Mikä on kun paistinpannu kestää n. vuoden?
Kommentit (47)
Mulla on varmaan 6 eri paistinpannua jos wokkipannu lasketaan mukaan. Pihvit on ainoa ruoka jonka paistan valurautapannulla ja silloinkin laitan toiselle pannulle vetäytymään. Teflonpinnoitettu on oikein hyvä munakkaan paistoon. Hiiliteräs on välimalli ja valurautaisen voi kuumentaa induktiohellan buustitoiminnolla oikeasti kuumaksi.
Jos pitäisi valita vain yksi pannu jonka saisi mukaan autiolle saarelle niin Tefalin teräspannu.
Kun ostat pannua niin riittävän paksu. Ohuet vääntyvät mutkalle. Pinnoitettu pannu ei ole ikuinen. Ikean pannut ovat ihan kelvollisia ja kestävät oman aikansa sekä edullisia. Hinta kymmenesosan laatupannusta, Le Creuset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono pannu tai käyttäjä. Minulla on isovanhemmilta perityt pannut, jotka on ollut vuosikymmeniä käytössä.
Fiskarsin pannu. Taidan olla huono.
Fiskarsin tai ei, jos on pfoas-pinnoite, pannu on huono, ei paistaja.
Palaneen ruoan tuoksu kertoo siitä että on rakastunut.
Eihän ne kestää koskaan kuin vuoden kun joka päivä käytetään. Vaikka kuinka käyttää oikeanlaisia paistinlastoja ja markkinoidaan ettei tuu naarmuja nii kyllä se vain vuoden päästä on sen verran naarmuinen että alkaa tarttua kiinni ja vaikka ei kuumennakkaan liikaa. Iskä x3
Meillä Fiskarsin Hardface kestää päivittäistä käyttöä yli 5 vuotta. Kestämiseen on kaksi olennaista juttua:
- Ei pidetä levyä koskaan yli nelosella, jos asteikon maksimi on 6.
- Pannu pestään käsin (ei tiskikoneessa) pian käytön jälkeen.
On minulla valurautapannukin, mutta se on niin paljon hankalampi käyttää, että käytän sitä vain pihvien paistoon ja poronkäristyksen tekoon.
Vitosen maksoin pienemmästä valurautapannustani, kirpputorilta. Isompi on isän vanha ja ilmainen. Hiiliteräspannu joitakin kymppejä, De Buyerin.