Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?
Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.
N43
Mutta väistätkö itse aina? En itsekään ennen huomannut tätä kunnes tajusin itse väistäväni aina!
Osa jalankulkijoista ei osaa eikä halua noudattaa oikeanpuoleista liikennettä, jolloin he kävelet suoraan vastaantulijoita päin pysymällä sitkeästi tien vasemmassa laidassa. Pyöräilijöiden on myös helpompi ennakoida jalankulkijoiden liikkeitä kun kaikki noudattavat oikeanpuoleista liikennettä.
LAKI: Kävelijät saavat kulkea joko vasemmassa tai oikeassa reunassa!!!
KÄYTÄNTÖ: Kun kaikki noudattavat oikeanpuoleista liikennettä, toiminta on sujavampaa eikä jokaisen vastaantulijan kanssa tarvitse erikseen arvuutella mitä tämän päässä liikkuu vai liikkuu mitään,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin sanoa ihan samaa sekä naisista että miehistä. Bonuspisteet jos itse olen kävellyt oikealla puolella jo 2km ja joku älykääpiö talsii tielle ja välittömästi kävelee vasemmalla puolella suoraan päin.
Tielläsi on sekin, jonka saat edelläsi kiinni. Et valita hänelle, vaan nopeampana kävelet vain ohi. Sinähän se et tunne liikennesääntöjä. Kävelijä oman valinnan mukaan kummassa reunassa vain. Ohittajat ja pyöräilijät keskeltä.
Pyöräijät eivät aja keskellä vaan tien oikeassa laidassa, jotta heidän ei tarvitse varta vasten väistää vastaantulevia pyöräijöitä ja jalankulkijoita. Pyöräilijöiden edessä kävelevät jalankulkijat kierretään käymällä tilapäisesti tieväylän keskiosassa, sillä tien pientareen kautta tehtyä se olisi hankalampi operaatio,
Niinhän tuo lainaamasi juuri sanoi, että ohittajat ja pyöräilijät keskeltä. On myös nopeampia kävelijöitä, jotka ovat ohittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.
N43
Mutta väistätkö itse aina? En itsekään ennen huomannut tätä kunnes tajusin itse väistäväni aina!
Osa jalankulkijoista ei osaa eikä halua noudattaa oikeanpuoleista liikennettä, jolloin he kävelet suoraan vastaantulijoita päin pysymällä sitkeästi tien vasemmassa laidassa. Pyöräilijöiden on myös helpompi ennakoida jalankulkijoiden liikkeitä kun kaikki noudattavat oikeanpuoleista liikennettä.
LAKI: Kävelijät saavat kulkea joko vasemmassa tai oikeassa reunassa!!!
KÄYTÄNTÖ: Kun kaikki noudattavat oikeanpuoleista liikennettä, toiminta on suj
Lainmukainen Käytäntö: Jokainen kävelijä saa valita ihan itse kummassako reunassa haluaa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kävele kenenkään päälle, jos noudatetaan sitä, että kävellään kulkusuunnassa väylän oikeaa puolta.
On turvallisempaa nähdä vastaantulija edestä ja että ohittajaan on tienmittainen väli. Takaatuleva pääsee hiipimään ja hyökkäämään samalta puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kävele kenenkään päälle, jos noudatetaan sitä, että kävellään kulkusuunnassa väylän oikeaa puolta.
Kukaan ei kävele päälle, kun noudatetaan inhimillistä kohteliaisuutta siitä, että toisten päälle ei kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut tämän väistämättömyyden lisääntyneen viimeisen 10 vuoden aikana. Tuntuu ettei enää osata ns normisääntöä, eli aina vastaantulevaa oikealta ohi. Onko porukka unohtanut tuon, vai eikö ole ikinä opetettu. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin. Näin ihan Helsingin kantakaupungissa jossa olen koko ikäni dallannut. M53
Ei tietenkään ole opetettu, että aina oikealta ohi. Opetettiin, että siltä puolelta ohitetaan, josta sopii ohittamaan.
Miehet yleensä ymmärtävät kävellä oikealla puolella, ja vaikka kävelisivätkin vasemmalla puolella niin siirtyvät yleensä oikealle puolelle ennen kohtaamista. Naiset taas kävelevät usein vasemmalla puolella ja meinaavat jyrätä päälle, mutta pitkin hampain väistävät kun huomaavat etten väistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole samaa mieltä ap:n kanssa. Miehet väistävät ehkä jopa useammin kuin naiset.
Tutkitusti miehet väiståvät paljon harvemmin.
Saisinko linkkiä tutkimukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut tämän väistämättömyyden lisääntyneen viimeisen 10 vuoden aikana. Tuntuu ettei enää osata ns normisääntöä, eli aina vastaantulevaa oikealta ohi. Onko porukka unohtanut tuon, vai eikö ole ikinä opetettu. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin. Näin ihan Helsingin kantakaupungissa jossa olen koko ikäni dallannut. M53
Ei tietenkään ole opetettu, että aina oikealta ohi. Opetettiin, että siltä puolelta ohitetaan, josta sopii ohittamaan.
Ja sitten naiset valittavat, että miehet kövelevät päin, jos jokainen nainen kävelee sitä reunaa mitä itse haluaa 🤦. Naisen logiikka, ei taida olla urbaania legendaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin sanoa ihan samaa sekä naisista että miehistä. Bonuspisteet jos itse olen kävellyt oikealla puolella jo 2km ja joku älykääpiö talsii tielle ja välittömästi kävelee vasemmalla puolella suoraan päin.
Tielläsi on sekin, jonka saat edelläsi kiinni. Et valita hänelle, vaan nopeampana kävelet vain ohi. Sinähän se et tunne liikennesääntöjä. Kävelijä oman valinnan mukaan kummassa reunassa vain. Ohittajat ja pyöräilijät keskeltä.
Pyöräijät eivät aja keskellä vaan tien oikeassa laidassa, jotta heidän ei tarvitse varta vasten väistää vastaantulevia pyöräijöitä ja jalankulkijoita. Pyöräilijöiden edessä kävelevät jalankulkijat kierretään käymällä tilapäisesti tieväylän keskiosassa, sillä tien pientareen kautta tehtyä se olisi hankalampi operaatio,
Pyöräilijät kuuluvat kaupungeissa ajoradalle eikä jalkakäytäville! T. Pyöräilijä
Mullehan kävi kerran niin, että edessäni koko tien leveydeltä kävelevä ulkkisperhe ei päästänyt mua ohi. Sitten kun tuli sopiva väli josta yritin päästä ohi, ne kiihdytti kävelyvauhtia yhtäkkiä. Sit taas hidastettiin vauhti ja mun oli pakko vaan odottaa että ne menis menojaan. Älytöntä porukkaa. En päässyt niiden ohi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet yleensä ymmärtävät kävellä oikealla puolella, ja vaikka kävelisivätkin vasemmalla puolella niin siirtyvät yleensä oikealle puolelle ennen kohtaamista. Naiset taas kävelevät usein vasemmalla puolella ja meinaavat jyrätä päälle, mutta pitkin hampain väistävät kun huomaavat etten väistä.
Sika!!!
Sinun tulee ymmärtää arvosi (ei ole) ja siirtyä kadun toiselle puolelle kun nainen tulee vastaan.
Vihaan miehiä!!!!!!!!!!!!!!!
Pääsevät fyysiseen kontaktiin naisen kanssa edes tuolla tavalla?
Olen kävellyt kaduilla myös naisten perässä enkä tunnista aloittajan esittämää väitettä.
M60
Joskus käy niin että kumpikin väistää samalle puolelle ja vielä toisenkin kerran. Siinä kyllä hymyilyttää sekä naista että minua 😍
M38
Vierailija kirjoitti:
Joskus käy niin että kumpikin väistää samalle puolelle ja vielä toisenkin kerran. Siinä kyllä hymyilyttää sekä naista että minua 😍
M38
Ei miehiä palstalle, ei miehiä minnekään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole samaa mieltä ap:n kanssa. Miehet väistävät ehkä jopa useammin kuin naiset.
Tutkitusti miehet väiståvät paljon harvemmin.
Saisinko linkkiä tutkimukseen?
En voi laittaa linkkiä, sillä keksin asian omasta pienestä päästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kävele päälle, kun noudatetaan inhimillistä kohteliaisuutta siitä, että toisten päälle ei kävellä.
Ei kukaan kävele sun päälle, kunhan väistät. Vähintään normaaliälyiset ihmiset älyävät kävellä tien oikealla reunalla. Jos sinä et niin älyä tehdä, niin älyä edes väistää kaikkia vähintään notmaaliälyisiä äläkä vaadi kaikkia muita väistämään sinua, koska et ole riittävän älykäs ymmärtääksesi missä kävellä.
Miksi järjestäen naiset tuijottavat vain puhelintaan että edes kävellessä ei katso eteenpäin vaan kävelee miehiä päin?