Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon tehny havainnon, että mun ikäisen ihmisen (45 v) "kuuluu" sanoa ettei bilettäminen enää kiinnosta

Vierailija
19.12.2025 |

Pitää myös jatkaa sanoen, että kroppakaan ei alkoa ja valvomista enää kestä, ja että mielummin pysyttelee vain rauhassa kotona. 

Meneekö mulla nyt sitten maine, kun en yhdykään tuohon kuoroon ja kerron, että kyllä mä vielä todellakin tykkään bilettää, eli lähteä johonkin discoon, yökerhoon, baariin, missä voi tanssia, ja tykkään myös juoda itseni mukavaan humalaan (niin että on hauskaa, ei mitään sammumisia ja oksentelua kuitenkaan). 

Ja jaksan kyllä ihan valomerkkiin asti. Aamulla voi vähän päätä kivistää, muttei yleensä muuta (muistan syödä illan aikana ja juoda vettä väliin). 

En toki biletä kovin usein... Tai no, jos mainitsen että näitä bileiltoja on ehkä 10 vuodessa, niin kai se on ikäiselleni paljon? 

Arjessa en muuten juo alkoholia, en edes saunakaljoja enkä viiniä ruoan kanssa. Mulle alkoholi kuuluu nimenomaan bilettämiseen ja porukalla hauskanpitoon. 

Mitä ajatuksia herättää? 

Ps. Ai niin, minä en myöskään paheksu jos joku seurassani EI juo. Jostain syystä saan kuitenkin aina kuulla hirveät selitykset miksei joku halua alkoholia ja tulee niin paha olo jne. En tajua miksi näitä mulle selitellään, mulle on ihan fine jos joku haluaa olla selvinpäin, en todellakaan tyrkytä muille mitään. Juomattomuudesta tehdään kauhean iso numero. 

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä. Itseä ei kiinnosta yhtään humalaiset ihmiset, musiikinjytke ja pierunhaju baarissa. Johonkin istuskelupaikkaan tai drinkkibaariin voin lähteä, mutten sielläkään viihdy aamuneljään saakka.

Olen pyörinyt yöelämässä aivan tarpeeksi jo tässä elämässä. Jossain vaiheessa se lakkaa kiinnostamasta. Sellaisilta ihmisiltä, jotka siellä edelleen viihtyvät keski-ikäisinä, on jäänyt nuoruuden biletysvaihe elämättä tai sitten ei muuten vaan ole kasvua ja kehitystä tapahtunut kovinkaan paljon.

Totta. Aikuisuuteen kuuluu hauskanpidon lopettaminen.

Vierailija
102/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletys kiinnosti 16 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juoppojen örvellyksen kuunteleminen hauskaa?

Lopetin baarissa käynnin kolkytvuotiaana. En ymmärtänyt niitä juhlia.

Ihan muut harrastukset ja seura korvasivat "juhlimisen"

Vierailija
104/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin harppova nelikymppinen on lähinnä säälittävä näky. 

Vierailija
105/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Olen 6-kymppinen ja mietin viikonloppuna, että pitäisikö lähteä Kaapelitehtaalle teknobileisiin. En lähtenyt, kun lapset tulivat käymään. Viimeisen viiden vuoden aikana bilehalut ovat hiipuneet, mutta siihen asti jaksoin roikkua yökerhoissa tappiin, välillä lasten ja heidän kavereidensa kanssa. 

Anteeksi, mutta tämä on kaikista säälittävin bilettäjien muoto. Nämä jotka dokaavat lastensa kanssa ja roikkuvat väkisin jonkun parikymppisten porukoissa. Minusta joskus voi bilettää, oli sitten minkä ikäinen vain, mutta tuo on noloa.

Vierailija
106/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä. Itseä ei kiinnosta yhtään humalaiset ihmiset, musiikinjytke ja pierunhaju baarissa. Johonkin istuskelupaikkaan tai drinkkibaariin voin lähteä, mutten sielläkään viihdy aamuneljään saakka.

Olen pyörinyt yöelämässä aivan tarpeeksi jo tässä elämässä. Jossain vaiheessa se lakkaa kiinnostamasta. Sellaisilta ihmisiltä, jotka siellä edelleen viihtyvät keski-ikäisinä, on jäänyt nuoruuden biletysvaihe elämättä tai sitten ei muuten vaan ole kasvua ja kehitystä tapahtunut kovinkaan paljon.

Oletko sitä lajia, joka ei osaa pitää hauskaa ilman viinaa? Ainoa hauskanpidon muoto on biletys? Aika köyhää mahtaa olla elämä, ainakin noin henkisesti.

Vierailija
107/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä lajia, joka ei osaa pitää hauskaa ilman viinaa? Ainoa hauskanpidon muoto on biletys? Aika köyhää mahtaa olla elämä, ainakin noin henkisesti.

En. Omituinen ajatus.

Vierailija
108/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi 45-vuotiaalla yleensä on jo sen verran itsetuntoa, että hän ei välitä siitä mitä 'kuuluu' tehdä vaan tekee mitä haluaa.  Itse olen tuota luokkaa ja kyllä ystäväpiirissä käydään paljon vielä konserteissa, festareilla, ravintoloissa, viini/cocktailbaareissa, matkustellaan jne. Osalla on lapsia, osalla ei, mutta kyllä ne lapsellisekin löytävät hoitajan lapsilleen jos haluavat keikalla. Olen muuten nähnyt EDM-keikoilla ihan eläkeläisiäkin, ei elämän tarvitse pysähtyä vaikka vanhenee.

No just näin. Ihan ihme käsitys, että 45-vuotiaana jotenkin PITÄISi olla jotain tiettyä mieltä. Kun vihdoin voi ja saa olla just sitä mitä on.

Ja mä en ole ikinä tykännyt keikoista tai mistään yökerhomeiningistä saati pubeissa notkumisesta. Hirveintä mitä tiedän. Mutta mua ei haittaa yhtään se, että joku toinen kovastikin tykkää. 

Vierailija
109/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tää on, mutta onhan se nyt outoa, jos bilettäminen tuossa iässä kiinnostaa. Etkö sä ap muista miten sitä itse parikymppisinä naureskeli niille kypsille mummeleille, jotka heilui kännissä jossain yökerhossa tai keikoilla. 

Vierailija
110/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baariin harppova nelikymppinen on lähinnä säälittävä näky. 

Todella. Kyllä elämässä on ihan muuta sisältöä tuossa iässä. Ei ole tarvetta eikä kiinnostusta olla mikään pubiruusu. 

Vierailija
111/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Olen 6-kymppinen ja mietin viikonloppuna, että pitäisikö lähteä Kaapelitehtaalle teknobileisiin. En lähtenyt, kun lapset tulivat käymään. Viimeisen viiden vuoden aikana bilehalut ovat hiipuneet, mutta siihen asti jaksoin roikkua yökerhoissa tappiin, välillä lasten ja heidän kavereidensa kanssa. 

Anteeksi, mutta tämä on kaikista säälittävin bilettäjien muoto. Nämä jotka dokaavat lastensa kanssa ja roikkuvat väkisin jonkun parikymppisten porukoissa. Minusta joskus voi bilettää, oli sitten minkä ikäinen vain, mutta tuo on noloa.

Kamalaa sille lapsellekin, kun äiti tai isä änkeää mukaan. 

Vierailija
112/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se säälittävää jos vanhat luuskat ja papparaiset heiluu yöelämässä nuorison seassa. 

Vierailija
113/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskuus on subjektiivista. Taaperon mielestä toisen päälle kakkaaminen on hauskaa, jos tätä jatkaa lapsuuteen ja aikuisikään niin sinua pidetään debiilinä ja poistetaan ihmisten keskuudesta. Sama juttu jos bilettää, sekoilee ja välttelee vastuuta pitkälle yli 30v.

Ensin ollaan vanhempien kanssa, sitten mennään kouluun. 20-30v on vapaata aikaa kun saa nauttia elämän iloista, kunhan kouluttautuu ja huolehtii, ettei joudu ongelmiin. Sitten alkaa vastuun kanto. 45v bilettäjä tai esim.  seksiaddiktit, ym. ovat jääneet kelkasta ja debiilejä. Kehitysvammaisten kanssa holhoukseen kuuluvia.

Vierailija
114/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä oon 26, enkä tykkää bilettää. Tulee päänsärky ja krapula, enkä nää mitään hauskaa siinä, että tanssitaan tahmaisella tanssilattialla tunteja ilman että puhutan mitään, koska melun takia mitään ei kuule. Välissä käydään tilaamassa ylikallista juomaa baaritiskillä, jossa joutuu jonottamaan 30min. 

Eri asia joku keikka, festarit tai pubi, mutta tollasesta pelkästä tanssimisesta melussa kännisten ihmisten keskellä en vaan saa yhtään mitään. Etenkään varattuna.

Vierailija
115/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskuus on subjektiivista. Taaperon mielestä toisen päälle kakkaaminen on hauskaa, jos tätä jatkaa lapsuuteen ja aikuisikään niin sinua pidetään debiilinä ja poistetaan ihmisten keskuudesta. Sama juttu

Jos perustaa perheen, niin useamman perheen perustaminen on debiiliä. Kun omat lapset on kasvaneet aikuisiksi, vanhemman tulee keskittyä isovanhemman roliin ja jumalaa kohti kääntymiseen, tai mahdollisesti esim. liiketaloudellisiin tai muuhun perintöön keskittyviin asiohin. Jos elää itsekkäästi kuin lapsi ja tai alhaisesti kuin apina, ei vaan pääse jatkoon. 

Kaikesta tulee hauskaa, kun asialle omistautuu ja opettelee sen kunnolla. Polkupyörällä ajaminenkin on aluksi vaikeaa, pelottavaa ja inhottavaa. Jos ei itsekseen pysty kasvamaan aikuiseksi niin sitten voi mennä hakemaan apua vaikkapa kirkkoisältä, siinä ei ole mitään väärää. Ei se lapsikaan itse opettele ajamaan polkupyörää - tai ainakin äärimmäisen harva opettelee itse - vaan aikuinen patistaa ja tukee.

Hakekaa siis apua, jos ette itse pääse peter pan -kuopistanne ylös. Etsiytykää vastuulliseen seuraan ja sanokaa, että haluatte oppia.

Vierailija
116/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minusta kait bileet ja baarissakäynti ovat osa nuoruutta. Kun itse siellä kävin joskus alle kolmikymppisenä niin teinithän siellä oli, eikait nelikymppisiä enää baareissa näy. Minusta elämässä on paljon muutakin ja jää elämättä ja kokematta jos ei osaa kääntää sivuja eteenpäin.  Alle kolmikymppisenä oli baarit. Sen jälkeen naiset ja deittailu, tosi paljon yhteisiä kivoja viikonloppu seikkailuja. Ei tulisi mieleenkään esim etsiä seuraa baareista, varmaan se viimeinen epätoivoisin vaihtoehto olisi. M40

Vierailija
117/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuunsa saa valita itse, mutta vastuutta ei voi aikuinen elää. Haluatteko perustaa perheen, yrityksen, tai tehdä jotakin muuta merkittävää, ihmiskuntaa edistävää. Miettikää, rukoilkaa, pohdiskelkaa. Se saa olla hauskaakin, mutta se ei saa olla sitä tasoa, mitä lapset tekevät. Lapsilla on omat leikkikenttänsä syystä.

Vierailija
118/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 31, mutta sisäinen täti-ihminen on jo saanut aika paljon valtaa. Olen oikeastaan helpottunut, että enää ei "tarvitse" mennä yökerhoon, jossa on huonoa jumputusmusiikkia ja niin kovat desibelit, että ei voi jutella vaan pelkästään liikehtiä eläimellisesti ja esittää, että se on hauskaa. Ei tietysti olisi varsinaisesti tarvinnut nuorempanakaan, mutta oudosti tuli ryhmäpaineen mukana mentyä.

Sen sijaan viihdyn istuskelupaikoissa hyvän oluen tai viinin äärellä kavereiden kanssa ja juttelen. Revittelen mieluummin verbaalisesti kuin kehollisesti.

Vierailija
119/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkä tauko biletyksestä, mutta nyt aion muuttaa tilanteen. Viimeksi juhlin vesiselvänä pikkujouluissa aamukuuteen 😁 Oli niin siistä tanssia koko yö ja ketään ei kiinnostanu miksen juo tai join alkoholittomia. Meidän seurue oli muutenkin tosi hyväkäytöksisyä eikå kulaan örveltäny mitään ja pidettiim vaan hauskaa. 

Kyllä siellä baareissa saa minkä ikåset käydä, ettå tuosta nyt ei kannata mitään huonoja fiiliksiä ottaa jos käy vaikka useinkin. Eikä kaikki mene sinne seuraa etsimään vaan pelkästään nauttimaan musiikista tanssista ja yhdessä olosta hyvän porukan kanssa. 

Vierailija
120/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään kummallista. Ei herätä mitään ajatuksia kunhan et syyllistä heitä joita biletys ei kiinnosta (enää) tippaakaan.

En tietenkään syyllistä. Lähinnä tuntuu että minua syyllistetään ja pidetään nolona "kun en ole niinkuin tässä iässä kuuluisi". 

Ap

Sinusta vain tuntuu siltä.

Oikeasti ketään ei kiinnosta miten paljon sinä jaksat bilettää.