Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

( . ) TOUKOKUISTEN MAANANTAI ( . )

23.04.2007 |

Olinko muka ensimmäinen? Ekaa kertaa tämän 8,5 kuukauden aikana;) Tässä eiliset jos osasin laittaa...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10129852&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miragelle tsemppiä raskausmyrkytykseen!! Toivotaan, että päästävät vielä kotiin, onhan tuo sairaalassa odottelu inhottavaa. Onhan siinä tosin jotain hyvääkin, seuraavat tarkkaan vauvan ja äidin vointia :)

Ja symppaukset noista mummoista!! Ne on kuin persiisiin ammuttuja karhuja, jos luulevat kokevansa vääryyttä ja varmasti ilmaisevat asian kovaäänisesti! Miksi ihmeessä niiden pitää olla heti aamusta tunkemassa joka paikkaan, kauppoihin jonottavat jo puolituntia ennen avaamista, saatika lääkäreihin ja virastoihin. Sitten jos näkee jollain olevan kova kiire, alkaa marmatus maailman menosta ja vali vali...

Toivottavasti musta ei tule vanhana tuollaista!

Ja nyt loppuu valitus mun osaltani mummoista ( osaa ne olla joskus ihaniakin ) Ja jokaisesta ikäryhmästähän tuollaisia ihmeellisiä - Mikään asia ei ole hyvin! löytyy.

Pikku-tyypille mukavaa synntyystapaarviota! Taidatkin olla menossa jo :)

Missä se SUSSU on??? Alkaa oikeasti huolestuttamaan...

Nyt lopettelen ja palaan asiaan iltapäivästä.

Oikein mukavaa maanantain jatkoa kaikille mammoille ja masuille :)

OP, Käpy 37+6 ( laitoinkin eilen 37+4, alkaa oleen jo ihan sekaisin mikä paivä on milloinkin... ) ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
22/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIRAGELLE hirmuisesti tsemppiä sinne äitipolikäynnille !!! Toivottavasti vielä pääset kotia vaikka vauvan vointihan se pääasia on:) toivotaan ettei myrkytys siitä pahene kuitenkaan!!Hirmu paljon voimia sinne!!!!!!

Täälä ihan ok yö takana:) poikakin heräs VAIN kerran yskimään ja huutamaan mutta saikin 2kertaa käydä sit peräkkäin ennenku nukahti uusiks. tai mies kävi vielä kolmannen kerran kun ei nukahtanutkaan vaan aina vaan alko huutoa kuulumaan:( mut hyvä näin,sai itekkin ihan hyvin nukuttua ja pojan yskä alkaa toivottavasti helpottaa. ainakin tuntuu irtoavan hyvin!! Parilla vessakäynnillä selvisin ite yön yli,mut ihme supistuksiin aina heräsin. maha aivan kova ja ihme jomotusta/painetta. hoh mut eipä täs taas mitään...normaalia mahan kovettumia ilmaantuu aina välillä. muuten olo onki oikein HYVÄ pitkästä aikaa:D sain jonku inspiraation imuroida mitä ei ookkaan hetkeen mulla ollut. tollasta intoa siis. ja viel kahestaan pojan kans...onneks tuo aina rauhottuu imuroinnin ajaks ;) rauhassa istuu sängyllä tai sohvalla ja katselee:)

Nyt sillä sitte onki taas virtaa tässä häärätä ja tehä kaikkea pahaa... täytyy tästä alkaa keksiä jotain tekemistä;) piti vaan tulla kurkkaamaan tän aamun kuulumiset ensi:D

ILOISTA UUTTA VIIKKOA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toymama 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan minäkin käymään ennen neuvolaan menoa ja katsomaan onko yön aikana tullut lisää jännittäviä käänteitä.

MIRAGE: Koetahan jaksella siellä! Kurjaa, kun yhden ihmisen päälle kaatuu noin paljon vaikeuksia. Pidän peukkuja sinulle (myös varpaita), että pääset takaisin kotiin! Toivottavasti kuulemme sinusta pian!

PIKKU-TYYPILLE myös tsemppiä synnytystapa-arvioon. Kyllä minä ainakin ymmärrän oikein hyvin, että jännittää. Tulethan kertomaan kuulumiset pian!

Minä olen jälleen kerran aivan lopen kyllästynyt sukulaisiini! Haluaisiko joku ottaa hoitoon pariksi viikoksi kolme kappaletta marisevaa, lapsellista, juoruilevaa ja arvostelevaa viisikymppistä?! Pliis...

Isä, äiti ja äitipuoli ovat nyt ajautuneet jonkinlaiseen sotatilaan keskenään ja soittelevat nyt mulle kaiken aikaa haluten juoruta toisistaan ja vakuutellen, kuinka juuri kulloinkin soittava henkilö on ollut parhaiten tukena elämässäni, vaikka juuri hänellä on ollut raskainta. Ja kukaan ei kuuntele, kun sanon, etten halua olla heidän erotuomarinsa, kun tässä on TAVALLAAN on aika hektiset ajat käsillä. Kyllä suku on upea asia! Onneksi miehen perhe on ihania, normaaleja ihmisiä..

Yö meni ihan mukavasti parilla heräyksellä. Nukahtaminen oli taas vaivan takana, kun päiväiset supparit kipeyttivät vatsalihakset aikalailla. Mutta sain kuitenkin nukuttua ihan suht levollisesti.

Olen ihan innoissani taas tuosta neuvolasta. Kyllä huomaa, ettei enää juuri ole elämässä tapahtumaa, kun purkkiin pissiminen ja vaa' alla seisominen ovat viikon kohokohta!

Voikaahan tytöt oikein hyvin ja paksusti!

Jansku 37+2

24/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs täällä olikaan se sairastupa, johon sai ilmoittautua? :) Yö alkoi jo kaikkea muuta kuin lupaavasti ja aamulla vielä jatkui. Mun kurkku on kipeenä ja nenä alkaa mennä tukkoon, ja nyt tuli sitten vanhempi pojista mahatautiin, nuoremmalla oli torstaina. Tällä menolla seuraava yrjöää perjantaina... Litkin täällä hunajavettä aikani kuluksi, jos vaikka vähän helpottais. Huoh! :/

Tälle päivälle oli ohjelmaa yhdellä ja toisella, tsemppiä kaikille, vaikka tuleekin osalle jo liian myöhään.

( .) ei ihmeempiä, vessakin kutsui vaan kerran yöllä. Nyt alkaa taas olla elämää, kun juo makeaa, mutta onpahan elämää...

Pitäis vissiin saada itsensä vauhtiin ja käydä kaupassa, kun jääkaapissa on kohta enää valo. Ja koululla hakemassa läksyt. Jos nyt ensin kumminkin huilais, niin jaksaa neidin kanssa sitten takuta kaikki läpi...

Äippä 37+1

Vierailija
25/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miragelle sympatiat mummoista. Ymmärrän todellakin noi tunteet. Vaikka toisaalta ymmärrän niitä mummojakin, kun niiden päivän kohokohta voi olla se labrajonossa seisominen. Vähän kun meidän neuvolakäynnit, kuten Jansku sanoi. Mutta siis mullakin menee nykyään hermo mummeleihin ja muihin kanssaihmisiin ihmeen helposti.

Vähän muuten nauroin eilen oliko se K.A:n kuittaus mahasta miehen kaverille. Hah hah!

Pikku-tyypin kuulumisia jään myös odottelemaan. Toivottavasti on mieluisia kuulumisia synnytystapa-arviossa.

( . ) Mulla on mennyt yöt nyt neljänä yönä tosi hyvin. Olen todella ottanut siitä kaiken ilon irti, kun se ei enää ole ollut mullekaan mikään itsestään selvyys. Mutta silti olen nytkin ihan väsynyt. Varmaan se hemppa on ihan onneton. En ole sitä rautaa saanut syötyä, että peiliin voi sitten katsoa.

Me ajateliin meidän äidin kanssa, että nyt sitten tänään pestään ne ikkunat, mutta turha luulo, kun tällä sataa taas vettä ja koko päiväksi on luvattu. Torstaina taas uusi yritys. Ajattelin, että jatkan sitten hiljasta pesänrakennusohjelmaa täällä ja ompelen tänään sen hoitoalustan, kun nyt on konekin. Jotenkin tullut kauhea hoppu kaiken järkkäilyn kanssa, ihan kun ei voisi sitten tehdä muka mitään vauvan kanssa.

Mun äiti kerto, että sille oli mun siskoa odotellessa tullut kauhea himo laittaa kaikki kuntoon yhtenä päivänä. Kun hän oli sitten saanut kaikki pestyä ja silitettyä, oli seuraavana yönä tullut lähtö kuukauden ennen laskettua aikaa. Kai se luonto joskus saa äidin alitajuisesti vaistoamaan koska pitää toimia. No, mulla riittää noita mahdollisia projekteja vielä pariksi viikoksi, joten toivottavasti vauva nyt pysyis masussa vielä sen aikaa :)

Laru rv 34+5

Vierailija
26/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo olemaan aika " tuskainen" olotila. En jaksais enää yhtään tätä mahaa. Haluisin sen vauvan jo sieltä=)

Vaatteet ei enää mahdu,housut valuu ja paita nousee,äitiysfarkut puristaa. Tuskanhiki ja palelu vuorotellen. Voi prkl...

Viikonlopun yöt meni supistusten ja alapään vihlomisen kanssa. Todella huonosti nukutut yöt takana,siksipä taidankin painua untenmaille nyt kun poikakin on tarhassa.

Joku oli saanut jo vauvan(nimee en muista) mutta onnea hirmuisesti!!!

Ja Sussu on jäänyt mieleen,mikähän hänellä tilanne???

Mutta nyt pissalle ja kokeilemaan jos vaikka unenpäästä kiinni saisi.

Vointeja kaikille!!!

äippä-03 ja rv 34+6

Vierailija
27/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varjokas: mä sua jo aiemmin huutelin (toivottavasti et kerenny taas karata=)), mut kun en ihan kokonaan osannu sitä päivitystä. Niien värien kans olen aivan hukassa, muuten se ois kyllä onnistunu. Sillä en siis ole sille mitään tehny..

almis: mä myönnän, että niitä pieniä vaatteita tekis aina mieli ostaa, kun jollekki lapsi syntyy.. =) Vaikka meillä siis on omaki lapsi.. =) Varsinki, jos joku saa tytön, kun itsellä poika eikä niitä vaaleanpunasia ole sillain tullu ostettua.. =)

Millon se SUSSU sinne laitokselle oikein meni? Muistaako kukaan? Mietin vaan, että kun sillähän ne viikot oli (muistaakseni) jotan 36+ niin ohan siinä tietty voinu vaikka sitä keltasuutta tulla lapselle.. Että jospa se ois " vain" jotain sellasta, jos vielä siellä laitoksella on.. Tai se sussu on vaan niin vauvan pyörteissä ettei mitään muuta muista.. =)

Mirage: sä olet kai jo menny, mut toivotaan että pääset kotiin takas!

Tulkaas muutki sit kertomaan menoista, neuvoloista yms.

Jansku: sulle halitus sukulaisten kanssa.. Ei tosiaan varmaan jaksas kuunnella mitään vuodatuksia, on niinku muutaki mieles.. Toivottavasti läheisesi saa pian asiat selvitettyä.. Eiköhän ne viimestään siinä vaiheessa unohu, kun synnytät, jospa se alkas vaan häsläys sen ihanan pienen ympärillä.. =)

3xäippä: paranemisia sinne!

Me käytiin eilen miehen kans ravintolassa syömässä, vietiin poika siksi aikaa mummulle. Olipa kyllä mukavaa pitkästä aikaa!

Yö meni täällä hyvin, ihme kyllä! Nukuin kyllä ihan siki, yhen kerran pissalla piti käyä, kun mies heräs töihin.

Pitäs lähtee ostamaan (jos täältä pienestä kaupungista saa!) harsoja vauvalle, esikoiselta ei ole kun muutama tallessa. Ja kynsisakset, kun hukkasin muutossa ne vanhat.

Niin, sitä mun piti kysyä niiltä joilla jo lapsia. Että onko teillä hoitajaa kotiin varmasti saatavilla, kun aika tulee? Meillä on tuossa muutama hollilla, mutta jos he sattuu oleen töissä niin sitte kai se on mun yksin mentävä.. Mua vaan jännittäs kauheesti yksin mennä, se menis varmaan vaan itkuksi..

No, nyt sen murehtiminen pois, eiköhän asiat järjesty jotenkin?

Plussat on nyt laitettava kyllä..

+ hyvät yöunet takana

+ olo hyvä

+ vauvaki liikkuu ahkerasti mahassa

miitu rv 38+1

Vierailija
28/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi tuntuu nukkuneen viimeyön hyvin, toisin kuin minä :(! Ei meinannut tulla uni silmään ei sitten millään ja sitten kun unenpäästä sain kiinni niin näin ihan kauheita painajaisia koko yön...!!

Yhdessä painajaisunessa mulla oli poikavauva, se oli jo noin 3-4kk vanha, olin ulkona pojan kanssa ja kannoin häntä sylissä. Siihen tuli joku kauhea vanhempi nainen ja tarttui lastani jalasta ja vaati saada vauvan syliinsä, minä huusin ja yritin saada lasta itselleni, mutta se nainen vain repi lastani jalasta. Lopulta sain lapsen itselleni, mutta se nainen varsti lapseltani sukan... Hih, kuulostaapas nyt huvittavalta tuo uni, mutta se oli oikeasti kauhea! Mieheni kertoi aamulla ennen kun lähti töihin mun huutaneen ja itkeneen unissani " se varstaa mun lapsen..." ! Niin, ja Sussusta näin kanssa unta, ihan kauheaa painajaista... =(!!! En edes uskalla, enkä halua kertoa sitä unta " ääneen" , koska Sussusta ei ole kuulunut vielä mitään, ja tuntuisi ihan kauhealta jos uneni olisikin vaikka totta tai jotain...

Minä olen aina ollut ihan kauhean herkkä unille ja unet saattavat jäädä pyörimään mieleeni pitkäksikin aikaa..

Kävin eilen lueskelemassa pinoa, mutta kesken se sitten jäi, kun alkoi niin kauheat supistukset, ihan itku tuli siitä kivusta. Mies parka säntäili minun ja olohuoneen väliä, kun ei osannut avuksi olla :)! Lopulta pyysin häntä auttamaan minut vessaan niin sanoi vaan, että varovasti sitten, älä liika kovaa ponnista ettei tule vaikka se lapsi ulos... :D! Myöhemmin kun kysyin, niin hän oli kuulemma ollut ihan tosissaan ja pelännyt että minä synnytän sinne pöntölle :D!!! Jouduin sitten taas kertomaan miehelle (ties kuinka monetta kertaa) miten se synnytys alkaa ja tapahtuu... Tainnu ukon kutale nukkua biologian tunneilla sekä perhevalmennuksessa!!!

Palailen vielä myöhemmin kirjottelemaan, nyt on pakko päästä aamupalalle, 5 asti keikkunut pystyssä enkä vielä mitään ole syönyt! Tainnut taas palata se aamupahoinvointi, sekä jatkuva kuvotus pitkin päivää... :(!!

T: Mirmuska ja Vilperi 27+1

Vierailija
29/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tänään taas olla sellainen yleinen neuvola-päivä, kun niin moni muukin oli tänään menossa...

Painoa vaan 200g/viikko! Ihanaa, mulla selvästi stopannut tuo painon nousu. Eli ihan päinvastoin kuin neidistä. Sillon nousi loppuviikkoina tosi hurjaa vauhtia paino! (osa kylläkin turvotusta)

Kaikki oli ok, syke 135. Vauva jo kuulemma todella alhaalla ja melkein kiinnittynyt! =)

Kerroin th:lle että eilen supisteli jonkin verran ja meinas heti että saattaa piankin syntyä. Että voi ekaks just muutamina päivinä supistella sillai kivuttomammin ja enemmän ja sit synnytys käynnistyis. Koitan olla innostuymatta liikaa, samoin kuin niistä eilisistä suppareista. En täälläkään uskaltanut niistä mitään mainita, kun ajattelin että pian ne loppuvat kuitenkin.

Eli siis koko päivän oikeastaan supisteli, kivuttomia ja sit sellaista kuukautiskipua. Illalla aika säännöllisestikkin...

Mutta niinku sanoin sille th:llekkin että en nyt innostu liikaa, kun sitten menee kuitenkin yli sen 2 viikkoa ja joudutaan käynnistämään...

Miitu kysyi esikoisen hoito-järjestelyistä. Meillä mummu asuu 15km päässä ja on 24h lähtövalmiudessa. Toivottavasti saadaan heti puhelimella kiinni kun lähtö tulee. Vieläkin meinaan pelottaa se ettei kerettäiskään sitten sairaalaan ajoissa. Sinne siis n. puolen tunnin ajomatka (kun ajaa oikein reippasti=)

Taksillako sitä sitten synnärille mennään jos kyytiä ei saa? Ja ambulanssi sitten jossain hätä tilanteissa vai?

Saako kelalta taksikyydistä jotain korvauksia?

(Varmuuden vuoksi on hyvä itsekkin nämä jutut valmiiksi miettiä, jos vaikka mummua ei kiinni saakkaan..)

Nyt neiti hermostuu...

-Alpukka rv38+1

Vierailija
30/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Taitaa olla yleinen neuvolapäivä tänään:)

Sieltä juuri kotiutuneena ja positiivisesti yllättyneenä. Nimittäin mulla oli kerrankin paineet normaalit: 115/71, jee!! Painoa oli kuukaudessa kertynyt sellaset 1200g eli yhteensä tullut 8kg paikkeilla painoa. Osa selkeesti turvotusta. SF-mitta oli 31 eli hieman keskikäyrän alapuolella. Viimeksi vkolla 33 oltiinkin yläkäyrillä, joten masu on laskeutunut. Kerroin TH:lle, että nyt on viikon supistellut enemmän ja vähemmän säännöllisesti ja pahoinvointi/ripuli tullut takaisin. Meinas, että ei mennä laskettuun aikaan asti. Mut tietty kun tolleen totes, niin mennään reippaasti yli:)

Sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän, kun ens viikolla äippäpolikontrolli paineiden takia ja silloin otetaan hemppakin. Mulla viimeks hemppa tosiaan mitattu helmikuussa. Täällä päin sitä ei näköjään aktiivisesti katota eikä koskaan neuvolassa.

Vähän myöhässä toivottelen tsemppiä Miragelle ja Pikku-Tyypille: hengessä mukana! Sussua mäkin kaipailen, toivottavasti pian kuultais uutisia.

Janskulle sympatiahalaus sukulaisista! Suku on pahin:)

Sataa..voisin pestä pyykkiä ja juoda kahvia. Eilen oli aika tuskasta välillä siellä futispelissä, kun vauva tsemppas TPS:ssää masussa. Mies selitti jo ihan innoissaan kuinka hän vie sitä peleihin ja millo kannattais ostaa kausikortti jne. Huoh:)

Flunssat sun muut kolotukset pois kaikilta sairastelevilta!

AE 36+2

Vierailija
31/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain pojan nukkumaan ja eihän mulla oo täälä muuta elämää taas tänään kun tietokone ja netti;) ahmasin tossa leivän ja jogurtin...nyt sitte tekis mieli vielä kaikkea hyvää!!Ei oo mitään...:( parempi niin kylläkin,vaikka kauppaan ehkä mennään kunhan poika heräilee uniltaan!:D vihujii;)

SUSSU mielessä mullakin päivittäin et jokohan on tullut ilmottautumaan!!Onhan se ainaki viikon jo ollut " kateissa" ....mutta voihan olla että vauva on syntynyt ja sielä pitää niin kiirettä ettei ehdi ajatellakkaan nettiä ja meitä. toivottavasti kaikki kunnossa!

mulla kävi pojan syntymän jälkeen niin etten kattonut telkkaria enkä koneelle istunut varmaan pariin viikkoon ku oli jotenki niin kauhea hässäkkä siinä!ja olihan tuo mielikin niin ailahtelevainen...itketti ja nauratti vähän väliä ja stressasin kaikilla mahdollisilla asioilla:( sitä oli jotenki niin pyörteissään ku kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä. mut nyt oon ajatellu et pääsen " helpommalla" kun on jo kokemusta asiasta vaikka eihän sitä tiedä mikä masis sitä iskee päälle....noh toivottavasti ei kumminkaan!!

MIITU kyseli LAPSEN HOITAJA asiaa synnytyksen ajalle....meillä on vähän niin ja näin...NO asuu täälä sukulaisia,mutta kukaan ei oo ikinä ollut lapsenvahtina pojalle. mut onneks nyt silti mun serkku on luvannut päivystää puhelinta yölläkin et saa hälyttää paikalle ja sitte miehen äiti on kans luvannut,vaikka töissä kyllä on välillä iltaa välillä aamua. saa nähä koska lähtö tulee...sitä mukaa sit miettiä kenelle soittaa ekana ja pyytää tänne pojan kans. miehen äiti ja se mun serkku on sellaset ykkösvaihtoehdot ja sitte pitää muuta sukua soitella läpi.toivottavasti nyt joku sentäs pääsee ettei tarvi poikaa mukaan ottaa! mies kyl on vaan asenteella et se otetaan mukaan jos ei kukaan hyvä vaihtoehto pääse....muutenki se on niin tarkka ettei luota keneenkään,heh ei edes äitiinsä.

jep mutta nyt taas lopettelen ja jätän muillekkin tilaa kertoa kuulumisia! neuvolassa käyviä ainakin tänään oli useampi...:)

toymama jälleen--------

Vierailija
32/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tärkein, eli paino :)

Oli tippunut 600g/vk ( viimeksi noussut 2,3kiloa/vk!! )

Joten tuo oli kiva yllätys.

RR 122/75

sykkeet oli taas 150-155

SF 31,5 ( sama kuin viimeksikin )

Hemppaa ei tällä kertaa katsottu.

Pissa puhdas

Janskulle symppaukset täältäkin ( toi on niiin tuttua ) Meillä porukat kanssa eronneet ja nyt kun äitini rakennuttaa kesämökkiä, isäni lupasi hoitaa putkityöt sinne, no eipä ole saanut hakemuksia vielä tehtyä :( Ja arvatkaa ketä äitini painostaa, MINUA! Mä sille jo yks päivä sanoin, että juu, kyllä mä voin ne putket sinne tulla asentaan! Hetki vaan, kaivan noi putkileikkurit ja jakarit sekä pari lekaa mukaan...

Isänihän asuu meidän naapurissa, joten äitini kuvittelee, että minä pystyn jotenkin aikuisen ihmisen pakottaan hommiin, tylsää :(

Juu, nyt menen päikyille, jotta ette ihan pitkästy.

Miitulle vielä tuosta hoitajasta, kuten jo aikaisemminkin mainittu, isäni on luvannut katsoo poikaa synnytyksen ajan. Varoitusaikaakaan ei juuri tarvita :)

Onkos kukaan ollut ihan pienen vauvan kanssa häissä tai muissa juhlissa? Ja jos useampia lapsia, kannattaako vanhemmat lapset jättää suosilla kotiin?

Meille tuli kutsu kesäkuun puolenvälin aikoihin järjestettäviin häihin, joten siksi kyselen...

Taas OP

p.s Monelle tänään lupailtu neuvolasta synnytyksen käynnistyvän pian, juu ikävä tiputtaa maanpinnalle, mutta mulle luvattiin jo silloin 34 viikolle ja vieläkin odotellaan :) Ei vaan, kaikki raskaudethan on erilaisia, minä ainakin pidän kaikille peukkuja, ettei yliajalle tarvitse mennä!!!

Mahaa tulee kuitenkin ikävä, koitetaan nauttia niistä vielä hetki :) Juu, tiedän tosi helppoa!!! ;)

Vierailija
33/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mä ainakin yritän pitää itseäni koko ajan maan pinnalle (Ja luulen kyllä että kaikki muutkin älyää niin tehdä;)... Niinhän se kuitenkin on että suurin osa lapsista syntyy lasketun ajan JÄLKEEN. Tai näin ainakin jostain muistan lukeneeni. Ja usein juuri kuulee juttuja, että lääkärikin on jo sanonut, että varmasti ei pysy mahassa la:han asti ja sitten menee kuitenkin yli...

Mutta onhan se hieno " leikitellä" ajatuksella että pian se vaavi olisi rinnalla..=)

Vierailija
34/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sitten miehen kanssa aamutuimaan kattelemassa vauvaa. Ihan oikeinpäinhän se siellä köllötteli. Melko pitkään se täti ultrasi, kun oltiin siellä melkein 20 minuuttia. Näkyi pienet kädet ja sydän tosi selvästi, ja sukupuolikin jäi kyllä ihan salaisuudeksi. Oikeessa oli ne jotka sano että on hankala siitä hahmottaa sitä vauvaa. Sit käytiin vielä kanssa jonottamassa labraan, kun jostain syystä miun sairaalapapereissa ei ollu miun veriryhmää. Kummastelin kyllä että miks sitä ei voinu kattoo vaan suoraan neuvolakortista, kun siinä selvästi lukee. No oli sitten kiva jonottaa tunti sitä varten. Täälläkin oli kyllä varmaan kaikki mummot ja papat taas aamutuimaan labrassa. Onneks ei tarvi useemmin tuolla käydä. Samalla tekivät hieman arviota vauvan koosta ja nyt painoarvio oli 2900 g. Eli eipä mitään jättiläistä kannata odotella.

Yö meni täällä suht hyvin, sai taas nukuttua ees vähäsen. Miullakin on alkanu nyt vihloa tuota alapäätä melko ikävästi. Varmaan johtuu siitä että vauva on laskeutunu. Työntää tosi ikävästi tuonne häpyluun alle ja lonkkiin. Mutta eiköhän tää omasta navasta riitä.

Oli puhetta lastenhoidosta synnytyksen aikana. Meillä miun pikkusisko on lupautunut tulemaan katsomaan poikia siksi aikaa, annetaan mein toinen auto hälle että pääsee sitten kulkemaan. Varahoitajaksi oon sit pyytäny toista siskoa, jos käy niin että sattuu töitä tai jotain. Toivottavasti noilla pärjätään.

Eipä muuta tällä kertaa, pitäis alkaa siivoilla ja ei ole kyllä yhtään inspiraatiota tuohon. Ehkä se sieltä sitte jossain vaiheessa tulee. :D

AngelEyes 37+4

Vierailija
35/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähään aikaan en oo taas ehtinyt kirjotella. Tosiaan kun oli tuo mies sairaslomalla viime viikon ja nyt ollaan pojan kanssa kotosalla. Esikon hoitaja on lomalla vappuun saakka ja ajattelin, että mitä sitä turhaan varahoitopaikkaa järjestää kun kerran olen kotona.

Nyt toisaalta eilen ja tänään on ollut taas sitä inhottavaa menkkakipua että olis varmaan parempi että tuo esikko olis hoidossa jossain. Ei 2,5 vuotiaan kanssa oikein pääse kunnolla huilaamaan. Vaikka onkin tosi omatoiminen, niin välillä liikaakin. Ja koko ajan on pyytämässsä kuitenkin jotain. Ei nämä " menkkakivut" nyt varsinaisesti estä mitään tekemästä, mutta mulla ainakin ne pistää hermot tosi kireelle. Ihan niinkun ennen kuukautisiakin. Mites muilla? Pelottaa vaan, että ne kypsyttää paikkoja koko ajan lisää, enkä toivois tämän vielä syntyvän...

ONNEA kaikille jo vauvansa saaneille!! Olikohan martina ja vernerimaija? Ja muillekin jos en vielä oo onnitellu.

Sussun puolesta ollaan täälläkin jännitetty ja joka aamu kiirehditty koneelle katsomaan olisko tullut uutisia. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Itse tässä koko ajan jännitän, kun perjantaina tulee täyteen se 36 viikkoa. Eikös se ollut jotenkin ratkaiseva etappi? Voiskohan joku valaista, kun en nyt muista miksi? Muutenkin vaan odotan, että mentäis sinne toukokuun puolelle ennen kuin tämä meidän pienokainen syntyy.

3.5. on seuraava äippäpolikäynti. Saas nähdä ollaanko sillon jo kahdessa osassa vai vieläkö täytyy sinne ähistää itsensä. Silloin kuulen sitten myös varmaan taas jotain painoarvioita. Viimeksi viikolla 34 oli 2450g, mietin vaan, että mahtaakohan ne suunnitella käynnistystä, jos kovasti on vauveli kasvanut vielä tuosta. Mulla kun noita sokereita on seurattu.

Itse toivoisin että syntyis vähän etuajassa tai sitten käynnistettäisiin. Ettei tarvitsisi niin isoa sitten ähkiä ulos. Tietääkö kukaan SatKS:n käytäntöä käynnistyksen ym. suhteen? Sen tiedän, että jossain vaiheessa silloin kun esikoinen syntyi, siellä oltiin viimiseen saakka sektiota vastaan. Tai ainakin viimiseen saakka suositeltiin alateitse synnytystä.

Meillä on sovittu hoito niin, että minun äiti ottaa esikoisen hoitoon sitten kun lähtö tulee. Teemme varmaan niin, että nappaamme esikoisen mukaan ja mummu hakee sitten sieltä sairaalasta. Näin säästyy eniten aikaa. Varasuunnitelmia ei ole. =)

Mulle äippäpolin lääkäri sanoi, että raskauden tahtoo mennä saman kaavan mukaan. Eli jos aikaisemmin on synnyttänyt ennen aikaisesti niin todennäköistä on, että muutkin lapset tulee ajoissa. Ja jos kovasti on mennyt yli la:n niin muutkin menisi. Tiedä sitten, meillä esikko syntyi 37 viikolla ja nyt mulla oli jo 33 viikolla paikat pehmenneet ja auenneet. Saas nähdä sitten. Toisaalta terkkari sanoi viime viikolla, että silti vaikka paikat on jo valmistautuneet, saattaa mennä hyvinkin la:aan.

OP:llako oli tulossa häät. Meillä myös tiedossa häät heinäkuun alussa. Olen alustavasti miettinyt, että josko esikoisen jättäisi kotiin ja ottaisi vauvan vain mukaan. Tuntuu, että vois sujua paremmin. Ja nyt sitten nämä joidenka häät ne ovat, vihjailivat vähän siihen suuntaan, että toivovatkin lapsien jäävän kotiin. Katsellaan...

No nyt lopetan palstatilan tuhlaamisen. Hyvää päivän jatkoa! Vaikkakin täällä sateista sellaista.

Vierailija
36/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänään ollut paljon neuvolassa kävijöitä:) Itsellä on huomenna, toivottavasti selviää onko lapsi edelleen rt:ssä vaiko kääntynyt takaisin perätilaan. Toivottavasti painoakaan ei ole tullut liiaksi, ruoka tosin ei maistu mutta herkut senkin edestä.

Tsemppiä MIRAGELLE, toivottavasti pääset vielä kotiin odottelemaan.

Tänään ajattelin irroittaa vauvakaukalon kankaan ja pesaista sen, sitten voisin laittaa siihen valmiiksi vauvan kotiutumisvaatteet. Harsot on edelleen ompelematta, samaten pitäisi ostaa uudet kynsisakset, kun en entisiä löydä mistään: Itselle pitäisi ostaa siteitä, sekä pakata sairaalakassi. Sen jälkeen puuttuukin enää vain vauva! Madame Mamman mukaan syntyisi 28.04, saa nähdä.

No, voi pojunen heräsi ihan kesken päikkäreiden, taitaa tulla kiukkupäivä:(

3+1 ja 38+5

Vierailija
37/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko raskauden kestettävä näin kauan?! Enkö voisi olla vaikka kani, ei tarttis näin pitkään kärvistellä?! Oon ihan kypsä! Paistomittari (=napa) on jo pompannu ylös, olisin valmista kauraa!

Valvoin viime yönä kolmisen tuntia, ei vaan saanu nukuttua. Mikään asento ei ollu hyvä. Ja eilinen päivä! Mies oli kavereineen mökillä la-su ja sanoi tulevansa su " päivällä hyvissä ajoin" . No, miun mielestä klo 17.15 ei ole päivällä hyvissä ajoin vaan ilta! Olin niin turvonnu että käveleminen sattui niin vietä siinä sitten päivää 3 vuotiaan kanssa. Olis mies saanu tulla jo puolilta päivin niin olis säästyny hormoonihirviön raivarilta. Oma moka!

Varasin äsken ajan synnytystapa arvioon. Se on 9.5 ja siihen on ikuisuus! Täällä on varmaan siinä vaiheessa jo puolilla vauvat kainalossa.

Niin, onnea kovasti vauvansa saaneille. Perässä laahataan...

Lähden narisemaan muualle...

T:Moskuliini 35 tasan

Vierailija
38/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kynsisaksista tuli mieleen. Oon yrittänyt kans metsästää meille uusia, mutta ei tahdo millään löytyä. Tai sitten olen vaan vaativa maun suhteen. Mutta en millään tahtois ostaa vaaleanpunaisia/vaaleansinisiä kun ei tiedä kumpi on tulossa. Ja muutenkin tympii pitääkö niissäkin olla tyttö/poikavärit!!

Monessa muussakin asiassa tuo ärsyttää...

Valivali.

-supukka- 35+3

39/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaamassa. :) Tuli kaupassa käytyä ja syötyäkin jotakin, kun kerran kaappiin toin.

OP:lle noista häistä/juhlista vauvan kanssa. Mulla on itseasiassa kokemusta kaikkien kolmen aikana häistä. Meillä oli mun veljen häät, kun esikko oli 2,5kk. Ihan hyvin meni, söi ja nukkui pääasiassa. Samoin kun kakkonen oli 3-4kk kaverin häissä, söi ja nukkui. Oli vaunut kummankin aikana mukana, joten sai niihin nukkumaan. Pari vuotta sitten olin keskimmäisen ja neidin (silloin vähän vajaa 4kk) kanssa setäni juhlissa (piti olla kihlajaiset mutta olikin häät =D) ja hyvin meni niissäkin. Isäntä oli silloin töissä ja esikko ei halunnut lähteä mukaan. Keskimmäiselle löytyi leikkikavereita ja neiti kiersi tätien syleissä. Välissä pidettiin imetystauko ja taas jatkettiin seurustelua. Ne ei olleet niin muodolliset, kun porukka tosiaan luuli kihlajaisiin tulevansa ja päätyikin juhlimaan häitä, joten ei koko iltaa edes oltu. Nyt olis tiedossa häät kait heinäkuun alussa, eli vauva olis suunnilleen 2kk. Kaikin aiotaan mennä, plus mä oon luvannut soittaa kirkossa jotain, jos ensin ajateltu hlö ei uskalla/pääse ja jos vauva on kiltti luonteeltaan... Saas nähdä kuinka käy.

Mirmuskalle piti myös kommentoida, että et kai vaan oo jossain aikamatkalla ollut, kun meillä piti olla samat viikot ja sä oot jo 10 jäljessä? ;)

Hoitajasta: mä oon elätellyt toiveita taas yhdestä ilta/yösynnytyksestä, olis paremmin hoitajia saatavilla. Kun kaikki sukulaiset on töissä mummo mukaan lukien, naapurit on yli 80v ja kauempia sukulaisia ei viitsi yöllä herättää. Miehen sisko SAATTAA olla käytettävissä, kun se tekee sijaisuuksia sairaalan keittiöllä, mutta kun se saatetaan soittaa töihin 2 tunnin varoitusajalla... Toisaalta se on ainakin yhden kerran kieltäytynyt, kun mun piti käydä sen jalan takia lääkärissä ja isäntä lähti kuskiksi.

Meidän lapset on syntyneetkin niin epätasaisesti, ettei tiedä meneekö yli vai ali. Esikko syntyi 9 pv yli ja käynnistyi ylilääkäri kopeloinnista, kakkonen 2 pv alle ja käynnistyi lumitöistä, kolmonen käynnistettiin 2 pv yli ja syntyi sitten seuraavana päivänä. Periaatteessa tämän pitäis sitten olla taas se pari päivää vaille... :) Mutta kun ei oo enää lunta... :/

No joo, jos taas jättäis tilaa muillekin ja tekis jotain järkevää. Taitaa kyllä olla turha luulo...

Äippä taas

Vierailija
40/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa infoa tuli:

Kätilö arvioi vauvan painoksi TÄLLÄ HETKELLÄ noin 4000-4200g!

Fundus-mitta on 39cm ja mulle painoa tullut melkein kilo viikossa. Ensi viikoksi sain ajan ultraan kokoarvioon ja sitten katsotaan, että mitä tuon järkäleen kanssa tehdään. Kätilö sanoi, että jos ultra näyttää samaa kokoluokkaa, tod. näk. synnytys käynnistetään viimeistään laskettuna päivänä. Haluaisin aina vaan sen alatiesynnytyksen, joten nyt alkaa tosissaan jännittää!!!

Hyvät uutiset on ne, että vauva on tosi alhaalla ja häpyluu niin pehmeä, ettei sitä tunnu kuulemma enää ollenkaan. Kätilö sanoi, että hänestä näyttäisi siltä, että synnytys käynnistyy ihan koska vaan. Toivon tosiaan, että hän on oikeassa. Onko kellään kokemuksia ison vauvan alatiesynnytyksestä?

EMUNAINEN ja Giant1: Ilmoittautukaa pian kertomaan omia neuvolakulumisia!!!

ALMIS: Onnea rutkasti normaaleista paineista!!!! Siinä se nähdään, että Sisulla siitä selviää ;)

Suloista tuo miehesi fiilistely vauvan viemisestä jalkapalloa katsomaan! Toivottavasti lapsi ei itse innostu enemmän kuviokellunnasta tai baletista ;D

MIITU oli päässyt ulos syömään. Ihanaa, kun mies osaa hemmotella!

Myös MIRMUSKAN mies herätti sympatiaa: nauroin ihan pissit housussa, kun ajattelin miestäsi vessan oven takana jännittämässä, ettei vauva putoa pönttöön!

3XÄIPPÄ: Pikaista paranemista!

+vauva voi hyvin

+miehellä vapaapäivä

+ehkäehkäehkä kohta vauva tulee

Jansku 37+2