( . ) TOUKOKUISTEN MAANANTAI ( . )
Olinko muka ensimmäinen? Ekaa kertaa tämän 8,5 kuukauden aikana;) Tässä eiliset jos osasin laittaa...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10129852&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (45)
Toymama! Tai joku muu aiheesta tietävä!
Siis voiko sinne synnärille sitten ottaa tuon esikoisen mukaan? Kun mä olen kuullut että ne ei sinne synnytyssaliin anna tuua? Mäkin saattasin hätätilanteessa tuon ottaa sinne, mutta en kyllä haluis sen näkevän sitä itse hommaa..
Ja sitten, jos yöllä tulee lähtö niin ei raskis edes toista herättää..
Niin ja kuka se niistä kyydeistä puhui? Että millä sitä mennään.. Mäkin oon miettiny et jos yksin joudun meneen, niin ottaako ne taksiin? Jos vaikka jotain eritteitä sinne valahtaa..? =) Vai miten se ambulanssi, kun eihän kyseessä ole mikään hätä..
OP: pääsenpäs puhumaan lempiaiheestani, nimittäin häistä.. =) Kun se mun rakas ystävä menee kesäkuun alussa naimisiin. Olen laskenut, et jos tämä menee täysin yliajalle niin pieni on vasta 3 viikkoa vanha! Ollaan menossa sinne kaikki, mutta se tietysti jää nähtäväksi että kuinka kauan siellä ollaan. Kyseessä on ulkohäät kaiken lisäksi. Tai siis siinä on rakennus kyllä, jonne ihan varmasti voin mennä esim. imettämään rauhassa.
Mutta.. Meillä on ollut jo mun äidin kanssa puhetta, että hän kattoo illalla vähän aikaa näitä lapsia. Saas nähä sitten vaan, raskinko todellisuudessa jättää pientä. Häät on ihan lähellä äidin kotoa, että sinänsä päästään äkkiä takas.. On se niin rakas tuo naimisiin menevä ystävä mulle, että en haluis kovin aikaisin juhlista pois lähteä ( ne kun alkaakin vasta klo. 17.00)..
Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty? =)
Nyt ukolle laittaa ruokaa..
m
Äippä PATEilee tällä kertaa... Potkikaa pois, kun kyllästytte. :)
Janskulle: Mulla on kokemusta ison lapsen alatiesynnytyksestä, 3kpl. Esikko painoi 4525g ja kaksi nuorempaa 5150g kumpikin. 2 ekaa käynnistyi itsekseen, kolmatta piti avittaa 2 pv yli lasketun, kun kokoarvio oli jo 5 kg. Ponnistusajat 5 ja 1 ja 3 minuuttia. Kai se riippuu lantiosta onnistuuko ison lapsen alatiesynnytys, mulle sanoi yksi osastonlääkäri esikon polikäynnillä, että kyllä täältä 5-kiloinen mahtuu. Ja 2 on jo tullut. :) Esikon aikana tehtiin eppari, myöhemmin ei. Repeämiä paikattiin kahdelta ensimmäiseltä, mutta kolmannen aikana ei tullut mitään. Olin ihan ihmeissäni, kun ei istuminen tuntunut missään... Ja ainut kerta, kun oon tiennyt etukäteen suunnilleen lapsen painon, oli tuo viimeinen, edellisistä arviot heitti 0,5-1,5 kg alakanttiin.
Eli jos vaan paikat antaa myöten, onnistuu kyllä... :)
Äippä TAAS vaihteeksi :)
Mirage, kiva kun sait hyviä uutisia. Muillakin ollut hyviä neuvolakuulumisia. Mä en ole uskaltanut mennä vaa' alle, kun pelkään totuutta ;)
Mul on neuvolalääkäri keskiviikkona. Se onkin eka kerta, kun menen neuvolassa lääkäriin. Olen käynyt Naikkarilla niin tiheästi, että multa on jätetty neuvolalääkärit aiemmin pois.
Mä olen ollut tänään tosi ahkera. Olen saanut ommeltua sen hoitoalustan ja verhot. Siitä hoitoalustasta tuli aika kiva. Toivottavasti se vaan vähän vielä oikenee. Yritin sitä silittää nurjalta puolelta ennen käännöstä, mutta en uskaltanut kovin kuumalla, kun se on sitä vahakangasta. Vielä ajattelin yhdestä tuolista ottaa vanhan kankaan pois ja vetää uuden kankaan reunat siksakilla. Sitä ei tarvii muuten ommella, kun reunat jää piiloon tuolin sisälle.
Varasin äsken sen tutustumiskäynnin sinne Naikkarille. Mulle kätilö suositteli sitä, vaikka kävin siellä jo sen sype-käynnin yhteydessä. Kun se kuulemma helpottaa, ettei tulvi päälle ne edellisen synnytyksen muistot, sitten kun pitää oikeesti mennä synnyttämään. Pakotan miehen mukaan, koska se vasta sitä tartteekin ;) On jo ihan kauhuissaan, että sen pitää taas tulla mukaan. Ei ole silläkään kovin hyvät muistot viime kerralta. Mies ei osannut sanoa, koska on vapaata töistä, joten valitsin päivän summamutikassa. Saa nähdä sopiiko se nyt herralle vai ei. Saa luvan pistää sopimaan :)
Mul on tänään ollut vähän tällasta menkkakipuilua. Aamulla sattui ihan tajuttomasti, kun kävelin tarhalta kotiin. Kotiin päästyä piti juosta vessaan, kun tuli kaikki ulos vauhdilla. Mutta ei tää nyt mulla mitään tarkota, kun joka aamu on vatsa löysällä.
Nyt jatkan ompeluja...
Laru rv 34+5
Miitu: Tottakai ottavat taksiin, kannattaa tilatessa sanoa että kyseesä on synnytys ja sitten vaikka ottaa pyyhe pyllyn alle mukaan. Kyllähän takseilla kuskataan jos jonkinmoisia juoppoja ynnä muita, joilta voi odottaa ihan mitä tahansa eritteitä sinne penkeille... Ei ne lapsivedestä tms järkyty. (nimimerkillä Tulipa joskus siivottua pultsarinpaskaa takapenkiltä :P)
Listan päivittämisestä, että sitä ei varmaan tarvitse nyt murehtia. Jos teen vielä yhden päivityksen tässä ennen toukokuuta ja sitten varmaan alkaa tulla ajankohtaiseksi lähinnä vauvalista, johon kaikki saavat ilmoittaa omat tietonsa ihan itse.
Onnittelut Vernerimaijalle!
( - ) Viime yönä sain ensimmäisen " kivuliaan" supistuksen, siis yhden kappaleen. :) Ihan kiva että jotain tapahtuu, vaikkei nyt mitään paljoa. Jos tässä paikat sitten kypsyisivät pikkuhiljaa, ettei tarvitsisi käynnistykseen asti kärvistellä. Turvotus on edelleen aika hillitöntä, mutta ei ainakaan vielä kivuliasta.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille toukotaapertajille. ;)
-v-38+4
Pääsin kotiin, jipii:)
* Paineet äitipolilla 161/100 mutta lääkäri sanoi että kelpaavat, kun on näin vähän aikaa jäljellä...ei edes nostanut lääkitystä.
* pissassa valkuainen edelleen 1+, antoi stixejä mukaan jotta voin kotona seurailla joka aamu.
* Käyrällä vauva vaan nukkui ja supisteli vähän väliä kivuttomasti..piti istua 45 min ja tökkiä aikansa, ennenkuin tämä neiti suvaitsi sen verran liikkua että koneelle kelpasi:)
* Ultrassa virtaukset hyvät ja neidin painoarvio oli 3200g ->kaikin tavoin keskikäyrällä mentiin. Pää edelleen vaikeesti mitattavissa kun oli niin alhaalla. Oli ihana kattoa kun pieni nyrpisteli nenäänsä;) taitaa tulla vähän samanlainen nirppanokka kuin äitistään;))
* Kohdunsuu sormelle auki ja enää paksu reuna jäljellä. Eli täälläkin lääkäri sanoi että vaikka laitettiin kontrolliaika viikon päähän taas, niin uskoo mun olevan sillon jo synnyttäneiden osastolla.. mutta niin kuin ollaan nyt kaikki sanottu, niin eihän sitä tiedä kuinka pitkälle mennään, joten ei auta alkaa intoilemaan.
Elikkäs täällä valtakunnassa kaikki hyvin. Seuraava etappi on torstai jolloin käyn taas toksemia-verikokeissa ja silloin on neuvolapäivä. Ja mun synttärit:) Saa nähdä saisinko maailman parhaan synttärilahjan pian!!!
Kiva että kaikilla neuvolassa ollut kaikki hyvin:) Olikin monta jotka olivat käyneet!
JANSKULLE sympatiaa sukulaisista.. kuten sanottu niin suku on pahin.. Mä kanssa joudun vähän väliä taistella mun isän uuden naisystävän kanssa..En oikein pidä kyseisestä naikkosesta ja se loukkaantuu heti aina täysiä jos en osoita täysin rinnoin hyväksyväni sitä joukkoon. Äskenkin piti soittaa isä hakemaan mut sairaalalta kotiin, ja se oli taas vetäny herneen nenään kun en ollut kelpuuttanut sitä mua hakemaan, vaikka olisi ehtinyt isää aiemmin..Ehkäpä halusin keskustella isäni kanssa hetken!!!! jestas mitä touhua...aikuiset ihmiset.. no myönnetään että mussakin on vikaa kyllä... Tuollanenkin tilanne kun pitää olla joittenkin riidan " välissä" niinkuin Janskulla, on ihan p**seestä..Onneksi munkin miehellä on tasapainoinen ja mukava suku..vaihtelua...
3xÄIPPÄ: Tsemppiä sairastelujen keskelle! Saat sympatiani ihan täysin.. Jokainen meistä tietää kuinka vaikeeta tää olo on nyt muutenkin..saatikka sitten kun on vielä huonovointinen.. huoh..
MIRMUSKA oli nähnyt unia.. tästä unimaailmasta on ollut aikaisemminkin puhetta, mutta ihan ihmeellisiä täälläkin!! Ja just nyt nuo vauvaan liittyvät unet on pahoja ja usein aina tuollaisia " suojeluvaistoa" herättäviä.. Mä nään aina unta etten muista syöttää vauvaa, ja mies näkee unta että se unohtaa vauvan jonnekin:) Kai tämä on tätä vanhemmaksi kasvamista...
Miehillä onkin paha paikka kun ne ei voi oikein tehdä mitään..Huomaa että meilläkin mies on ihan hermona aina kun vähänkään supistaa tai vihloo tms..
Supistuksista puheenollen..supistaa nytten aika reippaasti..
ja miehestä puheenollen.. ketuttaa vietävästi kun mies oli alkanu taas polttaan tupakkaa..Se on lopettanut tuhat kertaa ja aina sortunut. Nyt se on ollu reilut 2kk polttamatta ja sanoi että nyt oli hyvä syy lopettaa kun vauva tulee.. ei ollut uskaltanut mulle kertoakkaan että on pössytellyt jo monta viikkoa salassa.. nyt yrittää taas olla ilman... En haluaisi epäillä, ja pitäisi uskoa toiseen, mutta no... arvaatte kyllä.
Ja mä petyn sitten aina niin kamalasti kun en kestä tupakkaa yhtään..
No jaa.. palstatilaa muillekin!
*iloisena kotiinpaluusta ja vauvelin hyvästä voinnista* Mirage 37+3