Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän sitä vaimolle taas joululahjaksi?

Vierailija
19.12.2025 |

16 vuotta yhdessä niin alkaa olla jo kaikki korut ja muut ostettu. Vinkkejä kaivataan. Iskä x3 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ostella aikuisten kesken mitään. Iso talo on jo täynnä tavaraa. Kaikki tarpeellinen löytyy ja vähän liikaakin. Kumpikaan ei arvosta mitään turhaa krääsää. 

Hajuvedet, korut, vaatteet... Kaikki sellaisia, mitä vaimo ostaa mieluummin itse, juuri sellaisia kuin haluaa. Sama juttu itsellä liittyviltä osin. Harrastustarvikkeet ihan sama juttu. 

Omat menot/lomareissut molemmat ostavat omilla rahoillaan ja perheen maksetaan yhteisestä kassasta. Ei olisi mitään järkeä siirrellä rahaa puolin ja toisin "ole hyvä...tonni lomarahaa.... Ai kiitos, sain saman sulta!" 

Yhteiset viikonloput sovitaan...tadaa, yhdessä. Ja maksetaan yhteisistä rahoista. 

Eli et halua ilahduttaa toista, koska "voit ostaa haluamasi omilla rahoillasi"?

Okei...

Vierailija
82/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän vinkin kertonut kaikille sormi suussa lahjoja miettiville miehille:  mikäli kuuntelet naistasi vuoden mittaan, saat useita lahjavinkkejä.  Naiset usein juttelevat ihan ääneen, että sejase olisi tosi kiva, katso kun nätti - tuosta tykkäisin jne.  Katselevat kuvastoja ja näyteikkunoita kommentoiden näkemiään tavaroita.  Saattavat sanoa, että ai hitto kun on niskat jäykkänä, pitäisi päästä hierojalle.  Mainitsevat, että jopas on tuo joogamattokin kulunut, pitäisi ostaa uusi. Ja niin edelleen.

Jos ei kuuntele ja pistä vinkkejä korvan taakse, on turha täällä viisi päivää ennen joulua päivitellä kun ei keksi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies pääsee helpolla minun lahjan suhteen, tarvitsee käydä vain kirjakaupassa ja joulukarkkihyllyllä.

Pääsisihän ap:kin helpolla lahjan suhteen, vaimo on toivonut yöpaitaa. Mutta sen sijaan että ap sen ostaa tulee palstalle vinkumaan että ei tiedä mitä ostaisi.

Itseasiassa oma yksi suurimmista toiveista on että pääsisi eroon niistä entisistäkin kamalista säkeistä. Siinä ei ole mitään seksikästä että nainen pukeutuu joka ilta siihen vaaleanpunaiseen polviin asti ulottuvaan muumi yöpaitaan. Miesten Aku ankka kalsaritkin ovat seksikkäämpiä kuin se muumi säkki öisin päällä. Saat arvata kaks kertaa ostanko siis. Ap

Eli pohdit jälleen kerran lahjaa "vaimolle" ts. itsellesi.

Vierailija
84/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän vinkin kertonut kaikille sormi suussa lahjoja miettiville miehille:  mikäli kuuntelet naistasi vuoden mittaan, saat useita lahjavinkkejä.  Naiset usein juttelevat ihan ääneen, että sejase olisi tosi kiva, katso kun nätti - tuosta tykkäisin jne.  Katselevat kuvastoja ja näyteikkunoita kommentoiden näkemiään tavaroita.  Saattavat sanoa, että ai hitto kun on niskat jäykkänä, pitäisi päästä hierojalle.  Mainitsevat, että jopas on tuo joogamattokin kulunut, pitäisi ostaa uusi. Ja niin edelleen.

Jos ei kuuntele ja pistä vinkkejä korvan taakse, on turha täällä viisi päivää ennen joulua päivitellä kun ei keksi mitään.

Ap:n vaimo on toivonut isoa yöpaitaa, mutta ap ei halua ostaa koska se ei ole seksikäs.

Vierailija
85/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies pääsee helpolla minun lahjan suhteen, tarvitsee käydä vain kirjakaupassa ja joulukarkkihyllyllä.

Pääsisihän ap:kin helpolla lahjan suhteen, vaimo on toivonut yöpaitaa. Mutta sen sijaan että ap sen ostaa tulee palstalle vinkumaan että ei tiedä mitä ostaisi.

Itseasiassa oma yksi suurimmista toiveista on että pääsisi eroon niistä entisistäkin kamalista säkeistä. Siinä ei ole mitään seksikästä että nainen pukeutuu joka ilta siihen vaaleanpunaiseen polviin asti ulottuvaan muumi yöpaitaan. Miesten Aku ankka kalsaritkin ovat seksikkäämpiä kuin se muumi säkki öisin päällä. Saat arvata kaks kertaa ostanko siis. Ap

Eli pohdit jälleen kerran lahjaa "vaimolle" ts. itsellesi.

Tuli mieleen se Simpsonien jakso, jossa Homer antoi Margelle lahjaksi keilapallon, johon oli kaiverrettu "Homer".

Vierailija
86/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ostella aikuisten kesken mitään. Iso talo on jo täynnä tavaraa. Kaikki tarpeellinen löytyy ja vähän liikaakin. Kumpikaan ei arvosta mitään turhaa krääsää. 

Hajuvedet, korut, vaatteet... Kaikki sellaisia, mitä vaimo ostaa mieluummin itse, juuri sellaisia kuin haluaa. Sama juttu itsellä liittyviltä osin. Harrastustarvikkeet ihan sama juttu. 

Omat menot/lomareissut molemmat ostavat omilla rahoillaan ja perheen maksetaan yhteisestä kassasta. Ei olisi mitään järkeä siirrellä rahaa puolin ja toisin "ole hyvä...tonni lomarahaa.... Ai kiitos, sain saman sulta!" 

Yhteiset viikonloput sovitaan...tadaa, yhdessä. Ja maksetaan yhteisistä rahoista. 

Eli et halua ilahduttaa toista, koska "voit ostaa haluamasi omilla rahoillasi"?

Okei...

Sanotaan näin, että molemmilla on riittävästi rahaa käytössään. Ei ole ns. mitään tarvetta/nälkää saada tavaraa. Ei koruja tmv. Molemmat ovat myös hyvin tarkkoja siitä, mitä haluavat; on se sitten vaate, tai jokin esine. Jos itse vaikkapa haluan tietyn uuden älykellon, haluan juuri sen - en mitään muuta. Olen selvittänyt asian, punninnut vaihtoehdot enkä halua "vain jotain älykelloa". 

Pelkkä rahan, tai vaikka sijoituskullan, lahjoittaminen toiselle olisi vain kummallista. Ehkä enemmänkin se otettaisiin loukkaavana. Suhteen alusta asti on molemmilla ollut selkeä halu pitää raha-asiat erillään, pl. yhdessä sovittu perhebudjetti. Molemmat aika uraorientoituneita ja tavallaan se raha on oma palkinto ja motivaattori. Toki joskus tasataan reissubudjettia puolin ja toisin toisen puolelta enemmän tapauskohtaisesti.

Mikään rahalla saatava ei siis varsinaisesti ilahduttaisi kumpaistakaan saajana. jotain "niskahierontaa" nyt on turha ruveta masinoimaan lahjaksi tmv. Ylipäätään lahjat on lasten juttu meillä. En vaihda lahjoja myöskään sisarusteni kanssa jne. Eikä vaihda vaimokaan. 

Vierailija
87/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei se nainen sitten vain osta sitä joogamattoa, hieronta-aikaa tmv. kun tarve on. Mitä hittoa niitä listaamaan ja odottamaan, että joku muu hoitaa toivottavasti. 

Vierailija
88/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei se nainen sitten vain osta sitä joogamattoa, hieronta-aikaa tmv. kun tarve on. Mitä hittoa niitä listaamaan ja odottamaan, että joku muu hoitaa toivottavasti. 

Mitä sinä siis teet parisuhteella, jos koet toisen ilahduttamisen niin kertakaikkisen kauheana ajatuksena?

Asumiskulut saa jaettua kämppiksenkin kanssa, jos se on liiton ainoa plussa.

Vierailija
89/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti hierontaan, kosmetologille, jalkahoitoon ym.

Vierailija
90/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hieno joulu joillakin tulossa.

Vierailija
91/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan ja tavaranko takia sitä siis liitossa ollaankin? Joillekin vissiin vieras käsite, että rakkaus ei oikeasti katso varallisuutta. Se toimii myös silloin, kun sitä varallisuutta on riittävästi. 

Eikös tuossa kyse ollut juuri siitä, ettei se lahja ilahduta sitä toista, kun sille ei ole kertakaikkisesti tarvetta?

Itse voin hyvin samaistua siihen, etten kaipaa miestä ostamaan minulle mitään. Jos tarvitsen, ostan sen itse, kun tarvitsen. Ilahdutaa voi ihan muilla asioilla. Esimerkiksi yhdessä voi mennä ulos syömään sovitusti, kun se molemmille sopii. Ei siihen mitään ravintolalahjakorttia tarvita jouluna. Jouluna voi ilahduttaa ihan vain perheenä yhdessä olemalla ja osallistumalla. 

-Eri

Vierailija
92/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on laiskanvetelä löntys kaiken suhteen, niin ilahduttais kotityökupongit häneltä. Niitä sais kyl olla iso nippu, että riittää koko vuodeksi :D. Ja mukaan myös kuponkeja, joilla sais hänet tekemään lasten kanssa jotain muutakin kuin kotisohvalla herkkujen mättämistä ja leffan katselua.

Joka joulu ostan itselleni joulukukan tai teen asetelman itse. Voisi ilahduttaa kukan saaminen, joskin epäilen ettei mies ole pannut merkille, että meillä on aina ollut hyasintteja. Sen puuttuminen ketuttaisi.

Lempikirjailijaltani on tullut tänä vuonna uusi kirja monen vuoden odotuksen jälkeen. Sitäkään mies ei tajua antaa.

Meillä on lapset innostuneet Finstones-kivistä ja ovat pyytäneet minua niitä maalaamaan. Tämän aiheen ympärille saisi lahjaksi sopimaan akryylimaalit, siveltimet, akryylitussit, lakat, miksei kivetkin :D.

Mutta minä en ole vaimosi. Kolme lasta tosin myös, eikä juurikaan aikaa millekään omalle. Tässä palstaillessa nukutan nuorimmaistamme päiväunille, kuuntelen koululaisten juttuja, mietin loppupäivän harrastuskuskauksia jne. Voisi tässä kirjaa ehkä lukea, mutta kun ketuttaisi lopettaa kesken kaiken vauvan herättyä.

Mistä vaimosi tykkäsi sinut tavatessaan? Mitä hän harrasti/puuhaili ennen lapsia? Saako hän koskaan kotona olla rauhassa, eli sinä olet lasten kanssa jossain muualla? Itse ainakin mieluummin olisin kotona yksin tekemässä mitä sattuu huvittamaan, kuin jossain kirjastossa lukemassa tai kansalaisopiston kivienmaalauskurssilla. Perheen  ja työn lisäksi en kaipaa enkä jaksa enempää ihmisiä.

Vierailija
93/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita omatekemä lahjakortti, jossa lupaat esim. viedä vaimosi syömään valitsemaansa ruokapaikkaan tai lupaat siivota jonkun tietyn siivouksen, mitä vaimosi ei tykkää tehdä (auton imurointi, ikkunoiden pesu tms.).

Vierailija
94/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaimolla ole omaa rahaa vai miksi pitää aikuiselle ostaa lahjoja. Antaa lahjakortin. Meillä ei lahjoja jaella mutta jos sellainen olisi pakko niin lahjakortti jolla voi itse valkata. Turhia roinia ja rättejä ei halua kukaan vai haluaako joku. 

Vierailija
95/95 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita omatekemä lahjakortti, jossa lupaat esim. viedä vaimosi syömään valitsemaansa ruokapaikkaan tai lupaat siivota jonkun tietyn siivouksen, mitä vaimosi ei tykkää tehdä (auton imurointi, ikkunoiden pesu tms.).

Eikö näitä voi tehdä ihan osana normaalia arkea? Siihen mitään lahjakorttia tarvita. 

Lähinnä ihmetyttää, millaisissa suhteissa ihmiset oikein ovat, jos näihin tarvitaan erillinen sitoumuspaperi kerran vuoteen. Vaikka ulos syömään meno. Eihän se nyt ole mikään kuponkiasia, että "Hahaa! Pelaan nyt tämän kortin! Peruutat perjantai-illan harrastusvuorosi ja viet minut syömään!". Normaalimpaa sopia, että mentäiskö tänään/ensi perjantaina tmv. yhdessä ulos... toinen voi miettiä, että pitääkö peruutta jotain tmv. Vai olisiko lauantai parempi jne. Jos se ei koskaan onnistu (olettaen, että molemmat haluaa edes syödä ulkona), on suhteessa ehkä ongelmia. Eikä ne ratkea millään "kupongeilla". 

Sama juttu kotitöiden ja muksujen kanssa toimimisen kanssa. Jos näistä ei saada sovittua järkevälle tasolle ihan arkisissa tilanteissa, ei asiat kyllä oikein toimi. Joko vaatimukset ja odotukset eroavat liikaa eikä tästä ole keskusteltu, tai sitten toista ei vain aidosti kiinnosti perhe-elämä pätkääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi