Oletko sinä löysännyt kukkarosi nyörejä tänä vuonna vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi?
Hienoa jos olet! Lämmintä joulun odotusta sinulle. <3
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran juu että liityin pelastakaa Lapset järjestöön. Halusin jotenkin osallistua ja muistin että tuolta saatiin apua kun olin itse köyhä lapsi.
Tiedäthän että vain murto-osa avustuksista menee perille? Ehkä 10-20%, lopuilla rahoitetaan organisaation pyöritystä ja johtajien huippupalkkoja
Kannattaakin lahjoittaa sellaisten kautta joilla kulut pysyvät varmasti alle 20 prosentissa.
Ei senttiäkään räyhäävien juoppojen paskiaisten päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen, verojen muodossa. Osalla tuilla elävistä on parempi elintaso kuin työssä käyvillä, mutta kun mikään ei riitä.
No ei pidä paikkaansa.
Ellei sitten kuukausitulot ole todelja pienet, mutta kokoaikatyössä ei takuulla ole pienemmät tulot, kuin mitä nämä tuet Suomessa on.
595euroa on työmarkkinatuki kaikilla verojen jälkeen ja lapsilisä päälle.
Vuokrat todella kalliita ja toimeentulotuki+ asumistuki menee tietysti vuokraan ja omavastuuksi on n. 200-300€ mikä maksetaan siitä 595 tuesta.
Puhelimet, netti ja lapselle vaatteet päälle.
Huonekalut monella todella huonokuntoisia ja monella vanhempi nukkuu sohvalla, että lapsella olisi oma huone ja sänky.
Autoon, tai pyörään ei varaa, joten kauppatavarat raahataan kävellen. Lähikaupat niin kalliita, että matkaa edullisempaan kauppaan voi olla kilometrejäkin.
Hareastuksiin ei todellakaan varaa ja lapsen kesälomilla ollaan kotona toisin kun työssäkäyvät, jotka reissaavat monet talvella ja kesällä ja on mökki, autot jne
Mutta Suomalainen on kateellinen kaikesta ja erityisesti keskituloiset uhriutuvat, kun nyt joutuvat hieman säästeliäämpiä olemaan ja ehkä täytynyt luopua yhdestä ulkomaanreissusta, tai kolmannesta autosta perheessä, tai lasten hulppeista monen sadan euron joululahjoista jätettävä se tonnin talvitakki hankkimatta.
Tev. Tietäjä
Joulupataan laitoin muutaman kympin, kuten joka joulu. Teinin pienet vaatteet vien pelastusarmeijalle, vaan ei tuo enää kasva, eli kuluttaa ne itse loppuun. Suurin osa avustuksestani menee veroina.
Jonain vuonna laitoin paketin jouluavun kautta. Jäi vähän tyhjä olo ja en ole siihen toista kertaa lähtenyt. Silloin kyllä kelpasi mukaan mm. käytettyjä leluja ja dvd, ei "vaadittu" uutta ja pyydettiin pyjamaa lempihahmon kuvilla. Toivottavasti meni kuitenkin tarpeeseen.
Olen hankkinut kaupungissani vaatteita ja hygieniatuotteita sekä järjestänyt työpaikalle keräyksen. Nämä tuotteet ja vaatteet lahjoitettiin nimettömänä varattomille päihdeasiakkaille niin heidän päivätoiminta- kuin tukiasumisyksikköön. Koen päihdekuntoutujien jäävän aina ilman suurempaa huomiota. Siksi en lahjoita lapsiperheille vaikka apu heillekin on yhtä tärkeää. Hyvää Joulua
Kyllä olen, ostin teinitytöille lahjoja Joulupuu-keräyksessä. Muistin myös Hesyä. Ei ole liikoja minullakaan, mutta asiat silti paremmin kuin monella mulla Kokoomuksen ja Persujen ruoskimassa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen hankkinut kaupungissani vaatteita ja hygieniatuotteita sekä järjestänyt työpaikalle keräyksen. Nämä tuotteet ja vaatteet lahjoitettiin nimettömänä varattomille päihdeasiakkaille niin heidän päivätoiminta- kuin tukiasumisyksikköön. Koen päihdekuntoutujien jäävän aina ilman suurempaa huomiota. Siksi en lahjoita lapsiperheille vaikka apu heillekin on yhtä tärkeää. Hyvää Joulua
No heidän tukensa menee päihteisiin.
Monet käyvät hoidoissa, joiden hinnaksi tulee n.1000€ kerta ja tämä tuki maksetaan heidän tililleen, jonka käyttävät päihteisiin ja taxilla ajeluun.
Ulosottoon kaikki laskut ja katkolla saa syödä hyvin ja ilmaiset bentsot.
Mihin köyhä lapsiperhe pääsisi syömään ja laiskottelemaan kuukaudeksi ja lopuksi vielä tonni tilille?
T. Ex nisti
Olen lahjoittanut suoraan 200 euroa viidelle vähävaraiselle lapsiperheelle ja lisäksi Hyvä Joulumieli -keräykseen.
Olen auttanut suvun pienituloisia nuoria aikuisia. Se saa riittää. Maksan tuhansia euroja veroja vuodessa. Lisäksi yritän käyttää palveluita, ettei kaikki työpaikat menisi, kun ihmisten on pakko säästää.
Minulla on korkea kynnys auttaa tuntemattomia. Kun noissakin keräyksissä on lähes joka vuosi paljastunut, että osa avunsaajista on täysiä huijareita. Siksi autankin vain niitä, joiden tiedän varmasti olevan avun tarpeessa.
Maksan joka kuukausi verojen muodossa. Tuleva eläkkeeni on huomattavasti pienempi kuin monen lapsiperheen tukiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen auttanut suvun pienituloisia nuoria aikuisia. Se saa riittää. Maksan tuhansia euroja veroja vuodessa. Lisäksi yritän käyttää palveluita, ettei kaikki työpaikat menisi, kun ihmisten on pakko säästää.
Minulla on korkea kynnys auttaa tuntemattomia. Kun noissakin keräyksissä on lähes joka vuosi paljastunut, että osa avunsaajista on täysiä huijareita. Siksi autankin vain niitä, joiden tiedän varmasti olevan avun tarpeessa.___________
Sama. Jos jollakin olisi osoittaa suora kohde: Suomalainen lapsiperhe, joka olisi joutunut ahdinkoon ilman omaa syytään. Perhe, jossa ei olisi päihteiden väärinkäyttöä, ylipainoa, tatuointeja, tekoripsiä, 5 lasta, joita ei osata kasvattaa. Perhe, jossa olisi esim. sairauden tms aiheuttama ahdinko.
Heitä olisin valmis auttamaan, mistä tällainen perhe löytyisi? Laiskat ja epärehelliset eivät ansaitse avustuksia, eivät muuten muuta tapojaan koskaan.
Lisäksi tuo SPR:n, Unisefin yms. järjestöjen massiiviset organisaatiot kallispalkkaisine ihmisineen. Näille, kun lahjoittaa 100 euroa, vain 10 euroa menee kohteeseen. Järjetöntä!
Vierailija kirjoitti:
Öö en? Eikös lisääntyminen ole jokaisen omalla vastuulla? Jos lisääntyy pitäisi pystyä myös huolehtimaan sen tuotoksesta.
Samaa mieltä jo senkin takia että kyllä Suomessa lapsiperheet saa apua helpommin kuin moni muu ryhmä. Jos sairastuu vakavasti ,jää työttömäksi tms on se ikävämpi juttu, silloinkaan ei jää kyl lapsiperhe heitteille, tukia tulee mm lapsilisien, asumistuen (jos vuokralla), toimeentulotuen yms muodossa, lisäksi lapsille on ilmaisia kerhoja, järjestöjä jotka auttaa. Ongelma on vain se että osa lapsiperheistä kuvittelee että mm loma matkat, ravintolaillalliset tms on välttämättömyys ja oikeus vaikkei tulotaso ole verrattavissa esim työssäkäyviin. Tosin moni matalapalkkalainen saa vähemmän (eivät ole oikeutettu tukiin) kuin lapsiperheet, se jo kertoo itsestään sen että Suomen systeemissä on vikaa jos palkkaa saa vähemmän kuin työtön lapsiperhe.
Moni luottaa sinisilmäisesti avunsaajiin, siksi itse kyselen tarkemmin avunsaajan tilanteesta, en nyt sentään mitään tili otteita tms halua nähdä mutta jos on yhtään silmää ja tullut huijatuksi osaa aavistaa ja nähdä onko kyseessä oikeasti apua tarvitseva vai sellainen joka kärkkyy sitä että joku jårjestää ja ostaa kaiken valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on korkea kynnys auttaa tuntemattomia. Kun noissakin keräyksissä on lähes joka vuosi paljastunut, että osa avunsaajista on täysiä huijareita. Siksi autankin vain niitä, joiden tiedän varmasti olevan avun tarpeessa.
Itse katson commu sovelluksen kautta, siellä oikeasti apua tarvitsevia.
Aikaisemmin aina osallistuin. Nykyään olisin tällaisen avun tarpeessa, mutta eipä ole näkynyt, niin en tule enää koskaan osallistumaan tällaisiin keräyksiin. En tiedä mihin rahat menevät.
Onpas harvinaisen k-päisiä kommentoijia täällä.
Olen lahjoittanut kuten joka vuosi useampaan keräykseen lapsille. Ei se heidän vika ole, jos vanhemmat ovat köyhiä.
Maksan myös veroni ihan ilolla. Tosin jos tunnin juna toteutuu, niin en enää yhtä ilolla.
Onneksi pelastusarmeijan jouluavusta ei saa enää kuka tahansa avustusta hakea.
Tarkastetaan hyvin tarkasti, että on lapsia samassa taloudessa ja tulot pienet.
Vielä viime vuonna tuttu mies henkilö haki avustuksen ja valehteli lapsensa asuvan luonaan, vaikka hänellä ei ole lapseensa minkäänlaista suhdetta ollut vuosiin päihdeongelmansa vuoksi.
Sai 100€ lahjakortin kauppaan ja lahjapaketit tytölleen + kassillisen jouluherkkuja.
Miten jäi tässäkin oikeasti apua tarvitseva nyt ilman.
Myös tiedän ihan hyvätuloisia, jotka käyvät hakemassa hyvällä sydämellä lahjakortteja, kun ei siellä mitään tarkisteta.
Röyhkeitä riittää!
Tarkistakaa ehdottomasti hakijoilta esim. toimeentulotukihakemus, josta näkyy kaikki tiedot!!!!!!
Suututtaa nämä väärinkäyttäjät , kun hyvää hyvyyttään toiset auttavat ja oikeasti apua kaivataan monessa perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, verojen muodossa. Osalla tuilla elävistä on parempi elintaso kuin työssä käyvillä, mutta kun mikään ei riitä.
No ei pidä paikkaansa.
Ellei sitten kuukausitulot ole todelja pienet, mutta kokoaikatyössä ei takuulla ole pienemmät tulot, kuin mitä nämä tuet Suomessa on.
595euroa on työmarkkinatuki kaikilla verojen jälkeen ja lapsilisä päälle.
Vuokrat todella kalliita ja toimeentulotuki+ asumistuki menee tietysti vuokraan ja omavastuuksi on n. 200-300€ mikä maksetaan siitä 595 tuesta.
Puhelimet, netti ja lapselle vaatteet päälle.
Huonekalut monella todella huonokuntoisia ja monella vanhempi nukkuu sohvalla, että lapsella olisi oma huone ja sänky.
Autoon, tai pyörään ei varaa, joten kauppatavarat raahataan kävellen. Lähikaupat niin kalliita, että matkaa edullisempaan kauppaan voi olla kilometrejäkin.
Hareas
Keskituloiset alapeukuttaa kiivaasti 😆
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin aina osallistuin. Nykyään olisin tällaisen avun tarpeessa, mutta eipä ole näkynyt, niin en tule enää koskaan osallistumaan tällaisiin keräyksiin. En tiedä mihin rahat menevät.
Meinaatko että kotona röhnöttämällä tulee postiluukusta apu?
Ihan utse kuule menet jonottamaan ja jos apua todella tarvitsee, niin ottaa selvää milloin näitä jonoja kaupungissasi järjestetään.
Viime vuonna jonotin ensimmäistä kertaa 3h pakkasessa, mutta oli sen arvoista, kun minä ja lapseni saimme 70 ruokalahjakortin ja uudet villasukat.
Seurakunta ei hylkää meitä Suomalaisia hädän hetkellä ja liityinkin kirkkoon takaisin tästä syystä.
En
T:595 kk:ssa