Oletko sinä löysännyt kukkarosi nyörejä tänä vuonna vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi?
Hienoa jos olet! Lämmintä joulun odotusta sinulle. <3
Kommentit (34)
En todellakaan. Tarjoan lapsilleni majapaikan ja ruoat. Elarit. Äippä matkustelee etelässä. Voisivat kaikki yh:t jäädäkin sinne tukineen.
Tietysti. Mooonta lahjaa ostin. Vaikka olenkin persu, se ei tarkoita että kaikkia heidän ratkaisujaan hyväksyisin.
Avustan 300 euroa kuukaudessa vähävaraisia lähisukulaisia.
Sen verran juu että liityin pelastakaa Lapset järjestöön. Halusin jotenkin osallistua ja muistin että tuolta saatiin apua kun olin itse köyhä lapsi.
Tämä vähävarainen on joutunut niitä nyörejä availemaan ihan terveydenhoitoon, matkakuluihin ja apteekkiin. Terveydenhoidosta on onneksi maksukatto tullut jo kasaan, saa enää alennettuja hoitopäivälaskuja.
Mensivät töihin ! Minen niitte laiskoje karoota ruaki.
Jokaisen pitäisi jo lapsia hankkiessaan miettiä, kykeneekö elättämään ne omalla työllään. Tuilla elävien lisääntyminen ei todellakaan ole kannatettava teko.
Viime vuonna oli lidlissä keräys. Jota odotin. En ole nähnyt. Vaikka samantyyppinen oli Ässässä.
No laitoin pelastusarmeijan pataan enemmän, mitä yleensä. Joka on ollut joulupuuriraha yhdelle perheelle. Nyt vähän useammalle.
Olisin kyl tohon ekaan mainitsemaani. Ostanut tänä vuonna enemmän hygienia tarvikkeita. Harmi, et sitä keräystä ei ollut.
En, olen osallistunut Nautumaratoniin ja keräykseen Ukrainaan.
Olen yksinhuoltaja. Maksan veroja 15000€ vuodessa ja sen lisäksi 5000€ eläkemaksuja. Kyllä ne noista summista maksetut tuet pitäisi riittää, muttei riitä, koska kyvyttömät vanhemmat pistää ne rahat röökiin ja paskoihin eineksiin. Köyhä sitä on itekkin kakarana ollut ja sieltä ponnistanut. Ylimääräiset rahani käytän omille lapsille. Jouluruuat saa halvalla kun tekee itse, samoin muutkin ruuat ympäri vuoden. Monet on oppineet kerjäämään kaiken yhteiskunnalta ja lahjoituksista. Nähty on.
Minä myös lahjoitan kodittomia kissoja hoitaville yhdistyksille. Ja eräälle pienelle maahanmuuttajatytölle lähetin joulupaketin. Mutta tuntemattomille lapsiperheille en anna mitään, kun en tunne tilanteita enkä sitä, miksi niihin on jouduttu. Ei minuakaan kukaan auttanut, kun olin nuori ja köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi jo lapsia hankkiessaan miettiä, kykeneekö elättämään ne omalla työllään. Tuilla elävien lisääntyminen ei todellakaan ole kannatettava teko.
Minä olin työkykyinen lapsia saadessani. Työkyky meni vasta kuopuksen ollessa päiväkoti-ikäinen.
Olen, ainakin pikkaisen; pisaroista virratkin syntyvät. Sekä Pelastusarmeijan että Joulunlapsi- keräyksen kautta.
En ole. Eläimille olen antanut paljon.