Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ARVAA MITÄ? Sä pärjäät paremmin ILMAN kaiken sen turhan krääsän ostamista, jota sä jatkuvasti hankit ostoaddiktiossasi

Vierailija
20.12.2025 |

Sä käytät elämääsi rahan hankintaan, jonka rahan sä sitten käytät turhan roinan hankintaan, josta "onni" häipyy nopeasti kun sä saat sen nurkkiisi ja taas pitää saada  jotain uutta turhaa heräteostosta, jotta "onni" säilyisi hetken jne. jne, jne 

Vähemmän on enemmän.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä!? Sä pärjäät paremmin kun et murehdi toisten asioista, mitkä eivät edes kuulu sinulle. Itse tienatut rahat jokainen voi käyttää miten parhaakseen näkee/haluaa.

Itse asiassa se on muidenkin asia, koska ylikuluttajien aiheuttamat tuotannon ja logistiikan päästöt ja muut haitat osuvat meihin kaikkiin.

Joillakin se kuluttaminen on ikään kuin osa persoonaa, ja jos sitä kritisoit, kritisoit itse henkilöä. Ostaminen on elämän tapa ja se tuo sisältöä elämään. Ilman sitä olo olisi tyhjä. 

Kuvitellaan, että eihän se nyt muihin vaikuta, jos minä tilaan joka viikko paketin netistä ja ostelen kaapit täyteen uutta tavaraa matkalla töistä kotiin. Ongelma on siinä, että sinä et olekaan ainoa, joka niin tekee, ja siksi se ostelu vaikuttaa kaikkiin tällä planeetalla ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
22/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osta mitään turhaa. Mulla on kaikki tarpeellista,a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämäkin ketju taas kerran vain Temua ja krääsän osto kivijalkakaupoista on ok? Mene tuonne joulukauppaan saarnaamaan jonnekin ostoskeskukseen, siellä ne krääsän ostelijat parhaillaan on. 

No, ehkä voisi miettiä tarvitseeko krääsää ostaa ylipäätään, oli se ostospaikka mikä tahansa.  

Vierailija
24/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ja ahneet ikäluokat on ostelleet vuosikymmeniä sitä krääsää, taas nuorempi sukupolvi saa maksaa senkin eikä saisi omistaa itse mitään. Edessä pelkkää työssä raatamista hautaan asti, etkä saisi palkalla ostaa mitään kun sekin on väärin.

Vierailija
25/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä!? Arvaa mitä hei!? Arvaa hei mitä!? Arvaa mitä!? ÄITI SÄ ET KUUNTELE MUA!!!

Vierailija
26/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ja ahneet ikäluokat on ostelleet vuosikymmeniä sitä krääsää, taas nuorempi sukupolvi saa maksaa senkin eikä saisi omistaa itse mitään. Edessä pelkkää työssä raatamista hautaan asti, etkä saisi palkalla ostaa mitään kun sekin on väärin.

Minua ei kiinnosta mitä joku tuulennussima vinkuhippi pitää oikeana ja vääränä. Minä ostan mitä haluan ja siihen ei ole jollain betonikuution pikku possulla nokan koputtamista.

Vierailija
27/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämäkin ketju taas kerran vain Temua ja krääsän osto kivijalkakaupoista on ok? Mene tuonne joulukauppaan saarnaamaan jonnekin ostoskeskukseen, siellä ne krääsän ostelijat parhaillaan on. 

No, ehkä voisi miettiä tarvitseeko krääsää ostaa ylipäätään, oli se ostospaikka mikä tahansa.  

Kanna sinä huolta vaan omista asioistasi.

Vierailija
28/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä osta mitään turhaa. Mulla on kaikki tarpeellista,a

Se on hyvä! Itse pyrin samaan. Ostan sellaista, mistä tiedän, että tulen käyttämään seuraavat vuodet, ehkä jopa loppuelämän, jos tuote vain kestää niin kauan hyvänä.

Vierailija
29/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamista/muuta kuluttamista tämä maa NIMEN OMAAN tarvitsee!!!!

Vierailija
30/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa vähän, että ulvoo vauvapalstalla. 

Vierailija
31/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Jonkun pitäisi vain kertoa tuo markkinointikoneistolle. Meitä aivopestään koko ajan ostamaan lisää.

Vierailija
32/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tätä tutkittu, että ovat suuria ikäluokkia? Omassa suvussa ja tuttavapiirissäni tuntuu, että suuret ikäluokat ovat ostaneet paljon kestävää kotimaista desingiä ja käsityötä yms. ja siis ihan työläistaustaiset perheet. 
Toki ei varmaan paljon muuta ole ollut tarjolla. 

Vierailija
33/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen ei tarvitse roinaa, käytän rahojani matkailuun.

Vierailija
34/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamista/muuta kuluttamista tämä maa NIMEN OMAAN tarvitsee!!!!

Joo, jos ostetaan paikallista. Yhtään kiinapakettia täynnä halpaa, jopa myrkyllistä krääsää, ei Suomi tarvitse.

Vierailija
35/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä AP:lle antaa vallan määrittää toisen ostokset krääsäksi? Missä tälläinen krääsäammattipätevyys saadaan? 

Vierailija
36/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jonka elämä perustuu shoppailuun on henkisesti tyhjä luuseri.

Vierailija
37/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tätä tutkittu, että ovat suuria ikäluokkia? Omassa suvussa ja tuttavapiirissäni tuntuu, että suuret ikäluokat ovat ostaneet paljon kestävää kotimaista desingiä ja käsityötä yms. ja siis ihan työläistaustaiset perheet. 
Toki ei varmaan paljon muuta ole ollut tarjolla. 

Krääsää ne rumat kotimaiset koristemaljakot ja tuikkukupitkin on, joita kirpparit on pullollaan eikä niitä yleensä kukaan jälkipolvi tarvitse/halua. Koti täytetty aikoinaan ostosmaniassa eikä ole paljon mietitty onko se turhaa kuluttamista. 

Vierailija
38/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen ei tarvitse roinaa, käytän rahojani matkailuun.

Roina on pahaa, mutta matkailun päästöt ei?

Vierailija
39/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tavaran hankkiminen tuo päin vastoin tyydytystä. Raha säästössä ei niinkään. 

Vierailija
40/45 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen jonka elämä perustuu shoppailuun on henkisesti tyhjä luuseri.

Millä tavalla ap ei ole henkisesti tyhjä luuseri? Koti on ehkä siivottu tavarasta, mutta entä mieli? Ei tasapainoinen ihminen räkytä kenenkään ostoksista, kun myös mieli pitäisi olla puhdas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi