Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?

Vierailija
21.12.2025 |

Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi ap parempi satu

Vierailija
162/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen keskustelu tällä palstalla mahdotonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiälipolliisi: järjestään (järki-sanan elatiivi, järjestä + yks. 3. pers. poss. suff.), EI järjestäen! :D

Vierailija
164/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä viereisessä kauppakeskuksessa se olen minä jonka on väisteltävä kaikkia. Lauma miehiä juttelemassa keskellä käytävää, näkevät kyllä että olen menossa ohi, mutta eivät siirry tuumaakaan. Minun on ostoskärryineni kierrettävä kauempaa. 

Vierailija
165/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 178cm pitkä nainen, enkä todellakaan ole joutunut väistelemään ketään. Turpiin laittaisin jos joku alkaisia töniä tai sylkiä päälle. Miehet ovat siinä mielessä yksinkertaisia, etteivät kunnioita muuta kuin voimaa.

Vierailija
166/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin sanoa ihan samaa sekä naisista että miehistä. Bonuspisteet jos itse olen kävellyt oikealla puolella jo 2km ja joku älykääpiö talsii tielle ja välittömästi kävelee vasemmalla puolella suoraan päin. 

Vierailija
167/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät osaa metron, ratikann tai bussin poistumisjärjestystä ? Kävelen päin, jos nainen yrittää nousta noihin ennen kuin pääsen itse ulos. Mistä nämä luuserit oppivat käyttäytymismallit, äidiltään?

Vierailija
168/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei naisia väistele. Jyräävät sitten yli jos ei nainen tajua väistää arvon herroja. 

Vierailija
169/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mätää tässäkin on. Eikö feministeillä ole muuta tekemistä kuin tällaisia miettiä päivät pitkät? 

Vierailija
170/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain mätää tässäkin on. Eikö feministeillä ole muuta tekemistä kuin tällaisia miettiä päivät pitkät? 

Esim vaan jäädä näiden miesten jyräämäksi?

Vierailija
171/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä alle jää, jos et väistä ketään.

Vierailija
172/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitat miehiä jotka kävelee päälle?

Vierailija
173/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitat miehiä jotka kävelee päälle?

Aloittaja oli testaillut kävelyä ihmisiä päin. 

Vierailija
174/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen keskustelu tällä palstalla mahdotonta. 

Mielensäpahoittajakonservatiivimiehet ovat aina vänkäämässä vastaan oli sitten kyse naisten kokemuksista tai vaikka rasismista.

Vierailija
175/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyvapaa aloitus. Osa ihmisistä, niin miehet kuin naisetkin, ovat sellaisia omaan napaan tuijottajia että kävelevät vaikka vastasyntyneen päältä jos eteen sattuu. Kokeilepa Ap ensi kerralöa myös naisten kanssa niin huomaat.

Vierailija
176/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyvapaa aloitus. Osa ihmisistä, niin miehet kuin naisetkin, ovat sellaisia omaan napaan tuijottajia että kävelevät vaikka vastasyntyneen päältä jos eteen sattuu. Kokeilepa Ap ensi kerralöa myös naisten kanssa niin huomaat.

Ei kaikki miehet kävele päin, jos nainen ei väistä, mutta aina päällekävelijä on mies.

Vierailija
177/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.

N43

Mutta väistätkö itse aina? En itsekään ennen huomannut tätä kunnes tajusin itse väistäväni aina!

Osa jalankulkijoista ei osaa eikä halua noudattaa oikeanpuoleista liikennettä, jolloin he kävelet suoraan vastaantulijoita päin pysymällä sitkeästi tien vasemmassa laidassa. Pyöräilijöiden on myös helpompi ennakoida jalankulkijoiden liikkeitä kun kaikki noudattavat oikeanpuoleista liikennettä.

Vierailija
178/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voin sanoa ihan samaa sekä naisista että miehistä. Bonuspisteet jos itse olen kävellyt oikealla puolella jo 2km ja joku älykääpiö talsii tielle ja välittömästi kävelee vasemmalla puolella suoraan päin. 

Tielläsi on sekin, jonka saat edelläsi kiinni. Et valita hänelle, vaan nopeampana kävelet vain ohi. Sinähän se et tunne liikennesääntöjä. Kävelijä oman valinnan mukaan kummassa reunassa vain. Ohittajat ja pyöräilijät keskeltä.

Vierailija
179/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.

N43

Mutta väistätkö itse aina? En itsekään ennen huomannut tätä kunnes tajusin itse väistäväni aina!

Osa jalankulkijoista ei osaa eikä halua noudattaa oikeanpuoleista liikennettä, jolloin he kävelet suoraan vastaantulijoita päin pysymällä sitkeästi tien vasemmassa laidassa. Pyöräilijöiden on myös helpompi ennakoida jalankulkijoiden liikkeitä kun kaikki noudattavat oikeanpuoleista liikennettä.

LAKI: Kävelijät saavat kulkea joko vasemmassa tai oikeassa reunassa!!!

Vierailija
180/184 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävällä kävellen kulkeva voi kävellä missä kohtaa jalkakäytävää tahansa.

Pyörätiellä kävellen kulkevan on käytettävä pyörätien kumpaa tahansa reunaa. Laki ei ota kantaa siihen, miten jalankulkijoiden keskinäiset kohtaamiset hoidetaan ja kuka väistää mihinkin suuntaan. Jalankulkijoiden käyttämällä etenemisnopeudella väistäminen pitäisi onnistua.

Ajoradalla kävelijän on kuljettava vasenta reunaa. Jos oikean reunan käyttäminen on kuitenkin kulkureitin tai muiden syiden vuoksi turvallisempaa, käytetään sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä