Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan hirveä migraani viime yönä, kumppani ei usko

Vierailija
21.12.2025 |

En tiedä mitä tehdä. Viime yönä minulla oli pahin migreenin, minkä olen koskaan kokenut. Aura oireet jatkui monta tuntia, en nähnyt kunnolla, oli sahalaitos, en ymmärtänyt puhetta enkä pystynyt puhumaan kunnolla, puolet kasvoista ja toinen käsivarsi meni tunnottomaksi, päähän sattui kipulääkkeitä huolimatta ja lopulta oksensin monta kertaa. Käytiin sairaalassa (olen tällä hetkellä ulkomailla) ja siellä sanottiin, että eivät voi oikein tehdä muuta kuin antaa kipulääkettä. Olin paniikissa, koska pelkäsin että minulla oli jotain vakavampaa. Lääkäri ja sairaanhoitajat ärsyyntyivät ja ehkä kamalinta oli se, että he saivat kumppanini uskomaan, että valehtelen ja liioittelen, ja hän suuttui minulle. Kun lopulta oksensin, niin hän yritti estää minua tekemistä sitä, koska hän kuvittelisi että olin vaan dramaattinen ja luulotautinen.

Lopulta kumppani nukkui sängyssä ja minä nukahdin sohvalle. Hän nukkuu edelleen, minä heräsin enkä saa enää nukuttua.

Entä ole ihan varma miksi kerron tätä. Haluan haluaisin kuulla muilta migreenin kanssa elävilyä kokemuksia ja kannustusta. Olen vähän traumatisoitunut tästä kokemuksesta enkä vielä miten käydä tätä keskustelua kumppanin kanssa ja selittää asiaa. Olen aika käyttäytyvät siitä miten hän kohtelu minua, en ymmärrä tätä empatian puutetta.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi aivot ei edelleen ihan toimi kunnolla. Pahoittelut sekavasta tekstistä.

Vierailija
2/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta huumeet ja alkoholi muutamaksi päiväksi. Se ehkä auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kauheeta, ja varsinkin tuo kumppanin käytös. Minulla oli myös empaatiton miesystävä muutama vuosi sitten. Oltiin lähdössä retkelle ja sairastuin vatsatautiin retken aikana. Hän piti sitä henk.koht. loukkauksena itseään kohtaan että retki meni pilalle minun sairastumisen takia. Hän on exä nykyään. Tsemppiä sinulle. Migreeni on kamala sairaus.

Vierailija
4/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo naisten migreeni on kyllä jännä vaiva kun se iskee aina silloinkun mies haluaisi läheisyyttä tai silloin kun nainen ei itse halua jotqin tehdä mutta hakuaa sen jonkin tapahtuvan niin miehen on pakko tehdä se. Eikö naiset itse tajua sitä että kyllä miehet huomaa sen että se migreeni on vvain tekosyy ettei naisen tarvi itse tehdä asioita ja ettei naisen tarvi tehdä miehelle mitään hyvää?

Tsiisus mikä ääliö. Ihan kuin pieni kakara.

Vierailija
5/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon migreenikohtaus tekisi hyvää näille empatiakyvyttömille! Siinä olotilassa ei todellakaan jaksaisi kuunnella typeriä kommentteja. 

Vierailija
6/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon migreenikohtaus tekisi hyvää näille empatiakyvyttömille! Siinä olotilassa ei todellakaan jaksaisi kuunnella typeriä kommentteja. 

Olen mies ja migreeni toisinaan vaivaa. Yhdyn em. Kommenttiin.  Olisi hyvä, et nuo ignooraajat kokisivat itsekin mistä on kyse. Ei mulla muuta.

Vierailija
7/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa etei ole migreenin sijasta tia-kohtaus.

Vierailija
8/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on kamala. Kommentoin kuitenkin kumppanin käytöstä; sillä tämä oli totuuden hetki.  Näin tulee käymään jatkossakin, kun sinulla on todellinen hätä. Haluatko elää sellaista elämää? Vai lopettaa tämän suhteen ja antaa mahdollisuuden turvalliselle ihmissuhteelle?

Vierailija
9/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla oireilla voi olla myös aivoinfrakti tuloillaan. Hengenvaarallista mieheltä tuollainen empatiakyvyttömyys.

Vierailija
10/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin en osaa neuvoa apuja, mutta tuo suhde kannattaa lopettaa heti. Vaikka muuttaisit hetkeksi lapsuudenkotiisi, jos olette erehtyneet muuttamaan yhteen. Rakastava kumppani olisi sinusta huolissaan ja tekisi kaikkensa auttaakseen. Lähde, et kadu. 

N47

Vierailija
11/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle empatia loppu edellisessä parisuhteessa kun itsellä oli migreeni kohtauksia niin nainen valitti että se on vain pääkipuq mutta se ei ole syy väistää vastuutani mutta kun naisella oli migreeni niin minun piti kantaa naisenkin vastuu kun oli pää niin kipeä ettei mitään muuta kyennyt tekemään kun riehumaan ja haukkumaan

Vierailija
12/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni menkat ja mitä kaikkia muitq vaivoja naisilla onkaa mitä käytetään tekosyynä että saa olla aivan kauhea miestä kohtaan mutta onneksi miehillä ei ole mitään hyväksyttävää syytä olla kauhea naista kohtaan kun miehen pitää käyttäytyä aina hyvin naista kohtaan 

Vierailija
13/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni menkat ja mitä kaikkia muitq vaivoja naisilla onkaa mitä käytetään tekosyynä että saa olla aivan kauhea miestä kohtaan mutta onneksi miehillä ei ole mitään hyväksyttävää syytä olla kauhea naista kohtaan kun miehen pitää käyttäytyä aina hyvin naista kohtaan 

Hellanlettas sentään. Mistä näitä uhriutujia oikein sikiää. Se onkin kauheaa käytöstä naiselta kun pää ja alavatsa ovat kipeenä.

Vierailija
14/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkäri ja sairaanhoitajat ärsyyntyivät"

Täällä keskitytään miehen empatiakyvyn puutteeseen. Ihan aiheesta toki.

On kuitenkin hyvin erikoista, että lääkäri ja sairaanhoitajaT (huom monikossa) ärsyyntyivät. He ovat oppineet erottamaan aidon kohtauksen feikkaamisesta. Jotkut osaavat uskottavasti jopa kouristella. Ammattilainen tunnistaa. Ei tietenkään aina. Feikkaajilla on omat syynsä. Huomionhaku, lääkkeet tai/sekä mt-ongelmat.

Ilmeisesti jostain syystä sairaalassa ei uskottu APn oireisiin.

Kannattaisi selvittää asia sairaalan kanssa.

Tavallaan ymmärrän miestä, jos sairaalassakaan ei uskottu. Ehkä AP on draamaqueen?

Vierailija
15/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kamalinta oli se, että he saivat kumppanini uskomaan, että valehtelen ja liioittelen, ja hän suuttui minulle. Kun lopulta oksensin, niin hän yritti estää minua tekemistä sitä, koska hän kuvittelisi että olin vaan dramaattinen ja luulotautinen...

No joo. Tässähän se tuli.

Mutta miehen vika tietty...

.

Vierailija
16/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellanlettas sentään. Mistä näitä uhriutujia oikein sikiää. Se onkin kauheaa käytöstä naiselta kun pää ja alavatsa ovat kipeenä.

Itsehän naiset käyttäytyvät qivan kauheasti noissa tilanteissa. Turha varsinkin miehiä syyttäänaisen omasta käytöksestä. Vaikka olisi kuinka kipuja se ei oikeuta käyttäytymään huonosti muita kohtaan vaikka kuinka naisena olet sitä mieltä että sinulta ei saa vaatia käytöstapoja

Vierailija
17/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla oireilla voi olla myös aivoinfrakti tuloillaan. Hengenvaarallista mieheltä tuollainen empatiakyvyttömyys.

Luitko aloituksen?

Häntä ei uskottu sairaalassa. Lääkäri ja hoitajat ärsyyntyivät häneen. 

Vierailija
18/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on diagnosoitu migreeni niin löytyy varmaan myös kohtauslääkkeet, turha siinä on mitään buranaa napsia. Ja jos sairastat migreeniä niin tiedät varmaan että neurologiset oireet kuten puheentuottamisen vaikeus on suhteellisen yleistä?

Vierailija
19/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenihän on naisille ns " saavutettu etu "  , josta ei raaskita luopua, vaikka lääkitykset  siihen ovat olemassa.

Migreeni on eräänlainen ässä hihassa, joka tempaistaan esiin, ettei tartte antaa tai jos ei kestä työpaikan vaikeuksia. Migreeni antaa luvan laiskotteluun.

Tosiasiassa migreeni ei enää edes ole muodissa. Keksikää uusia tauteja

Vierailija
20/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki myötätuntoni sinulle lähetän. Luojan kiitos asun yksin. Edellis yönä itselläni alkoi järkyttävä migreeni, kipulääkkeiden avulla yritin osaa siivota ja välillä rankkaa oksentamista. Sitten oli vielä pakko käydä kaupassa , kävellen, en tiedä miten edes kotiin suoriuduin , mutta kylmä hiki vain valui ja sydän löi vimmatusti ja voi sitä oksentamista, mitään en edes ollut kyennyt syömään , niin vatsahappoja vain enää tuli. Järkyttävää monilta , miten migreeni vähätellään. Vaarana todella on aivoinfarkti, itselläni joskus osittain halvaantui ylähuuli niin että hymy jäi vinoksi  kun toinen puoli ei nouse. 2 kertaa on pääni kuvattu , että on pystytty eliminoimaan aivokasvain pois. Tuttua on itselleni että jotkut lääkäritkin migreeniäni on vähätellyt. Toivottavasti olosi on kohentunut, itselläni sen verran että voin loput siivoni tehdä. Itselläni on ollut estolääkitys ja kipuihin imigran nenäsumutteet. Suosittelen nostamaan kumppanisi kiireesti pihanpuolelle jos samaa suhtautumistaan sinuun jatkaa. Toivon sinulle migreetitöntä joulua ja samoin muille ja itselleni. Epäilijöille tiedoksi, migreeni on täyttä helvettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi