Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon tehny havainnon, että mun ikäisen ihmisen (45 v) "kuuluu" sanoa ettei bilettäminen enää kiinnosta

Vierailija
19.12.2025 |

Pitää myös jatkaa sanoen, että kroppakaan ei alkoa ja valvomista enää kestä, ja että mielummin pysyttelee vain rauhassa kotona. 

Meneekö mulla nyt sitten maine, kun en yhdykään tuohon kuoroon ja kerron, että kyllä mä vielä todellakin tykkään bilettää, eli lähteä johonkin discoon, yökerhoon, baariin, missä voi tanssia, ja tykkään myös juoda itseni mukavaan humalaan (niin että on hauskaa, ei mitään sammumisia ja oksentelua kuitenkaan). 

Ja jaksan kyllä ihan valomerkkiin asti. Aamulla voi vähän päätä kivistää, muttei yleensä muuta (muistan syödä illan aikana ja juoda vettä väliin). 

En toki biletä kovin usein... Tai no, jos mainitsen että näitä bileiltoja on ehkä 10 vuodessa, niin kai se on ikäiselleni paljon? 

Arjessa en muuten juo alkoholia, en edes saunakaljoja enkä viiniä ruoan kanssa. Mulle alkoholi kuuluu nimenomaan bilettämiseen ja porukalla hauskanpitoon. 

Mitä ajatuksia herättää? 

Ps. Ai niin, minä en myöskään paheksu jos joku seurassani EI juo. Jostain syystä saan kuitenkin aina kuulla hirveät selitykset miksei joku halua alkoholia ja tulee niin paha olo jne. En tajua miksi näitä mulle selitellään, mulle on ihan fine jos joku haluaa olla selvinpäin, en todellakaan tyrkytä muille mitään. Juomattomuudesta tehdään kauhean iso numero. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ajatuksen tasolla kiinnostaa lähteä yöelämään.

Mutta sitten kun kello tikittää 23.00 ja olen juonut yhden juoman, niin haluankin jo kotiin.

Vierailija
22/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on bilettäminen jäänyt pääasiallisesti jäänyt juurikin siksi, kun ketään omanikäisiä ei saa enää lähtemään  mukaan/ole missään. Ja vaikka ei minulla ole mitään parikymppisiä vastaan, niin kyllä siinä tulee vähän sellainen olo, että on jotenkin väärässä paikassa.

Itse ole joskus miettinyt, että moniko lopettaa bilettämisen siksi, että ei oikeasti enää kiinnosta ja moniko vain esittää kiinnostuksen loppumista, kun pelätään että muut tuomitsevat ja pitävät jotenkin kelvottomana ihmisenä jos bilettää "liian vanhana"

Jep, siis tätä samaa mietin. Niin moni ympärilläni livenä, tai somessa jaksavat aina tuoda esiin kuinka biletys ei kiinnosta. Että oikeastiko ovat sitä mieltä, vai koska suurin osa muistakin ikäisistämme sanoo niin? Enkä minä nyt missään perähikiällä asu, niinkuin joku aiemmin epäili, mutta nyt tässä pikkujouluaikaankin kuulin hyvin usein ikäisiltäni sitä, kuinka eivät enää halua juhlia eikä ottaa yhtään alkoholia, koska ei kiinnosta, ovat väsyneitä, tulee krapula, ovat väsyneitä jne. Ja siis ihan vapaasti mun puolesta omalla tavallaan, mutta ihmeen kovasti sitä pitää tuoda esiin, aina kun jostain bileistä tulee jotain puhetta. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoholin käyttö pudonnut iän myötä aika minimiin mutta tanssimassa käyn diskossakin kohtuullisen usein. Varmaan joku nuorempi pitää minua useiden tuntien pituisten tanssirupeamien vuoksi outona mutta se on hänen oma ongelmansa. Rytminen musiikkiliikunta on kivaa.

M60

Vierailija
24/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on bilettäminen jäänyt pääasiallisesti jäänyt juurikin siksi, kun ketään omanikäisiä ei saa enää lähtemään  mukaan/ole missään. Ja vaikka ei minulla ole mitään parikymppisiä vastaan, niin kyllä siinä tulee vähän sellainen olo, että on jotenkin väärässä paikassa.

Itse ole joskus miettinyt, että moniko lopettaa bilettämisen siksi, että ei oikeasti enää kiinnosta ja moniko vain esittää kiinnostuksen loppumista, kun pelätään että muut tuomitsevat ja pitävät jotenkin kelvottomana ihmisenä jos bilettää "liian vanhana"

Jep, siis tätä samaa mietin. Niin moni ympärilläni livenä, tai somessa jaksavat aina tuoda esiin kuinka biletys ei kiinnosta. Että oikeastiko ovat sitä mieltä, vai koska suurin osa muistakin ikäisistämme sanoo niin? Enkä minä nyt missään perähikiällä asu, niinkuin joku aiemmin epäili, mutta niinkuin joku aiemmin epäili, mutta nyt tässä pikkujouluaikaankin kuulin hyvin usein ikäisiltäni sitä, kuinka eivät enää halua juhlia eikä ottaa yhtään alkoholia, koska ei kiinnosta, ovat väsyneitä, tulee krapula, ovat väsyneitä jne. Ja siis ihan vapaasti mun puolesta omalla tavallaan, mutta ihmeen kovasti sitä pitää tuoda esiin, aina kun jostain bileistä tulee jotain puhetta. 

Jos teillä on jotain pikkujouluja pohdittu, niin mielestäni ihan relevantti kohta kertoa, miksi ei mielellään mitään baari-juhlimisia. 

Samoin jos yleisesti on pikkujouluista puhuttu, niin miksei saisi sanoa ääneen, ettei enää jaksaisi sitä pilkkuun asti rymyämistä?

Vierailija
25/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään kummallista. Ei herätä mitään ajatuksia kunhan et syyllistä heitä joita biletys ei kiinnosta (enää) tippaakaan.

En tietenkään syyllistä. Lähinnä tuntuu että minua syyllistetään ja pidetään nolona "kun en ole niinkuin tässä iässä kuuluisi". 

Ap

Kuulostaa ikävältä, kai nyt jokainen saa vapaa-aikaansa viettää miten haluaa. Kunhan ei muita satuta tai ole päihdeongelma tasolla, siitä huolestuisin. Tässä ei siitä ollut kyse. 

Puolituttujen, tuntemattomien mielipiteillä ei niin väliä. Mutta on kuitenkin, onhan se aina ikävää kohdata paheksuntaa. 

Joskus ihmisillä vaan on omat sääntönsä, en voi lähteä baariin koska olen xxxx ja sitten ei ymmärretä että muut ihmiset elää toisin. 

Vierailija
26/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä porukkaa jota ei biletys enää huvita. Olen siis 44v. nainen. Alkoholia en ole juonut n.5 vuoteen. Muistan oikein hyvin miten se alkoi vähenemään. Alkoholi ei vain enää maistunut, baarissa se mökä ja ihmiset alkoivat ärsyttämään. Koska alkoholi ei maistunut niin selvinpäin oleminen juopuneiden seurassa oli todella väsyttävää. Enää en käy ollenkaan baareissa. Ravintolaan lähden syömään mutta sieltä kotiin kun osa jatkaa pubeihin, yökerhoihin.

Minulla on ystäviä jotka edelleen käyvät eikä siitä kukaan mitään numeroa tee. Työpaikalla on +50v. jotka kertovat viikonlopun bilettämisistä. Silloin saatan sanoa ettei itse enää jaksa sellaista mutta se nyt vain on sellainen heitto että ei ole enää minun juttu. En mitenkään heitä arvostele. Jokainen eläköön kuten haluaa ja hyvältä tuntuu.

Alkoholista ajattelen että kohtuudella se on ihan ok asia. Hyvin usein moni vähättelee juomisiaan. Puhutaan muutamasta drinkistä ja lasillisesta vaikka totuus on ehkä toinen. Ihmiset eivät usein myös osaa arvioida omaa humalatilaa. Mutta se on eri aihe se. Oma terveyskin on itselle tärkeä asia enkä halua siksikään enää juoda.

Vierailija
27/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi voisi olla mun kirjoittama. Kyllä meitä on, myös ystävissäni. Musiikki, tanssi ja hyvänmielen irroittelu pitää mielen ja sielun hyvänä ja pirteänä. Rakastan myös laulaa karaokessa, ja nähdä bändikeikkoja. Ysäridicoon liput hommattu ystävien kanssa  :) T.N44 

Vierailija
28/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalla 95v papat bailaa ihan täysiä . On siellä monet 100v juhlatkin nähty .

Vierailija
29/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, että on elinvoimaa jäljellä.

Vierailija
30/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pitäisi joidenkin mielestä ajatella jo kun täyttää 30v. ja etenkin, jos sattuu saamaan lapsia. 

Minä 35v. 2 lapsen äiti tykkään käydä bilettämässä oikein kunnolla noin 4 kertaa vuodessa ystävien kanssa! Ja viini virtaa ja tulee krapula, mutta on silti kivaa!

Vierailija
31/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että selitit meille, mitä bilettäminen tarkoittaa? 

Jokainen elää omaa elämäänsä, ja toimii haluamallaan tavalla.

Vierailija
32/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-vuotiaana sitten kuuluisi villiintyä ja rällästää kuin nuorempi. 

Jonkun mielestä. 

Vierailija
33/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on bilettäminen? En ole tietääkseni koskaan bilettänyt.

Vierailija
34/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mua ei kiinnostanut enää 25-vuotiaana. Ärsytti vaan, kun ei saanut olla rauhassa. Aina joku juntti oli läimimässä takapuolelle, tai joutui torjumaan tanssipyyntöjä, tai pahimmassa tapauksessa joku lähti seuraamaan kotimatkalla. Mieluummin olen illat kotona.

Vierailija
35/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vanhat sedät ja tädit! Menkää jo pois! Te ootte niiiiin noloja. Kaikki! Kaikki nauraa teille! Ja koko ajan! 🤮

Vierailija
36/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vanhat sedät ja tädit! Menkää jo pois! Te ootte niiiiin noloja. Kaikki! Kaikki nauraa teille! Ja koko ajan! 🤮

Ja onhan lippahattu vinossa kun lähdet baanalle? Hahahah!

Vierailija
37/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolohan sinä olet :D Alkoholi on myös hermostomyrkky ja "pieni humala" on myrkytystila.

Kyllä se niin on ,että bilettäminen ei tässä iässä enää kiinnosta ja krapulat pahenevat koko ajan. Valvoa kyllä jaksaa koska olen yövirkku, mutta en todellakaan yli 40 vuotiaana pyöri baareissa nuorempien naureskeltavana :D

Biletys kuuluu 18-25 vuotiaiden elämään ja kyllä se nauratti jos siellä yökerhossa oli joku keski-ikäinen täti tai setä heilumassa :D

Vierailija
38/38 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllähän se vähän noin on. Sitten kun "erehdytään" bilettämään, siitä keskustellaan siihen sävyyn, että "olipas rankkaa" ja "eipähän tarvitse nyt pitkään aikaan lähteä". 

Toisaalta, ainakin itselläni kestää monta päivää toipua jo pelkästään aamuyöhön valvomisesta, saati sitten jos tulee alkoholia otettua vähänkään. Tykkään kyllä käydä tanssimassa ja keikoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi