Mikä on kun paistinpannu kestää n. vuoden?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Osta valurautapannu ja opettele hoitamaan sitä niin kestää 50 vuotta.
Laadukas ruostumattomasta teräksestä tehtykin kestää ikuisesti mutta käyttö vaatii enemmän osaamista kun sitä ei voi rasvapolttaa tarttumattomaksi.
Tähän asti paras ja kestävin on ollut keraaminen, valurautaa ei tule ikinä. Yli 40 vuotta olen pannuja köytyänytu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta valurautapannu ja opettele hoitamaan sitä niin kestää 50 vuotta.
Laadukas ruostumattomasta teräksestä tehtykin kestää ikuisesti mutta käyttö vaatii enemmän osaamista kun sitä ei voi rasvapolttaa tarttumattomaksi.
Meillä on yli 100-vuotias valurautapaistinpannu eli kestää pidempään kuin 50 vuotta.
Meillä on Jeesuksen vanha.
Minun pannun pohjassa lukee Kotikulta. Eli olen se Tokmannilta pannun hankkinut. Muita en käytä. Mies paistaa perunat ihan höyryävällä (eli jo äärikuumalla kun höyryää) pannulla vahvasti, eikä pannu ole moksiskaan.
Pyrex kestää kauemmin. Aina kuumaa vettä, pesu omalla tiskiharjalla ilman tiskiainetta.
Selkeästi user error, olet ostanut pinnoitetun pannun. Vaihda valurautaan, niin kuin heti ensimmäisessä vastauksessa suositeltiin. Kun ostat valurautapannun, niin se on viimeinen pannu jota sinun tarvitsee ostaa. Se jää vielä perinnöksi lapsillesi.
Vanha kunnon valurautapannu jäi äidin jäämistöön. En saanut haluamaani. Hamittaa. Ei olisi raudanpuutetta.
Nykyisin tulee käytettyä pinnoittamatonta teräspannua. Vaikka välillä tarttuu vähän kiinni niin mitä väliä. Helppo kuitenkin puhdistaa ja laittaa vaikka pesukoneeseen.
Minusta on hyvä kun saan käyttää metellisia lastoja ja lusikoita ja pinta ei vaurioidu. Okuinen puulastalla käänteleminen on ohi. Ei tarvitse varoa.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi user error, olet ostanut pinnoitetun pannun. Vaihda valurautaan, niin kuin heti ensimmäisessä vastauksessa suositeltiin. Kun ostat valurautapannun, niin se on viimeinen pannu jota sinun tarvitsee ostaa. Se jää vielä perinnöksi lapsillesi.
Minkä hintaisia pannuja ostatte?
Kyllästyin varomaan teflonpannun raapeita ja ostin hiiliteräspannun. Helkkarin hyvä, kestää kovaakin putsausta, jos jotain palaa pintaan. Myös kevyempi kuin vanhanaikainen rautapannu, ja on ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumennat sen liian kuumaksi tyhjänä ja pinnoite kärähtää
Ei se laadukaskaan teflonpannu kestä päivittäistä käyttöä juuri vuotta pidempään että ruoka alkaa osoittaa oireita tarttumisesta.
Jos vielä kuvittelee voivansa paistaa jotain täysin ilman rasvaa ja kuumentaa tyhjää pannua sekä uskoo mainosmiehen höpinöihin astianpesukoneessa pesusta ja metallisista paistovälineistä niin kaikki tarttumattomat pinnoitteet ovat finaalissa 12 kuukaudessa.
Terveellisin vaihtoehto on kunnolla rasvapoltettu valurautapannu ja nokare voita sekä extra virgin oliiviöljyä paistamiseen.
Viimeisin tutkimustieto kertoo että exta virgin-oliiviöljyyn kehittyy paistaessakin vähiten haitallisia yhdisteitä.
Kuka pilaa ruokansa maun oliiviöljyllä?
Ruostumaton teräspannuni on kahdeksatta vuotta käytössä. Keraaminen munakaspannu on toiminut yhtå kauan.
Tyhmät äijät ostelee ja syö teflonia.
Ongelmaksi saattaa muodostua nämä uudet induktioliedet ja -tasot, kuumentava alue pannun keskellä on kovin pieni halkaisijaltaan. Olen siirtynyt pienempiin paistinpannuihin ja ovat alkaeet kestämään paremmin ja tuleepahan tehtyä pienempiä ruokamääriä.
Käytätkö pesemiseen tiskiharjaa? Minulta loppui tuo pannukierre, kun luovuin tiskiharjasta ja siirryin pesemään pannun sisäosat pehmeällä sienellä. En edes muista kuinka monta vuotta nykyinen pannu on ollut. Pinnoite ei ole mennyt miksikään. Aikaisemmin pannut menivät aina tosi nopeasti pilalle. Merkillä ei ollut väliä.
Huono pannu tai käyttäjä. Minulla on isovanhemmilta perityt pannut, jotka on ollut vuosikymmeniä käytössä.
Hackmann kestää. Pitää pestä haalealla vedellä heti käytön jälkeen. Mieluiten fairyä myöz.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaksi saattaa muodostua nämä uudet induktioliedet ja -tasot, kuumentava alue pannun keskellä on kovin pieni halkaisijaltaan. Olen siirtynyt pienempiin paistinpannuihin ja ovat alkaeet kestämään paremmin ja tuleepahan tehtyä pienempiä ruokamääriä.
Pieni pannu ei riitä kastikkeen tekemiseen.
Ei kai kukaan enää käytä noita pfoas-yhdistepannuja? Valurauta ja hiiliteräs kestävät sukupolvelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Huono pannu tai käyttäjä. Minulla on isovanhemmilta perityt pannut, jotka on ollut vuosikymmeniä käytössä.
Fiskarsin pannu. Taidan olla huono.
Olen tehnyt noin.