Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon tehny havainnon, että mun ikäisen ihmisen (45 v) "kuuluu" sanoa ettei bilettäminen enää kiinnosta

Vierailija
19.12.2025 |

Pitää myös jatkaa sanoen, että kroppakaan ei alkoa ja valvomista enää kestä, ja että mielummin pysyttelee vain rauhassa kotona. 

Meneekö mulla nyt sitten maine, kun en yhdykään tuohon kuoroon ja kerron, että kyllä mä vielä todellakin tykkään bilettää, eli lähteä johonkin discoon, yökerhoon, baariin, missä voi tanssia, ja tykkään myös juoda itseni mukavaan humalaan (niin että on hauskaa, ei mitään sammumisia ja oksentelua kuitenkaan). 

Ja jaksan kyllä ihan valomerkkiin asti. Aamulla voi vähän päätä kivistää, muttei yleensä muuta (muistan syödä illan aikana ja juoda vettä väliin). 

En toki biletä kovin usein... Tai no, jos mainitsen että näitä bileiltoja on ehkä 10 vuodessa, niin kai se on ikäiselleni paljon? 

Arjessa en muuten juo alkoholia, en edes saunakaljoja enkä viiniä ruoan kanssa. Mulle alkoholi kuuluu nimenomaan bilettämiseen ja porukalla hauskanpitoon. 

Mitä ajatuksia herättää? 

Ps. Ai niin, minä en myöskään paheksu jos joku seurassani EI juo. Jostain syystä saan kuitenkin aina kuulla hirveät selitykset miksei joku halua alkoholia ja tulee niin paha olo jne. En tajua miksi näitä mulle selitellään, mulle on ihan fine jos joku haluaa olla selvinpäin, en todellakaan tyrkytä muille mitään. Juomattomuudesta tehdään kauhean iso numero. 

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin riittää paikkoja aikuisille mikäli haluaa, mummotunneli, Story Ville, Zetor. Kerran kesässä on hauska käydä baarissa 

Vierailija
42/154 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ttua se "bilettäminen" on?

Tykkään dokaa ja käydä keikoilla ja festareilla.

M53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kerrotaan aina suunnilleen samoilla sanoilla. En itsekään kyllä enää oikein jaksa, mutta olen kummastellut tuota kaavamaisuutta.

Vierailija
44/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tätä ap:n taivastelua. Mitä oikein haluat, sitäkö että täällä sanotaan, että olet tosi reipas ja nuorekas, ja ne sinun tuttusi jotka eivät halua bilettää, ovat tylsiä ja ankeita?  Ja vielä lisäksi että he varmaan puhuvat sinusta katkerina jotain pahaa, ja sinulta menee maine. Asiahan on yksinkertaisuudessaan niin, että nuoruuden biletysajat ovat monille muistoissa tosi ihania aikoja, silloin oli hauskaa, löytyi kavereita ja romansseja, ja kun ei sitten jaksa ja huvita, niin se tuntuu isolta muutokselta ja sitten sitä ihmettelee. Kyllä se ihmettelykin sitten loppuu jossain vaiheessa. Kun alkaa tulla 50 mittariin niin ei tarvitse selitellä itselleen eikä muillekaan että nuoruus on ohi. 

Vierailija
45/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 43v ja hieman ärsyttäväähän se on että osa ystävistä on yksi toisensa jälkeen alkaneet himmailla ja elää kuin vanhat ihmiset - aikaisin nukkumaan, ei hilpeää bileiltaa, ei hauskaa, ei mitään. Vain arkea ja harmaata. Onneksi on elämässä samanmielisiä kuin itse, ja käydään edelleen keikoilla ja festareilla. Naureskelua en ole huomannut, ehkä siksi että ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku 20v pimu ajattelee. Luulin itsekin nuorempana että tähän ikään on jo rauhoittunut. Ei näköjään menohalut lopu, haluan nauttia elämästä niin kauan kuin jalka nousee. Ja mikäs siinä. Jokainen eläköön kuten haluaa mutta itse en ole vielä valmis kotisohvaelämään. Sitä oli tarpeeksi lasten ollessa pieniä, joten taukoakin hauskanpidosta on ollut. 
Krapula on joo pahempi kuin nuorena, mutta johtunee enemmänkin siitä että ottaa harvemmin. Mitään tissuttelua en harrasta, juon vain kun juhlin.  Kohta vain mietittävä ettei päädy samoihin bileisiin lasten kanssa.

Mikään ei ole niin ihanaa kuin hyvä keikka lämpimässä kesäillassa festareilla, hauskassa seurassa. Aivan parasta.  Rakastan ihmisiä, uusia tuttavuuksia, sitä tunnetta kun taivas on rajana. Tanssia, naurua. Lempibiisin laulamista niin että seuraavana päivänä ei ääntä lähde. Kohta ollaan kiikkustuolissa, onpahan mitä muistella. Jos se jotakin haittaa, antaa haitata - ei ole mun ongelma. 

Vierailija
46/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku käy. Itellä tulee varmaan 10 vuotta edellisestä baarireissusta. 

M34

Vierailija
47/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin baareissa käymisen ja juomisen 32 vuotiaana, en ole menettänyt yhtään mitään. Päinvastoin kaikkea paljon parempaa on tullut tilalle. 

Vierailija
48/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on hienovarainen vihje, ettei kannata pyytää ihmistä lähtemään baanalle tai kertoa hänelle baarijuttuja. Paasaaminen mistä tahansa asiasta on toki ärsyttävää.  Ei se lähtökohtaisesti tarkoita ihmisen tuomitsemista, vaikeki haluaisi osallistua itse.

Vierailija
49/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin bilettämisen kavereiden kanssa, koska meni vain miesten huomion hakemiseksi, joka ei minua kiinnostanut

Vierailija
50/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heränneet ajatukset:

- olet todella myöhässä jos vasta 45:vnä tuollaista mietit. Normaalit ihmiset lopettavat bilettämisen jo kolmekymppisenä.

- jos et vieläkään halua lopettaa niin et todennäköisesti tule koskaan aikuistumaan, elät peter pan syndroomaa. Eikä siinä mitään, moni elää. Mutta hyväksy, että kaikki eivät halua elää peter panin kanssa

Vierailija
51/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 43v ja hieman ärsyttäväähän se on että osa ystävistä on yksi toisensa jälkeen alkaneet himmailla ja elää kuin vanhat ihmiset - aikaisin nukkumaan, ei hilpeää bileiltaa, ei hauskaa, ei mitään. Vain arkea ja harmaata. Onneksi on elämässä samanmielisiä kuin itse, ja käydään edelleen keikoilla ja festareilla. Naureskelua en ole huomannut, ehkä siksi että ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku 20v pimu ajattelee. Luulin itsekin nuorempana että tähän ikään on jo rauhoittunut. Ei näköjään menohalut lopu, haluan nauttia elämästä niin kauan kuin jalka nousee. Ja mikäs siinä. Jokainen eläköön kuten haluaa mutta itse en ole vielä valmis kotisohvaelämään. Sitä oli tarpeeksi lasten ollessa pieniä, joten taukoakin hauskanpidosta on ollut. 
Krapula on joo pahempi kuin nuorena, mutta johtunee enemmänkin siitä että ottaa harvemmin. Mitään tissuttelua en harrasta, juon vain kun juhlin.  Kohta vain mietittävä ettei päädy

Hyi helvetti. Mitenkähän elämää voisi elää niin, ettei törmäisi koskaan missään vaiheessa tällaisiin tyyppeihin.

Vierailija
52/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä ap:n taivastelua. Mitä oikein haluat, sitäkö että täällä sanotaan, että olet tosi reipas ja nuorekas, ja ne sinun tuttusi jotka eivät halua bilettää, ovat tylsiä ja ankeita?  Ja vielä lisäksi että he varmaan puhuvat sinusta katkerina jotain pahaa, ja sinulta menee maine. Asiahan on yksinkertaisuudessaan niin, että nuoruuden biletysajat ovat monille muistoissa tosi ihania aikoja, silloin oli hauskaa, löytyi kavereita ja romansseja, ja kun ei sitten jaksa ja huvita, niin se tuntuu isolta muutokselta ja sitten sitä ihmettelee. Kyllä se ihmettelykin sitten loppuu jossain vaiheessa. Kun alkaa tulla 50 mittariin niin ei tarvitse selitellä itselleen eikä muillekaan että nuoruus on ohi. 

Nämä aikuiset, jotka alkavat elämään uutta nuoruutta kun lapset lentävät pesästä, osoittavat kognitiivista kypsymättömyyttä. Tavallaan ymmärrän sen, että nuorena on typerä ja kaiken maailman hedonistiset ja sukuelimelliset nautinnot vievät, kun perisynnistä syntyy alkeelliseen ja typerään lihakehoon pieneksi vauvaksi ja lapseksi. Mutta se että tekee tuon uudestaan ja uudestaan... Ei voi olla kyse muusta kuin aivojen kehittymättömyydestä. Että edes omien lasten aikuistuminen ei työnnä itseä sinne ylösnousemuksen polulle vaan edelleen palataan sinne apinatasolle uudestaan ja uudestaan. Surullista.

Vierailija
53/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei koskaan bilettäminen kiinnostanut, ei edes teininä. Mieluummin katsoin Stargåtea DVD:ltä ja join kokista.

N38

Vierailija
54/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sanoa noin. Minä olen bilettänyt 40-50v. On jokaisen oma valinta mitä tekee. 

Vierailija
55/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En biletä, mutta oikeissa tansseissa käyn pari kertaa viikossa

Paljon terveellisempää

Vierailija
56/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurimmalla osalla se on on. Tunnen kyllä 40-50 v naisia, jotka tykkäävät edelleen bilettää, mutta harvinaisempaa se on. Onko kyse siitä, että muut haluaisivat sinun olevan kuten he, vai haluaisitko muiden olevan kuten sinä? Harva aikuinen ihminen vallan järkyttyy siitä että joku käy baarissa.

Vierailija
57/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään kummallista. Ei herätä mitään ajatuksia kunhan et syyllistä heitä joita biletys ei kiinnosta (enää) tippaakaan.

En tietenkään syyllistä. Lähinnä tuntuu että minua syyllistetään ja pidetään nolona "kun en ole niinkuin tässä iässä kuuluisi". 

Ap

Vietät aikaasi itsellesi väärässä seurassa.//eri

Vierailija
58/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurimmalla osalla se on on. Tunnen kyllä 40-50 v naisia, jotka tykkäävät edelleen bilettää, mutta harvinaisempaa se on. Onko kyse siitä, että muut haluaisivat sinun olevan kuten he, vai haluaisitko muiden olevan kuten sinä? Harva aikuinen ihminen vallan järkyttyy siitä että joku käy baarissa.

Kävin itse baareissa muutamia kertoja parikymppisenä ja pidän kyllä aika järkyttävänä, jos ei elämässään mitään hauskempaa tekemistä keksi. 

Ymmärrän, että kaikkea haluaa kokeilla ja tutkia, mutta se että innostuu, alkaa harrastamaan ja jää jumiin tuollaiseen touhuun on kyllä sellainen alkeellisen aivotoiminnan merkki, että voisitteko vaikka alkaa käyttämään jotain hihamerkkejä, jotta osaamme väistää teitä?

Vierailija
59/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään kummallista. Ei herätä mitään ajatuksia kunhan et syyllistä heitä joita biletys ei kiinnosta (enää) tippaakaan.

En tietenkään syyllistä. Lähinnä tuntuu että minua syyllistetään ja pidetään nolona "kun en ole niinkuin tässä iässä kuuluisi". 

Ap

Vietät aikaasi itsellesi väärässä seurassa.//eri

Niinpä. Hengaile niiden parikymppisten kanssa, jotka ovat tasollasi. Ai niin, mutta he nauravat sinulle... Hmm... Ehkä aa:ssa tai na:ssa suhtauduttaisiin empaattisemmin? 

Vierailija
60/154 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt havainnon ettei biletys kiinnosta tippaakaan 

N38