Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taksikuski mielestäsi hyvä ammatti?

Vierailija
21.12.2025 |

Kävimme tuttavien kanssa eilen illallisella ja tuli puheeksi lasten opiskelut. Meillä on kaksi lasta ja molemmat isänsä jalanjäljillä; toinen valmistuu keväällä lääkäriksi ja toinen juuri aloitti samat opinnot. Itse olen humanistisella alalla. Tuttavamme ovat mieheni työkaveri ja tutkijatohtori-puolisonsa. Aivan säpsähdin, kun he kertoivat, että ainoa lapsensa ei olekaan opiskellut, vaan on jo monta vuotta ollut taksikuskina! Kuka antaa lapsensa luisua näin jo nuoruudessa? Eniten ihmetytti, että he itse eivät vaikuttaneet lainkaan huolestuneilta, ikään kuin ei kiinnostaisi vähääkään, mitä nuori elämällään tekee. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

t. rehellinen di

Vierailija
42/49 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehny yli 20 vuotta siivoustyötä. Sillä makselen Uudellamaalla omakotitalolainaa. Revi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloitus on selvästi keksitty, ei kukaan voi ajatella noin moukkamaisesti.  

Vierailija
44/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todella ihmettelisin, jos korkeasti koulutetut vanhemmat päästäisivät lapsensa amikseen tai matalapalkkaduunariksi.

Ne menee amitsuun, jos keskiarvo ei riitä lukioon.

Vierailija
45/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmilla onkin hyvä koulutus niin ei se tarkoita sitä, että lapsi tykkää opiskella. Hänellä on tosi hyvät vanhemmat, jotka tuntevat lapsensa ja hyväkstyvät hänet. Taksikuski on ihan hyvä ammatti.

Vierailija
46/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Moni tohtorintutkinnon suorittanut kuten minä itse ei tarvitse päteä koulutuksella, varsinkaan omien lastensa kautta, 

Olen kuullut ihan samaa tohtoritutkinnon omaavilta kollegoiltani; heidänkin mielestä tärkeintä on työssä viihtyminen, eikä korkealaan koulutus ole välttämätttä enää mikään tae muuttuvassa maailmassa. 

Vierailija
47/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön sitä työtä missä viihtyy, mutta itse en kyllä missään nimessä haluaisi olla taksikuski.

Vierailija
48/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluammatti siinä missä muutkin. Ulkopuolelta katsoen nykyisin kovin kilpailtu, joten leivän saaminen pöytään sillä lienee kovan työn takana.. itse arvostan ammattitaitoa.

Vierailija
49/49 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä ammatti esimerkiksi raískaajalle joka pääsee toteuttamaan itseään matkustajien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan