Oon tehny havainnon, että mun ikäisen ihmisen (45 v) "kuuluu" sanoa ettei bilettäminen enää kiinnosta
Pitää myös jatkaa sanoen, että kroppakaan ei alkoa ja valvomista enää kestä, ja että mielummin pysyttelee vain rauhassa kotona.
Meneekö mulla nyt sitten maine, kun en yhdykään tuohon kuoroon ja kerron, että kyllä mä vielä todellakin tykkään bilettää, eli lähteä johonkin discoon, yökerhoon, baariin, missä voi tanssia, ja tykkään myös juoda itseni mukavaan humalaan (niin että on hauskaa, ei mitään sammumisia ja oksentelua kuitenkaan).
Ja jaksan kyllä ihan valomerkkiin asti. Aamulla voi vähän päätä kivistää, muttei yleensä muuta (muistan syödä illan aikana ja juoda vettä väliin).
En toki biletä kovin usein... Tai no, jos mainitsen että näitä bileiltoja on ehkä 10 vuodessa, niin kai se on ikäiselleni paljon?
Arjessa en muuten juo alkoholia, en edes saunakaljoja enkä viiniä ruoan kanssa. Mulle alkoholi kuuluu nimenomaan bilettämiseen ja porukalla hauskanpitoon.
Mitä ajatuksia herättää?
Ps. Ai niin, minä en myöskään paheksu jos joku seurassani EI juo. Jostain syystä saan kuitenkin aina kuulla hirveät selitykset miksei joku halua alkoholia ja tulee niin paha olo jne. En tajua miksi näitä mulle selitellään, mulle on ihan fine jos joku haluaa olla selvinpäin, en todellakaan tyrkytä muille mitään. Juomattomuudesta tehdään kauhean iso numero.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta 31, mutta sisäinen täti-ihminen on jo saanut aika paljon valtaa. Olen oikeastaan helpottunut, että enää ei "tarvitse" mennä yökerhoon, jossa on huonoa jumputusmusiikkia ja niin kovat desibelit, että ei voi jutella vaan pelkästään liikehtiä eläimellisesti ja esittää, että se on hauskaa. Ei tietysti olisi varsinaisesti tarvinnut nuorempanakaan, mutta oudosti tuli ryhmäpaineen mukana mentyä.
Sen sijaan viihdyn istuskelupaikoissa hyvän oluen tai viinin äärellä kavereiden kanssa ja juttelen. Revittelen mieluummin verbaalisesti kuin kehollisesti.
Nimenomaan: esittää että se on hauskaa. Miesten mielestä ketkuttaminen ja munan hinkuttaminen ehkä on hauskaa, naiselle tuo on vammaisuutta.
"Minusta on ihan normaalia käydä omien lasten kanssa baarissa"
Miten paljastaa olevansa luuseri sanomatta sitä suoraan.
Näin 50 v. sanoisin, että olet vähemmistössä kuitenkin. Ihan jo hormonimuutoksetkin aiheuttaa esim. huonomman alkoholin siedon. Tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Olen 6-kymppinen ja mietin viikonloppuna, että pitäisikö lähteä Kaapelitehtaalle teknobileisiin. En lähtenyt, kun lapset tulivat käymään. Viimeisen viiden vuoden aikana bilehalut ovat hiipuneet, mutta siihen asti jaksoin roikkua yökerhoissa tappiin, välillä lasten ja heidän kavereidensa kanssa.
Anteeksi, mutta tämä on kaikista säälittävin bilettäjien muoto. Nämä jotka dokaavat lastensa kanssa ja roikkuvat väkisin jonkun parikymppisten porukoissa. Minusta joskus voi bilettää, oli sitten minkä ikäinen vain, mutta tuo on noloa.
Kuusikymppisen lapset taitavat olla jo lähempänä neljääkymppiä itsekin.
Minusta on ihan normaalia käydä omien lasten kanssa baarissa
Ei ole. Kenties wt kulttuurissa tämä on, mutta ei ole muuten normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tää on, mutta onhan se nyt outoa, jos bilettäminen tuossa iässä kiinnostaa. Etkö sä ap muista miten sitä itse parikymppisinä naureskeli niille kypsille mummeleille, jotka heilui kännissä jossain yökerhossa tai keikoilla.
Joo. Naisena vielä uusi näkökulma tähän, että eivät pariudu niiden bilekavereidensa kanssa, vaan raahautuvat bileiden jälkeen jonkun vastuullisen naisen ovelle nyyhkimään, etteivät ne biletyttöset ole vakavasti otettavia tai puoleensavetäviä kumppaneita. Voi herran pieksut sentään. Kuvitteletteko itse olevanne, kun se vastuullinen nainen on raatanut sen ajan, kun te olette ryypänneet parikymppisten kanssa? Halojata halloo, typerykset. Sieltä omasta harrastusporukasta pariudutte sen oman henkisen tasonne kanssa. Ei tarvitse tulla toisten oville ruikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tää on, mutta onhan se nyt outoa, jos bilettäminen tuossa iässä kiinnostaa. Etkö sä ap muista miten sitä itse parikymppisinä naureskeli niille kypsille mummeleille, jotka heilui kännissä jossain yökerhossa tai keikoilla.
Joo. Naisena vielä uusi näkökulma tähän, että eivät pariudu niiden bilekavereidensa kanssa, vaan raahautuvat bileiden jälkeen jonkun vastuullisen naisen ovelle nyyhkimään, etteivät ne biletyttöset ole vakavasti otettavia tai puoleensavetäviä kumppaneita. Voi herran pieksut sentään. Kuvitteletteko itse olevanne, kun se vastuullinen nainen on raatanut sen ajan, kun te olette ryypänneet parikymppisten kanssa? Halojata halloo, typerykset. Sieltä omasta harrastusporukasta pariudutte sen oman henkisen tasonne kanssa. Ei tarvitse tulla toisten oville ruikuttamaan.
Sen lisäksi että tuon päihteidenkäytön tulee loppua, myös polygamisuuden tulee. Yksi vaimo, yksi perhe, yksi yritys. Ette tarvitse enempää. Jos on vaikeuksia sitoutua näihin ja vaihtuvat kuin sukat jalassa niin sitten on parempi ehkä ihan rauhassa katsella, mistä hommassa on kyse, ennen kuin alkaa sotkemaan rahojaan yhteenkään, tai munaansa sen puoleen. Kaikkeen ei tarvitse hypätä pää edellä mukaan ennen kuin tietää, mikä on pelin henki ja jutun juoni.
Olen 45 v ja tykkään bilettää jos ollaan jonkun kotona musiikkia kuunellen tai sitten lähiräkälässä,jonne voi mennä vaikka yöpuvussa. Yökerhot tahmeine tanssilattioineen eivät enää nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä. Itseä ei kiinnosta yhtään humalaiset ihmiset, musiikinjytke ja pierunhaju baarissa. Johonkin istuskelupaikkaan tai drinkkibaariin voin lähteä, mutten sielläkään viihdy aamuneljään saakka.
Olen pyörinyt yöelämässä aivan tarpeeksi jo tässä elämässä. Jossain vaiheessa se lakkaa kiinnostamasta. Sellaisilta ihmisiltä, jotka siellä edelleen viihtyvät keski-ikäisinä, on jäänyt nuoruuden biletysvaihe elämättä tai sitten ei muuten vaan ole kasvua ja kehitystä tapahtunut kovinkaan paljon.
Totta. Aikuisuuteen kuuluu hauskanpidon lopettaminen.
Hauskuus on subjektiivista. Taaperon mielestä toisen päälle kakkaaminen on hauskaa, jos tätä jatkaa lapsuuteen ja aikuisikään niin sinua pidetään debiilinä ja poistetaan ihmisten keskuudesta. Sama juttu
Vastuuta voi kantaa ja bilettää silti välillä. Ei varmaan tullut mieleenkään? Harva bilettäjäkään kuitenkaan juhlii ihan 24/7.
20vuotiaana kun biletin katsoin 60v mummoja kännissä ja mietin että mitä hittoa. Miksi ne ei ole nukkumassa? Kuinka ne jaksaa vielä leikkiä parikymppisiä. Ja varsinkin risteilyillä.
Vanhat ukot yritti iskeä niitä joutui lähtemään karkuun.
Eli joo, ei kuulu mummot ja papat nuorten paikkaan kännissä heilumaan. Tanssimaan ja nauttimaan illasta toki.
En ole 10v käynyt bilettää, sitten kolmekymppisten ja tekee mieli mennä tanssimaan, kevyt hiprakka ja ihan vaan tanssia.
Papoille kyllä on bilepaikat maailmalla, bordellit. Varsinkin sinisten pillereiden ystäville, mutta mummoille ei ole omaa paikkaa edes ihan vaan tanssia.
mitä? ei kuulu, me ollaan täällä dico hile latialla, EI KUULU!
Juu, jo minun ikäluokassani (30 v) pidetään vähän jälkeenjääneinä niitä, jotka tykkää vielä käydä silloin tällöin radalla vetämässä naamat, tai vetävät kännit kotona. Pitäisi nauraa äidillisesti parikymppisille, jotka sitä tekevät ja väittää löytäneensä parempaa ja todella kehittävää tekemistä juomisen tilalle. Todellisuudessa tilalle on tullut puhelimen pläräys ja sipsien syönti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä. Itseä ei kiinnosta yhtään humalaiset ihmiset, musiikinjytke ja pierunhaju baarissa. Johonkin istuskelupaikkaan tai drinkkibaariin voin lähteä, mutten sielläkään viihdy aamuneljään saakka.
Olen pyörinyt yöelämässä aivan tarpeeksi jo tässä elämässä. Jossain vaiheessa se lakkaa kiinnostamasta. Sellaisilta ihmisiltä, jotka siellä edelleen viihtyvät keski-ikäisinä, on jäänyt nuoruuden biletysvaihe elämättä tai sitten ei muuten vaan ole kasvua ja kehitystä tapahtunut kovinkaan paljon.
Niin? Ei aikuisena kuulu olla mitenkään hauskaa. Aikuisten on tarkoituskin olla vähän tylsiä. Toki voi hauskaa pitää, mutta ei hauskanpito edellä, vaan kehittävyys. Siksi jumppa, kokkaaminen, mukavien jutteleminen ja muut järkevät, mutta rentouttavat harrastukset ovat aikuisille sopivaa irrottelua.
Hauskuus on lapsille, nuorille ja nuorille aikuisille, joilla impulssikontrolli ja pitkän aikavälin suunnittelu on vielä heikompia. Heiltä ymmärtää nopean dopamiinin jahtaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ei aikuisena kuulu olla mitenkään hauskaa. Aikuisten on tarkoituskin olla vähän tylsiä. Toki voi hauskaa pitää, mutta ei hauskanpito edellä, vaan kehittävyys. Siksi jumppa,
:D :D
Kammottavaa.
Onneksi todellisessa elämässä hauskanpidolla ei ole ikärajaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, jo minun ikäluokassani (30 v) pidetään vähän jälkeenjääneinä niitä, jotka tykkää vielä käydä silloin tällöin radalla vetämässä naamat, tai vetävät kännit kotona. Pitäisi nauraa äidillisesti parikymppisille, jotka sitä tekevät ja väittää löytäneensä parempaa ja todella kehittävää tekemistä juomisen tilalle. Todellisuudessa tilalle on tullut puhelimen pläräys ja sipsien syönti
Tämä. En ole sitten äidiksi tultuani käynyt yössä, mutta voin kuvitella etten kestäisi nähdä tillintallin olevia nuoria vaaran partaalla ja kutsuisin paikalle ambulanssin, poliisin ja palokunnan ja lastensuojelun varmistamaan lapsukaiset sänkyynsä nukkumaan viimeistään kello 23:00. En ymmärrä miten itse selvisin hurjista bileistä hengissä tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä seurauksena aikuisesta tulee muumio. Normaalia kehitystä.
Rajansa kaikella. Minua ihmetyttää jotkut "ikinuoret" viiskybäset jne. Miksi pitää hujeltaa kuin joku teini menemään ja vähän esittääkkin sellaista?! Viiskybänen on viiskybänen, ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka yrittäisi mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En ole sitten äidiksi tultuani käynyt yössä, mutta voin kuvitella etten kestäisi nähdä tillintallin olevia nuoria vaaran partaalla ja kutsuisin paikalle ambulanssin, poliisin ja palokunnan ja lastensuojelun varmistamaan lapsukaiset sänkyynsä nukkumaan viimeistään kello 23:00. En ymmärrä miten itse selvisin hurjista bileistä hengissä tähän päivään.
Nuorena alkoholia ja valvomista kestää hyvin. Olihan se hauskaa ja jännää, alkoholi nauratti ja rohkaisi. Sitten jossain vaiheessa ikä tuli vastaan, ja ryyppäämällä sai itsensä vain itkemään, suuttumaan tai nuokkumaan, ja darra alkoi kestää useamman päivän.
Ehkä ihan hyvä että kroppa ja alkoholi yhdessä antoivat ymmärtää, että nyt on aika lopettaa, kun en sitä itse muuten näyttänyt tajuavan.
Kyllä niillä penskoilla on radalla asiat paljon paremmin kuin keski-ikäisillä. Meille tulee holista niin hirveä olo, että jopa kestovaippailusta ja sormiruokailusta juttelu muiden äityliinien kanssa on rattoisampaa perjantai-illan ajanvietettä
Vierailija kirjoitti:
Rajansa kaikella. Minua ihmetyttää jotkut "ikinuoret" viiskybäset jne. Miksi pitää hujeltaa kuin joku teini menemään ja vähän esittääkkin sellaista?! Viiskybänen on viiskybänen, ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka yrittäisi mitä tahansa.
Miksi jotkut ihmiset kuvittelevat että vain teinit tai nuoret aikuiset haluavat juhlia? Tai että juhliva ihminen luulee olevansa tai haluaa olla teini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Parempi tosiaan että ilonpilaajat pysyvät omissa tönöissään kun muut pitävät hauskaa.
Kuusikymppisen lapset taitavat olla jo lähempänä neljääkymppiä itsekin.
Minusta on ihan normaalia käydä omien lasten kanssa baarissa