Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan hirveä migraani viime yönä, kumppani ei usko

Vierailija
21.12.2025 |

En tiedä mitä tehdä. Viime yönä minulla oli pahin migreenin, minkä olen koskaan kokenut. Aura oireet jatkui monta tuntia, en nähnyt kunnolla, oli sahalaitos, en ymmärtänyt puhetta enkä pystynyt puhumaan kunnolla, puolet kasvoista ja toinen käsivarsi meni tunnottomaksi, päähän sattui kipulääkkeitä huolimatta ja lopulta oksensin monta kertaa. Käytiin sairaalassa (olen tällä hetkellä ulkomailla) ja siellä sanottiin, että eivät voi oikein tehdä muuta kuin antaa kipulääkettä. Olin paniikissa, koska pelkäsin että minulla oli jotain vakavampaa. Lääkäri ja sairaanhoitajat ärsyyntyivät ja ehkä kamalinta oli se, että he saivat kumppanini uskomaan, että valehtelen ja liioittelen, ja hän suuttui minulle. Kun lopulta oksensin, niin hän yritti estää minua tekemistä sitä, koska hän kuvittelisi että olin vaan dramaattinen ja luulotautinen.

Lopulta kumppani nukkui sängyssä ja minä nukahdin sohvalle. Hän nukkuu edelleen, minä heräsin enkä saa enää nukuttua.

Entä ole ihan varma miksi kerron tätä. Haluan haluaisin kuulla muilta migreenin kanssa elävilyä kokemuksia ja kannustusta. Olen vähän traumatisoitunut tästä kokemuksesta enkä vielä miten käydä tätä keskustelua kumppanin kanssa ja selittää asiaa. Olen aika käyttäytyvät siitä miten hän kohtelu minua, en ymmärrä tätä empatian puutetta.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taitaa olla sianjättöaika. Jos ei tuota ottanut vakavasti niin entä sitten jos jotain vakavampaa sattuu, saatikka jos mukana on vielä liuta lapsia? "Höhö, hauska toi sun kouristuskohtauksen esittäminen, meeppäs nyt syöttämään se lapsi että saan nukuttua".

ap on lesbo jonka kumppani on ihan toinen nainen.

Se on silloin emakonjättöaika

Pillupuku päälle ja ovesta ulos. 

Vierailija
42/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on diagnosoitu migreeni niin löytyy varmaan myös kohtauslääkkeet, turha siinä on mitään buranaa napsia. Ja jos sairastat migreeniä niin tiedät varmaan että neurologiset oireet kuten puheentuottamisen vaikeus on suhteellisen yleistä?

Ohis: mulla ei koskaan ole ollut migreeniini lääkitystä. Kohtauksia ei ole kovin usein (jokunen vuodessa) ja kipuun tehoaa burana. Tuttu neurologi taas kysyessäni joskus totesi, että auraan ei oikein mitkään lääkkeetkään auta (se taas on omalla kohdallani rampauttavin osa kohtausta, pahempi kuin kipu). Migreenilääkkeet kuitenkin maksaa moninkertaisesti buranaan verrattuna vaikka hyöty tässä tapauksessa sama. You do the math. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lääkäri ja sairaanhoitajat ärsyyntyivät"

Täällä keskitytään miehen empatiakyvyn puutteeseen. Ihan aiheesta toki.

On kuitenkin hyvin erikoista, että lääkäri ja sairaanhoitajaT (huom monikossa) ärsyyntyivät. He ovat oppineet erottamaan aidon kohtauksen feikkaamisesta. Jotkut osaavat uskottavasti jopa kouristella. Ammattilainen tunnistaa. Ei tietenkään aina. Feikkaajilla on omat syynsä. Huomionhaku, lääkkeet tai/sekä mt-ongelmat.

Ilmeisesti jostain syystä sairaalassa ei uskottu APn oireisiin.

Kannattaisi selvittää asia sairaalan kanssa.

Tavallaan ymmärrän miestä, jos sairaalassakaan ei uskottu. Ehkä AP on draamaqueen?

Missä lukee että ap:n kumppani on mies? Vedit vähän omia johtopäätöksiäsi, ja päätit miesvihassasi että näinhän se tietysti on?

"Miesviha"? Tässä ketjussa on ollut vaan naisvihaa kun mt-ongelmaiset miehet ovat tulleet kommentoimaan sunnuntai krapuloissaan, ja vielä asiasta josta eivät tiedä yhtään mitään.

Vierailija
44/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla oireilla voi olla myös aivoinfrakti tuloillaan. Hengenvaarallista mieheltä tuollainen empatiakyvyttömyys.

Mistä päättelit että kumppani on mies?

Vihaatko miehiä?

Ai tämä olikin "oletitko juuri sukupuolen?" -provo. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään järkevää nähtävää.

Nainenko ei voi tehdä tuota miehelle?

Kyllä voi, mutta näitä tällaisia vihakeskusteluja tehtaillaan tänne tasaisin väliajoin ja jokaiseen kommenttiin missä mainitaan mies vastataan "Mistä päättelit kumppanin olevan mies?" Kun on plasta-aktiivi niin tällaiset provot oppii tunnistamaan viimeistään kommenteista.

Vierailija
45/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon migreenikohtaus tekisi hyvää näille empatiakyvyttömille! Siinä olotilassa ei todellakaan jaksaisi kuunnella typeriä kommentteja. 

Omalle kohdalle empatia loppu edellisessä parisuhteessa kun itsellä oli migreeni kohtauksia niin nainen valitti että se on vain pääkipuq mutta se ei ole syy väistää vastuutani mutta kun naisella oli migreeni niin minun piti kantaa naisenkin vastuu kun oli pää niin kipeä ettei mitään muuta kyennyt tekemään kun riehumaan ja haukkumaan

Tuskin sillä naisella migreeniä oli, jos riehumaan kykeni kohtauksen aikana. 

Vierailija
46/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eksä valitti miksi en harrastanut seksiä migreenin aikana. Yksi syy miksi eksä.

Vierailija
47/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin sairas ihminen matkustaa ulkomaille? Oletko itsetuhoinen?

Vierailija
48/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee nämä uskomukset ettei migreenin aikana muka voi käyttää puhelinta? Itse ainakin voin, yleensä, varsinkin silloin kun auraoireisiin ei liity pahoinvointia. Minulla auraoireisiin kuuluu aluksi sokea piste, joka laajenee sellaiseksi ameban malliseksi ja suurenee ja alkaa väristä. Tämä laajenee sitten näkökenttään sahalaitaiksi kaariksi, tässä vaiheessa sokea piste on jo häipynyt että tarkan näön alue on taas normaali. Sahalaidat aikanaan vetäytyy näkökentän sivulle. Ja itse ainakin käytän yleensä just puhelinta seuratakseni näiden oireiden etenemistä, kun tarkan näön alue palautuu normaaliksi eli näen taas lukea tekstiä, huokaisen helpotuksesta. Siitä tiedän migreenin olevan varmasti migreenin ja menossa ohi.

ap oli sairaalassa oksentamassa ja teki kuolemaa päivien ajan

Vierailija
50/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävää ap, mitä olet joutunut kokemaan. Tuo lääkärin ja hoitajien suhtautuminen kuitenkin mietityttää, monta ammattilaista epäilee, niin jotakin outoa tilanteessa on ollut. Vai oletko vain itse tulkinnut etteivät usko sinua? Kuitenkin lääkitsivät kipua, kuten kohtauksen sattuessa tehdään.

Kannattaa välttää tarpeetonta draamaa ja paniikkia, jos mahdollista. Vaikka ymmärrän ettei se aina ole mahdollista, kun ihminen reagoi hätään. Tunnistan itsessänikin välillä ärtymistä, kun on kiire ja paljon potilaita. Sitten joku itse vahvaa ja nopeaa kipulääkettä kovaan ääneen vaatinut potilas alkaa hyperventiloida ja pitää ininää/yninää kuin pelokas lapsi. Kun rauhallisesti ja empaattisesti kerron, että injektoin kipulääkkeen lihakseen/asetan suonikanyylin sen antamiseksi ja toimii sitten nopeasti. Jonkinlaista itsehillintää on hyvä harjoittaa.

Jos yksi neulanpisto on suuren draaman aihe, kipu ei taida olla todellisuudessa kauhean paha. Kyse on rasittavan dramaattisesta luonteesta ja/tai mt-ongelmista. Minullakin heräsi ajatus että ap:lla varmaan on joo ollut migreenikohtaus, jota lääkitty. Sitten kun panikointi on jatkunut ja heittänyt epäilyjä jostakin aivojen räjähtämisestä lääkärille, he on rahoitelleet kumppania että tämä on draamaa - ei hätää.

Vierailija
51/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeniin en osaa neuvoa apuja, mutta tuo suhde kannattaa lopettaa heti. Vaikka muuttaisit hetkeksi lapsuudenkotiisi, jos olette erehtyneet muuttamaan yhteen. Rakastava kumppani olisi sinusta huolissaan ja tekisi kaikkensa auttaakseen. Lähde, et kadu. 

N47

Ap on naisena katkaissut kaikki välit lapsuudenkotiinsa terapeutin kehotuksesta aikoja sitten. 

Vierailija
52/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen pirteänä olet tänne kirjoittelemassa, ei kuulosta migreeniltä.

Vierailija
53/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla oireilla voi olla myös aivoinfrakti tuloillaan. Hengenvaarallista mieheltä tuollainen empatiakyvyttömyys.

Mistä päättelit että kumppani on mies?

Vihaatko miehiä?

Ai tämä olikin "oletitko juuri sukupuolen?" -provo. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään järkevää nähtävää.

Nainenko ei voi tehdä tuota miehelle?

Kyllä voi, mutta näitä tällaisia vihakeskusteluja tehtaillaan tänne tasaisin väliajoin ja jokaiseen kommenttiin missä mainitaan mies vastataan "Mistä päättelit kumppanin olevan mies?" Kun on plasta-aktiivi niin tällaiset provot oppii tunnistamaan viimeistään kommenteista.

Niin siis olet innolla mukana keskustelussa kun oletat että kohteena on miehet, mutta kun huomautetaan että ap onkin puhunut kumppanista eikä miehestä, se onkin ilmiselvä provo?

Jännä ajatusmaailma sinulla.

Vierailija
54/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee nämä uskomukset ettei migreenin aikana muka voi käyttää puhelinta? Itse ainakin voin, yleensä, varsinkin silloin kun auraoireisiin ei liity pahoinvointia. Minulla auraoireisiin kuuluu aluksi sokea piste, joka laajenee sellaiseksi ameban malliseksi ja suurenee ja alkaa väristä. Tämä laajenee sitten näkökenttään sahalaitaiksi kaariksi, tässä vaiheessa sokea piste on jo häipynyt että tarkan näön alue on taas normaali. Sahalaidat aikanaan vetäytyy näkökentän sivulle. Ja itse ainakin käytän yleensä just puhelinta seuratakseni näiden oireiden etenemistä, kun tarkan näön alue palautuu normaaliksi eli näen taas lukea tekstiä, huokaisen helpotuksesta. Siitä tiedän migreenin olevan varmasti migreenin ja menossa ohi.

Juu juu ihan varmaan. 

Vierailija
55/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä lamaannuttava masennus, välillä pään räjäyttävä migreeni, aina jaksaa palstalle pienoisnovellin kirjoittaa. 

Vierailija
56/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu ihan varma

Niinhän se kertoo

Vierailija
57/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu loppui kun huomautettiin että ap puhuu kumppanista eikä miehestä.

Voi teitä miesvihaajia

Vierailija
58/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispäänsärky eli migreeni.  

Vierailija
59/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laihduta. 

Vierailija
60/69 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän tuosta aloituksesta, että ap on jo kotiutunut sairaalasta, jossa kohtaus on lääkitty. Migreenikohtauksen jälkeen toimintakyky palautuu tai en ole ainakaan koskaan kuullut, että siitä vammautuisi kertalaakista niin, ettei puhelinta pysty käyttämään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi