Luomen poistattaminen lääkärissä on tehty nykyään monimutkaiseksi. Ensin näytän luomea lääkärille joka sanoo että kyllä se pitää poistaa mu
Mutta emme voi nyt. Saan postitse ajan luomenpoistoon. Vastassa on uusi lääkäri jolta kysyn pitäisikö myös viereinen luomi poistaa,koska sitäkin vähän housut hankaa. Lääkäri kiihtyy,ettei tässä ehdi muuta kuin yhden poistamaan,varaa aika! Ja taas,näytän luomea UUDELLE lääkärille joka sanoo että pitää poistaa mutta en pysty nyt..
Vielä 20 vuotta sitten häiritsevä luomi leikattiin pois HETI.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Pikku vinkki että jos luomi on naamassa tai kaulassa niin menkää sinne yksityiselle. Osaavat olla jättämättä arpia.
Minä olen käynyt yksityisellä plastiikkakirurgilla poistamassa rumat luomet kasvoista. Oli kyllä paras kauneusleikkaus ikinä! Mitään muita kosmeettisia toimenpiteitä en harrasta enkä suosittele, mutta kohoavien ja alati kasvavien luomien poisto kasvoista on kyllä huima parannus ulkonäköön.
Jaa, sama proseduuri itsellä oli 30 vuotta sitten Vantaalla.
Ite käyn yksityisel. Ei mul oo noit ongelmii.
Jos luomia on yli kaksikymmentä,niitä pitäisi tarkkailla itse sekä näyttää säännöllisesti lääkärille tai näin ainakin minulle on sanottu.
Miten,jos meno on tätä?!
Luomen poistoon saa välineet amazonista 20 eurolla, sekä varsiluomiin että varrettomiin. Pharma taas tekee kaikesta mahdollisimman monimutkaista ja hankalaa, jotta voi veloittaa yksinkertaisesta toimenpiteestä tonneja.
Vierailija kirjoitti:
Jos luomia on yli kaksikymmentä,niitä pitäisi tarkkailla itse sekä näyttää säännöllisesti lääkärille tai näin ainakin minulle on sanottu.
Miten,jos meno on tätä?!
Lääkärien mielestä heitä tarvitaan koko ajan kaikkialla ja jos ei niin tottele sitten tulee KUOLEMAN KIROUS!!!!!!!!!!
Ehkä kannattaisi miettiä millaisia palveluita käyttää, kun eivät edes kerro mikä on ongelma vaan uhkailevat kuolemalla ja vaativat rahaa. Pikkuisen outo meiniki pharmalla.
Ihmisenä jolla on paljon luomia ketuttaa että iän myötä tulee mummoluomia eli rasvaluomia ja varsiluomia siihen päälle. Luomet ovat rumia eikä kaikkia saa pois.
Vierailija kirjoitti:
Miten,jos meno on tätä?!
No meno on just sellaista että niitä luomia kirjaimellisesti tarkkailee joukko työterveyshoitajaa, yleislääkäriä ja erikoislääkäriä joista kukaan ei toki tee asialle koskaan mitään.
Yksityinen lääkäriasema näyttää toki merkittävää liikevaihdon ja voiton kasvua ja lääkärit voivat vedättää lääkäripulaan vedoten entistäkin korkeampia palkkoja kun yksinkertaisimpaankin asiaan kulutetaan usean lääkärin ja sairaanhoitajan työaikaa pelkkään jeesusteluun ja käsienlevityelyyn
Vielä 20v sitten kun kävelin työpaikkalääkärille valittamaan kainalon tienoilla olevaa luomea joka oli ärtynyt hankauksesta, mentiin minuutin vilkaisun jälkeen viereiseen toimenpidehuoneeseen ja leikattiin se pois ettei kehity myöhemmin pahanlaatuiseksi. Yksi käynti ja olin 30 minuutissa ulkona luomea kevyempänä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo nykyajan lääkäreistä. Todella kireää, joustamatonta ja elämäänsä tyytymätöntä poppoota. Vaikka ilman potilaita heillekään ei palkkaa voisi maksaa.
Julkisella läkäärin vastaanotolla saa tosiaan kysyä vain yhtä asiaa, siis sitä, jonka takia sinne sai ajan. Se on aivan väärin, sillä ihmisellä voi olla useampi terveysongelma samaan aikaan. Jonkun pitäisi puuttua tähän ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja juurikin tuo ettei saa edes kysyä mistään muusta kuin siitä,miksi vastaanotolle tultu. Jos vaikka siinä ihottuman tutkimen lomassa kysäisee "mitä luulet oliko mulla toissayönä kihtikohtaus" niin lääkäri kiihtyy "keskitytäänpä nyt tähän!"
Miten kukaan lääkäri pystyisi tietämään, oliko sulla toissa yönä kihtikohtaus? Ei kai nekään mitään meedioita ole?
No ei siihen kyllä lääkäriä tarvita. Jokainen tietää kyllä kun saa kihtikohtauksen, kipu on niin jäätävää että se ei kyllä yhdessä yössä ohi mene.
Mitä sitä lääkäreitä luomenpoistoon. TosiMies ottaa käteensä puukon ja tupon suuhun kipuun ja leikkaa yhdellä iskulla koko paskan. Päälle votkaa desinfiointiin ja poltto umpeen sytkärillä💪💪
- TosiMiäs😤😤
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä lääkäreitä luomenpoistoon. TosiMies ottaa käteensä puukon ja tupon suuhun kipuun ja leikkaa yhdellä iskulla koko paskan. Päälle votkaa desinfiointiin ja poltto umpeen sytkärillä💪💪
- TosiMiäs😤😤
Tosi homo oot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo nykyajan lääkäreistä. Todella kireää, joustamatonta ja elämäänsä tyytymätöntä poppoota. Vaikka ilman potilaita heillekään ei palkkaa voisi maksaa.
Julkisella läkäärin vastaanotolla saa tosiaan kysyä vain yhtä asiaa, siis sitä, jonka takia sinne sai ajan. Se on aivan väärin, sillä ihmisellä voi olla useampi terveysongelma samaan aikaan. Jonkun pitäisi puuttua tähän ja nopeasti.
potilas itse voi sanoa aikaa varatessaan, että kaksi terveysongelmaa, niin hoitaja antaa tupla-ajan lääkärille, jos sellainen on mahdollista (eli jos niitä aikoja on ja jos lääkäri on sanonut, että saaa anta autpla-ajan). jos ei ole, niin sitten ei voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helvetin monta luomea sulla oikein on, jos niitä poistellaan vuosikymmeniä?!
Niitä luomia voi tulla lisää koko elämän ajan.
Mulla ihan samoja kokemuksia. Ei ihme että sote-alueet nielevät rahaa. Kaikki luomet kerralla pois ja säästyy sekä aikaa että sitä rahaa.
Tosin kyllästyin täysin ja hommasin aineet, laitteet ja puudutteita. Olen poistanut itse ja aion opettaa mieheni poistamaan että saan myös selässä olevat luomet pois. Täytyy vain toivoa ettei ole melanoomaa. Hoitoon ei todellakaan pääse näille nyky-lääkäreille.
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen lääkäriasema näyttää toki merkittävää liikevaihdon ja voiton kasvua ja lääkärit voivat vedättää lääkäripulaan vedoten entistäkin korkeampia palkkoja kun yksinkertaisimpaankin asiaan kulutetaan usean lääkärin ja sairaanhoitajan työaikaa pelkkään jeesusteluun ja käsien levittelyyn
:D
Sitten ihmetellään miksi sotepalvelut niin kalliita ja rahat loppu! Ensin diagnoosi, sitten hoitotoimenpide ja ehkä kontrollikäynti. Hammaslääkäri ehkä pahin kun hammastarkastuksessa todetaan, että hammaskiveä ja yksi reikä. Hammaslääkäri varaa ajan ensin suuhygienistille ja sitten uusi aika hammaslääkärille paikattavaksi. Ennen hammaslääkäri teki nuo kaikki 50min tarkastuskäynnin aikana.
Ihan samaa sekoilua kaupallisessa työterveyshuollossa.
Iso luomi ristiselässä juuri housujen vyön alla ja vaimo varoitti että se on selvästi ärtynyt ja punainen.
Ensin varataan aika omalle työterveyshoitajalle joka varaaa ajan yleislääkärille joka toteaa että luomi on selvästi ärtynyt ja pitäisi poistaa vaikka ei näytäkään (vielä) ihosyövältä.
Firman vakuutus jopa korvaisi tällaisen pienen kirurgisen operaation nutta voivoi tarvitaan erikoislääkärin lähete tai joudun maksamaan sen itse. Onneksi erikoislääkäri kuuluu vakuutuksen piikkiin ja sinne yleislääkäri saa tehtyä ilmaisen lähetteen.
Kolmas vierailu erikoislääkärillä joka vahvistaa että luomi on tumma ja ärtynyt mutta ei vielä ihosyöpä eli saat maksaa leikkauksen itse tai palata takaisin kun se on muuttunut pahanlaatuiseksi.
Onneksi kaikki kolme käyntiä sai sovitettua työaikaan joten tämäkin farssi kasvatti laskennallisesti bkt:ta vaikka sen lopputuloksena ei saatu aikaiseksi yhtään mitään ja ongelma on edelleen olemassa.