Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon tehny havainnon, että mun ikäisen ihmisen (45 v) "kuuluu" sanoa ettei bilettäminen enää kiinnosta

Vierailija
19.12.2025 |

Pitää myös jatkaa sanoen, että kroppakaan ei alkoa ja valvomista enää kestä, ja että mielummin pysyttelee vain rauhassa kotona. 

Meneekö mulla nyt sitten maine, kun en yhdykään tuohon kuoroon ja kerron, että kyllä mä vielä todellakin tykkään bilettää, eli lähteä johonkin discoon, yökerhoon, baariin, missä voi tanssia, ja tykkään myös juoda itseni mukavaan humalaan (niin että on hauskaa, ei mitään sammumisia ja oksentelua kuitenkaan). 

Ja jaksan kyllä ihan valomerkkiin asti. Aamulla voi vähän päätä kivistää, muttei yleensä muuta (muistan syödä illan aikana ja juoda vettä väliin). 

En toki biletä kovin usein... Tai no, jos mainitsen että näitä bileiltoja on ehkä 10 vuodessa, niin kai se on ikäiselleni paljon? 

Arjessa en muuten juo alkoholia, en edes saunakaljoja enkä viiniä ruoan kanssa. Mulle alkoholi kuuluu nimenomaan bilettämiseen ja porukalla hauskanpitoon. 

Mitä ajatuksia herättää? 

Ps. Ai niin, minä en myöskään paheksu jos joku seurassani EI juo. Jostain syystä saan kuitenkin aina kuulla hirveät selitykset miksei joku halua alkoholia ja tulee niin paha olo jne. En tajua miksi näitä mulle selitellään, mulle on ihan fine jos joku haluaa olla selvinpäin, en todellakaan tyrkytä muille mitään. Juomattomuudesta tehdään kauhean iso numero. 

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajansa kaikella. Minua ihmetyttää jotkut "ikinuoret" viiskybäset jne. Miksi pitää hujeltaa kuin joku teini menemään ja vähän esittääkkin sellaista?! Viiskybänen on viiskybänen, ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka yrittäisi mitä tahansa.

Miksi jotkut ihmiset kuvittelevat että vain teinit tai nuoret aikuiset haluavat juhlia? Tai että juhliva ihminen luulee olevansa tai haluaa olla teini?

Niinpä, baarissa voi pitää hauskaa missä iässä vaan. Eikä alkoholiakaan ole pakko juoda.

Vierailija
142/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajansa kaikella. Minua ihmetyttää jotkut "ikinuoret" viiskybäset jne. Miksi pitää hujeltaa kuin joku teini menemään ja vähän esittääkkin sellaista?! Viiskybänen on viiskybänen, ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka yrittäisi mitä tahansa.

Miksi jotkut ihmiset kuvittelevat että vain teinit tai nuoret aikuiset haluavat juhlia? Tai että juhliva ihminen luulee olevansa tai haluaa olla teini?

Niinpä, baarissa voi pitää hauskaa missä iässä vaan. Eikä alkoholiakaan ole pakko juoda.

Ja halutessaan saa juoda, missä iässä tahansa. Mieluiten toki täysi-ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisten silmiin oot jo kolmekymppisenä käytännössä ihan seniili, ainakin toinen jalka haudassa. Sen jälkeen on ihan sama onko 32 vai 68, vanha on anyway. Mä käyn nyt 43 vuotiaana baareissa, keikoilla, festareilla ihan muina naisina, nautin elämästä ja annan nuorten nauttia omastaan yhtälailla. Onhan se vähän hillitön fiilis kun vaikka tupakkapaikalla tai tiskillä itse tanssista hikisenä ja onnellisena huomaat että sua puhutellaan kohteliaasti niinku vanhempia ihmisiä. Oh 🤣

144/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diskossa tanssiminen alkoholia juotuani onnistui minulta ongelmitta joskus 30 vuotta sitten. Nyt joudun valitsemaan jomman kumman ja minä olen valinnut sen tanssimisen. Hauskempaa, kuluu vähemmän rahaa eikä tule krapulaa. Ja jos sitten päätyy keskustelemaan niin sekin onnistuu ilman humalan aiheuttamaa pöntön (lisä)himmenemistä.

M60

Vierailija
145/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisten silmiin oot jo kolmekymppisenä käytännössä ihan seniili, ainakin toinen jalka haudassa. Sen jälkeen on ihan sama onko 32 vai 68, vanha on anyway. Mä käyn nyt 43 vuotiaana baareissa, keikoilla, festareilla ihan muina naisina, nautin elämästä ja annan nuorten nauttia omastaan yhtälailla. Onhan se vähän hillitön fiilis kun vaikka tupakkapaikalla tai tiskillä itse tanssista hikisenä ja onnellisena huomaat että sua puhutellaan kohteliaasti niinku vanhempia ihmisiä. Oh 🤣

Tämä. Ihmetyttää kun ketjussa jauhetaan että ne teinit ja parikymppiset naureskelevat baareissa vanhemmille ihmisille ja pitävät niitä ihan muumioina.

Miksi ketään aikuista ihmistä kiinnostaisi, mitä joku nuori jamppa tai pirkko baarissa hänestä ajattelee? :D En tajua tuota logiikkaa yhtään. Bailaan kuin viimeistä päivää, ja pennut saavat miettiä siitä asiasta ihan mitä lystäävät. Varmaan huono meininki omassa illassa jos muiden ihmisten meno niin kiinnostaa.

146/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ihmetyttää kun ketjussa jauhetaan että ne teinit ja parikymppiset naureskelevat baareissa vanhemmille ihmisille ja pitävät niitä ihan muumioina.

Miksi ketään aikuista ihmistä kiinnostaisi, mitä joku nuori jamppa tai pirkko baarissa hänestä ajattelee? :D En tajua tuota logiikkaa yhtään. Bailaan kuin viimeistä päivää, ja pennut saavat miettiä siitä asiasta ihan mitä lystäävät. Varmaan huono meininki omassa illassa jos muiden ihmisten meno niin kiinnostaa.

Nuorempana on usein ongelmana se, että haluaa liikkua turvallisesti lauman jäsenenä. Silloin se mitä muut ajattelevat tai mitä muiden kuvitellaan ajattelevan on hyvin tärkeää. Lauman valta ja sitten mainostaja kiittää kun on laumalle on helppo myydä muotikamaa. Kun kasvaa aikuisemmaksi niin toivottavasti jossakin vaiheessa tajuaa laumasieluisuuden olevan haitallista.

M60

Vierailija
147/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on laumaeläin.

Vierailija
148/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä. Itseä ei kiinnosta yhtään humalaiset ihmiset, musiikinjytke ja pierunhaju baarissa. Johonkin istuskelupaikkaan tai drinkkibaariin voin lähteä, mutten sielläkään viihdy aamuneljään saakka.

Olen pyörinyt yöelämässä aivan tarpeeksi jo tässä elämässä. Jossain vaiheessa se lakkaa kiinnostamasta. Sellaisilta ihmisiltä, jotka siellä edelleen viihtyvät keski-ikäisinä, on jäänyt nuoruuden biletysvaihe elämättä tai sitten ei muuten vaan ole kasvua ja kehitystä tapahtunut kovinkaan paljon.

Totta. Aikuisuuteen kuuluu hauskanpidon lopettaminen.

Niin? Ei aikuisena kuulu olla mitenkään hauskaa. Aikuisten on tarkoituskin olla vähän tylsiä. Toki voi hauskaa pitää, mutta ei hauskanpito edellä, vaan kehittävyys. Siksi jumppa,kokkaaminen, mukavien jutteleminen ja muut järkevät, mutta rentouttavat harrastukset ovat aikuisille sopivaa irrottelua.

Hauskuus on lapsille, nuorille ja nuorille aikuisille, joilla impulssikontrolli ja pitkän aikavälin suunnittelu on vielä heikompia. Heiltä ymmärtää nopean dopamiinin jahtaamisen.

Jaa, no minä teen kaikkia noita "kehittäviä" juttuja, mutta käyn myös joskus bilettämässä (eli tanssimassa ja muutamalla drinkillä).  Miksi ne sulkisivat toisensa pois?

Vierailija
149/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain perähikiällä? Ei ainakaan isommissa kaupungeissa ketään kiinnosta mitä nelikymppisenä puuhailee.

Tässä oikein hyvä esimerkki asioista, mitä "kuuluu sanoa" ja olla mieltä. Eihän nyt isoissa kaupungeissa koskaan milloinkaan ketään kiinnosta toisten asiat, mutta "perähikiällä" kiinnostaa aina. Omat kokemukset ovat ainakin aivan päinvastaiset.

Vierailija
150/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä alkoi bilettäminen yhdessä nimenomaan kummasti kiinnostamaan kun totesimme molemmille sopivan, että etsimme s-seuraa miehestä, naisesta tai parista. Pieni "aina voi sattua jotain jännää" viba baari- ja discoilloissa. 

Nimim. reilusti yli 45-pari.

Vierailija
151/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla baarien ja yökerhojen edessä roikkuu vaikka minkä ikäistä porukkaa. Itseäni ei kiinnostanut parikymppisenä joten tuskin kiinnostaa myöhemminkään.

M33

Vierailija
152/154 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä täytän 4-5 vuoden sisällä 40 enkä ole juuri koskaan sen pahemmin bilettänyt 

Etkö tiedä varmaksi omaa ikääsi, kun asia pitää ilmaista noin epämääräisesti?

Vierailija
153/154 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa eri mielipiteen niille. Itseäni ei nuorena edes kiinnostanut baarit, koin rasitteeksi.

Minua harmittaa kun nuorena ympäristö painosti baareihin. Kaverit, ja jopa psykologi jonka kanssa juttelin! Ei vanhemmat kuitenkaan. Jotenkin tuntui että pitää mennä baariin, vaikka ei kiinnostanut enkä viihtynyt. Nykynuorille onneksi hyväksytään kait paremmin jos ei kiinnosta.

Vierailija
154/154 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään "kuulu" sanoa noin, mutta moni varmaan sanoo siksi, ettei se bilettäminen tosiaan enää kiinnosta nuoruusvuosien jälkeen. Minulla ei ole pitkään aikaan ole ollut mitään mielenkiintoa lähteä "radalle" tai mennä pirskeisiin. Illallinen ystävien kesken ravintolassa on mukavaa aina toisinaan jos se tapahtuu viikonloppuna ja alkuillasta, koska haluan olla jo kotona viimeistään yhdeksältä rauhoittumassa hyviin yöuniin. Ikää 50v.