahjan pidempiaikaiselle seurustelukumppanilleni, eli mennään johonkin laaturavintolaan illalliselle jälkiruokinneen ja juomineen, minä maksan. 

Inhoan sitä jo lokakuun lopussa alkavaa jouluhössötystä ja hitonmoista krääsäpaljoutta kaupoissa. Joskus ihan mietin että ei me suomalaiset kyllä oikeedti köyhiä olla jos ja kun se kaikki krääsä uppoaa kansakuntaan. Me käytetään ihan helvetisti rahaa humpuukiin, krääsään ja materiaan jota kukaan ei oikeesti tarvitse.

Saita ja pihi olet. Kaikki tavarat ei ole krääsää. 

Ravintolassa ruokailu ei ole mikään aineeton lahja. 

Vierailija
58/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on neekereidenjuhla 🤶

Vierailija
59/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle se on tärkeä juhla siksi, että silloin on vihdoinkin kaikilla rakkailla aikaa olla kiireettömästi yhdessä.

Koko muu vuosi on pelkkää hulinaa, jopa lomatkin.

Voi kun olisikin ollut noin, silloin kun lapset olivat pieniä! Tein joulun lapsille, kaikkine ruokineen, koristeluineen ja lahjoineen, työn ohella. Sitten olisin todella halunnut levätä ja nauttia joutenolosta ja yhdessäolosta. Mutta, mieheni sattui olemaan tyyppiä "koko ajan menossa". Ruokaa olisi ollut moneksi päiväksi, mutta viimeistään tapaninpäivänä oltiin menossa jonnekin. En jaksa selostaa, miksi suostuin, mutta nyt kun lapset ovat maailmalla, en panosta jouluun pätkän vertaa!

Vierailija
60/60 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tätä tulevaa joulua hössöttänyt menemään. Innostui siivoamaan ja teki itse perunalaatikkoa monta rasiaa ja kinkunkin kävi ostamassa. Täällä ihan huuli pyöreänä katselen ja ihmettelen moista ihmettä. Ei se tuolleen ole aikaisemmin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän