Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydän teitä kaikkia lahjoittamaan rahaa tai tukemaan vähävaraisia tänä jouluna.

Vierailija
20.12.2025 |

Meidän kaikkien pitää huomioida tänä jouluna kaikki vähävaraiset ja eläimet. En toki tällä avauksella tarkoita köyhiä, joilla ei ole rahaa kuin välttämättömään ja tuskin siihenkään. Toivon niiltä hyvin toimeen tulevilta, että lahjoittavat rahaa esim. Eläinsuojelu yhdistykseen, kun monia lemmikkejä nyt hylätään näiden hallituksen leikkauksien myötä. Vähävaraisille lapsiperheille, vähävaraisille sinkuille, ym. tai Hurstin ruoka-apuun tai mihin tahansa tahoon, joka on luotettava taho, joka oikeasti sellainen järjestö, että ne rahat menevät oikeasti siihen kohteeseen. Tee hyvä joulu heille kaikille. Kiitos. Pyydän kaikille ihmiselle ja eläimille joulurauhaa ja ollaan kunnollisia ja rakastavia ihmisiä toisiamme kohtaan.  

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mä tarviin rahaa, ette te!

Siksi antakaa ne mulle!

Vierailija
2/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on nykyään varaa ja joka suuntaan kerjätään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset säästävät nyt eivätkä lahjoita tai tuhlaa. 

Vierailija
4/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästä on paha nyhjästä.

Vierailija
5/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, siitähän joulussa on kyse! Mieti ja huomaa vaikka se onneton ja vetäytyvä pienituloinen sukulainen. Itse olen rajallisten resurssien puitteissa pyrkinyt näin tekemään ja monta hymyä olen jo saanut vastapalkaksi! :)

Vierailija
6/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän teitä kaikkia lahjoittamaan rahaa köyhille ja eläimille. Kiitos. Pidetään tästä yhteiskunnasta huolta. Koska meidän yhteiskunnassa aina ollut köyhiä ja vähävaraisia. Heidän on tarkoitus avata meidän muiden silmät, että me näemme muutakin elämäå

kuin vain itsemme. Olen itse syntynyt köyhässä perheessä. Ja myös suren eläinten kohtelua. Joten pyydän kaikkia tänä jouluna huomaan ne kaikki, joilla ei ole lähes mitään. Kiitän. Ja hyvää joulua teille kaikille ja rauhaa ja rakkautta maan päälle. 

Vierailija
7/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin säästä itselleni kuin annan tuntemattomille. 

Vierailija
8/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ajatuksia

Vierailija
9/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ärsyttää vähävaraiset lapsiperheet. Isossa osassa (ei kaikissa!) vähävaraisuus johtuu siitä, että on hankittu lapsi jännäjoonaksen kanssa. Toki varmasti on niitäkin, jossa on otettu kiva ja fiksu DI-mies, mutta hän on menehtynyt tai sairastunut vakavasti.

Vierailija
10/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset säästävät nyt eivätkä lahjoita tai tuhlaa. 

Näin se valitettavasti on. Voi olla että olen itse työtön 3kk päästä niin pakko säästää tätä skenaariota varten. 

Vierailija
11/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ärsyttää vähävaraiset lapsiperheet. Isossa osassa (ei kaikissa!) vähävaraisuus johtuu siitä, että on hankittu lapsi jännäjoonaksen kanssa. Toki varmasti on niitäkin, jossa on otettu kiva ja fiksu DI-mies, mutta hän on menehtynyt tai sairastunut vakavasti.

Kukaan ei voi tietää, jos lapsia syntyy, että ne kaikki mukamas tehty sen jännä miehen kanssa, entä sitten, kukaan ei voi tietää etukäteen, jos lapsia syntyy kenen tahansa kanssa, niin aina nainen yleisesti ottaen jää huolehtimaan lapsistaan, ei se johdu niistä jännä miehistä, vain suhde kuolee ennen pitkään toisilta. En alkaisi ennustamaan kenenkään suhdetta etukäteen tai jälkikäteen, että siistäs sait?!  Tai Di-mies sairastuu tai mikä ammattikunta tahansa kyseessä onkaan, niin eihän kukaan tiedä tai osaa ennustaa elämäänsä eteenpäin kenenkään kanssa eteenpäin. Osaatko sinä kommentoida omaa elämääsi etukäteen, kun näin ilkeästi kommentoit muiden suhteita. Onko sinulla itselläsi jokin käsikirja oman elämäsi hallintaan?

Ap 

Vierailija
12/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan lajoittamiseen suhtaudun skeptisesti. En enää luota, että lahjoitettu summa menisi oikeaan kohteeseen. Mielummin lahjoitan, eri kohteisiin, muutaman ruokakassin. Olen vuosien varrella todennut tämän järkeväksi ratkaisuksi.

Vierailija
13/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan vähävaraista yksinhuoltajaa joka sukulainen pitkin vuotta enkä pelkästään jouluna. Se saa riittää. Hän yrittää mennä elämässä eteenpäin, käy kursseilla ja on ollut työkokeiluissa joihin itse hakee eikä istu kotona odottamassa että asiat järjestyy.

Vierailija
14/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tipu eikä lirise. 

Vierailija
15/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitan jo rahaa joka kuukausi lähes puolet bruttotuloista köyhille. Ei tässä enempää pysty antaa enää.

Vierailija
16/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin vuotta olen verojen myötä tukenut. 

Vierailija
17/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Ei pysty.

Vierailija
18/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi auttaa tyyppejä jotka ovat valinneet köyhyyden ? Eläkööt tahtonsa mukaan. Ellei enää kelpaa niin töihin voi aina mennä.

Vierailija
19/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tukenut vuosikaudet vähävaraista yh-siskoani, joka oli tuon tuosta pulassa. Lopulta pääsi velkajärjestelyyn, mutta edelleen ei kykene suunnittelemaan elämäänsä pitkällä aikavälillä. 

Lopetin tukemisen. Ainoa tapa tukea ongelmaista, on opettaa ne ratkomaan ongelmat. 

Vierailija
20/39 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti lahjoita kun silloin kun itse olisi apua tarvinnut, ei kukaan välittänyt edes kysymällä mitä kuuluu. Siinä se meni ihan tavallisilla safkoillakin. Jos olisi jotain seuraa ollut niin sitä olisi arvostanut enemmän. 

Siinä se menee joulukin vähävaraisena jos on muulloinkin vähävarainen. Se on muutama päivä vaan. Miksi joulusta pitäisi niin erityinen tehdä ettei saisi vähävarainekaan silloin olla vaan jotain avustuksia väkipakolla pitää syytää. Eihän niitä avustuksia juhannuksena, pääsiäisenä ja vappunakaan syydetä vaan pitää olla vähävarainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi