Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyydän teitä kaikkia lahjoittamaan rahaa tai tukemaan vähävaraisia tänä jouluna.

Vierailija
20.12.2025 |

Meidän kaikkien pitää huomioida tänä jouluna kaikki vähävaraiset ja eläimet. En toki tällä avauksella tarkoita köyhiä, joilla ei ole rahaa kuin välttämättömään ja tuskin siihenkään. Toivon niiltä hyvin toimeen tulevilta, että lahjoittavat rahaa esim. Eläinsuojelu yhdistykseen, kun monia lemmikkejä nyt hylätään näiden hallituksen leikkauksien myötä. Vähävaraisille lapsiperheille, vähävaraisille sinkuille, ym. tai Hurstin ruoka-apuun tai mihin tahansa tahoon, joka on luotettava taho, joka oikeasti sellainen järjestö, että ne rahat menevät oikeasti siihen kohteeseen. Tee hyvä joulu heille kaikille. Kiitos. Pyydän kaikille ihmiselle ja eläimille joulurauhaa ja ollaan kunnollisia ja rakastavia ihmisiä toisiamme kohtaan.  

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä en anna kenellekään koska ei voi tietää kuka rahat laittaa taskuunsa. Voin käydä ostamassa vähän ruokaa jos joku köyjä sellaista pyytää. Joskus olen antanut pois tyhjät tölkit ja pullot kerjäläiseille.

Vierailija
102/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pidä huolta itsestäs ja niistä jotka kärsii.
Anna almu sille joka elääkseen sen tarvii.
Muista siellä rakentaa missä koti maahan sortuu.
Koeta niitä rohkaista jotka päätöksissään horjuu.

Sillä jokainen joka apua saa sitä joskus tajuu myös antaa, tajuu myös antaa, tajuu myös antaa.

Pidä huolta luonnosta se susta huolen pitää.
Pidä kii päätöksistä, niistä voima itää.
Muista vanhukset ei kuulu vanhainkotiin.
Toimi niin ettei nuorukaiset joudu uusiin sotiin.

Sillä jokainen joka apua saa sitä joskus tajuu myös antaa, tajuu myös antaa, tajuu myös antaa."

Kuulin tämän laulun joskus lapsena ja se liikutti minua syvästi, jätti jäljen. Siitä huolimatta että kasvoin väkivaltaisten alkoholistivanhempien kanssa, puutteellisin perustarpein vaikka sosiaaliluokkamme oli keskituloinen, eikä kukaan kodin ulkopuolinen aikuinen puuttunut tilanteeseen, ei edes tekemällä lasua. Siitä huolimatta ettei kukaan esimerkillään näyttänyt miten hienoa auttaminen on, tiesin jo lapsena että se on hyvä asia ja oikein, ja että jossain jotkut ihmiset tekee sellaista. Siitä huolimatta etten ole aina aikuisenakaan saanut apua kun olen tarvinnut, olen pitänyt kiinni periaatteesta että aina täytyy auttaa miten vain pystyy. Oli se sitten toisen kuuntelua kun tällä on jotain sydämellä, tai jakaminen siitä vähästä mitä itselläni on ettei toisen tarvitse kärsiä nälkää.

Surullista lukea näin monta kommenttia ihmisiltä jotka ovat katkeroituneet siitä ettei heitä ole autettu ja päättäneet pistää pahan kiertämään. Kirjaimellisesti tulleet samanlaisiksi ihmisiksi kuin he jotka eivät heitä silloin auttaneet. Kärsimys ei tosiaan automaattisesti jalosta ihmistä mitenkään hyveelliseksi. Se on kai sekoitus omaa valintaa ja jokaisen henkilökohtaisia henkisiä resursseja sitä valintaa tehdessä.

Mutta mikäli joskus tarvitsette apua, voi olla että kohtaamme. Autan riippumatta siitä vaikka avun vastaanottaja olisi kiittämätön, solvaisi tai ajattelisi minun olevan hölmö, koska en hae auttamisella kiitosta, kunnioitusta tai edes hyvää mieltä. Ainoa nimettävä tavoitteeni olisi ehkäpä luoda pienillä teoilla ja inspiroimalla parempi yhteiskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla