Pyydän teitä kaikkia lahjoittamaan rahaa tai tukemaan vähävaraisia tänä jouluna.
Meidän kaikkien pitää huomioida tänä jouluna kaikki vähävaraiset ja eläimet. En toki tällä avauksella tarkoita köyhiä, joilla ei ole rahaa kuin välttämättömään ja tuskin siihenkään. Toivon niiltä hyvin toimeen tulevilta, että lahjoittavat rahaa esim. Eläinsuojelu yhdistykseen, kun monia lemmikkejä nyt hylätään näiden hallituksen leikkauksien myötä. Vähävaraisille lapsiperheille, vähävaraisille sinkuille, ym. tai Hurstin ruoka-apuun tai mihin tahansa tahoon, joka on luotettava taho, joka oikeasti sellainen järjestö, että ne rahat menevät oikeasti siihen kohteeseen. Tee hyvä joulu heille kaikille. Kiitos. Pyydän kaikille ihmiselle ja eläimille joulurauhaa ja ollaan kunnollisia ja rakastavia ihmisiä toisiamme kohtaan.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Rahan lajoittamiseen suhtaudun skeptisesti. En enää luota, että lahjoitettu summa menisi oikeaan kohteeseen. Mielummin lahjoitan, eri kohteisiin, muutaman ruokakassin. Olen vuosien varrella todennut tämän järkeväksi ratkaisuksi.
Suora tuki ry olis ollut luotettava taho jolle lahjoittaa. 100% meni lahjoitettavaksi, paitsi nyt muutama kymppi sadasta tonnista pankin kuluihin. Valitettavasti pankit torpedoivat tämänkin hyväntekeväisyyden eikä se taida enää jatkua. Tää on jotenkin niin suomalaista että suorat lahjoitukset on syntiä tai liki rikollista mutta jonkun välikäden (joka ottaa 90% omiin taskuihin) kautta se on hyväksytty ja hyvää työtä.
Tuo ruokakassien jakelu on yhtä tyhjän kanssa usein kun ihmisillä on erilaisia sairauksia eikä kaikkea pysty syömään. Lisäksi moni addikti kyllä nekin saa myytyä että saa rahaa johonkin päihteeseen. Tätä sosiaalitoimi on kokeillut jo vuosikymmeniä sitten mutta ruoat oli myynnissä heti oven ulkopuolella.
Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistykselle ja Pelastakaa Lapset ry:lle menee minulta jouluna lahjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan lajoittamiseen suhtaudun skeptisesti. En enää luota, että lahjoitettu summa menisi oikeaan kohteeseen. Mielummin lahjoitan, eri kohteisiin, muutaman ruokakassin. Olen vuosien varrella todennut tämän järkeväksi ratkaisuksi.
Suora tuki ry olis ollut luotettava taho jolle lahjoittaa. 100% meni lahjoitettavaksi, paitsi nyt muutama kymppi sadasta tonnista pankin kuluihin. Valitettavasti pankit torpedoivat tämänkin hyväntekeväisyyden eikä se taida enää jatkua. Tää on jotenkin niin suomalaista että suorat lahjoitukset on syntiä tai liki rikollista mutta jonkun välikäden (joka ottaa 90% omiin taskuihin) kautta se on hyväksytty ja hyvää työtä.
Tuo ruokakassien jakelu on yhtä tyhjän kanssa usein kun ihmisillä on erilaisia sairauksia eikä kaikkea pysty syömään. Lisäksi moni addikti kyllä nekin saa myytyä että saa rahaa johonkin päihteeseen. Tätä sosi
Mistä ihmeestä voit päätellä, että tuo suora tuki olisi luotettava taho? Jos raha tulee ja lähtee käteisenä, niin väärinkäytöksen riski on aina. Ja siksi rahankeräyslaki vaatii riskin minimoimista. Itse lahjoitan siksi isompien tahojen kautta, jotta hallinto on hyvin ja ammattimaisesti hoidettu.
Jatka pyytämistäsi, ap, jatka sinä pyytämistäsi vaan.
Minähän tuen jo jatkuvasti, verojen muodossa ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Olen vammaisen lapsen omaishoitaja, ns. "työtön", ja yh. Tuloni on n. 2000€/kk. Se on suhteellisen vähän Suomen elinkustannuksiin verrattuna. Ei sillä ainakaan mitään asuntoja ostella, saati lainaa saada. Mutta tiedän myös että se on monta sataa enemmän kuin millä monet meitä huonommin toimeentulevat joutuvat elämään. Se että meillä on ollut vaikeaa saada säästettyä rahaa pyykkikoneeseen, on eri tason ongelma kuin se että joku toinen joutuu valitsemaan tyyliin ruoan ja lääkkeiden/lääkärissä käymisen väliltä.
Siksi pyrin käyttämään aina 100€ kuukaudessa johonkin hyväntekeväisyyteen. Joskus se on ruoka- tai tavara-apu Ukrainaan/Suomessa asuville ukrainalaisille sotaa pakeneille. Tässä kuussa se meni ruokalahja joulukeräykseen, johon ajattelin että olisi mälsää ostaa jotain nuudeleita tms. mitä köyhä syö muutenkin, joten ostin sellaisia jouluherkkuja joihin heillä tuskin on varaa, ja joka varmasti tekee jonkun joul
Miksi työssäkäyvän pitäisi laskea elintasonsa tuillaeläjäntasolle? Mitä järkeä käydä töissä, jos ei saa työtöntä parempaa elintasoa?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jokainen varakas voisi tarjota mieluummin persaukisille lahjana pari tuntia ilmaista talouskonsultaatiota ja ravintoneuvontaa.
Kukaan ei tarvitse paskoja neuvoja. Meillähän on kokonainen hallitus kertomassa köyhille miten heidän tulisi elää, samalla kun he itse sössivät valtiontalouden kuralle seuraamalla maanisesti pähkähulluja talousteorioitaan (trickle-down evonomy jne.) jotka eivät toimi käytännössä. Pääministerikin, pönäkkä ja pumppu meinaa pettää, mitä annettavaa hänellä olisi.
Ihmisten pakottaminen almujen kerjääjiksi on hävytöntä. Sitä verotusta ylös, ettei tarvitse katsoa katukuvassa kerjäläisiä ja keskustojen tyhjiä liikkeitä kun ihmiset ei enää kuluta. Olen myös täysin kyllästynyt elättämään pienistä tuloistani koko suvun köyhiä. Nekin rahat on pois minun kulutuksesta ja laittaa väkisin säästämään, jotta on hädän tullen rahaa antaa avuksi. Halvemmaksi tulee maksaa veroja kuin antaa käteistä, vaatteita ja ruokakasseja kun on sysätty useampi talous elätettäväksi. Minutkin luokitellaan köyhäksi ja silti on antaa muille. Miksei varakkailla ja keskiluokalla ole varaa pitää muista huolta?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jokainen varakas voisi tarjota mieluummin persaukisille lahjana pari tuntia ilmaista talouskonsultaatiota ja ravintoneuvontaa.
Millä rahkeilla? Ei niillä ole mitään osaamista pienten tulojen kanssa elämisen suhteen, varsinkin kun köyhä ei saa nykyisin edes tehdä mitään ja työstäkin rankaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työssäkäyvän pitäisi laskea elintasonsa tuillaeläjäntasolle? Mitä järkeä käydä töissä, jos ei saa työtöntä parempaa elintasoa?
Miksi riittävä elintaso ei riitä? Tutkitusti yli 6000€/kk ei enää lisää ihmisen onnellisuutta. Yleensä ihmiset käy töissä sen takia että pärjäävät. Jotkut senkin takia että työ tuo heille merkityksellisyyttä elämään, on monesti intohimo esim. taide/kulttuuri ja tieteenaloilla.
Ei ole rahhoo. 29 päivää tulee vasta rahaa. Syö jouluna jotain mitä pakastimesta otan eli pizzaa tai kalapuikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on nykyään varaa ja joka suuntaan kerjätään.
Minulla on varaa ja teen lahjoituksia/avustuksia, mutta ilman mitään välikäsiä. Menee aina varmasti oikeaan kohteeseen ja lyhentymättömänä.
Mistä kumpuaa sellainen ajatus, että Suomessa olisi runsain määrin rikkaita, joilla on varaa lahjoittaa köyhille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi riittävä elintaso ei riitä? Tutkitusti yli 6000€/kk ei enää lisää ihmisen onnellisuutta. Yleensä ihmiset käy töissä sen takia että pärjäävät. Jotkut senkin takia että työ tuo heille merkityksellisyyttä elämään, on monesti intohimo esim. taide/kulttuuri ja tieteenaloilla.
Monen palkka on reilusti alle 6000 €/kk
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa sellainen ajatus, että Suomessa olisi runsain määrin rikkaita, joilla on varaa lahjoittaa köyhille?
Ja myös sellainen ajatus, että työttömän pitäisi saada keskituloisen elintaso?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä varakas pystyy neuvomaan köyhää kun on tottunut itse syömään hyvin ja ostamaan kallista? Kyllä asia on täysin päinvastoin. Minä köyhänä voisin neuvoa hyvätuloista joka vinkuu mediassa miten 4000€/kk palkalla ei tässä maassa pysty elämään. Minä pystyn 595€:llä.
Miksi lahjoittaisin tuntemattomille? Omassa lähipiirissäkin on köyhempiä kuin minä. Heille vien esim jouluna ruokaa ja teineille lahjakortteja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä lahjoittaisin. Vähävaraiset ei ole koskaan tehnyt mitään minun hyväksi eikä heistä kukaan ole koskaan ollut kiitollinen niistä vastikkeettomista tuista mitä saa jo nyt kun kaikki vinkuu vain lisää ja lisää. Enkä minä ole vastuussa heidän omista valinnoista mikä on johtanut tuohon elämän tilanteeseen
Voi hyvä ihminen, lue nyt vähän (reippaasti) enemmän niin luulet vähemmän.
Rahaa en anna koskaan kenellekään suoraan, koska se voi mennä päihteisiin. Eläinsuojeluyhdistykselle annan pienen lahjoituksen mielelläni.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Neuvoiko äiti miten isän sairastuminen estetään? Syynää ensitreffeillä miehen potilashistorian ja suvun sairaudet?