Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoa ei löydy, joten hankinko lapsen yksin?

Vierailija
21.12.2025 |

Pieni mutta epämääräinen turvaverkko on, mutta ei laajalla skaalalla. Rahaa on, työ on, on turvallinen ja rakastava koti mutta kumppania ei ole löytynyt ja ikä alkaa pian tulla vastaan. Sopivaa kumppania olen etsinyt vuosia löytämättä. Lapsi ei tule peittämään yksinäisyyttä (en ole yksinäinen). Haluaisin lapsen ja olla tälle äiti. Se on suurin unelmani. <3 Muita samassa tilanteessa olevia? Ajatuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset apua alkuvaiheessa niin voin tulla käymään!

Jono

Vierailija
42/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mix AP ei kelpaa kellekkään🤔

En ole AP, mutta myös sinkkunainen joka haluaa lapsen. Kysymys ei ole siitä etten kelpaisi kenellekään. Itseasiassa päinvastoin. Olen vaan vuosien varrella omien kokemusteni myötä ja ystävieni elämää seuraamalla tullut entistä tarkemmaksi siinä kenet elämääni päästän. Saati siinä kenet voisin ajatella lapseni toiseksi vanhemmaksi. Valitettavasti on todellakin nykymaailmassa hankalaa löytää miestä joka on luotettava, sitoutumiskykyinen, haluaa kantaa vastuunsa tasapuolisesti ja jolla on oma elämä hallinnassa. Sitten pitäisi olla vielä sitä rakkautta ja kumppanuutta sekä turvallinen olo toisen kanssa. Elleivät nämä toteudu en halua parisuhdetta. Suunnittelen itsellistä äitiyttä mikäli en vuoden kuluessa löydä parisuhdetta jossa em. asiat toteutuvat. Enkä ole yhtään pahoillani jos päädyn hankkimaan lapsen yksin. Mieluummin niin kuin väärän kumppanin kanssa. Rakkaus voi löytyä missä iässä vain myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 47v mies ja minulta on jopa kaksi naista kysynyt, voisinko siittää heidät raskaaksi? 

Olin noin 30v, kun opiskelututtu tätä ehdotti ja ehkä 10 vuotta myöhemmin kaverin kaveri (lesbo) pyysi mua lapsensa isäksi. 

En suostunut. Vaikka en olisi joutunut vastaamaan elatuksesta. 

Mutta kumpikin naisista kyllä sai joltain mieheltä mitä halusivat. Hankkivat yksin lapsen. 

Vierailija
44/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset apua alkuvaiheessa niin voin tulla käymään!

Jono

Talkoot!

Vierailija
45/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 47v mies ja minulta on jopa kaksi naista kysynyt, voisinko siittää heidät raskaaksi? 

Olin noin 30v, kun opiskelututtu tätä ehdotti ja ehkä 10 vuotta myöhemmin kaverin kaveri (lesbo) pyysi mua lapsensa isäksi. 

Mutta kumpikin naisista kyllä sai joltain mieheltä mitä halusivat. Hankkivat yksin lapsen. 

Nykyisin se yksin lapsen hankkiminen harvoin tarkoittaa sitä että pyydetään jotain tuttavamiestä siittämään tai otetaan baaripano. Nykyään mennään hedelmöitysklinikalle jossa käytetään lahjasukusoluja tarkkaan seulotuilta luovuttajilta.

Vierailija
46/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan. Esimerkiksi jaksatko yksin sitä, että heti kun olet raskaana, olet lääkäreille vain synnytyskone. Jaksatko yksin lapsen kanssa, kun olet kipeä. Tai vaihtoehtoisesti onko rahaa maksaa avusta. 

Turvaverkoista aina puhutaan, mutta käytännössä puheet eivät vastaa tekoja, vaikka oikeasti olisi luvattukin auttaa, saattaa auttaja sairastua tms, jolloin ei pysty auttamaan.

Mutta jos uskot että pärjäät ja rahaa on niin siitä vaan.

Vierailija
47/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa kyllä miettiä tarkkaan mitä se tarkoittaa sen tulevan lapsen kannalta että äiti riistää jo ennen syntymää lapselta oikeuden isään ja ydinperheeseen. 

Vierailija
48/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti tarkkaan. Esimerkiksi jaksatko yksin sitä, että heti kun olet raskaana, olet lääkäreille vain synnytyskone. Jaksatko yksin lapsen kanssa, kun olet kipeä. Tai vaihtoehtoisesti onko rahaa maksaa avusta. 

Turvaverkoista aina puhutaan, mutta käytännössä puheet eivät vastaa tekoja, vaikka oikeasti olisi luvattukin auttaa, saattaa auttaja sairastua tms, jolloin ei pysty auttamaan.

Tätä pitää miettiä ihan jokaisen, parisuhdestatuksesta riippumatta. Moni on varsin yksin vaikka olisikin kumppani. 

Vierailija
49/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummallista, että naisille tulisi miehiä ovista ja ikkunoista, mutta mikään ei kelpaa🙄🙄

Vierailija
50/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti itsellisesti lapsen hankkivat ovat pohtineet asiat läpikohtaisesti ja useista eri näkökulmista. Lisäksi itsellisten äitien hoitopolkuun kuuluu mm. keskustelut psykologin kanssa. Väitän, että tälle polulle lähtevät ovat käyneet aika perinpohjaisen pohdinta- ja itsetutkiskeluprosessin läpi. Jokaisen parisuhteessa olevankin olisi hyvä pohtia läpi se mahdollisuus, että joutuukin kantamaan vastuun yksin ja punnita omat valmiudet ja kypsyys vanhemmuuteen. Yksin jääminen on todellisuutta erittäin monessa perheessä, jossa on nimellisesti kaksi vanhempaa mutta käytännössä yksi vanhempi kantaa vastuun. Ja eroprosentit ovat aikamoisen suuria.

Vierailija
51/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin se yksin lapsen hankkiminen harvoin tarkoittaa sitä että pyydetään jotain tuttavamiestä siittämään tai otetaan baaripano. Nykyään mennään hedelmöitysklinikalle jossa käytetään lahjasukusoluja tarkkaan seulotuilta luovuttajilta.

Olisin kyllä valmis auttamaan, mutta vain luomumenetelmällä. Minulla on kaksi tervettä poikaa ja kelpaisin siis klinikallekin luovuttajaksi. Minun kokemukseni mukaan isyydessä on kaksi huippukohtaa:

1. Se, kun saa suihkuttaa siemenet kohdunsuulle.

2. Se, kun saa vastasyntyneen vauvan syliinsä. 

Haluan kokea ainakin ensimmäisen. 

M28

Vierailija
52/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoitoihin itsellisenä naisena? Ikävää, että yhteiskunta joutuu maksamaan siitä, että nainen on kranttu. Kyllä vapaaehtoisia sperman luovuttajia löytyy ihan ilmaiseksi.

Vierailija
53/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä valmis auttamaan, mutta vain luomumenetelmällä. Minulla on kaksi tervettä poikaa ja kelpaisin siis klinikallekin luovuttajak

Entäs sen siittämisen ja synnytyksessä mukana olemisen jälkeen, oletko ollut sitoutunut lastesi vanhemmuuteen ja kasvatukseen ihan siinä jokapäiväisessä arjessa?

Vierailija
54/54 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pitää miettiä ihan jokaisen, parisuhdestatuksesta riippumatta. Moni on varsin yksin vaikka olisikin kumppani. 

Hyvä pointti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme