Oletko sinä löysännyt kukkarosi nyörejä tänä vuonna vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi?
Hienoa jos olet! Lämmintä joulun odotusta sinulle. <3
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi jo lapsia hankkiessaan miettiä, kykeneekö elättämään ne omalla työllään. Tuilla elävien lisääntyminen ei todellakaan ole kannatettava teko.
Minä olin työkykyinen lapsia saadessani. Työkyky meni vasta kuopuksen ollessa päiväkoti-ikäinen.
Tuossa tarkoitettiin varmaan niitä jotka elävät tuilla koko elämänsä ja sikiävät kuin kanit, ei työttömäksi tahattomasti jääneitä tai sairastuneita vanhempia
Yritin. Ei kelvannut kenellekään hyvä kuntoiset vähän käytetyt lasten vaatteet.
Osallistun joka vuosi joulupuukeräykseen ja yleensä teen lahjoituksen myös pelastusarmeijalle.
Olen itse lähtöisin köyhästä perheestä, ja ymmärrän millaista on köyhän perheen lapsen arki. Haluan tarjota edes muutamalle lapselle jotain pientä luksusta ja iloisen hetken.
Perheemme kovasti odottaa sitä kun loma-aikoina ei ole kouluruokailuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Osallistun joka vuosi joulupuukeräykseen ja yleensä teen lahjoituksen myös pelastusarmeijalle.
Olen itse lähtöisin köyhästä perheestä, ja ymmärrän millaista on köyhän perheen lapsen arki. Haluan tarjota edes muutamalle lapselle jotain pientä luksusta ja iloisen hetken.
Hienoa! Oikein hyvää joulua sinulle.
Painukoot ne laiskat TÖIHIN tai kuolkoot nälkään. Ei tää maa ole sosaalitoimisto joka niitä pummeja ruokkii. Minä en ainakaa.
Pannaa SUAMI NOUSUU !
Olen. Mutta vain perhepiiriperhepiirissä olevan yhden lapsiperheen. Kaksi aikuista, jotka eivät mitenkään voi työllistyä vammojensa takia, mutta heitä valtion toimesta kohdellaan kuin työhaluttomia. Heille lahjoitin joulukinkun, lapselle lahjoja sekä myös ihan arjessa tarvittavia asioita ja päälle vielä lahjakortteja pitkin vuotta käytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Yritin. Ei kelvannut kenellekään hyvä kuntoiset vähän käytetyt lasten vaatteet.
Varmasti kelpaa vaikkapa kierrätyskeskukseen.
Ei kenenkään lapsen vanhempi laita lahjaksi käytettyjä vaatteita vaikka muutoin niitä osteleekin vaikka kirpputoreilta.
Jouluna vähävaraisenkin perheen lasten lahjat on uusia, tietysti.
Olen antanut suoraa apua ilman yhdistyksiä välikätenä.
Enkä ole unohtanut eläimiäkään vaan tänään vien sovitusti eräälle löytöeläintoimijalle lahjoituksena kissanruokaa ja säkillisen pyyhkeitä ja tyynyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Itse ovat porsineet ja tehneet elämänsä hankalaksi.
Kuka tahansa voi menettää työkyvyn. Itsekin sain lapset vielä kun kaikki oli hyvin. Yhteiskunta on nykyisin ankara. Mutta hyvää joulua sinullekin!
Niin voi - siksi lasten tekoa pitäisi harkita hyvin tarkasti.
Moni tehnyt lapsia muiden ja yhteiskunnan painostuksesta tai hetken mielijohteesta, mulla yks kaveri jolta yksi lapsi huostaanotettu, mitään tuloja ei ollenkaan, eikä mitään edellytyksiä lapselle ja silti tahtoisi toisen lapsen. Yhteiskunnan varassa olisi tietenkin niinkuin moni lapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Joo, vaikka monenlaista siellä lahjojen saajissa ja perheissä on...
Siksi en lahjoita enkä anna kenellekään, olen tullut huijatuksi muutaman kerran kun annettu nyyhkytarina ja käytetty lapsia rekvisiittana että ei olis itse tarttunut ostaa ja panostaa mihinkään.
Kyllä, kahdelle lapsiperheelle rahaa ja vielä laitan kodittomille kissoille
Joka vuosi
Vierailija kirjoitti:
Perheemme kovasti odottaa sitä kun loma-aikoina ei ole kouluruokailuakaan.
Voivoi me lapsettomat yksinasuvat joudutaan rahapulassa olemaan jopa monta päivää syömättä, te sentään saatte kokoajan jotakin apua. Lakatkaa ruikuttamasta kun ette prkl viitsi itse tehdä ja ostaa ruokaa, lapsi paratiisi jos kouluruoka ainoa kunnollinen ruoka ja muuten napsitaan väli paloja koska laiskat ja saamattomat vanhemmat ei itse viitsi eikä halua tehdä, liian vaivalloista kaivaa netistä niitä yksinkertaisempiakin reseptejä halvalla ja tehdä itse, se vaatis teiltä kauppaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vähävarainen on joutunut niitä nyörejä availemaan ihan terveydenhoitoon, matkakuluihin ja apteekkiin. Terveydenhoidosta on onneksi maksukatto tullut jo kasaan, saa enää alennettuja hoitopäivälaskuja.
Näiden logiikan mukaan olet paha ja huono jos et heti lahjoita jonnekin pilapali järjestöön ja ne vähäisetkin rovot "köyhille" Lapsiperheille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran juu että liityin pelastakaa Lapset järjestöön. Halusin jotenkin osallistua ja muistin että tuolta saatiin apua kun olin itse köyhä lapsi.
Tiedäthän että vain murto-osa avustuksista menee perille? Ehkä 10-20%, lopuilla rahoitetaan organisaation pyöritystä ja johtajien huippupalkkoja
Tätä ei aivottomat tajua, tietämättään lahjoittvat rosvojoukolla rahansa, iloisesti kuukausilahjoitetaan joillekin rosvoille.
En asu sosiaalitoimistossa Köyhät kuolkoot jos ei työ maistu.
Vierailija kirjoitti:
Yli 50 000 lasta köyhyysrajan alapuolella viime vuotiseen verrattuna.
Kiittäkää hallitusta.
Öö en? Eikös lisääntyminen ole jokaisen omalla vastuulla? Jos lisääntyy pitäisi pystyä myös huolehtimaan sen tuotoksesta.
Kyllä olen osallistunut Hyvä joulumieli keräykseen.
Joo, vaikka monenlaista siellä lahjojen saajissa ja perheissä on...