Huvittaa joka kerta, kun kuulen aikuisen ihmisen suusta, että joku ruoka tai juoma on PAHAA
Kommentit (92)
-----Aivan kuin lasten r-skaaminen on täysin moraalirelativistinen makuasia? Selvä.
Juuri tästä syystä länsi rämpii niin syvällä eksyksissä nykyään. Vain jotta kaikki olisi helppoa, vaivatonta ja mukavaa. Lasku tästä tulee olemaan rujo.-----
No onhan se. Meillä on päätetty että se on pahaa, mutta huomaahan se, että maailmassa on vaikka kuinka paljon kulttuureita, joiden mielestä se on ihan jees. Eli ei ole mitään yhtenäistä käsitystä tästäkään asiasta. Toki länsi on yrittänyt käännyttää muita maita kannalleen. Vaan eipä taida onnistua. Lasten r****jat ovat valtaamassa tämänkin maan. Sen jälkeen se on täälläkin ihan sallittua ja yleistä.
Vierailija kirjoitti:
-----Aivan kuin lasten r-skaaminen on täysin moraalirelativistinen makuasia? Selvä.
Juuri tästä syystä länsi rämpii niin syvällä eksyksissä nykyään. Vain jotta kaikki olisi helppoa, vaivatonta ja mukavaa. Lasku tästä tulee olemaan rujo.-----
No onhan se. Meillä on päätetty että se on pahaa, mutta huomaahan se, että maailmassa on vaikka kuinka paljon kulttuureita, joiden mielestä se on ihan jees. Eli ei ole mitään yhtenäistä käsitystä tästäkään asiasta. Toki länsi on yrittänyt käännyttää muita maita kannalleen. Vaan eipä taida onnistua. Lasten r****jat ovat valtaamassa tämänkin maan. Sen jälkeen se on täälläkin ihan sallittua ja yleistä.
Kuten keiden kulttuurissa se on tosiaan ihan jees? Ja kyllä voidaan argumentoida, että se vahingoittaa niiden lasten kehitystä, joten se on pahaa. Se, ettei jotkut pyyhepäät sitä tajua ei tee asiasta ok:ta eli siis hyvää.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka täällä on puhunut mistään yleismaailmallisesta totuudesta? Pahuus on ihan subjektiivinen käsite."
Ei ole ruuan kohdalla. Jos yksikin ihminen pitää siitä, kyseinen ruoka ei ole pahaa.
Ei pitä paikkansa. Ruoka on yhdelle pahaa ja toiselle hyvää. Abortti on toiselle pahaa ja toiselle hyvää. Vaimon hakkaaminen on toiselle pahaa ja toiselle hyvää. Kyseessä ovat ihan pelkät mielipiteet. Ei voi olla mitään absoluuttista hyvää eikä pahaa. Sellaisen määrittämiseen tarvittaisiin jumala.
Palstan vakiohullu vakiohulluusaloituksineen.
xxxx menkää nukkumaan ja nähkää unta herkuista aamulla olette entistä katkerampia kun ei ole makkarin paskaa pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
^ Kun et pysty aikuisen tavoin sanomaan aloitukseen, että niinpä, oletkin oikeassa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuka täällä on puhunut mistään yleismaailmallisesta totuudesta? Pahuus on ihan subjektiivinen käsite."
Ei ole ruuan kohdalla. Jos yksikin ihminen pitää siitä, kyseinen ruoka ei ole pahaa.
Ei pitä paikkansa. Ruoka on yhdelle pahaa ja toiselle hyvää. Abortti on toiselle pahaa ja toiselle hyvää. Vaimon hakkaaminen on toiselle pahaa ja toiselle hyvää. Kyseessä ovat ihan pelkät mielipiteet. Ei voi olla mitään absoluuttista hyvää eikä pahaa. Sellaisen määrittämiseen tarvittaisiin jumala.
Pitäähän paikkansa ja itsekin juuri todistit niin. Jos SÄ et pidä jostain ruuasta, ole aikuinen, äläkä leimaa ruokaa. Leimaa itsesi: "minä en pitänyt tästä". Osaatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten keiden kulttuurissa se on tosiaan ihan jees? Ja kyllä voidaan argumentoida, että se vahingoittaa niiden lasten kehitystä, joten se on pahaa. Se, ettei jotkut pyyhepäät si
Se on heidän mielestään hyvää. Esimerkiksi Afganistanissa, Pakistanissa ja Irakissa se on aivan oikein. Eikä se muutu siitä objektiivisesti pahaksi, että me olemme toista mieltä. Pyyhepäitä alkaa olla enemmän kuin meitä ja enemmistöhän päättää. On myös ihan mielipideasia, että mikä vahingoittaa kehitystä. Voi se vahingoittaa, jos halutaan itsenäisiä ja itsenäisiä toimijoita. Mutta jos halutaankin alistuvia orjia, niin se on oikein hyvää kasvatusta. Ja sekin on ihan mielipideasia, kummanlaisia ihmisiä halutaan kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Kun et pysty aikuisen tavoin sanomaan aloitukseen, että niinpä, oletkin oikeassa 😅
Sinä et määrittele minulle, miten aikuinen käyttäytyy. Minä olen sitä mieltä, että aikuinen on se, jota ei enää kukaan pysty määräilemään, vaan joka voi ajatella ja toimia niin kuin itse haluaa. Eikä toisten määrittelemien käytössääntöjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän paikkansa ja itsekin juuri todistit niin. Jos SÄ et pidä jostain ruuasta, ole aikuinen, äläkä leimaa ruokaa. Leimaa itsesi: "minä en pitänyt tästä". Osaatko?
Osaan, mutta en halua, koska perkele kukaan ei määrittele mitä sanoja minä käytän. Minussa ei ole vika vaan ruuassa, koska se kerran ei kykene miellyttämään minua. Jos joku muu pitää siitä, niin syököön sen kaikin mokomin pois. Se todellisuus ei mitenkään kosketa minun maailmaani. Minun maailmassani se ruoka on pahaa.
"Se on heidän mielestään hyvää. Esimerkiksi Afganistanissa, Pakistanissa ja Irakissa se on aivan oikein. Eikä se muutu siitä objektiivisesti pahaksi, että me olemme toista mieltä. Pyyhepäitä alkaa olla enemmän kuin meitä ja enemmistöhän päättää. On myös ihan mielipideasia, että mikä vahingoittaa kehitystä. Voi se vahingoittaa, jos halutaan itsenäisiä ja itsenäisiä toimijoita. Mutta jos halutaankin alistuvia orjia, niin se on oikein hyvää kasvatusta. Ja sekin on ihan mielipideasia, kummanlaisia ihmisiä halutaan kasvattaa."
Ei ole. Asiat, joita vanhemmat kaikessa kulttuureissa haluavat lapsilleen ovat hyvinkin universaaleja. Ja asiat, joita pitävät heille pahoina myös. Eikä kukaan halua lastensa esim. olevan onneton. Lapsi jota ra**kataan on ihan takuulla onneton.
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan tykkää kaikesta jos se on pahaa niin sit on.
Oletpa hemmoteltu ja pumpulissa kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et määrittele minulle, miten aikuinen käyttäytyy. Minä olen sitä mieltä, että aikuinen on se, jota ei enää kukaan pysty määräilemään, vaan joka voi ajatella ja toimia niin kuin itse haluaa. Eikä toisten määrittelemien käytössääntöjen mukaan.
Se vaan, että näkemyksesi ei ole yleinen näkemys siitä, mitä on olla aikuinen ja käyttäytyä sen mukaisesti. Vaikka itse kuvittelisitkin aikuisen tuollaiseksi, asia ei todellisuudessa ole niin ja olet väärässä.
"Osaan, mutta en halua, koska perkele kukaan ei määrittele mitä sanoja minä käytän. Minussa ei ole vika vaan ruuassa, koska se kerran ei kykene miellyttämään minua. Jos joku muu pitää siitä, niin syököön sen kaikin mokomin pois. Se todellisuus ei mitenkään kosketa minun maailmaani. Minun maailmassani se ruoka on pahaa."
Niin niin, eli aloittajaa kommentointisi naurattaa ja osoitat tuolla, ettet osaa käyttäytyä kuin aikuiset
Vierailija kirjoitti:
"Se on heidän mielestään hyvää. Esimerkiksi Afganistanissa, Pakistanissa ja Irakissa se on aivan oikein. Eikä se muutu siitä objektiivisesti pahaksi, että me olemme toista mieltä. Pyyhepäitä alkaa olla enemmän kuin meitä ja enemmistöhän päättää. On myös ihan mielipideasia, että mikä vahingoittaa kehitystä. Voi se vahingoittaa, jos halutaan itsenäisiä ja itsenäisiä toimijoita. Mutta jos halutaankin alistuvia orjia, niin se on oikein hyvää kasvatusta. Ja sekin on ihan mielipideasia, kummanlaisia ihmisiä halutaan kasvattaa."
Ei ole. Asiat, joita vanhemmat kaikessa kulttuureissa haluavat lapsilleen ovat hyvinkin universaaleja. Ja asiat, joita pitävät heille pahoina myös. Eikä kukaan halua lastensa esim. olevan onneton. Lapsi jota ra**kataan on ihan takuulla onneton.
Täyttä kuvitelmaa, että kaikki haluaisivat samaa. Eivät halua. Juuri yksilön onni on sellainen asia, joka on arvostettu vain länsimaissa. Muualla sinun pitää hyödyttää muita, ellet ole hierarkian huipulla. Toki joka kulttuurissa on omat toisinajattelijansa. Mutta he ovat siinä kulttuurissa pahoja.
Ei kai siinä ole mitään erikoista, ettei pidä kaikesta? Kaiken toki syön ja juon, mutta sillistä tai viinasta en pidä enkä niitä maun vuoksi kuluta saati osta.
Kuinkahan monta minuuttia tuollainen kakara olisi afrikan savimajassa elossa, taitaisi äiskä sanoa jos ei ruoka maistu niin sinä maistut kyllä leijonalle erittäin hyvin, siis risuja keräämään ja matoja tehdään aamiainen.
Vierailija kirjoitti:
"Osaan, mutta en halua, koska perkele kukaan ei määrittele mitä sanoja minä käytän. Minussa ei ole vika vaan ruuassa, koska se kerran ei kykene miellyttämään minua. Jos joku muu pitää siitä, niin syököön sen kaikin mokomin pois. Se todellisuus ei mitenkään kosketa minun maailmaani. Minun maailmassani se ruoka on pahaa."
Niin niin, eli aloittajaa kommentointisi naurattaa ja osoitat tuolla, ettet osaa käyttäytyä kuin aikuiset
Ei ole kyse osaamisesta vaan haluamisesta. Koska aikuisuudesta jankuttajat ovat ihmisiä, jotka yrittävät alistaa muita omaan narratiiviinsa indoktrinaatiolla ja propagandalla, joka väittää, että vain yksi ajattelu- ja toimintatapa olisi oikea. En halua miellyttää sellaisia ihmisiä.
Opettele sinäkin vain sanomaan, että "minä en pidä siitä" tai "me emme pidä siitä" ja käyttäydy kuin aikuinen.