Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kun paistinpannu kestää n. vuoden?

Vierailija
21.12.2025 |

Sitten kaikki tarttuu kiinni paistinpannuun.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teflonit ja vastaavat ei kestä raapaisuja eikä liikaa kuumuutta. 

Tokmannilta ostin 10 euron pannuja, ehkä ovat nyt 15 euroa. Näissä on vihreä kahva muistaakseni 35 cm halkaisija. Kestää ja kestää kaikki kuumuudet. Näissä on jotenkin vahva paistospinta ja metallinen lasta käy, eikä tuleraapimia ja puhdituu myös helposti.

Pääasia, että pannu on aluksi rasvan kanssa kuuma ja sitten lihat tai kasvikset vasta pannulle. Muuten ottaa kiinni.

Olen kokonaan luopunut hieno-hipiäisistä tefloneista ja vastaavista.

Olen tehnyt noin.

Vierailija
22/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta valurautapannu ja opettele hoitamaan sitä niin kestää 50 vuotta.

Laadukas ruostumattomasta teräksestä tehtykin kestää ikuisesti mutta käyttö vaatii enemmän osaamista kun sitä ei voi rasvapolttaa tarttumattomaksi.

Tähän asti paras ja kestävin on ollut keraaminen, valurautaa ei tule ikinä. Yli 40 vuotta olen pannuja köytyänytu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta valurautapannu ja opettele hoitamaan sitä niin kestää 50 vuotta.

Laadukas ruostumattomasta teräksestä tehtykin kestää ikuisesti mutta käyttö vaatii enemmän osaamista kun sitä ei voi rasvapolttaa tarttumattomaksi.

Meillä on yli 100-vuotias valurautapaistinpannu eli kestää pidempään kuin 50 vuotta.

Meillä on Jeesuksen vanha.

Vierailija
24/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pannun pohjassa lukee Kotikulta. Eli olen se Tokmannilta pannun hankkinut. Muita en käytä. Mies paistaa perunat ihan höyryävällä (eli jo äärikuumalla kun höyryää) pannulla vahvasti, eikä pannu ole moksiskaan.

Vierailija
25/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrex kestää kauemmin.  Aina kuumaa vettä, pesu omalla tiskiharjalla ilman tiskiainetta.

Vierailija
26/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi user error, olet ostanut pinnoitetun pannun. Vaihda valurautaan, niin kuin heti ensimmäisessä vastauksessa suositeltiin. Kun ostat valurautapannun, niin se on viimeinen pannu jota sinun tarvitsee ostaa. Se jää vielä perinnöksi lapsillesi.

Vierailija
27/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon valurautapannu jäi äidin jäämistöön. En saanut haluamaani. Hamittaa. Ei olisi raudanpuutetta.

Vierailija
28/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tulee käytettyä pinnoittamatonta teräspannua. Vaikka välillä tarttuu vähän kiinni niin mitä väliä. Helppo kuitenkin puhdistaa ja laittaa vaikka pesukoneeseen.

Vierailija
29/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä kun saan käyttää metellisia lastoja ja lusikoita ja pinta ei vaurioidu. Okuinen puulastalla käänteleminen on ohi. Ei tarvitse varoa.

Vierailija
30/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi user error, olet ostanut pinnoitetun pannun. Vaihda valurautaan, niin kuin heti ensimmäisessä vastauksessa suositeltiin. Kun ostat valurautapannun, niin se on viimeinen pannu jota sinun tarvitsee ostaa. Se jää vielä perinnöksi lapsillesi.

Minkä hintaisia pannuja ostatte?

Vierailija
31/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin varomaan teflonpannun raapeita ja ostin hiiliteräspannun. Helkkarin hyvä, kestää kovaakin putsausta, jos jotain palaa pintaan. Myös kevyempi kuin vanhanaikainen rautapannu, ja on ikuinen.

Vierailija
32/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumennat sen liian kuumaksi tyhjänä ja pinnoite kärähtää

Ei se laadukaskaan teflonpannu kestä päivittäistä käyttöä juuri vuotta pidempään että ruoka alkaa osoittaa oireita tarttumisesta.

Jos vielä kuvittelee voivansa paistaa jotain täysin ilman rasvaa ja kuumentaa tyhjää pannua sekä uskoo mainosmiehen höpinöihin astianpesukoneessa pesusta ja metallisista paistovälineistä niin kaikki tarttumattomat pinnoitteet ovat finaalissa 12 kuukaudessa.

Terveellisin vaihtoehto on kunnolla rasvapoltettu valurautapannu ja nokare voita sekä extra virgin oliiviöljyä paistamiseen.

Viimeisin tutkimustieto kertoo että exta virgin-oliiviöljyyn kehittyy paistaessakin vähiten haitallisia yhdisteitä.

Kuka pilaa ruokansa maun oliiviöljyllä?

Vierailija
33/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruostumaton teräspannuni on kahdeksatta vuotta käytössä. Keraaminen munakaspannu on toiminut yhtå kauan. 

Tyhmät äijät ostelee ja syö teflonia.

Vierailija
34/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaksi saattaa muodostua nämä uudet induktioliedet ja -tasot, kuumentava alue pannun keskellä on kovin pieni halkaisijaltaan. Olen siirtynyt pienempiin paistinpannuihin ja ovat alkaeet kestämään paremmin ja tuleepahan tehtyä pienempiä ruokamääriä.

Vierailija
35/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö pesemiseen tiskiharjaa? Minulta loppui tuo pannukierre, kun luovuin tiskiharjasta ja siirryin pesemään pannun sisäosat pehmeällä sienellä. En edes muista kuinka monta vuotta nykyinen pannu on ollut. Pinnoite ei ole mennyt miksikään. Aikaisemmin pannut menivät aina tosi nopeasti pilalle. Merkillä ei ollut väliä.

Vierailija
36/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono pannu tai käyttäjä. Minulla on isovanhemmilta perityt pannut, jotka on ollut vuosikymmeniä käytössä.

Vierailija
37/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hackmann kestää. Pitää pestä haalealla vedellä heti käytön jälkeen. Mieluiten fairyä myöz. 

Vierailija
38/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaksi saattaa muodostua nämä uudet induktioliedet ja -tasot, kuumentava alue pannun keskellä on kovin pieni halkaisijaltaan. Olen siirtynyt pienempiin paistinpannuihin ja ovat alkaeet kestämään paremmin ja tuleepahan tehtyä pienempiä ruokamääriä.

Pieni pannu ei riitä kastikkeen tekemiseen.

Vierailija
39/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää käytä noita pfoas-yhdistepannuja? Valurauta ja hiiliteräs  kestävät sukupolvelta toiselle. 

Vierailija
40/46 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono pannu tai käyttäjä. Minulla on isovanhemmilta perityt pannut, jotka on ollut vuosikymmeniä käytössä.

Fiskarsin pannu. Taidan olla huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi