Miksi miehet järjestäen kävelevät naisen päälle jos nainen ei väistä kadulla?
Olen tehnyt tällaista testiä että en ole väistänyt vastaantulevia miehiä tilanteissa joissa voivat itsekin väistää. Mutta iso osa ei väistä! He olettavat että nainen siirtyy sivuun heidän tieltään! Mikä juttu tämä on?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs oikein liikut? En ole huomannut vastaavaa ilmiötä.
N43
Mutta väistätkö itse aina? En itsekään ennen huomannut tätä kunnes tajusin itse väistäväni aina!
Juuri näin. Harva nainen tajuaa ilmiötä jos ei erikseen laita merkille. Moni nainen väistää aina eikä tiedosta että miehistä hyvin harva väistää.
Kaupassa aina pysähdyn kärryn kanssa ja tuijotan tiukasti että väistääkö vai käveleekö päälle. On kyllä väistänyt kaikki. Ja jos kävelisi päälle niin kyllä sootana kuulisi kunniansa niin ettei samaa virhettä toiste tekisi.
Katsokaa joskus hetki ostoskeskuksen käytävällä tms. Se on ihan todellinen ilmiö että miehet ei väistä naisia tai lapsia, samankokoista tai isompaa toista miestä väistävät.
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisia alkaa olemaan vaikea väistellä, tarvitaan leveämpiä jalkakäytäviä.
Sinun kannattaa siis laihduttaa niin et vie koko jalkakäytävää!
Alempiarvoinen väistää, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli?
Itse näen kaikki ihmiset saman arvoisina.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa aina pysähdyn kärryn kanssa ja tuijotan tiukasti että väistääkö vai käveleekö päälle. On kyllä väistänyt kaikki. Ja jos kävelisi päälle niin kyllä sootana kuulisi kunniansa niin ettei samaa virhettä toiste tekisi.
TOIVOTTAVASTI LÄSKIPERSE ET TUU VASTAAN KAUPASSA.
Tapahtuu vahingossakin kun vastassa ylileveä kulkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli?
Itse näen kaikki ihmiset saman arvoisina.
Miehet ensin statusjärjestyksessä, sitten naiset, sitten lapset.
Eivät nahjukset pääse naisen päälle muuten kuin kävelemällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon naisvihaa. Jostain syystä suomalaisia on syytetty milloin russofobiasta, sveduvihasta, Trump-vihasta, antisemitismistä, tummaihoisiin kohdistuvasta rasismista ja nyt viimeisimpänä aasialaisiin kohdistuvasta rasisimista. Aivan kuin suurin ongelma maailmassa olisi se, kuinka piskuinen Suomi vihaa milloin mitäkin etnisyyttä tai kansallisuutta. Se sitten purkautuu esimerkiksi tällä tavalla. Sitten suomalaisia voidaan syyttää naisvihasta.
Suomessa on todella paljon naisvihaa. Mistä tämä johtuu?Mistä johtuu miesviha, jota on paljon enemmän?
Joo, se on kyllä totta että miehet joutuvat usein öisin kaupungilla pelkäämään että joku nainen lähtee seuraamaan ja yrittää rais kata. Kamalaa, miesparat 😕
Vierailija kirjoitti:
Täällä porissa lisäksi syljetään päälle. Hyvää Joulua.
Otat kuvan ja teet rikosilmoituksen.
Asun pääkaupunkiseudulla, ja täällä melkein kaikki ihmiset kävelevät toisia päin. Olen nainen, aika siro rakenteeltani, ja minua päin kävelee etenkin nuoret naiset, siis sellaiset lähinnä teinit. Miehet väistävät useammin kuin he. Ja homma toimii nimenomaan niin, että kohdatessa kumpikin luovii hivenen sivuun, ettei suoraan päälle ajeta. Nämä nuoret naiset sen sijaan eivät yhtään katso eteensä, varsinkaan silloin kun kulkevat laumana. Joskus ihan surutta jatkan silloin kurssillani ja törmään heihin taklausotteella. Jos jotain oppisivat, vaikka epäilen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Eli itse seistä möllötät ja muut väistävät? Kyllä se olet sinä, jolle pitäisi opettaa ihmisten ilmoilla kulkemista .
Vierailija kirjoitti:
Tässäkö todellinen syy?
Miksi juna ei väistä kun pikkuauto tulee? Tutustupa tuohon, ap.
Sopii yrittää. Eilen olin kävelyllä. Vastaan tuli kolmen keski-ikäisen naisen rivi. Reitillä oli aivan tarpeeksi tilaa meille kaikille. Kuljin oikeassa reunassa. He vaan eivät voineet väistää vaan pitivät rivinsä. Oli pakko seisahtua, enhän penkalle väistä. Siinä töllöttivät ja vaikeasti sulloutuivat ohi.
Pysähdy. Kyllä väistävät. Ja jos joku ei väistä, törmää parsinnwulaan olkalaukun saumassa. Se on siinä bussikihnuttajien takia, laskee intoa levitellä reisiä kiinni naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli itse seistä möllötät ja muut väistävät? Kyllä se olet sinä, jolle pitäisi opettaa ihmisten ilmoilla kulkemista .
Kyllä, itse seison ja möllötän JOS JOKU YRITTÄÄ KÄVELLÄ PÄÄLLE.
Tämä ei tunnu riittävän paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. Mies olettaa, että nainen tieltä haihtuu vaikka savuna ilmaan.