Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan hirveä migraani viime yönä, kumppani ei usko

Vierailija
21.12.2025 |

En tiedä mitä tehdä. Viime yönä minulla oli pahin migreenin, minkä olen koskaan kokenut. Aura oireet jatkui monta tuntia, en nähnyt kunnolla, oli sahalaitos, en ymmärtänyt puhetta enkä pystynyt puhumaan kunnolla, puolet kasvoista ja toinen käsivarsi meni tunnottomaksi, päähän sattui kipulääkkeitä huolimatta ja lopulta oksensin monta kertaa. Käytiin sairaalassa (olen tällä hetkellä ulkomailla) ja siellä sanottiin, että eivät voi oikein tehdä muuta kuin antaa kipulääkettä. Olin paniikissa, koska pelkäsin että minulla oli jotain vakavampaa. Lääkäri ja sairaanhoitajat ärsyyntyivät ja ehkä kamalinta oli se, että he saivat kumppanini uskomaan, että valehtelen ja liioittelen, ja hän suuttui minulle. Kun lopulta oksensin, niin hän yritti estää minua tekemistä sitä, koska hän kuvittelisi että olin vaan dramaattinen ja luulotautinen.

Lopulta kumppani nukkui sängyssä ja minä nukahdin sohvalle. Hän nukkuu edelleen, minä heräsin enkä saa enää nukuttua.

Entä ole ihan varma miksi kerron tätä. Haluan haluaisin kuulla muilta migreenin kanssa elävilyä kokemuksia ja kannustusta. Olen vähän traumatisoitunut tästä kokemuksesta enkä vielä miten käydä tätä keskustelua kumppanin kanssa ja selittää asiaa. Olen aika käyttäytyvät siitä miten hän kohtelu minua, en ymmärrä tätä empatian puutetta.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa etei ole migreenin sijasta tia-kohtaus.

Sitä ei pysty jälkikäteen diagnosoimaan, koska kyse on ohimenevästä aivojen verenkiertohäiriöstä. Ilman akuuttia kohtausta, ei lääkäri käynnistä ole hyötyä. Nuorella ihmisellä migreeni on paljon todennäköisempi syy oireisiin ja nuo tyypilliset näkökentän auraoireet ja tukee sitä.

Vierailija
22/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni menkat ja mitä kaikkia muitq vaivoja naisilla onkaa mitä käytetään tekosyynä että saa olla aivan kauhea miestä kohtaan mutta onneksi miehillä ei ole mitään hyväksyttävää syytä olla kauhea naista kohtaan kun miehen pitää käyttäytyä aina hyvin naista kohtaan 

Hellanlettas sentään. Mistä näitä uhriutujia oikein sikiää. Se onkin kauheaa käytöstä naiselta kun pää ja alavatsa ovat kipeenä.

Itsehän naiset käyttäytyvät qivan kauheasti noissa tilanteissa. Turha varsinkin miehiä syyttäänaisen omasta käytöksestä. Vaikka olisi kuinka kipuja se ei oikeuta käyttäytymään huonosti muita kohtaan vaikka kuinka naisena olet sitä mieltä että sinulta ei saa vaatia käytöstapoja

En minä ainakaan ole koskaan käyttänyt huonosti muita kohtaan, kun päätä särkee tai/ja on kuukautiskipuja. Minulla ne on vielä kovia, kun on endometrioosia lantion ja peräsuolen alueella.

Meitä naisia on monenlaisia, niin kuin miehiäkin. Ja ihmisiä ylipäänsä, kannattaa pyrkiä eroon liiasta yleistämisen ajatusvinoumasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki myötätuntoni sinulle lähetän. Luojan kiitos asun yksin. Edellis yönä itselläni alkoi järkyttävä migreeni, kipulääkkeiden avulla yritin osaa siivota ja välillä rankkaa oksentamista. Sitten oli vielä pakko käydä kaupassa , kävellen, en tiedä miten edes kotiin suoriuduin , mutta kylmä hiki vain valui ja sydän löi vimmatusti ja voi sitä oksentamista, mitään en edes ollut kyennyt syömään , niin vatsahappoja vain enää tuli. Järkyttävää monilta , miten migreeni vähätellään. Vaarana todella on aivoinfarkti, itselläni joskus osittain halvaantui ylähuuli niin että hymy jäi vinoksi  kun toinen puoli ei nouse. 2 kertaa on pääni kuvattu , että on pystytty eliminoimaan aivokasvain pois. Tuttua on itselleni että jotkut lääkäritkin migreeniäni on vähätellyt. Toivottavasti olosi on kohentunut, itselläni sen verran että voin loput siivoni tehdä. Itselläni on ollut estolääkitys ja kipuihin imigran nenäsumutteet. Suosittelen nostama

Älä viitsi. Migreenissä ei siivoilla eikä käydä kaupassa. 

Vierailija
24/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreenihän on naisille ns " saavutettu etu "  , josta ei raaskita luopua, vaikka lääkitykset  siihen ovat olemassa.

Migreeni on eräänlainen ässä hihassa, joka tempaistaan esiin, ettei tartte antaa tai jos ei kestä työpaikan vaikeuksia. Migreeni antaa luvan laiskotteluun.

Tosiasiassa migreeni ei enää edes ole muodissa. Keksikää uusia tauteja

Ihme soopaa, olet harhainen. Ei kenenkään kanssa tarvitse harrastaa seksiä jos ei halua, siihen ei tekosyitä tarvita. Minä ainakaan en koskaan "anna" ja toinen jotenkin vaatisi, sairas ja inhottava ajatus. Seksiä harrastetaan omissa suhteissani yhteisestä halusta molempien toiveita kunnioittaen.

Kova stressi tai uupumus tietääkseni lisää migreenikohtausten määrää, että tuskin kovin montaa "teeskentelijää" löytyy. Kohtaus ei lopu seinään kun ottaa lääkkeen, itselläni ei ole migreeniä, mutta olen ollut auttamassa kun kollega oksentaa lääkkeensä toistamiseen ulos ja on todella sairas.

Vierailija
25/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni ja istuu koneella / kännykällä näpyttelemässä pitkää tekstiä....

jep jep

Vierailija
26/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla sianjättöaika. Jos ei tuota ottanut vakavasti niin entä sitten jos jotain vakavampaa sattuu, saatikka jos mukana on vielä liuta lapsia? "Höhö, hauska toi sun kouristuskohtauksen esittäminen, meeppäs nyt syöttämään se lapsi että saan nukuttua".

Vierailija
27/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taitaa olla sianjättöaika. Jos ei tuota ottanut vakavasti niin entä sitten jos jotain vakavampaa sattuu, saatikka jos mukana on vielä liuta lapsia? "Höhö, hauska toi sun kouristuskohtauksen esittäminen, meeppäs nyt syöttämään se lapsi että saan nukuttua".

ap on lesbo jonka kumppani on ihan toinen nainen.

Se on silloin emakonjättöaika

Vierailija
28/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla oireilla voi olla myös aivoinfrakti tuloillaan. Hengenvaarallista mieheltä tuollainen empatiakyvyttömyys.

Mistä päättelit että kumppani on mies?

Vihaatko miehiä?

Vierailija
29/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan kauheeta, ja varsinkin tuo kumppanin käytös. Minulla oli myös empaatiton miesystävä muutama vuosi sitten. Oltiin lähdössä retkelle ja sairastuin vatsatautiin retken aikana. Hän piti sitä henk.koht. loukkauksena itseään kohtaan että retki meni pilalle minun sairastumisen takia. Hän on exä nykyään. Tsemppiä sinulle. Migreeni on kamala sairaus.

Nyyh 😢

Vierailija
30/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää ap, mitä olet joutunut kokemaan. Tuo lääkärin ja hoitajien suhtautuminen kuitenkin mietityttää, monta ammattilaista epäilee, niin jotakin outoa tilanteessa on ollut. Vai oletko vain itse tulkinnut etteivät usko sinua? Kuitenkin lääkitsivät kipua, kuten kohtauksen sattuessa tehdään.

Kannattaa välttää tarpeetonta draamaa ja paniikkia, jos mahdollista. Vaikka ymmärrän ettei se aina ole mahdollista, kun ihminen reagoi hätään. Tunnistan itsessänikin välillä ärtymistä, kun on kiire ja paljon potilaita. Sitten joku itse vahvaa ja nopeaa kipulääkettä kovaan ääneen vaatinut potilas alkaa hyperventiloida ja pitää ininää/yninää kuin pelokas lapsi. Kun rauhallisesti ja empaattisesti kerron, että injektoin kipulääkkeen lihakseen/asetan suonikanyylin sen antamiseksi ja toimii sitten nopeasti. Jonkinlaista itsehillintää on hyvä harjoittaa.

Vierailija
31/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni menkat ja mitä kaikkia muitq vaivoja naisilla onkaa mitä käytetään tekosyynä että saa olla aivan kauhea miestä kohtaan mutta onneksi miehillä ei ole mitään hyväksyttävää syytä olla kauhea naista kohtaan kun miehen pitää käyttäytyä aina hyvin naista kohtaan 

Hellanlettas sentään. Mistä näitä uhriutujia oikein sikiää. Se onkin kauheaa käytöstä naiselta kun pää ja alavatsa ovat kipeenä.

Itsehän naiset käyttäytyvät qivan kauheasti noissa tilanteissa. Turha varsinkin miehiä syyttäänaisen omasta käytöksestä. Vaikka olisi kuinka kipuja se ei oikeuta käyttäytymään huonosti muita kohtaan vaikka kuinka naisena olet sitä mieltä että sinulta ei saa vaatia käytöstapoja

<

Endometrioosi persereiässä 😆🤣😂😁

Vierailija
32/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lääkäri ja sairaanhoitajat ärsyyntyivät"

Täällä keskitytään miehen empatiakyvyn puutteeseen. Ihan aiheesta toki.

On kuitenkin hyvin erikoista, että lääkäri ja sairaanhoitajaT (huom monikossa) ärsyyntyivät. He ovat oppineet erottamaan aidon kohtauksen feikkaamisesta. Jotkut osaavat uskottavasti jopa kouristella. Ammattilainen tunnistaa. Ei tietenkään aina. Feikkaajilla on omat syynsä. Huomionhaku, lääkkeet tai/sekä mt-ongelmat.

Ilmeisesti jostain syystä sairaalassa ei uskottu APn oireisiin.

Kannattaisi selvittää asia sairaalan kanssa.

Tavallaan ymmärrän miestä, jos sairaalassakaan ei uskottu. Ehkä AP on draamaqueen?

Missä lukee että ap:n kumppani on mies? Vedit vähän omia johtopäätöksiäsi, ja päätit miesvihassasi että näinhän se tietysti on?

Vierailija
33/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään miten naiset käyttää sanaa trauma. Migreeni jota mies ei voivotellut = trauma. Huoh. 

Vierailija
34/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla oireilla voi olla myös aivoinfrakti tuloillaan. Hengenvaarallista mieheltä tuollainen empatiakyvyttömyys.

Vihaatko miehiä?

Ai tämä olikin "oletitko juuri sukupuolen?" -provo. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään järkevää nähtävää.

Vierailija
35/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee nämä uskomukset ettei migreenin aikana muka voi käyttää puhelinta? Itse ainakin voin, yleensä, varsinkin silloin kun auraoireisiin ei liity pahoinvointia. Minulla auraoireisiin kuuluu aluksi sokea piste, joka laajenee sellaiseksi ameban malliseksi ja suurenee ja alkaa väristä. Tämä laajenee sitten näkökenttään sahalaitaiksi kaariksi, tässä vaiheessa sokea piste on jo häipynyt että tarkan näön alue on taas normaali. Sahalaidat aikanaan vetäytyy näkökentän sivulle. Ja itse ainakin käytän yleensä just puhelinta seuratakseni näiden oireiden etenemistä, kun tarkan näön alue palautuu normaaliksi eli näen taas lukea tekstiä, huokaisen helpotuksesta. Siitä tiedän migreenin olevan varmasti migreenin ja menossa ohi.

Vierailija
36/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa etei ole migreenin sijasta tia-kohtaus.

Aurat kestää max tunnin. Ei kuulosta migreenikohtaukselta.

Vierailija
37/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni ja istuu koneella / kännykällä näpyttelemässä pitkää tekstiä....

jep jep

Tottakai koska ap on sunnuntaiprovoilija. Aina samat saatanan jutut kumppanista eli miehestä. Ja ei koskaan kommentoi aloituksen jälkeen. Aina sunnuntaisin. 

Vierailija
38/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaatko miehiä?

Ai tämä olikin "oletitko juuri sukupuolen?" -provo. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään järkevää nähtävää.

Nainenko ei voi tehdä tuota miehelle?

Vierailija
39/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaatko miehiä?

Menepä muualle haastamaan riitaa. 

Vierailija
40/65 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko migraaniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi