Miten joku kykenee asumaan Helsingin ulkopuolella?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi olla? Asun Pohjois-Pohjanmaalla 15 000 asukkaan kunnassa ja täällä ainakin on kaikki mitä tarvitsee. Ainoastaan joskus harmittaa kun risteilylle lähtö ei ole niin helppoa, kun asuu kaukana Turusta/Helsingistä.
Eli kerro siis mitä oleellista Helsingissä on mitä pitäisi tarvita?
N38
Esim teatteri, stadion, elokuva teatteri, kauppoja, merenranta
Nuoko ovat tarpeellisia ihmisille jokaisena päivänä vuodessa? Arvostan itse rauhaa asuinympäristössäni ja noihin kaikkiin pääsee aika vähällä vaivalla ja pienillä kustannuksilla kauempaakin. Rahaa säästyy jättimäärä kun ei tarvitse maksaa Helsingin asunnoista kiskurihintoja.
Vierailija kirjoitti:
66 vuotta olen asunut Kainuussa. Vaikea sanoa miten olen onnistunut kyseisessä asiassa.
Kainuu on hienoa seutua ja verraten mukavia ihmisiä. Asuisin kai siellä,ellei Kainuun mies valinnut sijaani viinan. Ehkä valintansa oli onnistunut,mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi olla? Asun Pohjois-Pohjanmaalla 15 000 asukkaan kunnassa ja täällä ainakin on kaikki mitä tarvitsee. Ainoastaan joskus harmittaa kun risteilylle lähtö ei ole niin helppoa, kun asuu kaukana Turusta/Helsingistä.
N38
Esim teatteri, stadion, elokuva teatteri, kauppoja, merenranta
Löytyy parikin teatteria, elokuvateatteri, kauppoja ja merenranta. Stadionia ei ehkä ole, urheilukenttiä on useampikin, mutta en oikein tiedä mikä on stadionin ja tavallisen kentän ero, onko se vain koko.
Helsingissä ei voi kadota siihen tyhjyyteen. 😉
Vierailija kirjoitti:
N38
Pääsee risteilylle kävelemällä satamaan 100m.
Täällä on rauhallista ja turvallista. On omaa tilaa. Ihmiset luottavat toisiinsa. En kaipaa kaupungin stressiä ja kiirettä.
Tilavammin, huokeammin ja rauhallisemmin.
Todella helposti ja mielellään kykenee.
Helsinkiin muuttaa homppelit ja kaikki muut eriskummalliset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Pääsee risteilylle kävelemällä satamaan 100m.
Oletko lapsellinen? Eri
Asun pikkukaupungissa enkä todellakaan haluaisi asua muualla. Pääsen kävellen ruuhkattomaan uimahalliin, viihtyisään kirjastoon, elokuvateatteriin, teatteriin, metsään, erilaisille kävelylenkeille, hyvään ruokakauppaan, terveyskeskukseen ja lääkäriin, kivijalkanaistenvaatekauppoihin, apteekkiin, meren rannalle, talviuintisaunaan, kuntosalille, jumppaan, kauppatoriostoksille. Ei ole ruuhkaa missään eikä nistejä eikä feissareita ole häiritsemässä.
Ainoastaan lentokentälle on pidempi matka, mutta yövyn lentokenttähotellissa usein mennentullen niin matkustelukin on oikeastaan helpompaa kuin Helsingissä asuessa. Massatapahtumat stadioneilla ja risteilyt eivät kiinnosta.
Ei ole mitään?
Asun 1600 asukkaan kunnassa täällä Pohjoisessa. Olen alunperin kyllä kotoisin Helsingistä, mutta en mistään hinnasta muuttaisi takaisin.
Minulla on täällä työpaikka tehtaassa. Asuminen halpaa (vuokra 300€/kk rivitaloyksiöstä)
Veikkaan että Helsingissä elintasoni yli puolittuisi.
Kaikki palvelut 100m säteellä.
Täällä on paljon puhdasta luontoa, rauhaa ja hiljaisuutta. Ja oikeasti turvallista.
Hyvät kalastus, marjastus, sienestys ja luonnossa liikkumisen mahdollisuudet.
Lähin iso kaupunki yli 120 km päässä mutta en koe tarvitsevani sieltä mitään.
Miksi ihmeessä muuttaisin täältä pois?
Pudasjärvellä on kaikki mitä ihminen tarvitsee. En tarvitse Helsinkiä mihinkään.
Helsingissä liikaa maahanmuut*tajia
Helsinki on hullu paikka. Jengit ja mam*ut hallitsee. Joillakin alueilla on vaarallista olla. Esim.Vuosaari, Kontula, Jakomäki, Itäkeskus.
Tulepa Turkkuseen. Ja kaada viinaa kurkkuseen. Eikun, täälläkin merenranta, teatterit sun muut. Väkeä vähemmän, ei ruuhkia. Ihmiset mukavia. Asuin kymmenen vuotta Hesois. Muutan takaisin jos vuokrat halpenee.
Helsingissä porukka asuu ahtaissa pikku koirankopeissa joista maksaa niin paljon vuokraa että ei ole varaa käyttää juuri mitään palveluita...toisin kuin minä. Kun sota tulee jäädytte ja kuolette sinne hengiltä väestösuojiinne....toisin kuin minä joka maalla asuvana pärjäilen omavaraisesti hyvin helpostikin. Miesoletetutkin Hesassa ei osaa kuin kännykkää pyöritellä....muuten ovat ihan kädettömiä ja eivät osaa mitään käytännöllistä. Säälittävää. Ei voi oikein miehinä pitää moisia..... En muuttais Hesaan edes maksusta....vastenmielinen paikka. Mut tämän tästä käyn kyl siel teatterissa yms. Kun mulla on varaa siihen halpojen asumiskustannusten vuoksi...
Vain reilu 8,2 miljardia ihmistä. Katsele boxin ulkopuolelle.