Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?

Vierailija
21.12.2025 |

Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?

Kommentit (295)

Vierailija
201/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon naisvihaa. Jostain syystä suomalaisia on syytetty milloin russofobiasta, sveduvihasta, Trump-vihasta, antisemitismistä, tummaihoisiin kohdistuvasta rasismista ja nyt viimeisimpänä aasialaisiin kohdistuvasta rasisimista. Aivan kuin suurin ongelma maailmassa olisi se, kuinka piskuinen Suomi vihaa milloin mitäkin etnisyyttä tai kansallisuutta. Se sitten purkautuu esimerkiksi tällä tavalla. Sitten suomalaisia voidaan syyttää naisvihasta. 

Suomessa on todella paljon naisvihaa. Mistä tämä johtuu?

Mistä johtuu miesviha, jota on paljon enemmän?

Joo, se on kyllä totta että miehet joutuvat usein öisin kaupungilla pelkäämään että joku nainen lähtee seuraamaan ja yrittää rais kata. Kamalaa, miesparat

Naisetkin joutuisivat pelkäämään vähemmän, elleivät itse äänestäisi itselleen noita ongelmia. 

"Poliisi: Puskaraiskauksissa selvä piikki Helsingissä tekijät ulkomaalaisia"

https://yle.fi/a/3-8496351

Vierailija
202/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät todellakaan kävele naisia päin kadulla. Minkä takia näitä venäjä -bottien sukupuolten välistä sotaa lietsovia p*skaketjuja edes suvaitaan täällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvemman oikeudella, heikompi väistää. Sori siitä.

Vierailija
204/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät todellakaan kävele naisia päin kadulla. Minkä takia näitä venäjä -bottien sukupuolten välistä sotaa lietsovia p*skaketjuja edes suvaitaan täällä?

Tosissako luulet että tarvitaan venäläisiä pilaamaan suomalaisen miehen maine. Ihan itse sen teette.

Vierailija
205/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Mutta yleensä kumpikin väistää sen 10 cm oikealle ja se riittää. 

Vierailija
206/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole samaa mieltä ap:n kanssa. Miehet väistävät ehkä jopa useammin kuin naiset. 

Tutkitusti miehet väiståvät paljon harvemmin.

Saisinko linkkiä tutkimukseen?

Ei siittä ole kirjallisuutta eikä asiakirjoja että me tyttöjen kanssa näin päätettiin

Vierailija
207/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut tämän väistämättömyyden lisääntyneen  viimeisen 10 vuoden aikana. Tuntuu ettei enää osata ns normisääntöä, eli aina vastaantulevaa oikealta ohi. Onko porukka unohtanut tuon, vai eikö ole ikinä opetettu. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin. Näin ihan Helsingin kantakaupungissa jossa olen koko ikäni dallannut. M53

Ei tietenkään ole opetettu, että aina oikealta ohi. Opetettiin, että siltä puolelta ohitetaan, josta sopii ohittamaan.

Ja sitten naiset valittavat, että miehet kövelevät päin, jos jokainen nainen kävelee sitä reunaa mitä itse haluaa 🤦. Naisen logiikka, ei taida olla urbaania legendaa

Ainoa logiikka naisten kanssa on se että järkeä ei käytetä kun kaikki tehdään tunteella eikä viitsitä miettiä edes etukäteen

Vierailija
208/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järkevä ihminen noudattaa kirjoittamattomia sääntöjä oikean puoleisesta liikenteestä mutta naiset ei suostu järkeä käyttää kun jokainen kiljuu että minä saa tehdä mitä itse haluan jonka jälkeen näkee nöitä valituksia minkä olisi voinut välttää noudattamalla niitä kirjoittamattomia sääntöjä mitä kaikki muutkin noudattaa. 

Vierailija
209/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kysyppä syytä Ahmedilta. 🤗

Vierailija
210/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, miksi keksit näitä ihmeellisiä satuja?

Tästä(kin) sadusta on ihan tutkimuksia. Ei kun Google laulamaan!

Tiesitkö että 95% tapetuista vauvoista on äitinsä tappamia?

Kertoo muuten kaiken naisista

Valheita. Naiset eivät tapa lapsia tai tuota väkivaltaa toisin kuin miehet.

Vaarallisin paikka lapselle on Suomessa äitinsä kohtu.

Vierailija
211/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa olen huomannut saman. Ja vähän niinkuin kokeeksi ollut väistämättä. Erityisesti mamumiehet eivät väistä yhtään, vaa todellakin kävelevät vaikka päälle. Ja tämä ei ole mikään rasistinen kannanotto vaan havainto.

Vierailija
212/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun oikeaa reunaa eteenpäin. Tämä on hyvä muistaa, eikä haahuilla vastaankävelijöiden kaistalla.

Mars kävelykouluun arvon leidit!

Miten siis toteutat tätä vaikkapa Helsingin rautatieasemalla tai Kampin kauppakeskuksessa? Osa liikkuu muuallakin kuin Pärnämäen kylänraitilla. 

Kävelet siis tarkoituksella kaikkia päin steissillä?

Vai ainoastaan miehiä?

Kumpi väistää kun kaksi naista kohtaa? Entä jos teillä molemmilla on menossa sama testi?

Koska olet tollo, et tajua, että normaalit fiksut ihmiset väistävät kumpikin vähän. Sen näkee toisen eleestä. Kun tullaan vastaan, kumpikin ottaa yhden askeleen sivuun ja kaikki sujuu jouhevasti. Ei niin, että vain toinen väistää, kut

eli on ihmisiä ja sitten on miehiä.

Kaunista miesvihaa

Vierailija
213/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut usein aloituksia palstalla ja vastaan kuten ennenkin: Minä pysähdyn, jos joku osoittaa kävelevänsä suoraan päin. Olen huomannut, että seisovan ihmisen päälle ei kävellä. Valitettavasti tässäkin tapauksessa nainen joutuu muuttamaan käytöstään (ei voi jatkaa matkaansa, vaan pitää pysähtyä), mutta ainakin myös se mies joutuu muuttamaan käytöstään (ei voi jatkaa matkaansa suoraan). 

Pysähtykää siis naiset! Mies saa luvan kiertää teidät, eikä olettaa, että saa kävellä päin ja vain te väistätte. 

Olen pysähtynyt lastenrattaiden eteen. Nainen saa tosiaan kiertää

Etkä ole, vaan keksit sen nyt. 

Olen. Samaten olen pysähtynyt ruokalan linjastossa kun sieltä tullaan vastaan väärään suuntaan

Vierailija
214/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfauroiden pitää näyttää naaraille, kuka määrää!

Vierailija
215/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa jatkumoa:

https://yle.fi/a/74-20180291?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Palstan naaraiden ulosannista päätellen tuo 15 on todella vähän. Pitäisi olla enemmän.

Vierailija
216/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen nousee ja myös poistuu julkisista kulkuneuvoista miesten jälkeen.

Vierailija
217/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä päätin joku vuosi sitten, että en väistä miehiä. Kävellään vaikka pahki jos tyyppi ei väistä, mutta en väistä minäkään.

Miten eroat inceleistä jotka ovat päättäneet etteivät väistä naisia?

Vierailija
218/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 vuotta väistellyt päällekäveleviä ihmisiä ja päätin, että riittää. En väistele enää ketään. Ihan sama haiseeko päällekävelijän housuissa mul kku vai emätin.

Vierailija
219/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfauroiden pitää näyttää naaraille, kuka määrää!

Onko tämä alfaurosleikki joku turrejuttu tai muu eläinroolileikki?

Vierailija
220/295 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haukotus. Kun näen, että vastaan tulee ihminen, siirryn automaattisesti vähän sivuun. Ei kävisi pienessä mielessäkään alkaa testailemaan, että kuka väistää ja ketä ja kuka sitä ja kuka mitä ja hohhoijaa. Eipä kukaan minua päinkään kävele koskaan. En ole tiennyt, että tällaisestakin täytyy tehdä ohjelmanumero ja testi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä