Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei mene ruokaan ollenkaan rahaa kuussa! kaikki tulee ruokajonosta!

Vierailija
19.12.2025 |

Minulla ei mene ruokaan ollenkaan rahaa kuussa! kaikki tulee ruokajonosta!

Vierailija

18.12.2025 | 

15:59

tämä on tilanne: tilillä on 15 000 e, mutta silti jkävin tänään srknnan ilmaisessa joulubuffetissa ja huomenna on ruoka-jako jonen työttömänä menen ja menisin vaikka olisin töissäkin osa-aikatyötä. Huomasin että buffetissa oli töissä mon ta ukrainalaista ja venäläistä naista, jotka käyvät myös ruokajonossa aina hakemassa ruokaa. 

ja tilanne on tämä: ruokajono on täällä jouluaattonakin, ja tapanina ja sitten herkkuja alkaa satamaan joulun jälkeen pöydät täyteen

ja päälle on joka päivä ilmainen aamupala + 2 kertaa viikossa ilmaislounas

miksi siit et urpo mene ruokajonoihin? ei mullakaan mene rahaa ruokaa ollenkaan kuussa rahaa,. yleensäö saan lohifileen, kanafileitä jamuutaman valmisaterian sekä valmissalaatin piimän tai maidon ruisleipää ja vihanneksia. muutaman kympin edestä joka kerta. viime joulun aikaan sain 30 kpl ohta vakuumissa kun niit oli tullut kauppaan 2000 kpl liikaa.

eikä jonoon ole matkaakaan kuin 400 metriä.

tv Mooses

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta, jopa roskalavalta saa kyllä hyviäkin vaatteita. Oli joku juttu instassa kun joillain paikkakunnalla pistetään koulussa puku päälle uunimakkarapäivänä, se oli hauska juttu. Siinä joku aikuinen, oletttavasti opettaja, kertoi löytäneensä pukunsa kirpparilta neljällä eurolla.  Täällä juuri yksi jakoi ilmaiseksi ison koon vaatteita pussissa, kun oli laihtunut niin paljon itse.  

Vierailija
22/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi leipää, pussi mandariineja, 1 kpl laatikoita, pieni paketti nakkeja ja 1 kg itäneitä ja vihertäviä perunoita. 

Hyvää joulua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tullut katsoneeksi ruokajonosta saamiesi tuotteiden päiväyksiä. Yleensä tuotteet on jo vanhentuneita, joskus päiväys on edelliseltä viikoltakin. Ei sieltä montaa ruokalajia kannata ottaa, koska ne pitäisi käyttää heti. Maku on jo kärsinyt pahoin. Joitakin tuotteita voi pakastaa, mutta ei läheskään kaikkea. 

Vierailija
24/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ne muille.

Ja jos tätä ihan hyödyn kannalta ajattelis, niin tienaan joka tapauksessa enemmän siinä ajassa, mikä tuohon menisi, kuin mikä olisi sen jaetun ruoan arvo. Matkoihin ja jonotteluun yms käytetyssä ajassa oon helposti tienannut 150 tai 200 e.

Vierailija
25/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonossa en käy, mutta ilmaista ruokaa saan niin ettei paljoa tarvitse ostaa.

Ilmaista on maito, naudanliha (paisti, jauheliha, purkkiliha ynnä muut lihajalosteet), perunat, jauhot, kausittain juusto, kalat. Itse kerään marjat ja sienet. Alle kauppahintojen ostan pikkuvikaisia munia.

Loppukesäisin alkusyksyisin autan ystävää puutarhan sadonkorjuussa ja saan ottaa mitä vihanneksia haluan, pakkasessa on nyt monta pussia lehtikaalia, kesäkurpitsaraastetta, yrttejä. Viileäkaapissa porkkanoita, punajuuria, kyssäkaalia.

Syksyisin täällä tyrkytetään omenoita ilmaiseksi, minulla on niitäkin pari pahvilaatikollista varastossa ja pakkasessa omenasosetta.

Kun viitsin ja jaksan teen saamastani maidosta maitojalosteet itse, kuten kerma, voi, jugurtti, viili, smetana, olenpa juustojakin kokeillut ja sitä edelleen harrastuksena harjoittelen. Leipäjuusto onnistuu jo.

Vierailija
26/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän herkkuja saan tänään jouluksi ? ja itse asiassa täällä on jouluna ja tapaninpäivänäkin ruokajako, varmaan niin paljon ruokia jo ennen joulua jaossa että on pakko jakaa ne pois ennen joulunaikaa. toivottavasti saan graavilohta, sitäkin on joskus ja lohifileitä. yleensä enemäpi kanafileitä, ja niihin oon jo kyllästynyt ja horneteihin. niitä on pakkanen täynnä.-

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä