Mikä niissä temulahjoissa muka on vikana??
Olen pienestä eläkkeestäni ostanut lahjat lapsenlapsille ja muille Temusta, kun muuhun ei ole varaa. Nyt sitten olen saanut täältä lukea miten olisi parempi jättää lahjat väliin kuin ostaa Temusta, ja poikanikin vaimoineen sanoi etteivät halua temukrääsää. Onko nykyään pakko antaa kalliita lahjoja, eikä ajatus olekaan tärkein?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Se mikä temukrääsässä on vikana muulloinkin kuin jouluna.
Eli mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä?
Tiedät kyllä, älä leiki tyhmää. Äläkä varsinkaan sano että ihan sitä samaa on Suomenkin kaupoissa, mutta paljon kalliimmalla.
Itsekin olen paljon mieluummin ilman lahjoja kuin saisin jotakin Temusta tilattua epämääräistä tavaraa.
Sinäkin voit antaa vaikka sen 5 euroa per nenä mieluummin. Tai ei mitään. Jälkeläisilläsi on päässä vikaa jos vaativat lahjoja pienituloiselta.
Itse en luota siihen, että Temu-tuotteet olisivat turvallisia käyttää. Toisekseen, en halua halpaa krääsää. Mieluummin tosiaan ilman lahjoja.
Halvalla jos jotain haluaa hankkia, niin vaikka keksipaketti, raaputusarpa tai heijastin.
Ympäristömyrkyt ja paloturvallisuuden puute.
Mikä ajatus siinä on, että pitää ostaa krääsää muuta kuin, että on "pakko" antaa jotain?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajatus siinä on, että pitää ostaa krääsää muuta kuin, että on "pakko" antaa jotain?
Ja lisään vielä: ei, ei ole myöskään pakko ostaa kalliita lahjoja.
https://yle.fi/a/74-20125434 LUE TÄÄLTÄ!
https://tukes.fi/-/tukes-testautti-halpisverkkokauppojen-tuotteita-lahe… JA TÄÄLTÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä?
Myrkyt, turvallisuuspuutteet, paloturvallisuusriskit. Nämä loppukuluttajan näkökulmasta. Lisäksi temukrääsään liittyy eettisiä ongelmia mm. tuotanto-olosuhteissa sekä vakavia tekijänoikeusrikkomuksia.
Jos ajatus on tärkein, et osta lastenlapsillesi temukrääsää etkä mitään muutakaan krääsää. Tämä maailma hukkuu turhaan tavaraan, ja sinä olet yksi niistä viheliäisistä isoäideistä jotka luulevat että huonolaatuisen mutta halvan romun ostaminen läheisille on rakkaudenosoitus.
Vierailija kirjoitti:
Lisänä vielä sähköiskun vaara.
Vierailija kirjoitti:
Itse en luota siihen, että Temu-tuotteet olisivat turvallisia käyttää. Toisekseen, en halua halpaa krääsää. Mieluummin tosiaan ilman lahjoja.
Halvalla jos jotain haluaa hankkia, niin vaikka keksipaketti, raaputusarpa tai heijastin.
Arpoja ei voi enää ostaa ja antaa toiselle lahjaksi kun sen mahdollisen voiton voi lunastaa vain se tunnistautunut arvan ostaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisänä vielä sähköiskun vaara.
Lisänä se että tabletit, älykellot ja vastaavat vakoilevat käyttäjäänsä vielä varmemmin kuin google, eikä kukaan voi tietää mihin tiedot päätyvät.
Se on vähän tyhmä antaa lapsenlapsille lahjaksi hedelmättömyyttä, syöpää, onnettomuusriski sekä hyvinvointiyhteiskunnan alasajo (muun pahan lisäksi Temu on verorikollinen, ei maksa asianmukaisia veroja tuotteistaan).
Temukrääsä ei tosiaan ole mikään rakkaudenosoitus. On varsin suuri riski, että tulet ostaneeksi rakkaillesi jotain todella haitallista. Ja siinä samalla poljet ihmisoikeuksia ja rasitat ympäristöä aivan turhaan. Leivo vaikka ennemmin itse jotain tai kudo sukat, jos osaat.
Pystytkö ap kirkkain silmin valehtelemaan että jokainen Temusta tilaamasi tuote oli juuri sitä mitä halusit eli ehjä ja toimiva, oikean kokoinen ja kaikki tuotteen ominaisuudet olivat tismalleen kuvauksen kaltaiset?
Temussa ei ole muuta vikaa kuin se että välikädeltä eli kivijalalta jää eurot saamatta.
Ap on niin saatanan tyhmä ettei näe kuin ääripäät: kalliit lahjat ja halvat lahjat. Yksikään lapsenlapsi ei kuitenkaan odota isoäidiltään uusinta iPhonea tai Canada Goosen untuvatakkia, mutta esim. ajatuksella hankittu kirja tai levy ei vie mummoa vararikkoon. Luoja meitä ap:n kaltaisilta idiooteilta varjelkoon.
Sait ne liian halvalla ja muilta kauppiailta jäi rahasi saamatta.