Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhojen naisten viha nuoria kohtaan

Vierailija
20.12.2025 |

Mistä johtuu?

Käyn julkisessa paikassa hoitamassa arkisia asioita viikoittain ja jos siellä on vanha nainen hän tuijottaa pitkään ja vihaisesti.

Tänään oli tilanne missä olin keskittyneenä keskustelemaan kännykässä oikeasti tärkeästä asiasta ja sivussani oli toinen henkilö kuka olisi ehkä tarvinnut apua mutta ei sanonut sanaakaan ja havahduin siihen että tuo vanhempi nainen on kokoajan hiljaa tuijottanut jälleen minua agressiivisen oloisena ja tulee kovaan ääneen kysymään että tarviiko tuo henkilö apua (siinä vaiheessa henkilö oli jo valmis eikä apua tarvinnut). Sen jälkeen hän huutovoimakkuudella menee puhumaan toiselle ihmiselle kuin näyttääkseen että hän on tehokas ja valpas ja yrittää auttaa muita? Vaikka apua ei kukaan tarvinnut. 

Olen aikaisemmin syksyllä tullut kyseiseen paikkaan ja jo kun olen tilaan astunut tuntematon vanhempi nainen kuka oli siellä samaan aikaan on ollut samantien aivan raivoissaan läsnäolostani ja se lähti hänellä purkautumaan agressiivisuudella johon itsekin sitten vastasin tyhmästi samalla lailla. 

Olen itse melkein 30 mutta näytän 18v.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ilmiötä ei esiinny missään muualla kuin tällä palstalla. Täyttä provoa koko juttu. 

Vierailija
22/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain supetääliö voi uskotella jostain  tuntemattomasta. että olisi kiukkuinen muka vanhenemisesta tai muusta. Ja todisteena mukamas ei iloinen olemus ja vakava olemus sekä vähäsanaisuus.  No, ei kaikki noin älykääpiöitä ole. 
Sen sijaan ärsyttää,  että on niin paljon älykääpiöitä,  jotka eivät tajua valheita, rikoksia ja lavastuksia ja lähtevät ihan idioottimaisiin juttuihin mukaan. Motiivit mitä lie silloin. 

Ei niille voi päin naamaa nauraa kun ei tiedä.

No joskus ehkä tompoelitkin kuulee mitä ovat missannut koko jutussa.. Ja jos totta puhutaan suurin osa ei ymmärtäisi silloinkaan, kun kerrotaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääsääntöisesti pidä ihmisistä, mutta jos et ole äänekäs tai haise voimakkaasti, en kiinnitä sinuun mitään huomiota. Kummallisia kuvitelmia joillain.

Vierailija
24/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enää oikein eritellä miksi, mutta minäkin luulin nuorena että vanhemmat naiset vihaavat minua. Vaikka kukaan ei ollut koskaan sanonut tai tehnyt minulle mitään pahaa. Kai se oli joku strereotypia jonka olin purematta niellyt. Nyt vanhempana ei voi kuin ihmetellä, koska ei kiinnosta pätkääkään vihata yhtään ketään tuntematonta ihmistä. Eli ole huoleti ap. Jos joku vanhempi ihminen tuntuu vihaavan sinua, se ei todennäköisesti ole totta, ellet ole tehnyt hänelle mitään ikävää tai ollut epäkohtelias. Luultavasti hän miettii ihan omia murheitaan jos näyttää jotenkin happamalta.

Vierailija
25/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden aikana pyöräillessäni on käynyt 3 kertaa niin, että kun soitin pyörän kelloa edessä kävelevälle pariskunnalle, joka kerralla se oli seniori-ikäinen nainen joka kääntyi ja huusi vihaisena jotain. Sattumalta joka kerralla kohdalle osui vanhempi pariskunta, mutta aina se mies oli hiljaa ja nainen se joka huusi. Tosta voi ajatella jotain. 

Olen itsekin vain vähän päälle 30v eli nuori seniori-ikäisten silmissä, joten jotain järkeä aloittajan kirjoituksesta löydän johon ehdottomasti samaistun. En itse aiheuta koskaan tahallani mitään närää käytökselläni mutta ansaitsematonta paskaa olen saanut niskaani eniten seniori-ikäisiltä naisilta, olen mies.

Vierailija
26/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heidän elämänsä ei ole koskaan ollut auvoisaa

Vierailija
27/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo nyt ihan totta ole. Olen nuori nainen ja työskentelin paikassa jossa kävi tosi paljon vanhempia naisia ja suuri osa oli kyllä ystävällisiä. Varsinkin ne 50-80 vuotiaat.

Vierailija
28/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele tiivistämään ja selkeyttämään sanomaasi. Tuosta vuodatuksesta ei saa selvää. Ja aggressiivinen kirjoitetaan kahdella geellä.

gg

Vierailija
29/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden aikana pyöräillessäni on käynyt 3 kertaa niin, että kun soitin pyörän kelloa edessä kävelevälle pariskunnalle, joka kerralla se oli seniori-ikäinen nainen joka kääntyi ja huusi vihaisena jotain. Sattumalta joka kerralla kohdalle osui vanhempi pariskunta, mutta aina se mies oli hiljaa ja nainen se joka huusi. Tosta voi ajatella jotain. 

Olen itsekin vain vähän päälle 30v eli nuori seniori-ikäisten silmissä, joten jotain järkeä aloittajan kirjoituksesta löydän johon ehdottomasti samaistun. En itse aiheuta koskaan tahallani mitään närää käytökselläni mutta ansaitsematonta paskaa olen saanut niskaani eniten seniori-ikäisiltä naisilta, olen mies.

Miksi pimputat sitä kelloa ja pelästytät vanhuksia? Kierrä reilusti ilman pimputteluha.

Vierailija
30/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pimputat sitä kelloa ja pelästytät vanhuksia? Kierrä reilusti ilman pimputteluha.

Pimpotan pyörän kelloa siksi, koska ihminen on tiellä. Eikö sen takia kello ole olemassa? Ei se ole mikään sumutorvi vaan perinteinen pieni kilisevä kello.

Vierailija
31/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimpotan pyörän kelloa siksi, k

Tuskin koko tien leveydellä ne ihmiset kulkee. Sitä kelloa voi soittaa myös hyvissä ajoin eikä juuri ennen ohitusta.

Vierailija
32/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, ap-ap-miehen harhat vaan pahenee. Ota lääkkeet!

Ikiaikainen viha on tarinoissa asti Lumikki tai Prinsessa Ruusunen. Vanhan naisen kateus nuoruutta kohtaan.

Vierailija
33/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimpotan pyörän kelloa siksi, k

Itse olen selvinnyt aina ilman pimputuskelloja pyörässä. Jos koko tie on tukossa, hiljennän vauhdin lähes nollaan ja sanon anteeksi. Aina on tilaa järjestynyt eikä kukaan ole saanut sydäriä pelästyksestä.

Vierailija
34/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat pääasiallisesti kateellisia nuoremmille, hoikemmille ja kauniimmille naisille.

Vierailija
35/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuo on enemmän nuorten naisten kuvitelmaa. Siis varmasti tuollaistakin on oikeasti olemassa, onhan paljon ihan vain ilkeitä ihmisiä. Mutta tavalliset keski-ikäiset naiset kyllä muistavat, millaista on olla nuori nainen, ja lisäksi suurella osalla on oma tytär, joka on nuori nainen. Kyllä minä ainakin tunnen enemmän solidaarisuutta ja suojelunhalua. Ihan siitä huolimatta, etten ole enää sillä tavalla vetävän näköinen ja miesten mieleen kuin nuorempana. 

(Paradoksaalista on, että olen nykyisin paljon tyytyväisempi kehooni kuin nuorena, vaikka en ns. absoluuttisesti ole paremman näköiseksi muuttunut, siis esim. että olisin nuorena ollut lihava ja myöhemmin löytänyt fitnessin tms., vaan ihan olen tavanomaisesti vanhentunut ja painan hieman enemmän kuin kaksikymppisenä, vähän on mahaa ja rinnatkin vähän roikkuvat. Tuntuu vain, että tämän ikäisiä ei katsota niin järkyttävän kriittisesti kuin nuorempia naisia. Jätetään enemmän rauhaan.)

Vierailija
36/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tyypillistä, jos tausta on jotenkin erityisen konservatiivinen tai vaikka uskonnollinen. Katkeruus kasvaa iän myötä, kun tajuaa, mistä on jäänyt paitsi. 

Ei tietenkään ole kiva paikka olla nainen kulttuurissa, jossa naisen paikka on tarkkaan rajattu, kun yhteiskunta kuitenkin jossain vaiheessa muuttuu. Jokainen voi käydä todistamassa, miten tämä ilmenee esimerkiksi Itä-Helsingissä ja millaista on tietyistä maista tulleiden naisten käytös vaaleita kohtaan, jotka eivät itseään peittele. Kyllä se katkeruus näkyy. Kannattaa myös samalla lukea vaikka arabifeministien kirjallisuutta, jos ei tämä kommentti ja omat havainnot vielä vakuuta.

Vierailija
37/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan oikeita tilanteita mitä en halua enkä jaksa avata enempää sillä en edes halua kaivella ikäviä menneitä asioita. Ihmettelin vaan sillä olen kokenut että ilmiö on alkanut viime aikoina olemaan oikein esillä tuossa paikassa missä käyn ja nimenomaan oikein agressiivisuus vanhemmilta naisilta mua kohtaan vaikka en olisi tehnyt yhtään mitään väärää, joskus joku on jopa puolustanut kyseisessä paikassa mua jos en itse ole osannut puolustautua kunnolla. 

En haise, olen ihan tavallinen siisti ihminen mutta näytän monen silmään lapselle.

Ap

Vierailija
38/38 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan katsoi pitkään jos tulit pieneen liiketilaan (?) kailottamaan puhelimeen asioitasi. Ihan asiakkaanakin pidän junttimaisena ja itsekkäänä käytöksenä. Suomalaisten perusilme nyt on aika vihainen ja vanhentuessa vielä kääntyy suut alaspäin. Itse saatan joskus katsoa muita naisia heidän kauneuttaan ihaillen mutta en mä mitenkään erityisesti ilmeile että saatan vaikka näyttääkin vihaiselta koska perusilme nyt on se "resting bitch face". Luultavasti siis vain tulkitset vanhempien naisten käytöksen vihamieliseksi sisäistetyn naisvihan vuoksi joka toitottaa että vanhemmat naiset ovat kateellisia nuoremmille.