Pyydän teitä kaikkia lahjoittamaan rahaa tai tukemaan vähävaraisia tänä jouluna.
Meidän kaikkien pitää huomioida tänä jouluna kaikki vähävaraiset ja eläimet. En toki tällä avauksella tarkoita köyhiä, joilla ei ole rahaa kuin välttämättömään ja tuskin siihenkään. Toivon niiltä hyvin toimeen tulevilta, että lahjoittavat rahaa esim. Eläinsuojelu yhdistykseen, kun monia lemmikkejä nyt hylätään näiden hallituksen leikkauksien myötä. Vähävaraisille lapsiperheille, vähävaraisille sinkuille, ym. tai Hurstin ruoka-apuun tai mihin tahansa tahoon, joka on luotettava taho, joka oikeasti sellainen järjestö, että ne rahat menevät oikeasti siihen kohteeseen. Tee hyvä joulu heille kaikille. Kiitos. Pyydän kaikille ihmiselle ja eläimille joulurauhaa ja ollaan kunnollisia ja rakastavia ihmisiä toisiamme kohtaan.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Somessa moni huijaa nyyhkytarinoilla rahaa ja tavaraa. En anna mihinkään.
Jep, hetätään pari päivää ennen joulua keksimään itkutarinoita, kuinka ei ole edes jouluruokaa. Vmp.
Ap varmaan ilolla sitten lahjoittaa minulle rahaa, itse on pysty pennin pyörylää mihinkään lahjoittamaan koska olen köyhä.
Eläimille olen lahjoittanut, kuten useampana jouluna muutenkin. Lisäksi maksan SEY:n jäsenmaksun, vaikka lehti jää lukematta. Tiedän sen eläimien ankeuden ilman muistutuksia ihmisten julmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Ärsyttää vähävaraiset lapsiperheet. Isossa osassa (ei kaikissa!) vähävaraisuus johtuu siitä, että on hankittu lapsi jännäjoonaksen kanssa. Toki varmasti on niitäkin, jossa on otettu kiva ja fiksu DI-mies, mutta hän on menehtynyt tai sairastunut vakavasti.
Kukaan ei voi tietää, jos lapsia syntyy, että ne kaikki mukamas tehty sen jännä miehen kanssa, entä sitten, kukaan ei voi tietää etukäteen, jos lapsia syntyy kenen tahansa kanssa, niin aina nainen yleisesti ottaen jää huolehtimaan lapsistaan, ei se johdu niistä jännä miehistä, vain suhde kuolee ennen pitkään toisilta. En alkaisi ennustamaan kenenkään suhdetta etukäteen tai jälkikäteen, että siistäs sait?! Tai Di-mies sairastuu tai mikä ammattikunta tahansa kyseessä onkaan, niin eihän kukaan tiedä tai osaa ennustaa elämäänsä eteenpäin kenenkään kanssa eteenpäin. Osaatko sinä kommentoida omaa elämääsi etukäteen, kun näin ilkeästi kommento
Vaikka suhde kuolisi, niin fiksu aikuinen akateeminen mies huolehtisi silti jälkikasvustaan. Joistain miehistä näkee heti ettei osaa elämäänsä suunnitella seuraavan viikonlopun dokaamista pidemmälle. Ei sellaisten kanssa pidä lisääntyä.
Ostin kaksi Joulupuu lahjaa. Olen yhteisvastuun 100 e kuukausilahjottaja. Lisäksi annan muutaman ruokakassin tänä vuonna JA kutsuin naapurin yksinhuoltajan lapsineen meille jouluksi. Teen myös vapaaehtoistyötä ruokakassijaossa ja Hustilla jouluaattona (olin itsenäisyyspäivänäkin).
Pyrin kyllä jelppimään, minkä pystyn. Sen verran aikaa vievää hommaa, että käy jo harrastuksesta. :)
Hyvää joulumieltä ja rakkautta kaikille. <3
Autan sukulaista ja itselläni on 40 v ollut huonosti kohdeltuja kissoja ja koiria joita kuntouttanut ja hoitanut. Tällä hetkellä kissoja useampi.
Ihan hyviä ajatuksia. Olen joka joulu jotain lahjoittanut ja vaemaan tänäkin jouluna. Valitettavasti pelkään että kauaskantoisesti tämä on vähän sama kuin kehitysavun kanssa: sysätään vastuu ulkopuoliselle toimijalle ja hidastetaan siten valtion omaa kehitystä.
Me asumme kuitenkin hyvinvointivaltiossa ja maksamme yhtä maailman korkeimmista veroprosenteista. On se nyt jumankauta kumma ettei näillä summilla saada pidettyä heikoimmista huolta. Ja käytännössä poliitikkojen näkökulmista, kun joku tekee ilmaiseksi (eli hyväntekeväisyyttä muiden rahoilla) ei valtion tarvitse siihen puuttua
Näillä vähävaraisilla taitaa olla kuitenkin enemmän jouluksi rahaa kuin meillä muilla, monesta paikasta hakevat avustuksia jouluun. Ja sitten vielä kerjäävät Facebookin köyhyys ryhmissä
Olisin mielelläni ostanut lasten kanssa jollekin vähävaraisille lapselle joululahjan. Jyväskylässä keräykset ovat loppuneet jo alkukuusta, joten jää sen vuoksi ostamatta.
Just joku perhe pyysi 6000 euroa koiransa eläinlääkärikuluihin. Koira oli saanut olla vapaana, eihän se mihinkään lähde omistajansa viereltä, mutta niinpä vain ryntäsi tielle ja jäi auton alle. Omistajille oli yllätys, että autoilijan ei tarvitse korvata euroakaan eikä oma vakuutus kata kuluja.
Ei, en todellakaan aio antaa euroakaan, jotta joku rellestävä rahankäyttäjä saisi vielä runsaamman joulun kuin mitä kymmenet hyväntekeväisyysjärjestöt tarjoavat.
Vierailija kirjoitti:
Eläimille olen lahjoittanut, kuten useampana jouluna muutenkin. Lisäksi maksan SEY:n jäsenmaksun, vaikka lehti jää lukematta. Tiedän sen eläimien ankeuden ilman muistutuksia ihmisten julmuudesta.
Ei eläimet saa euroakaan, ihmisille se raha menee.
Minulle voi lähettää rahaa
Ole. Työtä vailla ja saan tyarkkinatukea joka ei riitä jouluun
Tehty. Ostan aina keräyksiin jos kohdalle sattuu. Nyt ostettiin miehen kaksi kassillista ruokia yhteen keräykseen. Tein ennen viikonlopun siivousvuorojakin eläinsuojassa, mutta nyt ei aika riitä. Itsellä ei lähipiirissä pikkulapsia ja hyvät tulot. Saan tästä lahjoittamisesta itselleni joulumieltä.
Vierailija kirjoitti:
Näillä vähävaraisilla taitaa olla kuitenkin enemmän jouluksi rahaa kuin meillä muilla, monesta paikasta hakevat avustuksia jouluun. Ja sitten vielä kerjäävät Facebookin köyhyys ryhmissä
No eipä niissä avustuskasseissa kummoista ole. Parinkympin arvosta kuiva-aineita, joista suuri osa on turhaa, rusinat esimerkiksi. Kyllä me muut tupataan enemmän panostamaan omiin joulueväisiin.
Homo sabiens jolla on toimivat aivot ja suu, osaa kyllä kantaa vastuun ottamastaan lemmikistä ja pyytää apua muutenkin kuin kerjäämällä. Aina voi kysyä neuvoa eri järjestöiltä tai joltain muulta taholta miten toimia jos joutuu tilanteeseen ettei ole varaa eläimen ylläpitämiseen. Eläimen hylkääjät ovat raukkamaisia pelkureita. Eläintä harkitessa tulee harkita pitkään kestääkö oma talous eläimen pitämistä eikä toimia hetken mielijohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä ajatuksia. Olen joka joulu jotain lahjoittanut ja vaemaan tänäkin jouluna. Valitettavasti pelkään että kauaskantoisesti tämä on vähän sama kuin kehitysavun kanssa: sysätään vastuu ulkopuoliselle toimijalle ja hidastetaan siten valtion omaa kehitystä.
Me asumme kuitenkin hyvinvointivaltiossa ja maksamme yhtä maailman korkeimmista veroprosenteista. On se nyt jumankauta kumma ettei näillä summilla saada pidettyä heikoimmista huolta. Ja käytännössä poliitikkojen näkökulmista, kun joku tekee ilmaiseksi (eli hyväntekeväisyyttä muiden rahoilla) ei valtion tarvitse siihen puuttua
No kun sille lapsiperheelle ei riitä 4000 e/kk, jonka Kela tilille maksaa, niin onhan tämä kamalaa. Sosiaaliturvan varassa elävillä perheillä on enemmän käyttörahaa kuin keskituloisilla, mutta silti heille syydetään sitä lisää ja itketään, että on haettu apua, ei ole
Miten se aina unohtuu, että on menojakin. Kaksiteinisen perheen perusosa on noin 1800 ja se onnse raha millä maksetaan maksetaan kaikki ruuat, vaatteet, harrastukset, puhelimet ynnä muut.
Minulta lähtee palkasta veroa 2558e joka vtun kuukausi, niin minulta ei tipu senttiäkään mihinkään suuntaan enää.
595€ kk:ssa netto, paljonko vielä pitäisi tästä summasta lohkaista toisille köyhille?
Niin. Yksikään "hyväntekeväisyysjärjestö" ei ole luotettava. Valitettavasti aina joku vetää välistä niin että vain murto-osa päätyy oikeasti tarvitseville. Kaikkihab tämän tietävät.
Siksi en anna keräyksiin mitään vaan vien pari kassillista elintarvikkeita ja muita kodin tarpeita erittäin vähävaraiselle jonka tunnen henkilökohtaisesti.
Somessa moni huijaa nyyhkytarinoilla rahaa ja tavaraa. En anna mihinkään.