Huvittaa joka kerta, kun kuulen aikuisen ihmisen suusta, että joku ruoka tai juoma on PAHAA
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyn kohteliaasti, joskus saatan sanoa että minä en pidä tästä ruuasta, mutta voi olla, että joskus olen sanonut ruokaa pahaksi ihan aikuisiällä. Aina ei voi olla täydellinen ja jos muuten vaan puhutaan vaikka oliiveista niin saatan sanoa että pahoja ovat, jos joku tarjoaa oliiviruokaa niin silloin en kyllä sano "yök, en syö, pahaa"
Meillä sanotaan jos jostain ruuasta ei tykkää että makuaisti on kyseisen ruuan osalta vielä vähän kehitysvaiheessa, joten taidan ohittaa sen. Mutta en koskaan sano että joku ruoka on pahaa, kun pahaa ruokaa ei ole. On vaan ruokia joista en pidä. Ja niitä ruokia on aika vähän.
Ei siinä ole mitään huvittavaa, jos ruoka tai juoma on pahaa ja siitä vielä pitänyt maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan tykkää kaikesta jos se on pahaa niin sit on.
Ei se ole pahaa vaan sinä et vain pidä siitä.
Ap
Se on sama asia. Ärsyttää tuollainen sanoista saivartelu. Minua esimerkiksi ällöttää minttu. Se on oksettavaa paskaa. Tosi pahaa.
Ällöttää sana kuuluu pikkulasten suuhun. Kuten "Oksettava paskakin". Ja sana Yök !
Mutta minäpäs olen 58-vuotias ja puhun miten lystään. Revi siitä!
Oletko Persu ?
Kokeile sanoa "En pidä tästä ruoasta".
Anteeksi mutta minua oksettaa kovin.
Voisinko käydä pikaisesti Yökkäämässä ?
Totta kai olen persu. Enkä syö vieraitten ihmisten kanssa, niin että minun tarvitsisi selitellä yhtään mitään. Läheiset kyllä tietävät oikein hyvin, mikä minusta on PAHAA.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko rusinoilla?
Lipeäkala?
Jäähtynyt pinaattikeitto, jossa on sellainen tukeva ketto päällä?
Kaljavelli?
Nakkikastike pussimuusilla?
Mykyrokka?
Roiskeläppä?
Klimppisoppa?
Silakkalaatikko?
jne
Kyllä aikuinenkin saa sanoa, että tällaiset ruoat ovat pahoja, koska ne sitä ovat. Pahan makuisia ja/tai koostumukseltaan vastenmielisiä. Vai montako kertaa olette kuulleet vaikkapa joulupöydässä riemuhuudon, JEE lipeäkalaa.
Jos sä et pidä kaljavellistä tai rusinamaksalaatikosta ja mä pidän, niin eivät ne silloin ole mitään absoluuttisen pahaa ruokaa, sä vain et pidä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pahaa vaan sinä et vain pidä siitä.
Ap
Se on sama asia. Ärsyttää tuollainen sanoista saivartelu. Minua esimerkiksi ällöttää minttu. Se on oksettavaa paskaa. Tosi pahaa.
Ällöttää sana kuuluu pikkulasten suuhun. Kuten "Oksettava paskakin". Ja sana Yök !
Mutta minäpäs olen 58-vuotias ja puhun miten lystään. Revi siitä!
Revi siitä :D Käyttäydyt iästäsi huolimatta kuin uhmaikäinen.
Ap
Koska minulla on oikeus käyttäytyä niin kuin itse haluan. En rupea alistumaan toisten "sääntöihin" siitä, miten pitää käyttäytyä tai puhua. Elämä on ihan liian lyhyt sellaiseen. Uhmaikäiset ja teinit ovat viisaita. Jos jollekin käytökseni ei kelpaa, en edes halua olla missään tekemisissä sellaisen ali-ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipeäkala?
Kaljavelli?
Mykyrokka?
Roiskeläppä?
Klimppisoppa?
Silakkalaatikko?
jne
Kyllä aikuinenkin saa sanoa, että tällaiset ruoat ovat pahoja, koska ne sitä ovat. Pahan makuisia ja/tai koostumukseltaan vastenmielisiä. Vai montako kertaa olette kuulleet vaikkapa joulupöydässä riemuhuudon, JEE lipeäkalaa.
Jos sä et pidä kaljavellistä tai rusinamaksalaatikosta ja mä pidän, niin eivät ne silloin ole mitään absoluuttisen pahaa ruokaa, sä vain et pidä niistä.
"Paha" on täysin subjektiivinen käsite. Kaikin tavoin. Koskee yhtä hyvin ruuan makua kuin sitä, ovatko Venäjän tai Israelin toimet oikein vai väärin. Kaikki riippuu täysin näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin lapsena että olen vaan "ennakkoluuloinen". :D
Ikään kuin paska siitä muuttuisi syötäväksi...
Niinpä, ei muutu. M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipeäkala?
Kaljavelli?
Mykyrokka?
Roiskeläppä?
Klimppisoppa?
Silakkalaatikko?
jne
"Paha" on täysin subjektiivinen käsite. Kaikin tavoin. Koskee yhtä hyvin ruuan makua kuin sitä, ovatko Venäjän tai Israelin toimet o
Nyt on kyse ruoasta ja juomasta eivätkä ne ole mitään aktiivisia toimijoita, joiden teot olisivat hyviä tai pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin lapsena että olen vaan "ennakkoluuloinen". :D
Ikään kuin paska siitä muuttuisi syötäväksi...
Oudot vanhemmat sulla, jos ovat tarjoilleet paskaa syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä saisi sanoa? Kuten vaikka jos jokin on ihan tyhmää?
Vierailija kirjoitti:
En sano, että on pahaa, mutta sanon eteen tykkää. Aika paljon on sellaista josta en tykkää enkä syö. Pakko sanoa joskus, kun tyrkytetään eikä uskota etten halua.
Sinäkään lapsellinen vätys et kykene ottamaan vastuuta itsestäsi ja sanomaan, että "mä en vain pidä siitä", vaan yrität tuputtaa kuvitelmasi yleismaailmalliseksi totuudeksi, että jokin on muka pahaa! 🤣
---Nyt on kyse ruoasta ja juomasta eivätkä ne ole mitään aktiivisia toimijoita, joiden teot olisivat hyviä tai pahoja.---
Väärä näkökulma! Sana on sama ja kyllä ruoka tekee ihmiselle pahaa, jos sen molekyylit aiheuttavat yökötystä ja pahoinvointia. Ihan aktiivista toimintaa.
Ja toisaalta pahuus on ihan yhtä subjektiivinen asia riippumatta siitä koskeeko asia ruokaa vai jotain toimijaa. Omista syistäni valitsen vihata jotain ruokaa. Omista syistäni valitsen vihata jonkin konfliktin toista osapuolta ja kannattaa toista. Mitään sen objektiivisempaa ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano, että on pahaa, mutta sanon eteen tykkää. Aika paljon on sellaista josta en tykkää enkä syö. Pakko sanoa joskus, kun tyrkytetään eikä uskota etten halua.
Sinäkään lapsellinen vätys et kykene ottamaan vastuuta itsestäsi ja sanomaan, että "mä en vain pidä siitä", vaan yrität tuputtaa kuvitelmasi yleismaailmalliseksi totuudeksi, että jokin on muka pahaa! 🤣
Kuka täällä on puhunut mistään yleismaailmallisesta totuudesta? Pahuus on ihan subjektiivinen käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipeäkala?
Kaljavelli?
Mykyrokka?
Roiskeläppä?
Klimppisoppa?
Silakkalaatikko?
jne
"Paha" on täysin subjektiivinen käsite. Kaikin tavoin. Koskee yhtä hyvin ruuan makua kuin sitä, ovatko Venäjän tai Israelin toimet o
Aivan kuin lasten r-skaaminen on täysin moraalirelativistinen makuasia? Selvä.
Juuri tästä syystä länsi rämpii niin syvällä eksyksissä nykyään. Vain jotta kaikki olisi helppoa, vaivatonta ja mukavaa. Lasku tästä tulee olemaan rujo.
Meillä aikoinaan äiti sanoi syökää tai olkaa syömättä, ensi itkun päästin 1960 kun synnyin ja en kyllä ole mihinkään ruokaan ikinä sylkenyt.
"Kuka täällä on puhunut mistään yleismaailmallisesta totuudesta? Pahuus on ihan subjektiivinen käsite."
Ei ole ruuan kohdalla. Jos yksikin ihminen pitää siitä, kyseinen ruoka ei ole pahaa.
Mun appivanhemmat tekee pahaa ruokaa. Sanon pahaa, koska se ei ole kenenkään mielestä toistaiseksi ollut hyvää. Itsehän he syövät vain elääkseen niin ei sillä ole väliä miltä se ruoka maistuu, pohjaanpalanut riisipuuro in ihan fine.
Revi siitä :D Käyttäydyt iästäsi huolimatta kuin uhmaikäinen.
Ap