Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyydän teitä kaikkia lahjoittamaan rahaa tai tukemaan vähävaraisia tänä jouluna.

Vierailija
20.12.2025 |

Meidän kaikkien pitää huomioida tänä jouluna kaikki vähävaraiset ja eläimet. En toki tällä avauksella tarkoita köyhiä, joilla ei ole rahaa kuin välttämättömään ja tuskin siihenkään. Toivon niiltä hyvin toimeen tulevilta, että lahjoittavat rahaa esim. Eläinsuojelu yhdistykseen, kun monia lemmikkejä nyt hylätään näiden hallituksen leikkauksien myötä. Vähävaraisille lapsiperheille, vähävaraisille sinkuille, ym. tai Hurstin ruoka-apuun tai mihin tahansa tahoon, joka on luotettava taho, joka oikeasti sellainen järjestö, että ne rahat menevät oikeasti siihen kohteeseen. Tee hyvä joulu heille kaikille. Kiitos. Pyydän kaikille ihmiselle ja eläimille joulurauhaa ja ollaan kunnollisia ja rakastavia ihmisiä toisiamme kohtaan.  

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, kuten joka vuosi. Pidän tarkkaan huolen että raha menee oikeasti apua tarvitseville, ja siksi senttiäkään en lahjoita suomalaisille.

Vierailija
42/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ajatus.

Tulen testamenttaamaan omaisuuteni eläimille, joten en lahjoita elämäni aikana. SEY:lle menee jäsenmaksu vuosittain, siinä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ap. Olen osallistunut kahteen keräykseen. Lisäksi kuukausilahjoitan kolmanteen. Enempään ei ole nyt voimavaroja.

Vierailija
44/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette saaneet jo 90 miljardia euroa tänä vuonna. Eikö se nyt riittäisi hetkeksi.

Olen lahjottanut koko vuoden jokaisesta ankarasti työtä tekemästäni tilistä rahaa köyhille. 

Tai oikeammin valtio varastaa rahat minulta ja lahjoittaa ne teille persaukisille.

Vierailija
45/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja valtiolle, kunnalle ja kirkolle köyhien auttamista varten. Kysy suoraa edellä mainituilta jos ei ole rahoja näkynyt. Hyvää Joulua!

Vierailija
46/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimille olen lahjoittanut, kuten useampana jouluna muutenkin. Lisäksi maksan SEY:n jäsenmaksun, vaikka lehti jää lukematta. Tiedän sen eläimien ankeuden ilman muistutuksia ihmisten julmuudesta. 

Itse naksan myös jäsenmaksun SEY:lle ja samasta syystä en heidän julkaisujaan lue. Olenkin ottanut sinne yhteyttä ja sanonut, etteivät lähetä lehteä. Tällä tavalla toimien he säästävät postikuluissa, painokuluissa jne ja varoja itse työhön jää enemmän. Saan vuosittain vain laskun 

Vierailija
47/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vammaisen lapsen omaishoitaja, ns. "työtön", ja yh. Tuloni on n. 2000€/kk. Se on suhteellisen vähän Suomen elinkustannuksiin verrattuna. Ei sillä ainakaan mitään asuntoja ostella, saati lainaa saada. Mutta tiedän myös että se on monta sataa enemmän kuin millä monet meitä huonommin toimeentulevat joutuvat elämään. Se että meillä on ollut vaikeaa saada säästettyä rahaa pyykkikoneeseen, on eri tason ongelma kuin se että joku toinen joutuu valitsemaan tyyliin ruoan ja lääkkeiden/lääkärissä käymisen väliltä.

Siksi pyrin käyttämään aina 100€ kuukaudessa johonkin hyväntekeväisyyteen. Joskus se on ruoka- tai tavara-apu Ukrainaan/Suomessa asuville ukrainalaisille sotaa pakeneille. Tässä kuussa se meni ruokalahja joulukeräykseen, johon ajattelin että olisi mälsää ostaa jotain nuudeleita tms. mitä köyhä syö muutenkin, joten ostin sellaisia jouluherkkuja joihin heillä tuskin on varaa, ja joka varmasti tekee jonkun joulun, varsinkin jos saajana lapsiperhe. Uutenavuotena taas lahjoitan eläinsuojelukeskukseen.

Hyvin suhteellista miten ihmiset hahmottaa sen onko heillä varaa auttaa muita. Joku keskituloinen saattaa stressata talous/maailmantilannetta niin että kokee jokaisen pahan päivän varalle säästetyn roposen tulevan sitten joskus tarpeeseen, joten ei irtoa. Joku voi tienata vaikka tuplat enemmän kuin keskituloinen, mutta on ottanut niin paljon lainaa rahoittaakseen hienomman talon ja auton ja matkoja, että se laskujen jälkeen tilille jäävä summa saa aikaan paniikinomaisia tuntemuksia, ne saavutetut hienot asiat ikäänkuin nollautuu mielessä ja tuntuu kuin palkka vastaisi ns. paskaduunin palkkaa. Itse olen sitä mieltä että jokaisella - paitsi tietysti niillä apua tarvitsevilla - olisi kyllä mahdollisuus auttaa jos eivät eläisi liian leveästi vaan kohtuudella, tulojensa mukaan, tai jopa täällä pienituloisemmassa päässä luopumalla ainakin toistaiseksi jostain mikä ei ole juuri nyt välttämättömyys. Onko halua auttaa niin se on sitten kokonaan eri asia. Ideaalitilanne olisi yhteiskunta jossa kenenkään ei tarvitsisi kerjätä perustarpeita.

Ps. Raha ei ole ainoa tapa auttaa. Paskamaisinta on kuitenkin se että yleensä ihmiset jotka suuttuvat siitä että heiltä kysytään rahallista panostamista, eivät ole valmiita auttamaan antamalla muitakaan resursseja kuten aikaa. Huonoille neuvoille, esim. miten köyhyysloukusta pääsee pois, on ylitarjontaa ja niiden funktio on antaa pelkästään itse neuvojalle hyvä mieli, tunne että on muka tehnyt jotain toisen hyväksi vaikka tekee enemmän hallaa.

Vierailija
48/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja valtiolle, kunnalle ja kirkolle köyhien auttamista varten. Kysy suoraa edellä mainituilta jos ei ole rahoja näkynyt. Hyvää Joulua!

Ne rahat meni jo Purran kokkareisiin tekoripsiin. Sori siitä!

Vierailija
49/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lahjoittaisin. Vähävaraiset ei ole koskaan tehnyt mitään minun hyväksi eikä heistä kukaan ole koskaan ollut kiitollinen niistä vastikkeettomista tuista mitä saa jo nyt kun kaikki vinkuu vain lisää ja lisää. Enkä minä ole vastuussa heidän omista valinnoista mikä on johtanut tuohon elämän tilanteeseen

Vierailija
50/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoitat euron siittä menee yhdeksänkymmentä senttiä sen hyväntekeväisyys järjestön johtajan miljoona tuloihin. Jos lahjoitukset menisi lyhentämättömänä kohteeseen asia olisi aivan eri mutta kyn ei mene niin en lahjoita

Vierailija
51/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joku perhe pyysi 6000 euroa koiransa eläinlääkärikuluihin. Koira oli saanut olla vapaana, eihän se mihinkään lähde omistajansa viereltä, mutta niinpä vain ryntäsi tielle ja jäi auton alle. Omistajille oli yllätys, että autoilijan ei tarvitse korvata euroakaan eikä oma vakuutus kata kuluja.

Ei, en todellakaan aio antaa euroakaan, jotta joku rellestävä rahankäyttäjä saisi vielä runsaamman joulun kuin mitä kymmenet hyväntekeväisyysjärjestöt tarjoavat. 

Koiralle olisi ollut armollisempaa antaa viimeinen piikki. Tuommoinen summa kielii rankasta leikkauksesta, eikä parane ennalleen. Kivuissaan tulisi olemaan jatkuvasti. Koiraparka.

Vierailija
52/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä vähävaraisilla taitaa olla kuitenkin enemmän jouluksi rahaa kuin meillä muilla, monesta paikasta hakevat avustuksia jouluun. Ja sitten vielä kerjäävät Facebookin köyhyys ryhmissä 

Kyllä noita hyväksikäyttäjiä löytyy, mutta heitä oikeasti on aika vähän. Ne todelliset tarvitsijat ovat todella pieni äänisiä, eivätkä kehtaa. Jos edes yhdestä saisivat apua. Sitten on se kultainen keskitie, jotka ymmärtää olla käyttämättä systeemiä hyväkseen.

Suotta olet kateellinen.

Vierailija
53/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoan töitä joulun alla, niin ei tarvitse miettiä onko joku köyhä vai ei. Joulusiivoukset ja muut. 

Vierailija
54/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen auttanut koko elämäni monia ihmisiä jopa rahallisesti. Nyt olen päättänyt että saa riittää koska tiedän että kukaan ei auttaisi minua jos joku päivä apua tarvitsen. 

Vierailija
55/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lahjoitat euron siittä menee yhdeksänkymmentä senttiä sen hyväntekeväisyys järjestön johtajan miljoona tuloihin. Jos lahjoitukset menisi lyhentämättömänä kohteeseen asia olisi aivan eri mutta kyn ei mene niin en lahjoita

Tekosyitä riittää. Voit halutessasi lahjoittaa suoraan, mutta et jaksa nähdä vaivaa että edes etsisit kohteen. Se siitä hyvästä tahdosta.

Vierailija
56/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Varasin juuri helmikuulle viikon matkan lämpimään. Meni siihen rahat. Ja kyllä, varasin myös kesäkuulle jo lennot seuraavaan paikkaan. Enkä todellakaan anna penniäkään köyhille enempää. Olen kouluttautunut, venynyt, ajanut 100km/suunta töihin paremman puutteessa, vienyt lapsen hoitoon 10kk:n iässä, maksan hurjasti veroja jne. Olen ansainnut nämä rahat itselleni ja käytän ne omaan huvitteluuni. En anna "köyhille" mitään lisää. Tehköön saman perässä kuin minä. Luuletteko, että oli herkkua kahden pienen lapsen äitinä lähteä klo 03 maanantaiaamuna ajamaan 600km:n matkaa toiselle puolen Suomea, jotta saa tarvitsemansa seminaarin siellä työllistymiseen haluamalleen, hyväpalkkaiselle alalle. Ei nämä asiat ilmaiseksi ole tulleet. 

Vierailija
57/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Ärsyttää vähävaraiset lapsiperheet. Isossa osassa (ei kaikissa!) vähävaraisuus johtuu siitä, että on hankittu lapsi jännäjoonaksen kanssa. Toki varmasti on niitäkin, jossa on otettu kiva ja fiksu DI-mies, mutta hän on menehtynyt tai sairastunut vakavasti.

Kukaan ei voi tietää, jos lapsia syntyy, että ne kaikki mukamas tehty sen jännä miehen kanssa, entä sitten, kukaan ei voi tietää etukäteen, jos lapsia syntyy kenen tahansa kanssa, niin aina nainen yleisesti ottaen jää huolehtimaan lapsistaan, ei se johdu niistä jännä miehistä, vain suhde kuolee ennen pitkään toisilta. En alkaisi ennustamaan kenenkään suhdetta etukäteen tai jälkikäteen, että siistäs sait?!  Tai Di-mies sairastuu tai mikä ammattikunta tahansa kyseessä onkaan, niin eihän kukaan tiedä tai osaa ennustaa elämäänsä eteenpäin kenenkään kanssa eteenpäin. Osaatko sinä kommentoida omaa elämääsi etukäteen, kun näin ilkeästi kommento

Äiti opetti mut hankkimaan oman elannon ja lapsia sen verran että niiden kanssa pärjää yksin. Sekä valitsemaan sen lasten isän huolella, siitä kun ei pääse kokonaan eroon ennenkuin lapset on aikuisia. Isäni sairastui, sotki taloden ja vanhemmat erosi, eli opetuksissa oli pohjaa.

Vierailija
58/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta viedään palkasta jo yli 60% veroihin ja veroluontoisiin maksuihin millä elätetään vähävaraisia nii  siittä jäljellejääneestä vajaasta 40% en todellakaan lahjoita enempää

Vierailija
59/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty. Varasin juuri helmikuulle viikon matkan lämpimään. Meni siihen rahat. Ja kyllä, varasin myös kesäkuulle jo lennot seuraavaan paikkaan. Enkä todellakaan anna penniäkään köyhille enempää. Olen kouluttautunut, venynyt, ajanut 100km/suunta töihin paremman puutteessa, vienyt lapsen hoitoon 10kk:n iässä, maksan hurjasti veroja jne. Olen ansainnut nämä rahat itselleni ja käytän ne omaan huvitteluuni. En anna "köyhille" mitään lisää. Tehköön saman perässä kuin minä. Luuletteko, että oli herkkua kahden pienen lapsen äitinä lähteä klo 03 maanantaiaamuna ajamaan 600km:n matkaa toiselle puolen Suomea, jotta saa tarvitsemansa seminaarin siellä työllistymiseen haluamalleen, hyväpalkkaiselle alalle. Ei nämä asiat ilmaiseksi ole tulleet. 

Säästä ne matkarahat lastesi tulevaisuuden terapiaan. Heidän selkänahastahan nuo rilluttelurahat on tienattu. Koskee muös lasten isää.

Vierailija
60/102 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen varakas voisi tarjota mieluummin persaukisille lahjana pari tuntia ilmaista talouskonsultaatiota ja ravintoneuvontaa.